بررسی کامل اچ‌تی‌سی Vive Tracker

Vive Tracker
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

اچ‌تی‌سی در نمایشگاه CES 2017 دو وسیله جانبی برای هدست واقعیت مجازی Vive خود ارائه کرد. بند نگهدارنده جدید برای هدست Vive و دیگری Vive Tracker دو لوازم جانبی‌ای بودند که اچ‌تی‌سی از آنها رونمایی کرد. Vive Tracker ابزاری‌ست که می‌تواند هر وسیله‌ای را وارد دنیای واقعیت مجازی کند.

بیایید با هم نگاهی به طرز کار Vive Tracker بیاندازیم. در واقع Vive Tracker یک وسیله بسیار کوچک است که می‌توانید آن را به برخی از اسباب بازی ها یا لوازمی مانند چوب بیسبال، راکت تنیس، دستکش و یا شلنگ آتش نشانی،تفنگ و یا راکت پینگ پنگ وصل کرده و آن وسیله را وارد بازی واقعیت مجازی خود کنید.

واقعیت مجازی در سال‌های اخیر بسیار قدرتمند عمل کرده و هرچه پیش می‌رویم به جذابیت VR اضافه می‌شود.

برای اینکه از Vive Tracker استفاده کنید باید در ابتدا تنظیمات آن را در هدست واقعیت مجازی Vive را انجام دهید. البته باید بگوییم مراحلی که برای انجام این تنظیمات طی می‌کنید بسیار ساده و آسان است اما این را به خاطر داشته باشید که برای هربار استفاده از Vive Tracker باید یک بار تمام این مراحل را طی کنید!

در ابتدا باید دانگل Vive Tracker را به پورت USB کامپیوتر خود وصل کنید. سپس مطمئن شوید که HTC Vive شما آماده بوده و پورت Steam VR یا Viveport آن باز است.

به منوی Device رفته و بر روی گزینه add a new device کلیک کنید.

Vive Tracker را به هر وسیله‌ای مانند راکت تنیس، راکت پینگ پنگ، تفنگ اسباب بازی یا هرچیز دیگری که می‌خواهید از آن استفاده کنید، اضافه کنید.

زمانیکه این پروسه تکمیل شد، سنسورهای این ردیاب فعال می‌شوند. سپس لوگوی Vive را فشار داده و برای چند دقیقه نگهدارید تا درخواست شما پذیرفته شود.

زمانی‌که برای اولین بار از هدست Vive استفاده می‌کنید، یک پروسه طولانی نصب ور اه اندازی پیش روی شماست که البته با کمک دفترچه راهنمایی که به همراه هدست در اختیار شما گذاشته می‌شود، می‌توانید به راحتی این پروسه را طی کنید. اما بهرحال راه اندازی هدست واقعیت مجازی Vive یک پروسه زمان‌گیر است. اما در مورد Vive Tracker وضعیت به این صورت نیست. پروسه نصب این دستگاه بسیار ساده و راحت بوده و زمان بسیار کمی از شما می‌گیرد. تنها مشکل آن اینست که برای هر دستگاه، به صورت جداگانه باید این پروسه را طی کنید.

هنگامی که Vive Tracker فعال شد، به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید. اگر Vive Tracker را به یک راکت تنیس وصل کرده‌اد، پس طی مراحل تنظیم، راکت تنیس وارد بازی واقعیت مجازی شما خواهد شد.

[unitegallery Vive]

به این صورت به راحتی می‌توانید در دنیای واقعیت مجازی، بازی مورد علاقه خود را انجام دهید. سنسورهایی که روی Vive Tracker قرار دارند، ابعاد واقعی وسیله ای که به آن متصل شده است را به هدست Vive منتقل می‌کنند، در نتیجه در هنگام بازی، شما وسیله مورد نظر را با ابعاد و شکل واقعی آن خواهید دید.

وقتی که پروسه تنظیمات تکمیل شد، اصطلاحا یک گفتگو بین هدست Vive و Vive Tracker انجام می‌شود. اچ‌تی‌سی این گفتگو را به با این دو جمله توصیف کرده است:

هدست واقعیت مجازی : “Hey Tracker, I see you”

 Vive Tracker در پاسخ: “Hey Vive, I’m attached to a tennis racket, and it looks like this.”

