مروری بر مهم‌ترین اخبار تکنولوژی هفته چهارم آذر

اخبار
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

هفته چهارم آذر، هفته ای پر سر و صدا و پر از اخبار تکنولوژی بود. مچ‌گیری از FaceID گویا تمامی ندارد! بازهم اشتباه در تشخیص عملکرد FaceID آیفون دیده شد. گوگل پروژه تانگوی خود را متوقف کرد، بیت کوین به یکباره ارزشی غیرقابل باور گرفت و مایکروسافت همچنان به دنبال واقعیت بخشیدن به رویای تبلت های منعطف خود است. هکرها هم در این هفته بیکار ننشستند و با انتشار بدافزاری جدید، سعی در آسیب رساندن به کاربران داشتند.

در این مبحث می‌خواهیم به مرور اخبار تکنولوژی در هفته ای که گذشت بپردازیم. با پلازا همراه باشید.

باز هم گزارشی جدید از عملکرد نادرست  Face ID در آیفون 10

اپل

باز هم گزارشی جدید از عملکرد نادرست  Face ID در آیفون 10 منتشر شد. یکی از سئوالات متداول برای افرادی که می خواهند گوشی هوشمند آیفون 10 را خریداری کنند، این است که فناوری تشخیص چهره یا همان  Face IDچگونه کار می کند؟ آیا قابل اطمینان هست یا خیر؟

با اینکه آیفون 10 ویژگی های قابل توجه دیگری همچون صفحه نمایش لبه به لبه و قاب بی حاشیه ای دارد ولی فناوری تشخیص چهره آن از بقیه ویژگی های آیفون 10 بیشتر مورد توجه کاربران قرار گرفته است.

در اصل  Face ID ظاهرا جالب ترین ویژگی این گوشی برای کاربران است. خبرهای مختلفی درمورد این فناوری در فضای مجازی منتشر شده که برخی تایید می کنند Face ID  فناوری دقیق و قابل اعتمادی است و برخی هم این موضوع را تکذیب می کنند. ادامه مطلب….

توقف پشتیبانی گوگل از پروژه تانگو در حوزه واقعیت مجازی ظرف چند ماه آینده!

تانگو

در ماه فوریه 2014، گوگل، پروژه تانگو را به بازار معرفی کرد. پروژه تانگو (Project Tango) ، یک سیستم واقعیت مجازی برای استفاده در تلفن همراه طراحی شده بود. گوگل اعلام کرده است که دیگر از ابتدای ماه مارس 2018 از این پروژه پشتیبانی نخواهد کرد. اما این بدان معنا نیست که گوگل توجهی به واقعیت افزوده یا AR  ندارد. بلکه بدین معنی است که گوگل قصد دارد پروژه جدیدی را جایگزین پروژه تانگو کند. این پروژه جدید  ARCore نام دارد و برخلاف تانگو بیشتر مبتنی بر نرم افزار است تا سخت افزار. ادامه مطلب….

تبلت تاشوی مایکروسافت ؛ هم تبلت است هم تلفن همراه!

تبلت تاشو

تبلت تاشوی مایکروسافت را می توان هم تبلت نامگذاری کرد و هم تلفن همراه. تصاویر پتنت جدید مایکروسافت خبر از معرفی تبلت سرفیس تاشو از سوی این برند می‌دهد. در اوایل سال میلادی 2017، در ماه‌های ژانویه و مارس، تصاویری از برنامه‌ کاربردی پتنت مایکروسافت درز کرد که نشان می‌داد این شرکت درصدد گرفتن امتیاز مالکیت معنوی برای تبلت سرفیسی است که هم به تلفن همراه تبدیل می‌شود و هم تبلت. توییت فردی به نام آیزاک ما را بر آن داشت تا نگاهی مجدد به فهرست موجود در وب سایت WIPO (سازمان جهانی مالکیت معنوی حق امتیاز) بیندازیم. این فهرست شامل جدیدترین تصاویر از یک دستگاه تبلت تاشو برند سرفیس مایکروسافت می‌شد. ادامه مطلب..

