بررسی گوشی نوکیا 7 پلاس ؛ مشخصات، دوربین و قیمت

بررسی نوکیا 7 پلاس
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

گوشی نوکیا 7 پلاس یکی از میان‌رده‌های خوب بازار محسوب می‌شود که قیمت مناسبی هم دارد. در این مطلب به بررسی Nokia 7 Plus و مقایسه آن با ردمی نوت 7 و سامسونگ گلکسی A30 می‌پردازیم.

نوکیا 7 پلاس برای اولین بار در نمایشگاه MWC 2018 در بارسلونا به عنوان یک میان‌رده در بین سری گوشی‌های سال 2018 کمپانی اچ‌ام‌دی گلوبال (HMD Global) معرفی شد. نوکیا در این سال بیشتر به دنبال ارائه تجربه اندروید خالص و بروز بود و از اندروید وان در دستگاه‌هایش استفاده می‌کرد. ترکیبی از تجربه خالص اندروید به همراه مشخصات خوب، باعث شدند تا نوکیا 7 پلاس گوشی شایسته‌ای باشد. نوکیا با گوشی‌های خود در سال‌های اخیر و تحت مالکیت اچ‌ام‌دی، توانسته توجه مصرف‌کنندگان را به خود و محصولاتش جلب کند؛ اما آیا نوکیا 7 پلاس هم گوشی موفقی است؟ در ادامه به بررسی گوشی نوکیا 7 پلاس پرداخته و با نگاهی به مشخصات آن، به مقایسه این موبایل با گوشی‌های هم‌رده ردمی نوت 7 و گلکسی A30 می‌پردازیم.

 

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

 


مشخصات فنی نوکیا 7 پلاس


در ابتدا قبل از هرچیزی نگاهی به مشخصات نوکیا 7 پلاس داریم. در جدول زیر می‌توانید این مشخصات را مشاهده کنید.

مشخصاتنوکیا 7 پلاس
تاریخ عرضهاسفند 96
ابعاد158.4×75.6×8 میلی‌متر
وزن183 گرم
نمایشگر6 اینچی IPS LCD با رزولوشن 1080×2340 پیکسل

نسبت نمایشگر به بدنه 77.2%

نسبت ابعاد 18:9

گوریلا گلس 3

نرم افزاراندروید 8.1 اوریو قابل ارتقا به اندروید 10 / اندروید وان
پردازنده8 هسته‌ای اسنپدراگون 660

4 هسته 2.2 GHz و 4 هسته 1.8 GHz

رم4 یا 6 گیگابایت
فضای ذخیره‌سازی64 گیگابایت
باتری3800 میلی‌آمپر ساعتی با شارژ سریع 18 واتی
دوربین اصلی12 مگاپیکسلی f/1.75 واید با اندازه پیکسل 1.4 میکرومتری

13 مگاپیکسلی f/2.6 با اندازه پیکسل 1 میکرومتری

زوم 2x اوپتیکال و 10x دیجیتال

ضبط ویدیوی 2160p@30fps یا 1080p@30fps

دوربین سلفی16 مگاپیکسل f/2.0 با اندازه پیکسل 1 میکرومتری

ضبط ویدیوی 1080p@30fps

سایر مشخصاتحسگر اثر انگشت پشت گوشی

اتصال یواس‌بی Type-C

جک 3.5 میلی‌متری هدفون

دو سیم‌کارت ترکیبی

قیمت تقریبی2,700,000 تومان

این‌ها مشخصات خوبی برای یک گوشی میان‌رده محسوب می‌شوند. در ادامه می‌خواهیم به بررسی نوکیا 7 پلاس به صورت‌دقیق‌تر بپردازیم و ببینیم که آیا چنین مشخصات در یک گوشی با این قیمت، ارزش خرید دارد یا خیر.

 


طراحی گوشی نوکیا 7 پلاس


گوشی Nokia 7 Plus از نظر طراحی ظاهری، عملکرد بسیار خوبی دارد و گوشی بسیار زیبایی است. رنگ‌های مسی گوشی که در حاشیه آن، دکمه‌ها، حلقه‌های دور دوربین و حسگر اثر انگشت وجود دارند، واقعا طراحی آن را برجسته‌تر کرده است.

