روند بررسی محتوای انتشار یافته فقط مختص به یک شبکه های اجتماعی مانند تلگرام یا فیسبوک نیست. یوتیوب در پی آخرین ویدئوی که لوگان پل (Logan Paul سرگرمیساز شبکههای اجتماعی، رپر، خواننده، ترانهسرا و هنرپیشه آمریکایی ) از یک جسد در این شبکه اجتماعی منتشر کرد، تصمیم گرفت تا رویه جدیدی را برای بررسی محتواهای ویدئویی قرار گرفته بر روی پلتفرم خود داشته باشد.
لوگان پل، که به او لقب ستاره یوتیوب را داده اند، در سفر ژاپن خود به جنگل آئوکیگاهارا که ملقب به جنگل خودکشی است سر زده و ویدیویی در آنجا تهیه کرد. وی قصد تهیه ویدئویی از این جنگل داشت که با جسد یک مرد که خودکشی کرده بود مواجه شد. اما او و دوستانش پس از دیدن این فرد روی قسمتهای مختلف بدن او زوم کرده، کاملاً بی تفاوت به شوخی و خنده میپردازند و از تمام این صحنه ها فیلم گرفته و آن را منتشر می کنند.
در اینکه الگوریتمی که فعلا یوتیوب برای بررسی محتواهای آپلود شده استفاده می کند، باگ وجود دارد شکی نیست. بسیاری از ویدئوهایی که منتشر می شوند دارای محتواهای نامناسبی هستند و یا حق کپی رایت برای انتشار در آنها رعایت نشده است. در مواقعی هم امکان برخورد و یا حذف آن ویدئو وجود نداشته (یوتیوب این آمار را 5% اعلام کرده است).
اخیرا ویدئوهایی که در این شبکه اجتماعی منتشر شده اند تاثیر منفی بر جذب تبلیغات در یوتیوب گذاشته اند. این شبکه اجتماعی برای اینکه با روند انتشار ویدئوهای نامناسب مقابله کند، تیمی متشکل از 10,000 کارمند را استخدام کرده که با کمک هوش مصنوعی بتوانند به صورت دستی هر ویدئو را بررسی و تحلیل کرده و بعد از تایید، اجازه انتشار خواهند گرفت. البته این تصمیم خالی از ریسک نیست، ممکن است بسیاری از افرادی که در این شبکه اجتماعی فعالیت داشته اند با اعمال این سیاست، از فعالیت خود کم کرده و در نتیجه ارزش سهام یوتیوب با کاهش روبرو شود. کاربران یوتیوب سانسور محتوا را نمی پسندند و یوتیوب هم عزم خود را جزم کرده تا از حجم محتواهای غیرقانونی و نامناسب در شبکه اجتماعیاش کم کند.
یوتیوب چندی پیش برای اینکه کاربرانش بتوانند راحت تر از این شبکه اجتماعی استفاده کنند، اقدام به ارائه اپلیکیشن مخصوص به خود کرد. با استفاده از این اپلیکیشن، کاربران می تواند به سادگی و با سرعت بیشتری ویدئوهای دیگران را تماشا کرده و یا ویدئوهای خود را آپلود کنند.