تلفن های قدیمی اچ تی سی و موتورولا قرار نیست مانند آیفون کند شوند!

اچ تی سی و موتورولا
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

گوشی های قدیمی تر آیفون با به روز رسانی جدید کند می شوند ولی دو کمپانی اچ تی سی و موتورولا اعلام کرده اند که قرار نیست تلفن های قدیمی اچ تی سی و موتورولا مانند آیفون کند شوند!

اچ تی سی و موتورولا اعلام کردند که قصد ندارند سرعت پردازش گوشی های قدیمی خود را کاهش دهند. این دو شرکت مطرح نمودند که موضوعی به اسم سن باتری در گوشی های این دو کمپانی مطرح نیست و قرار هم نیست همان کاری که اپل با مشتریان خود می کند، این دو برند هم الگوبرداری کنند.

همان طور که می دانید  اپل هفته گذشته اعلام کرد که مشکل کند شدن گوشی های قدیمی صحت دارد و یک طرف قضیه کند شدن گوشی خود شرکت اپل و استراتژی های این شرکت است.

سخنگوی HTC اعلام کرد که طراحی گوشی های این شرکت به گونه ای است که این کمپانی نمی تواند با موضوعی تحت عنوان سن باتری، سرعت پردازشگر را کاهش دهد. سخنگوی موتورولا نیز اعلام کرد که سرعت عملکرد پردازنده گوشی منفک از سیستم باتری طراحی شده است.

خبرگزاری Verge  هم چنین با سخنگوی شرکت های تولید کننده تلفن همراه از جمله گوگل، سامسونگ، ال جی و سونی همین سئوال را مطرح کرد تا نظر خود را در مورد این موضوع بگویند. آیا این شرکت ها سرعت پردازنده تلفن های قدیمی خود را با توجه به سن باتری کاهش میدهند؟

سخنگوی سونی گفت که پاسخ این سئوال را بعد از تعطیلات اعلام خواهد کرد و سخنگوی سامسونگ نیز اعلام کرد که در حال بررسی این موضوع است.

آیا واقعا اقدام اپل برای کند کردن سرعت پردازنده با توجه به سن باتری امری ضروری است ؟ اصلا چرا باید اپل چنین تصمیمی بگیرد؟

شاید برای شما هم این سئوال پیش بیاید و بخواهید بدانید آیا کهنه بودن باتری به طور طبیعی بر سرعت پردازنده تاثیر می گذارد یا این ترفندی است که اپل در سیستم خود طراحی کرده است؟

آیا این رفتار طبیعی گوشی ها است که با کهنه شدن باتری، به صورت طبیعی سرعت پردازنده شان کاهش پیدا کند؟

بالطبع هیچ کس دوست ندارد با یک گوشی کند کار کند ! اچ تی سی و موتورولا اعلام کردند گوشی هایشان چنین مساله ای ندارد.

همانطور که در خبرهای هفته گذشته مطرح شد، به نظر می رسد اپل از این موضوع مطلع است. ولی آیا سایر رقبای بازار هم از این موضوع اطلاع دارند؟

اپل هفته گذشته اعلام کرد،  سال گذشته ویژگی‌ ایی را در آپدیت‌های خود گنجانده بود که همین ویژگی باعث کند شدن عملکرد پردازنده آیفون می شد. البته دلیل اضافه شدن این ویژگی هم مساله دیگری بود که گوشی های قدیمی آیفون بدان دچار شده بودند. گوشی ها دچار مساله  خاموش شدن ناگهانی باتری‌های لیتیوم یونی می شدند و اپل برای جلوگیری از بروز این مساله به روز رسانی را منتشر کرد که دارای ویژگی بود که از خاموش شدن ناگهای گوشی جلوگیری می کرد.

از قضا همین به روز رسانی مساله جدید دیگری به وجود آورد و آن کند شن سرعت پردازنده با کهنه شدن باتری گوشی بود.

باتری‌های قدیمی آیفون، شارژ را مانند باتری‌های جدید در خود نگه نمی دارند و زمانی‌ که دمای آنها کاهش می‌یابد یا سرد می‌شوند، می‌توانند مشکلاتی را برای آیفون‌های قدیمی بوجود آورند. در پی این اتفاق، ممکن است عملکرد پردازنده تحت تاثیر قرار گرفته و آیفون به صورت ناگهانی خاموش شود. این مشکل در آیفون 6 و 6S دیده شده است. پردازنده‌های این دو گوشی با سرعت بیشتری کار می‌کردند اما باتری توانایی پشتیبانی از سرعت لازم را نداشت در نتیجه آیفون 6 و 6S ناگهان خاموش می‌شدند.

