MWC 2018 : همه آنچه در این دوره از نمایشگاه خواهیم دید

MWC
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

در حال حاضر، اطلاعات بیشتری در مورد برندهای مختلف و مدل هایی که قرار است در MWC 2018 عرضه شوند، داریم و می دانیم که سامسونگ گلکسی S9، سونی اکسپریا XZ Premium 2 و سامسونگ گلکسی Tab S4 در این نمایشگاه رونمایی می شوند.

MWC

MWC یا کنگره جهانی موبایل یکی از بزرگ ترین رویدادهای حوزه موبایل است و لازم به یادآوری است که مدل های LG G6، سونی اکسپریا XZ Premium و هوآوی P10 در این نمایشگاه و در سال 2017 عرضه شده بودند. این نمایشگاه 26 فوریه تا اول مارچ برگزار می شود و چند روز بیشتر به این رویداد باقی نمانده است و شایعات بسیاری در مورد گوشی هایی که قرار است در این رویداد رونمایی شوند، وجود دارد. در اینجا سعی می کنیم که تمامی اخبار موجود را بیاوریم و همچنین به فهرستی از چیزهایی که امیدواریم ببینیم، اشاره کنیم.

به طور خلاصه:

این نمایشگاه چیست؟ بزرگ ترین نمایشگاه حوزه گوشی های موبایل در سال 2018

کی برگزار می شود؟ در روز 26 فوریه 2018 برابر با 6 اسفند

سامسونگ گلکسی S9 و S9 پلاس

سامسونگ گلکسی S9 احتمالاَ یکی از رونمایی های قابل توجه در MWC 2018 خواهد بود. این گوشی پرچمدار سامسونگ تاکنون حضورش در نمایشگاه و یا حداقل در روز 25 فوریه، یک روز پیش از شروع رسمی نمایشگاه قطعی شده و مطمئناً در کنار گوشی دیگر این برند، گلکسی S9 پلاس ارائه می شود. گلکسی S9 و هم نژاد بزرگترش طراحی تقریباً مشابهی دارند و شکل و شمایل آنها شبیه به S8 است. این بدان معناست که قابی فلزی، با قسمت پشتی شیشه ای و یک صفحه نمایش بدون دگمه وسط و حالت خمیده دارند، اما اسکنر اثر انگشت آنها از کنار دوربین به قسمت پایین آن منتقل شده است.

در مورد دوربین این گوشی، گفته می شود که احتمالاً یکی از ویژگی های برجسته این مدل خواهد بود و ارتقای آن توسط سامسونگ مورد آزمایش قرار گرفته است. همچنین درباره S9 و S9 پلاس گفته می شود که چیپ ست های جدیدی دارند و اسکنر عنبیه چشم آنها ارتقا یافته و ممکن است چشم ها را بهتر شناسایی نمایند و حتی چهره را نیز همزمان می توانند تشخیص دهند.

MWC

جنبه های دیگر این جفت گوشی چندان ارتقا نیافته و گفته می شود که باتری های آنها دارای اندازه ی مشابهی با مدل های قبلی است (3000 میلی آمپر و 3500 میلی آمپر به ترتیب برای مدل های S9 و S9 پلاس ) و حافظه ی داخلی فضای 4 گیگابایت رم دارد، هرچند که گفته می شود مدل S9 Plus دارای رم 6 گیگابایتی است.

سونی اکسپریا XZ Premium 2

با توجه به اینکه سونی اکسپریا XZ Premium در نمایشگاه MWC 2017 عرضه شد، پیش بینی می شود که مدل اکسپریا XZ Premium 2 در این دوره یعنی MWC 2018 ارائه گردد. این مدل گوشی بر اساس شنیده ها یک نیروگاه واقعی است و گفته می شود که دارای چیپ ست اسنپ دراگون 845، رم 6 گیگابایتی، لنز دووال دوربین پشتی و اسپیکرهای استریو جلو می باشد.

همچنین شنیده ایم که مدل اکسپریا XZ Premium 2 دارای صفحه نمایش 5.7 اینچی با رزولوشن 4K، باتری 3420 میلی آمپر و احتمالاً از همه جذاب تر، طراحی جدید دارای دگمه وسط کوچک تر باشد و حتی برخی ها هم می گویند که اسکنر اثر انگشت این مدل داخل گوشی و پشت صفحه نمایش قرار گرفته است. این گوشی احتمالاً با یک نام جدید عرضه می شود و برخی شنیده حاکی از نام اکسپریا XZ 2 Pro است.

