ال جی و درسی که هنوز یاد نگرفته

thumbnail
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

ال جی، این غول فناوری خاور دور با وجود تلاش فراوان هنوز آنطور که باید در دنیای تلفن های همراه دیده نشده است. این غول کره ای در سال 2017 به دنبال جبران این ضعف بود اما به هدف خود نرسید و دلیل اصلی آن اشتباهات خود ال جی بود؛ اشتباهاتی که بزرگ ترین آن زمانبندی نادرست است.

 

زمان بندی برای همه اهمیت دارد اما برای شرکت هایی که در بازار مشغول رقابت با یکدیگرند اهمیت فوق العاده ای دارد. زمان بندی برای این شرکت ها قوانین ثابت زیادی ندارد و معمولا تابع شرایط است؛ مثلا برخی شرکت ها می توانند محصولاتشان را بعد از تولید کنندگان دیگر روانه ی بازار کنند بدون اینکه این کار تاثیری منفی روی فروش آن ها داشته باشد. اما شرایط همیشه این طور نیست، برخی شرکت ها باید بر اساس ضرب العجل عمل کنند و ال جی یکی از این شرکت ها است.

در مورد تجربه ی برند ال جی و کیفیت محصولاتی که این برند سال گذشته در بازار عرضه کرد بحثی وجود ندارد؛ G6 ، Q6 و V30 هر سه تلفن های هوشمند خوبی هستند، کیفیت خوبی دارند و عملکرد آن ها مثال زدنی است. این گوشی ها از بسیاری جهات سرآمد محصولات بازار هستند. G6 برای نخستین بار نسبت تصویر 18:9 را وارد صنایع تلفن همراه کرد و به دنبال آن محصولات دیگر شرکت ها از OnePlus گرفته تا هواوی و سامسونگ به نسبت تصویر 18:9 مجهز شدند. Q6 به عنوان نسخه ی مینی و به مراتب ارزان تر از G6 خود را مطرح کرد؛ گرچه اشتباهات ال جی سبب شد قیمت G6 در زمان عرضه ی Q6 به اندازه ی این گوشی مینی پایین بیاید.

ال جی

V30 به نوبه ی خود دل بسیاری از مردم را برد و از آن دسته گوشی هایی بود که مردم مدتی بعد از خرید بسیار از آن رضایت داشتند و دارند. همین نگاه مختصر به سه تلفن هوشمند  مهم ال جی در سال 2017 نشان می دهد که چقدر شایسته و خوب هستند. پس چرا این طور شد؟ چرا این سه گوشی در همهمه ی مدل ها و برندهای مختلف گم شدند؟  چرا G6 ، Q6 و V30 آن طور که ال جی منتظر بود نتوانستند میان مردم جا باز کنند؟

سه مدل برجسته ی G6 ، Q6 و V30 هرگز به آستانه ی مورد نظر شرکت ها نرسیدند؛ آستانه ای که در آن یک محصول آنقدر مورد علاقه ی مردم واقع می شود که به جیب و کیف آن ها راه پیدا می کند. G6 اصلا مطابق پیش بینی های سازنده ی خود طرفدار پیدا نکرد و در نهایت بازار تلفن همراه ال جی در سال 2017 به اندازه ی کافی رونق نگرفت.

امروزه رقابت در صنایع تلفن همراه بسیار سخت و بی رحم است. در رنج Q6 یعنی بین 300 تا 350 دلار انتخاب های فراوانی پیش روی مشتری وجود دارد. V30 می توانست دسته کم در زمینه ی عکس گرفتن بهتر عمل کند، به خصوص در مورد تعیین نما و گرفتن عکس، چیزی که بیشتر افراد هنگام خرید تلفن همراه آن را مد نظر قرار می دهد. البته V30 باز هم برای مطرح کردن خود زمان دارد اما سال 2017 تمام شده و دیری نمی گذرد که سیل مدل های جدید 2018 سرازیر خواهند شد.

سال جدید، اشتباهات قدیم

امیدواریم ال جی از اشتباه خود در زمینه ی زمانبندی درس گرفته باشد. اما غول فناوری کره ای تا به اینجا نشان داده که قصد تکرار اشتباه خود را دارد. براساس شایعات موجود، تولید G7 در ماه مارس یعنی از اواسط اسفند آغاز می شود و این محصول یک ماه بعد یعنی در فروردین 97 وارد بازار خواهد شد. این یعنی دوم ماه بعد از کنگره ی جهانی موبایل (MWC).