این پروسه مهم است، Vive Tracker باید وسیله ای که به آن متصل شده را بشناسد تا بتواند آن را وارد بازی واقعیت مجازی کند در غیر اینصورت نمی‌توانید حرکاتی که مد نظر شماست را با آن انجام دهید.

[unitegallery ViveTracker]

با وجود اینکه Vive Tracker این امکان را به شما می‌دهد تا وسایل کوچکی مانند راکت تنیس یا یک اسلحه کوچک بازی را در وارد دنیای واقعیت مجازی کنید، محدودیت هایی هم دارد. هرچه بیشتر با Vive Tracker کار کنید، بیشتر به مزایا و موارد استفاده Vive Touch Controllers اصلی که همراه هدست واقعیت مجازی Vive ارائه شده، پی خواهید برد.

وقتی از کنترلرهای لمسی یا Touch Controllers  استفاده می‌کنید احساس می‌کنید که این کنترلرها کمی ارزش دارند، در واقع حس تعامل با یک شی مجازی را کاملا درک می‌کنید. اما Vive Tracker چنین بازخوردی را به شما منتقل نمی‌کند. ضمن اینکه گاهی حرکاتی که انجام می‌دهید با کمی تاخیر به بازی منتقل خواهند شد و اغلب اوقات حرکت کمی دیرتز از حرکت شما به نمایش در خواهد آمد.

به همین دلیل نمی‌تواند گفت که Vive Tracker، دقیقا موجب ارتقای هدست واقعیت مجازی Vive اچ‌تی‌سی شده است. برای مثال زمانی‌که Vive Tracker را به راکت تنیس متصل می‌کنید، فقط دستان خود را حرکت می‌دهید و بازی انجام می‌شود اما برخورد توپ با راکت را حس نمی‌کنید. به عبارتی شما راکت را در یک فضای خالی جحرکت می‌دهید بدون اینکه چیزی را حس کنید، فقط تصویر آن را در هدست Vive مشاهده خواهید کرد.

[unitegallery 2ViveTracker]

چه کسانی از Vive Tracker استفاده می‌کنند؟

Vive Tracker، بیشتر مناسب کلوپ های واقعیت مجازی است که در آن امکان استفاده از انواع هدست های واقعیت مجازی از جمله سیستم HTC Vive را به تعداد زیادی از افراد می‌دهند مناسب است. در واقع وسیله‌ای نیست که برای استفاده روزمره به کار افراد بیاید.

به گفته برخی از فروشندگان، Vive Tracker یک اعتبار اضافی برای اینست که اچ‌تی‌سی به منظور جذب شما برای خرید هدست واقعیت مجازی Vive تدارک دیده است. Vive Tracker امکان استفاده از بعضی وسایل بازی را به کاربر می‌دهد که همراه با هدست Vive ارائه نکرده است. در واقع Vive Tracker یک ترفند هوشمندانه از سوی اچ‌تی‌سی برای مجاب کردن ما برای خرید وسیله‌ای که شاید خیلی مورد نیاز ما نیست.

اچ‌تی‌سی Vive Tracker به شما اجازه می‌دهد تا دنیای واقعی را وارد دنیای واقعیت مجازی کنید، اما قدرت و توانایی آن در واقعی کردن این کار، کمتر از کنترلر های لمسی است. با کنترلر لمسی شما کوچکترین لرزش ها، حرارت و یا تکان ها را حس خواهید کرد. برای مثال تصور کنید لیوانی یخ در دنیای واقعیت مجازی دارید، زمانی که کنترلر لمسی را در دست دارید، اگر لیوان یخ را تکان دهید، لرزش های تکه های یخ و سرمای آنها را توسط کنترلر لمسی احساس خواهید کرد اما Vive Tracker این امکان را ندارد.

کنترلر های لمسی تجربه ای بهتر و واقعی تر را در اختیار کاربر قرار می‌دهند ضمن اینکه برای هربار استفاده نیاز به طی مجدد مراحل نصب و راه اندازی ندارید.

اچ‌تی‌سی برای Vive Tracker قیمت 100 دلار در نظر گرفته است.

 

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402