ارزش بیت کوین برای اولین بار به 19000 دلار رسید

بیت کوین

این ارز مجازی برای اولین بار به ارزشی بیش از 19000 دلار رسید. این رکورد درحالی‌ ثبت شد که تنها چند ساعت از ارزش 18000 دلاری آن گذشته بود. ارزش بیت کوین در سه هفته گذشته 2 برابر و نسبت به سال گذشته، 20 برابر شده است. کارشناسان معتقدند این افزایش ارزش حالت حبابی داشته و ناپایدار است. طبق نظرسنجی اخیر CNBC، هشتاد درصد از اقتصاد دانان وال استریت و استراتژیست های بازار، افزایش ارزش بیت کوین را حبابی قلمداد کرده‌اند. در تحقیق دیگری که هفته پیش توسط وال استریت ژورنال صورت گرفت، 51 نفر از 53 نفر اقتصاد دان، بر این باور بودند که این افزایش ارزش بیت کوین یک حباب ناپایدار است. ادامه مطلب…

طراحی ظاهری هواوی P11 ؛ شبیه به آیفون 10 ولی با صفحه نمایش بزرگتر

P11طراحی ظاهری هواوی P11  شاید شما را هم متعجب کند. طراحی ظاهری هواوی P11  به گونه ای است که فرد را در نگاه اول به یاد آیفون 10 می اندازد.

در حالی که بسیاری از برندهای مطرح و بزرگ بازار با یکدیگر مبارزه می کنند تا محصول بعدی خود را با تراشه اسنپدراگون 845 به بازار عرضه کنند، هواوی هدف دیگری را دنبال می کند و قصد دارد پرچمدار بعدی خود را در نمایشگاه  MWC2018 رونمایی کند که قرار است در اسفندماه سال 1396 برگزار شود.

همانطور که می دانید، پرچمدار بعدی هواوی از سری گوشی محصولات P خواهد بود و با نام P11 در سه ماهه اول سال 2018 به بازار معرفی می گردد. ادامه مطلب…

هکرهای کره شمالی به دنبال سرقت بیت‌کوین !

هک

افزایش افسار گسیخته‌ی ارزش بیت‌کوین سبب شده بسیاری از هکرها چشم طمع به این ارز دیجیتالی بدوزند. در این میان گروه لازاروس (Lazarus Group) که مجموعه‌ای سازمان‌یافته از هکرهای کشور کره شمالی هستند نیز حملات گسترده‌ای برای سرقت بیت‌کوین ترتیب داده‌اند. بر اساس گزارش محققین شرکت امنیتی Secureworks گروه هکری لازاروس به منظور سرقت بیت‌کوین حملات فیشینگ دامنه‌داری را علیه استخراج‌کنندگان و افرادی که دستی بر آتش این ارز دیجیتال دارند تدارک دیده‌ است.
اصطلاح استخراج بیت‌کوین یک فرآیند پیچیده کامپیوتری برای پردازش و محاسبه‌ی تراکنش‌هاست و با استفاده از سیستم‌های دارای قدرت پردازشی بسیار بالا انجام می‌گیرد؛ حال هکرهای لازاروس با شناسایی استخراج کنندگان بیت‌کوین یک فایل به ظاهر بی‌خطر Word را به آن‌ها ارسال کرده و با ادعای اینکه اطلاعات کاری مهمی در فایل وجود دارد که باید ویرایش شوند طعمه‌های خود را به دانلود و باز کردن آن ترغیب می‌کنند. به محض انجام این کار، تروجانی در کامپیوتر افراد فریب خورده که سرگرم مطالعه‌ی اطلاعات جعلی مندرج در فایل هستند نصب می‌شود و کنترل سیستم به دست هکرها می‌افتد. ادامه مطلب…

صفحه نمایش خود ترمیم ابتکاری نوین توسط محققان ژاپنی

 شاید شما هم در مورد صفحه نمایش خود ترمیم خبرهایی را خوانده باشید . این بار محققان ژاپنی با کمک ماده ای جدید سعی در ساخت صفحه نمایش خود ترمیم دارند که به نظر می رسد موفقیت هایی را هم به دست آورده اند.

