اندروید گو ؛ هر آنچه نیاز است در این باره بدانید

  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

اندروید گو (Android Go) در واقع نسخه سبک‌تر سیستم عامل اندروید برای تلفن های هوشمند اقتصادی است که نمی‌توانند نسخه های سنگین و اصلی سیستم عامل اندروید را اجرا کنند.

گوگل چندسالی است که به این نکته اشاره دارد که در آینده نزدیک میلیاردها کاربر از کشورهایی همچون هند از سیستم عامل اندروید استفاده خواهند کرد. با اولین برآوردی که شده، طی 5 سال آینده حدود 500 میلیون کاربر جدید وارد بازار تلفن های هوشمند اندرویدی خواهند شد، پس گوگل با یک بازار نسبتا بزرگ روبرو است که پتانسیل زیادی برای دریافت انواع مختلف تکنولوژی و موارد مربوط به آن را دارند.

جالب است بدانید گوگل حتی یک تیم برای کاربران میلیاردی آینده خود طراحی کرده که به طور خاص بتوانند محصولات و راه کارهایی برای بازار هند طراحی کنند. یکی از این طرح ها، امکان پرداخت با استفاده از اپلیکیشن هایی مانند Tez است. Tez یک برنامه مینیمالیستی مبتنی بر رابط کاربری دولتی UPI است که برای انتقال وجه بین بانکی است که فضای ذخیره سازی بسیار کمی را در حافظه دستگاه اشغال می کند. این اپلیکیشن به راحتی بر روی تلفن های هوشمند اجرا شده و توسط هزاران ایستگاه وای فای که در سراسر کشور مستقر هستند، پشتیبانی می شود.

در واقع اندروید گو یک نسخه سبک تر از سیستم عامل اندروید برای تلفن های هوشمند میان رده است. گوگل قبلا شانس خود را در حوزه تلفن های هوشمند میان رده با ارائه اندروید وان آزمایش کرده، اما نتوانست به موفقیت چندانی دست پیدا کند. اندروید گو مجددا و منحصرا برای بازار تلفن های هوشمند میان رده طراحی شده است. سوندار پیچای، مدیر عامل گوگل، در طی بازدید سال گذشته خود از هند عنوان کرد که تلفن های هوشمند در آینده باید محدوده قیمت 30 دلاری داشته باشند تا میلیون‌ها هندی توانایی خرید این دستگاه ها را داشته باشند. پلتفرم اندروید گو می تواند به این مهم، واقعیت بخشد.

اندروید گو متفاوت از اندروید معمولی نیست

اندروید گو

اندروید گو از ساختاری مشابه با اندروید معمولی بهره برده اما طوری طراحی شده و عملکرد آن به گونه ای تثبیت شده که بتواند در تلفن های هوشمند اندرویدی میان رده با مشخصات سخت افزاری پایین تر از تلفن های هوشمند اندرویدی رده بالا، کار کرده و عملکرد قابل قبولی را ارائه دهد. اولین نسخه اندروید گو بر روی اندروید 8.1 اوریو ساخته شده و شامل یک سیستم مدیریت داده است که می تواند اطلاعات را در کل سیستم به یکپارچه سازی کتد. همچنین امکان نظارت دقیق بر میزان مصرف داده ها، از دیگر ویژگی های کاربردی اندروید گو است. مانند تمام تلفن های هوشمندی که از اندروید های معمولی بهره برده اند، اندروید گو نیز از همان ابتدا از گوگل پلی پشتیبانی می کند. سیستم امنیتی این تلفن هوشمند به گونه ای است که برنامه های نصب شده روی دستگاه و حتی برنامه هایی که از گوگل پلی دانلود نشده اند را اسکن می کند تا مطمئن شود که برنامه مخربی را دریافت و نصب نکنید.

پلتفرمی با مجموعه ای از برنامه های منحصر به فرد

اندروید گو

اندروید گو به گونه ای طراحی شده تا قابل اجرا بر روی دستگاه هایی با میزان رم 1 گیگابایت یا کمتر باشد از این رو، گوگل نسخه هایی کم حجم از برنامه های مختلف خود را ارائه داده تا قابل اجرا بر روی اندروید گو و چنین دستگاه هایی باشند. مرورگر Google Go به شما امکان می دهد که همانند یک مرورگر عادی در نسخه های معمولی اندروید، وب گردی کنید و در واقع تجربه ای مشابه با مرورگر گوگل را به شما ارائه می دهد. همین داستان برای دستیار گوگل گو (Google Assistant Go) برای دستگاه هایی با کمتر از 1 گیگابایت رم برقرار است.

