مهم ترین ترند دنیا در حوزه ی فناوری در سال 2018 «فناوری» نیست

فناوری
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

در حال حاضر همگرایی هیجان انگیزی بین دنیای مجازی و فیزیکی در حال رخ دادن است. روندهایی از ربات ها گرفته تا مواد جدید و بحث های لجستیکی و پایداری بر روی صنایع ما و همین طور زندگی مان تأثیر می گذارند. در همین رابطه، سال 2017 ما را ناامید نکرد. شرکت SpaceX فرضیه ی خود مبنی بر قابلیت استفاده ی مجدد را ارائه کرد که دسترسی به فضا را به صرفه تر می نماید. دانشمندان ژن های جنین انسان را با استفاده از CRISPR-Cas9 اصلاح کردند. محققان دانشگاه MIT اولین نوع مواد متخلخل بسیار سبک را از گرافن تهیه کردند و نیروی دریایی ایالات متحده اولین وسیله ی خود را به صورت سه بعدی پرینت کردند که برای استفاده در هواپیما لازم است.

روند خودکار بودن بالاخره کامل شد، هرچند که برای ساختارهای پیشرفته این امر امکان پذیر شده است. Embark سازنده ی کامیون های خودکار انواعی از یخچال ها را از تگزاس به مراکز توزیع در جنوب کالیفرنیا فرستاد. اوبر اعلام کرد که خدمات تاکسی های پرنده تا سال 2020 در لس آنجلس امکان پذیر می شود و Divergent 3D نود میلیون دلار سرمایه گذاری کرد تا نوعی روند ساخت دیجیتال را برای تولید ورقه های کوچک خودروهای خودکار ارائه نماید.

هوش مصنوعی نیز توانسته موفقیت هایی را به دست بیاورد. به روبات انسان نمای سوفیا حق شهروندی عربستان سعودی اعطا شد و فناوری یادگیری عمیق گوگل تحت عنوان «ال» تابستان امسال توانست پیشرفت های زیادی را به دست آورد. (البته در تحقیقی دیگر، فناوری یادگیری عمیق همچنان با مشکلاتی روبرو بوده است)

شیشه های سبک وزن ساخت DAQRI آماده ی استفاده عمده هستند، حتی اگر MagicLeap همچنان آماده نباشد. حتی کمپانی Snap Inc که یک شرکت تولید تراکنش های دیجیتالی است، تبدیل به یک شرکت سازنده ی سخت افزار شد و به تولید عینک های دیجیتال، پهپاد و تجارت در این حوزه ها پرداخت. (البته متأسفانه صدها هزار نمونه از این عینک ها همچنان در انبارهای این شرکت باقی مانده اند.) علی رغم تمامی این نوآوری های شگفت انگیز در حوزه ی فناوری، سال گذشته، مهم ترین اخبار در حوزه ی فناوری اصلاً یک نوع فناوری نبود، بلکه چیزی غیر از آن بود: خرید فروشگاه های مواد غذایی Whole Foods توسط آمازون در صدر اخبار سال گذشته قرار گرفت. این قرارداد به چند دلیل مهم ترین خبر 2017 بود، اما مهم ترین این دلایل به نوعی نماد بودنِ آن به شمار می رفت. مهم ترین ترند امروز در حوزه ی فناوری آمازون است.

همچنین بخوانید :

مصرف کنندگان به لطف فناوری ها، انتظارات ما را در رابطه با هزینه ها و راحتی به صورت کلی تغییر داده اند و می خواهند دسترسی تقریباً آنی به محصولات داشته باشند، اگرچه تا پیش از این ما کلید لامپ روشن و خاموش را می زدیم و امروزه شاهد پیشرفت های زیادی هستیم. شرکت ها فشار شدیدی را در رابطه با نوآوری احساس می کنند و مجبورند نیاز کاربران به رفع فوری احتیاج ها را به گونه ای پوشش دهند.

برای رفع این نیاز، آمازون به ساخت واحدهای جدید برای آماد و پشتیبانی و همین طور اتوماسیون پرداخته است. تا ژانویه ی سال گذشته، آمازون 45 هزار روبات داشت که نسبت به سال گذشته اش نرخ رشدی برابر با 50 درصد را تجربه کرد. این امر علاوه بر اینکه نشان از اجرای فرآیند اتوماسیون با سرعتی بالا دارد، بلکه همچنین نشان می دهد که آنها به دنبال راه هایی هستند تا نیروی کار خود را با قابلیت های اتوماسیون یکپارچه نمایند. بدین ترتیب، نوعی روش مدیریتی و رفتار سازمانی جدیدی را شاهد خواهیم بود.