MWC

سونی اکسپریا XZ2

از آنجا که گوشی اکسپریا XZ1 در ماه سپتامبر ارائه شده، نمی توان انتظار داشت که سونی اکسپریا XZ2 به این زودی ها ارائه گردد، اما شنیده شده که در واقع خیلی زودتر و در نمایشگاه MWC ممکن است این مدل رونمایی شود. همچون سونی اکسپریا XZ Premium 2، برای مدل اکسپریا XZ2 نیز انتظار داریم که طراحی جدید داشته باشد و احتمالاً دگمه وسط آن در مقایسه با گوشی های قبلی اکسپریا کوچک تر است.

هرچند که ویژگی های مثبت این مدل از پریمیوم 2 سطح پایین تر است، اما با شنیده های کنونی به نظر می رسد که دارای چیپ ست 845 اسنپ دراگون، رم 4 گیگابایتی، دوربین پشتی 12 مگاپیکسلی دووال، باتری 3130 میلی آمپری و همین طور صفحه نمایش 5.5 اینچی 4K باشد، هرچند که به نظر ما کیفیت 1080p یا QHD برای این مدل گوشی محتمل تر است، چرا که سونی همواره رزولوشن 4K را برای مدل های Premium استفاده می کند.

نوکیا 9

نمایشگاه MWC امسال جایی است که بعد از خرید نوکیا توسط HMD اولین گوشی واقعاً پرچمدار نوکیا را خواهیم دید. چون با کیفیتی که نوکیا 8 داشت، این برند تلاش کرده تا در رقابت با رقبا بتواند موفق باشد.

در مورد نوکیا 9 گفته می شود که دارای صفحه نمایش QHD OLED 5.5 اینچی، بدنه ی فلزی ضدآب، دگمه وسط کوچک و دوربین های دووال لنز در قسمت پشت و جلوی گوشی است. البته، با توجه به اینکه گفته می شود این گوشی دارای چیپ ست 845 اسنپ دراگون و چیزی حدود 4 تا 8 گیگ رم داخلی است و یک باتری 3800 میلی آمپری و اسکنر عنبیه دارد، گوشی قدرتمندی به نظر می رسد.

MWC

هنوز مطمئن نیستیم که گوشی نوکیا 9 در MWC 2018 عرضه می شود یا خیر، اما کمپانی HMD اعلام کرده که به شدت مشغول برنامه ریزی برای این رویداد است و احتمالاً اتفاق بزرگی از سوی این کمپانی در نمایشگاه رقم خواهد خورد.

ساعت هوشمند هواوی واچ 3

مدت زیادی است که از هوآوی خبری نشنیده ایم، اما از آنجا که هوآوی واچ 2 در نمایشگاه MWC 2017 ارائه شد، احتمال دارد که هوآوی واچ 3 در این دوره رونمایی شود. تاکنون به غیر از برخی پتنت ها چیز خاصی از این محصول معلوم نیست، اما احتمالاً قابلیت های بسیار هیجان انگیزی خواهد داشت. یکی از شنیده ها حاکی از آن است که سنسورهای این ساعت حرکت های دست شما را تشخیص می دهند و می توانید با دست خود نامه ای بنویسید و این نوشته روی صفحه ساعت نمایش داده می شود و یا امکان دو بار زدن و فشار طولانی مدت در این ساعت برای ارتباط برقرار کردن از راه دور در این ساعت ارائه شده تا دیگر نیازی به لمس کردن آن نباشد.

MWC

شنیده هایی هم وجود دارد که بر اساس آنها دگمه های لمسی حساس به هشت بخش در این ساعت تقسیم شده اند. بنابراین، می توان یکی از این دگمه ها را زد و کاری را انجام داد یا این که چندین دگمه ی ترکیبی را زد و کاری برای آن تعریف کرد. این ارتباطات فراتر از تنها میان بر به اپلیکیشن ها خواهند بود و می توان مواردی همچون بالا و پایین کردن منوها و بزرگنمایی و کوچکنمایی را در اختیار داشت.

دیگر موارد احتمالی در نمایشگاه

در بخش های قبلی، احتمالات برندهای بزرگ را معرفی کرده ایم، اما مطمئناً مدل های گوشی بسیار زیاد و همین طور ابزارهای پوشیدنی و تبلت هایی در نمایشگاه MWC 2018 عرضه خواهند شد. بسیاری از این موارد سورپرایز کاملی خواهند بود، اما برخی دیگر هم احتمالاً دیگر غافلگیری ندارند، مانند گوشی نوکیا 7 پلاس که اخیراً اطلاعاتی از آن به بیرون درز پیدا کرده است. گفته می شود که برخی از این ویژگی ها عبارتند از: صفحه نمایش 6.0 اینچی 18:9، یک چیپ ست اندازه متوسط اسنپ دراگون 660، رم 4 گیگابایتی، لنز دووال 12 و 13 مگاپیکسلی برای دوربین پشتی و دوربین جلوی 16 مگاپیکسلی در کنار بدنه ی آلومینیومی.