جیبورد گو (Gboard Go)، صفحه کلید کم حجم برای اندروید گو همانند نسخه اصلی جیبورد، همان ویژگی ها و قابلیت ها از جمله تصحیح خودکار، تایپ صوتی، پشتیبانی از چند زبان مختلف، ایموجی ها و گیف ها را اما در حجم کمتر ارائه می دهد. همین موضوع برای Maps Go و Gmail Go نیز صادق است. مرورگر کروم در اندروید گو به گونه ای طراحی شده که به صورت پیش فرض از ویژگی ذخیره سازی اطلاعات بهره برده است. File Go سیستم مدیریت فایل جدید و فوق العاده اندروید گو است که توسط آن می توانید حذف فایل های قدیمی و تمیز کردن حافظه کش دستگاه را به راحتی انجام دهید. یکی دیگر از ویژگی هایی که File Go را کاربردی‌تر می سازد، امکان ارسال و دریافت آسان فایل است.برنامه های کمی به صورت پیش فرض بر روی اندروید گو نصب هستند، به این معنی که شما از دوبرابر فضای ذخیره سازی در یک تلفن هوشمند با 8 گیگابایت حافظه داخلی در مقایسه با نسخه استاندارد اندروید برخوردار هستید. گوگل پلی برای اندروید گو به گونه ای طراحی شده که نسخه کم حجم از هر برنامه را در اختیار کاربر قرار دهد.

کوالکام و مدیاتک متعهد شده اند تا از اندروید گو پشتیبانی کنند

هر دو کمپانی سازنده پردازنده، کوالکام و مدیاتک متعهد شده اند تا از پلتفرم اندروید گو پشتیبانی کنند. کوالکام چندی پیش اعلام کرد که نسخه اسنپدراگون ابتدایی و میان رده، می تواند قدرت لازم برای راه اندازی اندروید گو را تامین کند. اما آنچه که ما در واقعیت می بینیم اینست که پردازنده های کوالکام حتی با سرعت 2 یا 4 برابر بالاتر نیز راه خود را به این پلتفرم باز کرده اند. مدیاتک نیز اعلام کرد که پردازنده های MT6739, MT6737 و MT6580 قابل استفاده در نسخه های آینده تلفن های هوشمند با اندروید گو هستند. تراشه MT6580 برای دستگاه های 3G و تراشه های MT6739 و MT6737 مناسب برای تلفن های هوشمند 4G هستند.

اندروید گو بر روی تلفن های هوشمند 50 دلاری

برخی از برندها از جمله شیائومی، مدل هایی از تلفن هوشمند را به بازار عرضه می کنند که قیمتی کمتر از 100 دلار دارند. اما 100 دلار هم از نظر گوگل، هزینه زیادی است! گوگل تصمیم دارد تا این پلتفرم را برای تلفن های هوشمند با قیمت هایی خیلی پایین تر از 100 دلار در دسترس بازارهای نوظهور قرار دهد. طبق اخبار منتشر شده، موجی از تلفن های هوشمند 30 دلاری به زودی وارد بازار خواهند شد.

ظاهرا تلفن هوشمند میکرومکس بهارات گو  (Micromax Bharat Go) اولین تلفن هوشمند اندروید گو است که به زودی (احتمالا در چند هفته آینده) برای بازار هند عرضه رسمی خواهد شد. قیمتی که برای این تلفن هوشمند در نظر گرفته شده، 32 دلار است. جزئیات زیادی در خصوص میکرومکس بهارات گو منتشر نشده و تنها اطلاعاتی که در دسترس است حکایت از آن دارد که این تلفن هوشمند با 512 مگابایت یا 1 گیگابایت رم همراه با 8 گیگابایت حافظه داخلی ارائه خواهد شد. طبق آنچه که گوگل اشاره کرده، در پایان ماه ژانویه این دستگاه معرفی خواهد شد (احتمالا امروز یا فردا).

گوگل با ارائه اندروید گو قصد دارد نشان دهد که امکان تجربه یک محیط کاربری برای تلفن های هوشمند زیر 50 دلار نیز وجود دارد. با بهینه سازی نرم افزاری، اجرای موثر قطعات سخت افزاری کنار هم و ارائه نسخه های کم حجم از برنامه های محبوب و کاربردی در نهایت افرادی که توانایی پرداخت هزینه های بالا برای خرید تلفن های هوشمند بازار را ندارند نیز می توانند صاحب تلفن های هوشمند با عملکرد خوب و مناسب شوند.

 

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402