در ضمن، بسیاری از خرده فروشان به دنبال بقا در بازار بودند که کاهش بزرگ خرده فروشی در سال 2017 نام داشت. در حالی که دیگران اعتقاد داشتند که این نوعی اصلاح بازار است، اما جمع آوری اطلاعات و امکان قابلیت بررسی آنها که توسط آمازون ارائه شد، علاوه بر اینکه به آنها راحتی بیشتر ارائه کرد، بلکه همچنین مصرف کنندگان و قیمت گذاری را هوشمند کرده و بسیاری اعتقاد دارند که این فرآیند برای اصلاح برندها و خرده فروشی ارائه شده است.

اثرات دیگر مدل تجاری گسترده ی آمازون، کمتر حالت مستقیم دارند اما همچنان احساس می شوند: تغییر از روش های سنتی و حرکت به سمت دنیای دیجیتال باعث شده تا مشتریان بخواهند در خانه های خود بمانند. سازندگان راهکارها، در حال تعریف مجدد مفهوم مراکز خرید، نقش سینما و تئاتر و همین طور تجربه ی خرید برای مشتریان هستند.

خرید از منزل و دسترسی فوری به معنای آن است که فضای انبارها اهمیت زیادی دارد و صنایع جدید باید به سیستم های حمل و نقل جدید فکر کنند. دولت های مختلف با اشتیاق بسیار درخواست کرده اند تا دفتر بعدی آمازون در کشور آنها ساخته شود. چه بخواهید یا چه نخواهید آمازون شکل و شمایل کسب و کار، جامعه و شهرهای ما را دارد تغییر می دهد.

با توجه به این روندها، به نظر می رسد که زمان چالش برانگیزی برای محصولات جدید است و فروشندگان با این روندها روبرو هستند. اما، فناوری های دیگر، فرصت هایی را به وجود آورده اند که ممکن است امروز را به بهترین زمان برای شروع یک چالش جدید تبدیل نماید.

فناوری هایی همچون اینستاگرام و مدل های کسب و کار مستقیم در حال از بین بردن خرده فروشی هستند و برندهای جدیدی در این میان ظهور می یابند که بدون راه های قدیمی می توانند دیده شوند. اما این راهکار تلاش بیشتری می خواهد. بنیانگذاران باهوش در حال آزمایش و ساخت برندها، قیمت گذاری و مدل های فروش آنلاین جدید هستند.

امروز بیش از هر زمان دیگری برای نوآوران و تأثیرگذاران موقعیت مناسبی فراهم شده تا محصولات فیزیکی تولید نمایند و همچنین برای شرکت های حوزه ی فناوری زمانی عالی است تا به نوآوری بپردازند و رؤیاهای خود را به حقیقت تبدیل کنند. خدمات شبکه ای آمازون، تعداد زیادی از سرمایه گذاران را قادر ساخته تا در کسب و کار خود به موفقیت برسند. درست مانند تحویل درب منزل، خدمات شبکه تبدیل به نوعی ابزار شده تا نیازهای کسب و کارها را رفع نماید.

از آنجا که نوآوری ها و زمان در بازار تبدیل به امری بسیار مهم در دنیای متغیر امروزی شده، پیش بینی می شود که تولید محلی، نقش بسیار مهمی در سال 2018 و بعد از آن داشته باشد. هزینه های بالای پرداختن به کسب و کارها در شهرهای مختلف با دسترسی آنها به پتانسیل ها، بازارهای گوناگون و بذرافشانی ایده های جدید جبران می شوند.

نکته ی کلیدی برای هر منطقه ای آن است که شرکت ها از مزایای تولید به صورت محلی بهره مند شوند. ما باید پایداری را برای کاهش هزینه ها به کار بگیریم و نحوه آموزش نیروی کار و ترکیب آن با اتوماسیون را بیاموزیم. کسب و کارهایی که پیشگام روند فناوری هستند یا به سرعت خود را با آن انطباق می دهند، در نهایت برنده خواهند شد و آن ماشین های پرنده امکان دارد که در نهایت به واقعیت تبدیل شوند.

 

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402