راهنمای خرید Xbox One – چه مدل ایکس باکس مناسب ما است؟

ایکس باکس
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

اگر خواستید یک ایکس باکس جدید خریداری کنید، چه باید بکنید؟ در این مقاله، سعی کرده ایم که یک راهنمای کامل در اختیار شما قرار دهیم که خرید مناسبی داشته باشید.

ایکس باکس

پس از برگزاری نمایشگاه E3 2017، یک خانواده از کنسول های ایکس باکس One عرضه شده که می توانید از آنها لذت ببرید. سه کنسول مختلف با اختیارات مختلف برای هر یک، اما همه با یک هدف: بازی کردن با همه بازی های عالی ایکس باکس One که امروز در دسترس هستند و یا در آینده ممکن است ساخته شوند.

بنابراین تصمیم خرید در حال حاضر مشکل تر است. آیا می بایست پول اضافی برای ایکس باکس One S هزینه کنید، در حالی که گزینه های دیگر، شاید ارزان تر، برای بودجه ی شما وجود دارد؟ یا از هم اکنون برای ایکس باکس One S، جدیدترین و قدرتمندترین کنسول پول کنار  کنیم؟

 دسته بندیXbox One X Xbox One S
 پردازشگر پردازنده هشت هسته ای با سرعت 2.3 گیگاهرتز پردازنده هشت هسته ای با AMD سفارشی با سرعت 1.75 گیگاهرتز
 فضای ذخیره سازی 1 ترابایت(گزینه های بیشتر ممکن است معرفی شود) 500 گیگابایت،1 یا 2 ترابایت نسخه راه اندازی
 حافظه 12 گیگابایت رم GDDR5 با سرعت 6.8 گیگاهرتز با پهنای باند 326 گیگابایت بر ثانیه 8 گیگابایت رم GDDR3
 گرافیک شش پردازنده گرافیکی teraflop 1،172 مگاهرتز، 40 محاسبه واحد GPU سفارشی Radeon با 1.23 teraflops
 پورت ورودی و خروجی  HDMI، یک USB 3.0 جلو و دوتا پشت، گیرنده/ بلسترIR، صوت دیجیتالSPDIF، اترنت HDMI ورودی و خروجی، یک USB 3.0 جلو و دوتا پشت، گیرنده/ بلسترIR، صوت دیجیتال SPDIF، اترنت
 درایو بصری بلوری UHD 4K بلوری UHD 4K
 قیمت 499 دلار شروع قیمت از 249 دلار

ایکس باکس One X

ایکس باکس

اولین چیزی که باید درباره ایکس باکس One X بدانید این است که این دستگاه بی نظیر یک کنسول است. این قدرتمند ترین کنسول بازی است که با اختلاف بسیار زیاد تاکنون ساخته شده است. ایکس باکس One X رزولوشن 4K را با حداکثر 60 فریم در ثانیه (FPS) پشتیبانی می کند، که برای کنسول یک دستاورد چشمگیر است و Forza Motorsport 7 گزینه ی بهینه شده ای است که به این دستاورد می رسد. گرافیک به طور کلی بهبود یافته، بافت های بهتر و بیشتری با جزئیات اضافه تری دارد و بازی هایی با کیفیتی را می توانید داشته باشید که تاکنون در کنسول نامحدود بود. ایکس باکس One X همچنین کوچک ترین کنسول ایکس باکسی است که تا به حال ساخته شده است، در حالی که نگه داشتن چیزهایی مانند منبع تغذیه داخلی و پخش UHD Blu-ray ابتدا با ایکس باکس One S آورده شده، فناوری  IR بلستر نیز حفظ شده و 4K فقط برای بازی ها و دیسک های Blu-ray نیست، همچنین محتوای جریان منابعی مانند آمازون و Netflix در دسترس است و همه چیز می تواند در HDR شگفت انگیز باشد.