آیا این احتمال وجود دارد که سامسونگ گلکسی تب S4 را نیز در این نمایشگاه ببینیم؟ شنیده شده که به تازگی تب S4 با صفحه نمایش 10.5 اینچی، رزولوشن 1600×2560، چیپ ست هشت هسته ای 2.3 گیگاهرتز و رم 4 گیگابایتی بنچمارک شده و همین امر آن را به مدلی بسیار جذاب تبدیل می کند. البته نمی دانیم که این مدل در MWC عرضه می شود یا خیر، اما از آنجا که سامسونگ گلکسی تب S3 حدود یک سال قبل در نمایشگاه دوره قبل عرضه شد، این امکان وجود دارد که پرچمدار دیگری از این برند را به زودی شاهد باشیم.

چه چیزهایی را احتمالاً نخواهیم دید

تعدادی از پرچمداران هستند که بیش از یک سال از ارائه ی محصول آنها گذشته و احتمالاً در نمایشگاه MWC نیز محصولی نخواهند داشت. برای مثال، ال جی G7 از این دسته به شمار می رود که عرضه نخواهد شد، چرا که این کمپانی تأیید کرده که کنفرانس خبری در نمایشگاه MWC برگزار نمی کند.

همچنین بخوانید :

علاوه بر اینها، شنیده ایم که این شرکت کار بر روی مدل G7 را دوباره از نو شروع کرده و این می تواند یکی از دلایل غیبت این مدل در MWC باشد و این بدان معناست که حداقل در چند ماه آینده خبری از این مدل نخواهیم شنید. همچنین یکی از کارکنان کمپانی HTC خبر داده که مدل U12 این شرکت در نمایشگاه دیگری در ماه مارچ یا آوریل عرضه خواهد شد. این امر چندان جای تعجب ندارد، چرا که HTC در MWC 2017 نیز پرچمداری نداشت و مدل U11 Plus به تازگی ارائه شد. همچنین انتظار نمی رود که مدل هوآوی P20 را نیز در این دوره از نمایشگاه شاهد باشیم، چون شنیده شده که این مدل گوشی تا بعد از نمایشگاه آماده نشود. اگرچه، آقای بروس لی نایب رئیس بخش محصولات هوآوی اخیراً اعلام کرده که این شرکت احتمالاً چند دستگاه جدید را در آینده و در نمایشگاه MWC ارائه می کند و به همین دلیل نمی توان کاملاً این برند را از قلم انداخت.

چه چیزهایی دوست داریم که در این نمایشگاه ببینیم

با توجه به چیزهایی که در حال حاضر برای حضور در MWC تأیید شده اند، ما به خود این آزادی را می دهیم که در مورد چیزهایی که احتمالاً در این نمایشگاه ببینیم، رؤیاپردازی کنیم و یا حداقل امید داشته باشیم که آنها را در این دوره مشاهده کنیم. موارد زیر از جمله این رؤیاپردازی ها هستند.

MWC

  • سامسونگ گلکسی S9

سامسونگ به طور کامل در MWC 2017 غایب نبود، در واقع حتی یک کنفرانس خبری نیز برگزار کرد، اما به جای گلکسی S8 و S8 Plus ما شاهد سامسونگ گلکسی تب S3 بودیم. قابل درک است که سامسونگ بخواهد در رویداد دیگری فارغ از هیجانات MWC بزرگ ترین محصول خود را عرضه نماید، اما S8 به اندازه ای ارزشمند هست که به تنهایی می تواند محبوب ترین محصول نمایشگاه شود، بنابراین، معرفی کردن محصول دیگری مورد نیاز نیست. همه ی این مسائل تغییر کرده و در حال حاضر سامسونگ قصد دارد تا رویدادی بزرگ را در نمایشگاه MWC 2018 رقم بزند و بر اساس خبرهای درز پیدا کرده گوشی های سامسونگ گلکسی S9 و S9 Plus در نمایشگاه عرضه می شوند.

  • یک گوشی تاشو

به نظر می رسیده که گوشی های تاشو را دیگر در بازار شاهد نباشیم، اما شواهد حاکی از آن است که نمایشگاه MWC 2018 بستر بسیار مناسبی برای عرضه ی چنین محصولی باشد. خوشبختانه وقتی مدلی از این نوع گوشی ها ارائه می گردد، حتماً لازم نیست که کلیه هایمان را بفروشیم تا یک مدل ازآنها را بخریم.