همچنین بخوانید :

طراحی نوکیا 7 پلاس

این گوشی دارای صفحه نمایش با ابعاد 18:9 است که کاملا جلوی گوشی را فرا گرفته و تنها چانه کوچکی در پایین و نام برند نوکیا در حاشیه بالایی گوشی وجود دارند. حاشیه‌های گرد گوشی باعث زیباتر دیده شدن و راحت نگه داشتن آن در دست می‌شود. جلای مات و پوشش سرامیکی پشت گوشی حس خوبی هنگام در دست گرفتن آن ایجاد کرده و باعث می‌شود گوشی از دست‌تان به راحتی سر نخورد.

طراحی گوشی نوکیا 7 پلاس

مدول دوربین گوشی کمی از پشت به بیرون زده اما حاشیه مسی احتمالا از خش برداشتن لنزها جلوگیری می‌کند. گوشی نوکیا 7 پلاس از آلومینیوم ساخته شده و خوش‌ساخت است. با اینکه وزن 183 گرمی آن کمی زیاد است، ولی این وزن به شکل مناسبی در گوشی پخش شده است. به طور کلی، موبایل نوکیا 7 پلاس دستگاه خوش‌ساختی است و ظاهر بسیار بهتری نسبت به قیمت خود دارد.

 


نمایشگر گوشی نوکیا 7 پلاس


نوکیا 7 پلاس دارای یک صفحه نمایش 6 اینچی فول اچ‌دی پلاس IPS LCD با نسبت ابعاد 18:9 و چگالی پیکسل 402ppi است. این اولین گوشی نوکیا است که از ترند صفحه نمایش دراز استفاده می‌کند.

کیفیت کلی نمایشگر، خوب بوده و وضوح و زاویه دید مناسبی دارد. با وجود اینکه نمایشگر از نوع LCD است، ولی رنگ‌های سیاه را به چنان عمقی نشان می‌دهد که فکر می‌کنید به یک پنل اولد خیره شده‌اید. اگر رنگ‌های واقعی‌تر را در گوشی ترجیح می‌دهید، احتمالا رنگ‌های این گوشی برای شما بیش از حد اشباع شده است. البته این به سلیقه شما برمی‌گردد و ممکن است این‌گونه ترجیح دهید.

نمایشگر نوکیا 7 پلاس

متاسفانه روشنایی نمایشگر گوشی چندان زیاد نیست و عملکرد خیلی خوبی در زیر نور خورشید ندارد؛ البته آن‌قدرها هم بد نیست. بازخورد لمسی گوشی نوکیا 7 پلاس عالی بوده و هنگام اسکرول کردن با انگشت‌تان، بازخورد سریعی دریافت می‌کنید. در صفحه‌نمایش این گوشی از گوریلا گلس 3 برای محافظت در برابر خراش افتادن، استفاده شده است. برای آشنایی با گوریلا گلس و نسل‌های مختلف آن می‌توانید به این مطلب پلازا مراجعه کنید.

 


عملکرد گوشی Nokia 7 Plus


در قلب نوکیا 7 پلاس از چیپست کوالکام اسنپدراگون 660 به همراه پردازنده گرافیکی آدرنو 512 استفاده شده است. در کنار آن‌ها، این گوشی از 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت فضای داخلی بهره‌مند است که می‌توان آن را با میکرو اس‌دی تا 256 گیگابایت هم افزایش داد. وقتی برنامه‌های پیش‌فرض گوشی در پس‌زمینه در حال اجرا هستند، 2.7 گیگابایت رم در هر لحظه در اختیار دارید. اسنپدراگون 660 یکی از قدرتمندترین پردازنده‌ها برای گوشی‌های میان‌رده است و می‌تواند با هسته‌های کریو 260 خود که با فرآیند فین‌فت 14 نانومتر تولید شده‌اند، عملکردی در حد پرچمداران داشته باشد.