مدل ابتدایی یک هارد دیسک 1 ترابایتی دارد و 499 دلار هزینه خواهد داشت. انتظار داریم که اندازه های دیگر جهت حذف هزینه های اضافی در دسترس باشد، اما این جزئیات ناشناخته است. پیش سفارش ها برای نسخه ویژه Project Scorpio به سرعت فروخته شدند، اما نسخه معمولی در حال حاضر برای پیش سفارش در دسترس است. تا دیر نشده سفارش دهید، چرا که بازار آنها داغ است و سریع فروش می روند.

ایکس باکس One S

ایکس باکس

نسخه سال 2016 خانواده ایکس باکس قرار است که مدلی تازه وارد باشد. قیمت آن نصف ایکس باکس One X است، با این وجود هنوز هم برخی از قابلیت ها را دارد که کاربران در کنسول غول بعدی نیز آنها را خواهند داشت. ایکس باکس One S چهل درصد از از ایکس باکس اصلی کوچک تر است و در حالی که هیچ ارتقایی از نظر بازی ها و گرافیک بهتر در آن صورت نگرفته، اما با این حال، برخی از بخش های آن وجود دارد که باعث می شود، همچنان گزینه ای مناسب باقی بماند.اولین مورد خروجی ویدئو به صورت 4K است. ایکس باکس One S اولین کنسولی بود که خروجی آن به صورت پایه با رزولوشن 4K بود، هرچند که این امر محدود به محتوای ویدئویی است. بازی ها قابل ارتقا از 1080p هستند، اما بازی های با کیفیت 4K در ایکس باکس One X عرضه شده است.

با آن، شما باید دیسک های بلوری 4K UHD هم داشته باشید. ایکس باکس One S از نوع ارزان ترین پلیر بلوری 4K در بازار است که این امر به خودیِ خود جالب توجه به شمار می رود. این دستگاه همچنین دارای یک IR بلستر است تا کنترل از راه دور با دیگر دستگاه های AV ساده تر شود. ایکس باکس One S را می توان با هدف های دیگر هم مورد استفاده قرار داد که در برابر مدل اصلی گزینه ی جدیدی است و بازیگر اصلی این مجموعه محصولات از این مشخصه محروم شده است. این کنترلر همچنین در نسخه سال 2016 به روز شده و طراحی آن اصلاح و قطعات جدیدی به آن اضافه گردیده و برای کاربری دستگاه هایی غیر از ایکس باکس امکان بلوتوث نیز برای آن در نظر گرفته شده است. ایکس باکس One S، اگر حتی فقط یک دستگاه پخش بلوری 4K هم باشد، هنوز هم به قیمتش می ارزد. یک کنسول بازی را با آن ترکیب کنید و در نهایت، یک بسته کامل را به دست می آورید.

نسخه 2017 که مدل محدود شده ی ماینکرافت ایکس باکس One S است با قابلیت رنگ قابل تنظیم، از جمله پانل ساختار محو، کنترلر قابل تنظیم، بازی ماینکرافت قابل دانلود، یک ترابایت فضای هارددرایو و پایه با قیمت 399 دلار عرضه شده است. شاید این امر فقط برای طرفداران ماینکرافت جذاب باشد، اما واقعاً چیز خوبی است.

ایکس باکس One قدیمی

ایکس باکس

ایکس باکس قدیمی بزرگ بود و جذابیت کمتر و همین طور قابلیت های کمتری نسبت به مدل های ارتقایافته امروزی داشت. اما این به معنای بد بودن آن نیست. هرچه باشد، ما را به مدتی طولانی تاکنون سرگرم کرده است. همچنین قیمت آن کمتر از ایکس باکس One S است که برای برخی امکان تهیه آن وجود ندارد.در این کنسول شما محدود به ویدئوهای 1080p هستید و نمی توانید از آن برای اهداف دیگر استفاده نمایید. شما همچنین نیاز به حافظه  حجم بالا دارید. نسخه ی اصلی ایکس باکس One دارای باندل های زیادی است که از آن جمله می توان به کینکت و برخی بازی ها اشاره کرد. برای آن می توانید حافظه ی 500گیگابایتی و همین طور یک ترابایتی بگذارید.

