توییتر ابزاری ساخته که میداند شما اول به کجای تصویر نگاه خواهید کرد!

توییتر
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

توییتر هرگز پلتفرم ایده آلی برای به اشتراک گذاری عکس نبوده است، عمدتا به این دلیل که کاربران نمیدانند کدام بخش از عکسشان در پیش نمایش توییت نشان داده میشود. اگر مهم ترین بخش عکس در پیش نمایش دیده نشود، فالوورها احتمالا تمایلی به کلیک کردن و دیدن تصویر بصورت کامل نخواهند داشت.
دیروز توییتر از ارائه ابزاری خبر داد که به تشخیص اینکه کدام قسمت از عکس باید در توییتها نمایش داده شود کمک خواهد کرد. دو تن از محققان یادگیری ماشین (شاخه ای از علم هوش مصنوعی)، لوکاس دیس و زهان وانگ، در یک پست وبلاگی درباره چگونگی کارکرد این تکنولوژی توضیح دادند.
از سال 2011 هنگامی که توییتر کاربران را قادر به ارسال عکس در پستهایشان ساخت، با چالش برش خودکار تصاویری که در اندازه و شکل های متفاوت آپلود میشدند روبرو شده است. در ابتدا الگوریتم های توییتر بطور ساده مرکز عکس را پیدا میکردند و یک مربع به دور آن در می آوردند، یا با استفاده از تشخیص چهره، دورتادور سر افراد را برش میدادند. اما این میتواند منجر به دیده نشدن تاثیرگذارترین بخشهای یک غروب دل انگیز یا زبان بامزه یک سگ در پایین تصویر شود.
حالا، ابزار برش تصویر جدید توییتر «برجسته» ترین قسمت عکس را تشخیص داده — چیزی که از نظر بصری جذب کننده است — و برش براساس آن انجام میشود. این پژوهش توانسته با استفاده از ردیاب های چشم، پیکسل هایی که اول به آنها نگاه میشود را تعیین کند تا بدینوسیله میزان برجستگی را، اندازه گیری کند. از اطلاعات بدست آمده از آن آزمایش ها برای ساخت شبکه های عصبی ای که نشان میدهند افراد بطور کلی به چه نوع چیزها و چه مشخصاتی جذب میشوند استفاده شده است.

قبل از استفاده از ابزار جدید:

توییتر
بعد از استفاده از ابزار جدید:


این برنامه در پیشرفته ترین سطوح، میتوانند عکس را اسکن کرده و پیکسل هایی که بیشتر مردم احتمالا اول به آنها نگاه میکنند را تعیین کنند. اما چون این روش ممکن است برای اهدافی چون پست کردن تصاویر در توییتر زیادی زمانب‌ر باشد، این شرکت یک نسخه ساده ساخته که مشابه نسخه کم سرعت است اما همچنان شبکه عصبی خاص خود را داراست، اما به گفته پست وبلاگی مورد اشاره، ده بار سریعتر عمل میکند.

همچنین بنظر میرسد که توییتر میخواهد به کاربران گزینه ای بدهد که خودشان نحوه برش عکس هایشان در پیش نمایش ها را انتخاب کنند. اما فعلا، چاره ای جز اعتماد به ماشین ها نخواهیم داشت.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402