مشخصات نوکیا 7 پلاس

این قدرت به همراه استفاده از اندروید خالص باعث می‌شود که نوکیا 7 پلاس عملکرد بسیار خوبی داشته باشد و از عهده هرکاری که از آن می‌خواهید، بربیاید. این گوشی می‌تواند بازی‌های گرافیکی را در بالاترین تنظیمات و بدون گرم شدن زیاد، در مدت زمان‌های طولانی اجرا کند. با داشتن قیمت مناسب، گوشی نوکیا 7 پلاس عملکرد بسیار خوبی نسبت به بیشتر گوشی‌های دارای سری‌های قدیمی‌تر پردازنده سری 600 اسنپدراگون دارد. با این گوشی به راحتی می‌توانید کارهای روزانه را انجام داده و از تجربه اندروید خالص، لذت ببرید.

 


باتری نوکیا 7 پلاس


یکی از بهترین ویژگی‌های این گوشی، باتری نوکیا 7 پلاس بوده که دارای ظرفیت بزرگ 3800 میلی‌آمپر ساعتی است و به راحتی می‌تواند با استفاده متوسط، 1.5 روز دوام بیاورد. حتی با استفاده زیاد هم ممکن است در انتهای روز، 20 درصد از باتری گوشی باقی مانده باشد. در تست استاندارد پخش ویدیوی اچ‌دی، نوکیا 7 پلاس توانست بیش از 13 ساعت دوام بیاورد.
باتری نوکیا 7 پلاس

وقتی باتری تمام شد، به لطف بهره‌مندی این گوشی از شارژ سریع 18 واتی می‌توانید سریعا باتری گوشی نوکیا 7 پلاس را شارژ کنید. شارژر داخل جعبه گوشی می‌تواند آن را از صفر تا 100 در کمتر از 2 ساعت شارژ کند که رقم بسیار خوبی برای یک باتری با ظرفیت زیاد است؛ البته گوشی هنگام شارژ شدن کمی داغ می‌شود.

 


سخت افزار و نرم افزار نوکیا 7 پلاس


یکی از ویژگی‌های خاص گوشی نوکیا 7 پلاس که کمتر درباره آن صحبت می‌شود، ضبط صدای فضایی با استفاده از سه میکروفون است که برای تولیدکنندگان محتوا و کسانی که ویدیوهای زیادی را ضبط می‌کنند، بسیار مناسب است. این گوشی دارای دو جای سیم‌کارت است و از یک سینی ترکیبی استفاده می‌کند؛ یعنی می‌توانید از دو نانوسیم به صورت هم‌زمان و یا یک نانوسیم‌کارت و یک کارت میکرو‌اس‌دی استفاده کنید. حسگر اثر انگشت پشت گوشی هم عملکرد سریعی دارد اما ممکن است جایگاه آن برای برخی از افراد، کمی زیادی بالا باشد. اگر دستان کوچکی دارید، احتمالا نتوانید به راحتی به آن دسترسی پیدا کنید.

گوشی nokia 7 plus

نوکیا 7 پلاس با اندروید 8.1 اوریوی استاک عرضه شده و از پروژه Treble پشتیبانی می‌کند که به معنی عرضه سریع آپدیت‌ها است. هیچ شخصی‌سازی و نرم‌افزارهای اضافی در سیستم عامل این گوشی وجود ندارد و از همان ابتدا می‌توانید تجربه مینیمالیستی و خالص از اندروید داشته باشید. این دستگاه اندروید وان، بروزرسانی‌های امنیتی مکرری دریافت می‌کند و قابلیت دریافت اندروید 9 و 10 را هم دارد. شرکت اچ‌ام‌دی گلوبال سابقه خوبی در ارائه سریع آپدیت‌ها در گوشی‌های خود دارد؛ بنابراین گوشی‌های نوکیا در کنار دستگاه‌های پیکسل، بهترین گزینه برای کسانی است که به دنبال تجربه خالص و بروز اندروید می‌گردند.