در اصل همان طور که در خبرها ی قبلی هم اشاره شد اپل برای حل مساله خاموش شدن ناگهانی مدلهای آیفون 6 و آیفون 6s ،به فکر چاره افتاد تا باطری را رایگان عوض کند. در هر حال، با بررسی دستگاه های زیادی که دچار مشکل شده بودند،  اپل نرم افزار IOS 10.2.1  را به روز رسانی کرد. پس از این تحولات معلوم نشد که اپل چگونه ۸۰٪ مشکل خاموش شدن را حل کرده اما بیشتر نظرها بر این بود که بعضی تنظیمات روشن کردن دستگاه در IOS  باید تغییر پیدا کند.

اچ تی سی و موتورولا

سپس سایت های خبری ردیت Reddit  و 9to5Mac  دلیل خاموش شدن ناگهانی آیفون 6 و 6s را معلوم کردند. اساسا، نرم افزاری که اپل برای حل این مشکل طراحی کرده سرعت دقیق سی پی یو را بر طبق ولتاژ باطری تغییر می دهد. با این شیوه شارژ باطری ذخیره می شود و گوشی روشن می ماند. بنابراین استفاده نکردن از برنامه تعویض باطری عملکرد گوشی را کند و باطری را خراب می کند. کاربرانی که باطری جدید کار گذاشتند از عملکرد گوشی  خود راضی بودند.

در نهایت اپل در این رابطه گفت که سال گذشته با انتشار iOS 10.2.1 توانست این مشکل را در بسیاری از مدل‌های قدیمی آیفون برطرف کند. این شرکت کوپرتینویی، دلیل خود را از انجام این کار، جلوگیری از خاموش شدن های ناگهانی آیفون های قدیمی بیان کرد.

به همین دلیل سال گذشته، آیفون های 6, 6S, 6S Plus و SE نسخه iOS 10.2.1 را دریافت کردند و این ویژگی بر روی آنها اعمال شد. در سال جاری نیز iOS 11.2 بر روی آیفون‌های 7 و 7 پلاس کاری مشابه را انجام خواهد داد. به عبارتی به دلیل افزایش سرعت در نسخه های جدید سیستم عامل iOS و تمایل پردازنده به اجرای این سرعت، باتری آیفون‌های قدیمی قادر به پاسخگویی به این پروسه نبوده و به طور ناگهانی خاموش می‌شود.

همه این داستان ها باعث شد امروز با پدیده کند شدن سرعت پردازنده در گوشی های قدیمی اپل مواجه باشیم . موضوعی که اصلا خوشایند کاربران نیست و می تواند خیلی به ضرر اپل تمام شود.

به نظر می رسد اچ تی سی و موتورولا به صورت رسمی اعلام کرده اند که تلفن های هوشمند این دو برند چنین مساله ای ندارد و با کهنه شدن باتری پردازنده آنها کند نمی شود.

بااینکه هدف اپل تنها جلوگیری از خاموش شدن های ناگهانی بوده است ولی  با قرار دادن یک ویژگی در نسخه های جدید iOS، سرعت پردازنده را کاهش داده است.  از آنجا که دارندگان آیفون، با آمدن نسخه های جدید iOS، سیستم عامل خود را آپدیت می‌کنند، پردازنده های آیفون‌های قدیمی‌تر، تحت تاثیر سرعت بالای سیستم عامل جدید خواهند گرفت و با همان سرعت برنامه‌ها را اجرا خواهند کرد. این درحالی‌ست که باتری های لیتیوم یونی آنها، به منظور پشتیبانی از این سرعت جدید طراحی نشده‌اند و در نتیجه نمی‌توانند پاسخگوی نیاز پردازنده باشند و خاموش می‌شوند.

به هر حال نظریه های مختلفی  در مورد این موضوع مطرح می شود. اینکه اپل قصد دارد برای مشتریانش خرج بتراشد یکی از این نظریه ها است. البته به گفته اپل، هنوز روشن نیست که جایگزینی باتری جدید برای آیفون، بتواند صد در صد این مسئله را حل کند و عملکرد را بهبود بخشد. مهمتر از همه این است که اپل می توانست گوشی هایی را طراحی کند که بیش از این بتوانند برای کاربر کار کنند نه اینکه خیلی زود کهنه و کند شوند. این مساله می تواند منجر به نارضایتی کاربران شود.

آنچه مسلم است اپل باید هر چه زودتر اذهان عمومی را در مورد این چالش روشن کند. اچ تی سی و موتورولا با این اطلاع رسانی تکلیف خود را روشن کردند.

 

هم چنین بخوانید : علت کند شدن گوشی های آیفون قدیمی چیست ؟

 

 

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402