چیزی که در این مدل برتر است، باندل الیت است که شامل یک هارددرایو هیبریدی به میزان یک ترابایت است، علاوه بر آنها، شامل کنترلر ایکس باکس الیت نیز می باشد که خودش گزینه ای بسیار باارزش است.

کدام کنسول را خریداری کنم؟

ایکس باکس

تنها خودتان تصمیم گیر نهایی هستید، اما ما می توانیم توصیه های خوبی به شما داشته باشیم:

  • اگر می خواهید آخرین بازی های ارائه شده را داشته باشید، با گرافیک ارتقا یافته (حتی در رزولوشن 1080p)، رزولوشن Ultra HD و ویژگی های عمومی عالی که دارد، شاید نتوانید از ایکس باکس One X دل بکنید.
  • اگر به ویدئوهای 4K علاقه دارید، ایکس باکس One S و ایکس باکس One X برای شما طراحی شده اند. ایکس باکس One S همچنین دارای ارزان قیمت ترین پلیر بلوری 4K UHD در بازار است که همچنین یک کنسول بازی نیز به شمار می رود.
  • اگر فضای موجود برای شما مهم است، شاید به استفاده از ایکس باکس One S یا One X روی بیاورید. اگر آنها را به صورت عمودی نگاه دارید، به شکل قابل توجهی کوچک تر هستند و دارای منبع تغذیه بسیار بزرگ نیستند که جایی آنها را جا بگذارید.
  • اگر می توانید کمی بیشتر هزینه نمایید، کنسول اصلی را تهیه کنید. هیچ مشکلی ندارد، اما بزرگ است و فاقد خروجی های 4K می باشد.

تجهیزات جانبی

ایکس باکس

حالا که تصمیم گرفته اید تا ایکس باکس One خریداری کنید، روند تصمیم گیری الزاماً پایان نمی پذیرد. تجهیزات جانبی این کنسول جدید چه می شود؟ ایکس باکس One دارای سخت افزارهایی اضافه است که می تواند رضایت شما را افزایش دهد. هارددرایو، کنترلر و کینکت، تجهیزاتی هستند که می توان به عنوان گزینه هایی مناسب به آنها نگاه کرد. کینکت به صورت باندل شده همراه با ایکس باکس One S ارائه نشده است و برای استفاده از آن نیاز به آداپتور دارید. این امر برای کاربرانی که می خواهند دستگاه خود را ارتقا دهند، به صورت رایگان ارائه می شود، اما افراد دیگر باید علاوه بر قیمت کینکت هزینه ای برابر با 40 دلار اضافه را نیز پرداخت کنند. مایکروسافت آنها را عرضه می کند، اما قیمت آنها آن قدر بالا است که در حال حاضر ارزش خرید ندارند.

اگر می خواهید یک کنسول 500 گیگابایتی تهیه کنید، به شما اکیداً توصیه می کنیم که یک هارددرایو خارجی بخرید. بازی های ایکس باکس One با حجم های بسیار بالاتر ارائه می شوند، به خصوص با توجه به محتوای قابل دانلودی که ارائه شده است. برای مثال، بازی Halo 5: Guardians حدود 90 گیگابایت جا می گیرد که برای هر حافظه داخلی فضای بسیار زیادی به شمار می رود.

ایکس باکس

ایکس باکس One دارای هارددرایوهای USB 3.0 است که (حداقل 256 گیگابایت هستند) و اگر خوب بگردید می توانید گزینه ی مناسبی برای خرید پیدا کنید. با توجه به اینکه، هارد درایوهایی با حجم 4 ترابایت نیز به بازار آمده، دیگر لازم نیست نگران باشید که مبادا برای نصب یک بازی جدید مجبور شوید بازی های قبلی را پاک کنید تا جا باز شود.

بازی های بسیاری در فروشگاه ایکس باکس One وجود دارد. اما اگر نتوانستید چیزی باب میل خود پیدا کنید، می توانید در اینترنت به دنبال بازی های دیگری هم باشید.

 

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402