  • رنسانس در ساعت های هوشمند

در نمایشگاه MWC 2017 هوآوی واچ 2 و هوآوی واچ کلاسیک را شاهد بودیم، اما محصولات بیشتری در حوزه ی ساعت های هوشمند ارائه نشده، البته به غیر از اینکه اندروید پوشیدنی 2.0 کمی پیش از این نمایشگاه عرضه گردید. امیدوار بودیم که همزمان با اولین به روزرسانی اندروید پوشیدنی، تعداد زیادی ساعت هوشمند جدید به بازار بیایند، اما این اتفاق نیفتاد. به نظر می رسید که اتفاقات زیادی در نمایشگاه 2017 بیفتد، اما تنها تعداد کمی از تولیدکنندگان محصولات جدیدی رونمایی کردند، بنابراین، امیدواریم که در MWC 2018 شاهد تعداد بیشتری از شرکت ها باشیم که به ارائه ی محصول در حوزه ساعت های هوشمند بپردازند.

MWC

هرچند انتظار نداریم که ساعت های جدیدی به بازار بیایند، اما در عین حال، می خواهیم قابلیت های جدیدی را شاهد باشیم و نسبت به مدل های قبلی بهینه تر گردند. عمر باتری بیشتر یکی از درخواست های ما از آنها است، بنابراین، ساعتی که هر روز شارژ بخواهد، چیزی نیست که در آینده مورد نظر ما باشد.

  • محصولات جدیدتر از نوکیا

موفقیت بزرگ در نمایشگاه MWC 2017 یک گوشی پرچمدار نبود که صدها دلار ارزش داشته باشد، بلکه عرضه ی مجدد مدل خاطره انگیز نوکیا 3310 بود. این مدل گوشی که برای زنده کردن نام برند نوکیا به بازار آمده بود، توجه بازار موبایل را مجدداً به این برند جلب کرد. چند مدل از گوشی های اندروید این برند به بازار آمدند، اما ما تشنه ی محصولات بیشتر هستیم. مشتاقیم که کمپانی HMD Global که محصولات نوکیا توسط این شرکت تهیه می شود، نوعی گوشی برای رقابت با برندهای سامسونگ و اپل در نمایشگاه MWC 2018 ارائه کند. پیش از این نوکیا 8 به بازار آمده و احتمالاً شاهد نوکیا 9 در نمایشگاه MWC خواهیم بود.

  • رقیبی واقعی برای آیپد

اخیراً محصولات زیادی در حوزه ی تبلت های اندروید معرفی نشده، البته به غیر از سامسونگ گلکسی تب S3 که آن هم در MWC 2017 رونمایی شده بود.

MWC

در نمایشگاه 2018 انتظار داریم که تعداد بیشتری از این تبلت ها معرفی شوند و دست کم تعدادی از آنها بتوانند با iPad Pro 2 به رقابت بپردازند.

  • نوآوری

در نمایشگاه MWC 2017 گوشی های بهتر و بزرگ تر بیشتری در همه انواع پایین رده، میان رده و رده بالا ارائه شد، اما موارد بهینه سازی شده قابل پیش بینی بودند، صفحه نمایش دقیق تر، چیپ ست های سریع تر و موارد دیگری از این دست. نوآوری غایب نبود، اما به ندرت یافت می شد، بنابراین، اگرچه ما بهینه سازی های معمول و این شکلی را رد نمی کنیم، اما امیدواریم که همراه با قابلیت هایی کاملاً جدید، متفاوت و جالب باشند.

  • گوشی هایی بزرگ از برندهای کوچک

در حالی که شرکت های کوچک تر در نمایشگاه MWC 2017 حاضر بودند، اما آنها عموماً توجه کمتری را به خود جلب کردند و این امر بدین خاطر است که کمتر در میان افراد خانواده شناخته شده هستند و همچنین در بسیاری از موارد محصولات رونمایی شده از سوی آنها چندان محصول جذابی نبود. انتظار داریم که برندهای نه چندان شناخته شده هم سرخط خبرها را در نمایشگاه MWC به خود اختصاص دهند.

MWC

شاید این امر برای برخی از شرکت های کوچک سخت باشد، اما این پتانسیل در شرکت هایی از قبیل شیائومی که در کشورهای غربی کمتر شناخته شده هستند، وجود دارد.

  • نسل بعدی محصولات تشخیص سلامت

علاوه بر نبود تعداد زیادی از برندهای ساعت هوشمند، طرفداران ورزش و سلامت نیز محصول چندانی را در رویداد سال 2017 شاهد نبودند. بنابراین، انتظار داریم که موجی از ساعت ها و محصولات پوشیدنی را برای فعالیت های ورزشی در نمایشگاه MWC 2018 شاهد باشیم. همچون ساعت های هوشمند، این امر نیز به بهینه سازی های عمده در محصولات قبلی بستگی دارد، شاید به محصولی نیاز باشد که به صورت خودکار مواردی غیر از نمونه های امروزی، همچون وزن و یوگا را کنترل کند.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402