یکی از مشکلات رایج بین گوشی های هوشمند شکستن صفحه نمایش آنها است. این مشکل با وجود اقداماتی که سازندگان گوشی های همراه برای پیشگیری از آن انجام داده اند همچنان وجود دارد  دیده می شود و هنوز راه حلی برای آن پیدا نشده است. گروهی از محققان دانشگاه ژاپن به رهبری پروفسور تاکوزو آیدا صفحه نمایش خود ترمیم ایی ساخته اند که توانایی ترمیم خودش را دارد. این اقدام در دنیای فناوری چیز جدیدی نیست اما این گروه تحقیقاتی کار مهمی را در این راستا انجام داده اند. ادامه مطلب…

معرفی رسمی و اعلام قیمت گلکسی A8 و A8 پلاس (2018) توسط سامسونگ

 A8سرانجام سامسونگ با رونمایی و اعلام قیمت گلکسی A8 و A8 پلاس (2018) به انتظارها پایان داد و نویدبخش عرضه‌ی دو تلفن هوشمند به ظاهر میان‌رده اما به واقع پرچمدار شد. ظاهری مشابه گلکسی S8 و S8 پلاس و بهره‌مندی از دوربین سلفی دوگانه مهم‌ترین ویژگی‌های این دو محصول جدید به شمار می‌روند.
مدل‌های 2018 گلکسی A8 و A8 پلاس دارای استاندارد IP68 (مقاوم در برابر آب و گرد و غبار) بوده و در رنگ‌های مشکی، آبی، طلایی و خاکستری ارکیده قابل عرضه هستند. سایز پنل‌ سوپر آمولد این دو محصول به ترتیب 5.6 و 6 اینچ و رزولوشن آن‌ها +FHD است. همچنین همانند پرچمداران امسال سامسونگ، طراحیInfinity Display (صفحه نمایش بی‌نهایت) نیز در آن‌ها دیده می‌شود و نسبت تصویر 18.5 به 9 را ارائه می‌دهند. ادامه مطلب…

ضرب الاجل یک ماهه فرانسه به واتس اپ در خصوص نقض حریم خصوصی کاربران

 واتس اپکمیسیون حفاظت از داده های فرانسه (CNIL) ، ضرب الاجلی یک ماهه به واتس اپ در خصوص اتمام اشتراک گذاری اطلاعات خصوصی کاربران فرانسوی با فیسبوک داد، زیرا این کار وی مصداق بارز نقض حریم خصوصی کابران است. CNIL روز دوشنبه طی یک اعلام رسمی به واتس اپ، خواستار اتمام اشتراک گذاری اطلاعات خصوصی کاربران با شرکت مادرِ خود، فیسبوک شد. طبق گفته این کمیسیون، واتس اپ بدون کسب اجازه از کاربران فرانسوی، دست به چنین کاری زده و این کار او  مصداق کامل نقض حریم خصوصی کابران است و با قوانین کمیسیون حفاظت از داده های فرانسه مطابقت ندارد. چناچه واتس اپ به این اقدام خود پایان ندهد، با تهدید تحریم استفاده در فرانسه روبرو خواهد بود. ادامه مطلب…

بدافزار Loapi گوشی اندرویدی شما را منفجر خواهد کرد!

Loapi

محققان آزمایشگاه کسپرسکی بدافزار جدیدی به نام Loapi را شناسایی کردند که به تلفن های هوشمند اندرویدی آسیب فیزیکی وارد می‌کند. هدف بدافزار Loapiسرقت تمام اطلاعات گوشی قربانی از جمله اطلاعات مربوط به ارزهای دیجیتال مانند ارز مونرو (Monero) است. مونرو یک ارز دیجیتال رمزپایه متن باز است که در سال 2014 معرفی شد. این ارز بر سه اصل خصوصی بودن، غیر متمرکز بودن و مقیاس پذیری استوار است. مونرو تفاوت های اساسی با بیت کوین دارد از جمله آنکه در مونرو امکان مشاهده هویت فرد ارسال کننده و دریافت کننده ارز ممکن نیست.

این بدافزار در سایت‌های نامطمئن و آلوده نشسته و چنانچه کاربری به این سایت‌ها ورود کند، از آنها درخواست می‌شود تا برنامه‌ای را از سایت دریافت کرده و بر روی گوشی اندرویدی خود نصب کنند. به این طریق، Loapi وارد گوشی کاربر می‌شود. ادامه مطلب…

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402