در کنگره ی جهانی موبایل که به زودی در شهر بارسلونا اسپانیا برگزار می شود شرکت هایی مانند سامسونگ و هواوی آخرین و برترین محصولات خود را ارائه می دهد و می دانیم قدرت این شرکت ها در چه حد است. هیاهوی موجود پیرامون معرفی Galaxy S9 هر روز بیشتر می شود و هواوی در P20 می خواهد از سه سنسور استفاده کند. خلاصه اینکه سامسونگ و هواوی هیچکدام در انتظار از راه رسیدن G7 یا هر پرچمدار جدید از ال جی نمی مانند.

ال جی

اتفاقی نیست که رقبای V30 گوشی های Note 8 سامسونگ و Mate 10 Pro هواوی هستند. اگر ال جی گوشی پرچمدار جدید خود G7 را در فروردین ماه عرضه کند می تواند از قدرت پردازنده ی اسنپ دراگون 845 در محصول خود استفاده کند اما وارد شدن به عرصه، بعد از رقابت کمکی به غول کره ای نخواهد کرد؛ شرکتی که همین حالا هم مشکلات فراوانی در زمینه ی دیده شدن دارد.

گلکسی های S9 و S9  پلاس در کنگره جهانی موبایل بارسلونا معرفی خواهند شد و از جدیدترین پردازنده ی کوال کام (تولید کننده ی اسنپ دراگون) بهره خواهند برد و رقیب بزرگ دیگر ال جی یعنی هواوی هم امسال با پردازنده ی Kirin مجهز به هوش مصنوعی قدم به میدان می گذارد.س

کنگره جهانی موبایل هفتم اسفند در بارسلونا برگزار می شود و صحنه ی تاخت و تاز تلفن های هوشمند سامسونگ و هواوی و شیائومی و HTC و دیگر رقبا خواهد بود، حال اگر ال جی G7 خود را در پایان فروردین رونمایی کند قطعا نخواهد توانست در مقابل فشار رقابت دوام بیاورد.

ال جی اگر می خواهد G7 دیده شود باید دسته کم قیمت را پایین بیاورد تا پرچمدار جدیدش یک ویژگی متمایز داشته باشد. البته مواردی مانند کار کردن روی رابط کاربری هم کمک زیادی می کند چرا که گوشی های ال جی در این رقابت شدید قدری تکراری به نظر می رسند. با اینکه شکل و شمایل رابط کاربری در کل یک مساله ی سلیقه ای است اما فاکتور تنوع و تغییر همیشه خاصیت خود را دارد.

غول کره ای در V30 پکیج صوتی بسیار ممتازی را ارائه داد و با اینکه تحسین منتقدان را برانگیخت اما نتوان در غالب یک فاکتور تعیین کننده خریداران را به سمت V30 بکشاند. ال می تواند در این ویژگی را با عناصر دیگر ترکیب کند و یک تحول جذاب به وجود آورد، شایعات خبر از طراحی متفاوت G7 می دهند، مسیری که ال جی حتما باید آن را در پیش گیرد و خیلی زود هم این کار را انجام دهد زیرا رقبای سرسختی مانند سامسونگ در القا کردن پرچمدار خود درنگ نمی کنند.

 

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 1.691 میلیارد دلار
    Spiderman No Way Home
    اکران: 17 دسامبر 2021
  • 241 میلیون دلار
    Sing 2
    اکران: 22 دسامبر 2021
  • 105 میلیون دلار
    The Kings Man
    اکران: 22 دسامبر 2021
  • 84 میلیون دلار
    Scream
    اکران: 14 ژانویه 2022
  • 58 میلیون دلار
    West Side Story
    اکران: 10 دسامبر 2021
  • 23 میلیون دلار
    American Underdog
    اکران: 25 دسامبر 2021
  • 16 میلیون دلار
    The 355
    اکران: 07 ژانویه 2022
  • 16 میلیون دلار
    Licorice Pizza
    اکران: 25 دسامبر 2021
plaza-ads