LG و خلق یک برند جدید به نام ThinQ برای محصولات مجهز به هوش مصنوعی
نویسنده:بهنام رئوف نیا
ارسال شده در:01 دی 1396، 19:00

LG و خلق یک برند جدید به نام ThinQ برای محصولات مجهز به هوش مصنوعی

هر نوآوری و پدیده ای که به اندازه ی کافی گسترده باشد، نیازمند یک برند جدید است. ThinQ هم یک برند جدید است که شرکت LG (الجی) برای محصولات مجهز به هوش مصنوعی خود انتخاب کرده تا حضور این فناوری اعجاب انگیز در کالاها بیش از پیش رنگ و بوی واقعیت بگیرد. ThinQ صدای در زدن هوش مصنوعی است که ما را فرامی خواند تا در را بگشاییم و آن را در خانه و محل کار خود جای دهیم.

LG

تا برگزاری رویداد CES 2018 زمان زیادی نمانده و تقریبا همه اطمینان دارند که هوش مصنوعی (AI) در این نمایشگاه حضور قدرتمندی خواهد داشت. شرکت های زیادی به هوش مصنوعی روی آورده اند و سرمایه گذاری های فراوانی روی فناوری های مربوط به یادگیری ماشین انجام شده است. کمپانی گوگل حتی یک شرکت هوش مصنوعی تاسیس کرده است که باید لقب نخستین شرکت AI جهان را به آن داد.

کمپانی LG هم در این مسیر با دیگران همراه شده و جدیدترین اقدام خود، برندی به نام ThinQ ساخته است. این برند قرار است تمامی محصولات آینده ی LG در زمینه ی هوش مصنوعی را به هم پیوند دهد. در فاز نخست، برند ThinQ تمامی محصولات خانگی، الکترونیکی و خدماتی 2018 کمپانی LG را زیر یک چتر گردهم می آورد.

ThinQ  تغییر یافته ی واژه ی Think به معنای اندیشیدن است که LG حرف آخر آن را به Q تبدیل کرده (این کار نحوه ی تلفظ آن را تغییر نمی دهد). محصولاتی که از برند ThinQ برایشان استفاده می شود، از فناوری یادگیری عمیقی برخوردارند و می توانند با محیط ارتباط برقرار کنند. محصولات ThinQ نه تنها با خود بلکه با دستگاه ها و خدمات دیگر هم ارتباط برقرار خواهند کرد.

رونمایی از این برند جدید حاصل یک سال تلاش بی وقفه ی LG و صرف زمان و پول فراوان روی AI است. این شرکت در نمایشگاه CES سال گذشته فناوری یادگیری عمیق خود به نام DeepThinQ (اندیشه عمیق) را معرفی نمود. غول فناوری کره ای همچنین اعلام کرد که از این پس در تمامی کالاهای ممتاز خود از وای فای استفاده خواهد کرد.

LG چند ماه پس از نمایش دستاوردهای هوش مصنوعی خود در CES 2016 یک آزمایشگاه هوش مصنوعی در خانه ی خود یعنی کره جنوبی تاسیس کرد. این آزمایشگاه در حقیقت مرکز هوش مصنوعی LG است و هرچه LG در این حوزه را دارد را زیر یک سقف جمع کرده است.

LG

غول کره ای در حال حاضر، برخی دستگاه ها و ابزارهای هوشمند خود را تحت نام SmartThinQ (اندیشه هوشمند) به فروش می رساند اما به گفته ی خودش قصد دارد با یکپارچه کردن برندهای هوش مصنوعی خود تحت نام ThinQ، محصولات مجهز به AI را برجسته کند.

فایده ی حرکت به سمت هوش مصنوعی تنها شامل حال محصولات جدید نمی شود، LG از طریق پلتفرم باز SmartThinQ می تواند آپدیت های نرم افزاری تهیه کند و با به روز رسانی محصولات خود (که عمدتا مجهز به وای فای هستند) فناوری های جدید را به آن ها وارد کند.

به عنوان نمونه، در حال حاضر  اپلیکیشن SmartThinQ با Google Assistant (دستیار مجازی گوگل) و آمازون الکسا هماهنگی و همکاری دارد با این وجود LG می تواند سرویس ها و دستیاران مجازی دیگری را با پلتفرم خود یکپارچه سازی نماید.

این شرکت قصد دارد محصولاتی را که با برند ThinQ تولید کرده در نمایشگاه CES 2018 معرفی نماید.  این محصولات از 19 تا 22 دی ماه در « ThinQ zone » نمایشگاه CES در معرض دید عموم قرار خواهند گرفت.

 

برای آگاهی از آخرین مقالات مجله پلازا در کانال تلگرام ما عضو شوید t.me/plazamag عضویت در کانال تلگرام
دیــدگاههای کاربـــران
بارگذاری ...
دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما در مجله خبری پلازا منتشر نخواهد شد. بخش‌هایی که با علامت * مشخص شده اند اجباری هستند.

0/1500
captcha