نرم افزار نوکیا 7 پلاس

 


دوربین گوشی نوکیا 7 پلاس


دوربین گوشی نوکیا 7 پلاس از نوع دوگانه بوده و از لنزهای زایس (Zeiss) بهره می‌برد. لنز اصلی از نوع 12 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.8 و اندازه پیکسل 1.4 میکرومتری و لنز دوم از نوع 13 مگاپیکسلی تله فوتو با دریچه دیافراگم f/2.6 و اندازه پیکسل 1 میکرومتری است. دوربین این گوشی می‌تواند عکس‌های بسیار خوبی در روز روشن با رنگ‌های زنده و جزئیات مناسب ثبت کند. این گوشی هنگام فوکوس کردن کمی زمان می‌برد و اکشن‌شات‌ها هم کمی تار هستند. برای تصاویر پرتره یا بوکه، لنز تله‌فوتو دوربین نوکیا 7 پلاس می‌تواند به خوبی پس‌زمینه را تار کند و عملکرد تشخیص حاشیه‌ها در آن، مناسب است. این لنز تله‌فوتو قابلیت زوم بدون افت کیفیت 2x اوپتیکال داشته و اگر بخواهید، زوم دیجیتال 10x هم در آن برای استفاده موجود است.

دوربین نوکیا 7 پلاس

در شرایط نورپایین، شاهد ظاهر شدن کمی نویز در تصاویر هستیم؛ اما به لطف دریچه دیافراگم f/1.75، دوربین می‌توان میزان مناسبی از نور را دریافت کند. استفاده از حالت پرو دوربین نوکیا 7 پلاس و اعمال برخی تنظیمات به صورت دستی، می‌تواند نتایج بسیار بهتری را به ارمغان آورد. فلش LED این گوشی شدت بیش از حد ندارد و به حفظ وضعیت طبیعی پوست و تعادل سفیدی تصویر کمک می‌کند.

دوربین نوکیا 7 پلاس

در جلوی گوشی هم یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.0 و لنز زایس وجود دارد. بیشتر سلفی‌های ثبت شده دارای رنگ‌های مناسب به همراه جزئیات خوب هستند تا بتوانید به راحتی آن‌ها را در صفحات شبکه‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید. حالت زیباسازی دوربین دارای یک نوار لغزنده است که می‌توانید تصویر خود را به هر شکلی که خواستید، تغییر دهید.

دوربین اصلی Nokia 7 Plus از ضبط ویدیو با کیفیت 4K و نرخ فریم 30 پشتیبانی می‌کند در حالی که دوربین سلفی، دارای قابلیت ضبط ویدیو با کیفیت 1080p است. خبری از تثبیت تصویر اوپتیکال در دوربین گوشی نیست و تثبیت الکترونیکی هم تنها در حالت 1080p کار می‌کند؛ با وجود این، دوربین عملکرد خوبی دارد و به همراه تکنولوژی صدای OZO با قابلیت‌های ضبط صدای فضایی، گوشی نوکیا 7 پلاس می‌تواند ویدیوهای بسیار خوبی را ثبت کند.

دوربین نوکیا 7 پلاس

اپلیکیشن دوربین نوکیا 7 پلاس مشابه همانی است که نوکیا در قدیم با سری لومیا معرفی کرده بود. این برنامه راه‌های آسانی برای اعمال تنظیمات و مشاهده نتایج آن در زمان واقعی، ارائه می‌دهد. یک حالت دید دوگانه که قبلا با عنوان «Boathie» معرفی شده بود، در دوربین گوشی وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد که به صورت هم‌زمان، از دوربین اصلی و سلفی گوشی عکس ثبت کرده و یا به پخش ویدیو بپردازید. این ویژگی بیشتر به درد ولاگرها یا کسانی که کودک یا حیوان خانگی دارند می‌خورد و احتمالا کاربرد زیادی برای بقیه نخواهد داشت.

دوربین نوکیا 7 پلاس

دوربین نوکیا 7 پلاس بسیار خوب است اما عالی نیست. برخی از افراد انتظار قدرت بیشتری را در بخش دوربین یک گوشی نوکیا دارند. با وجود تمام این‌ها، هیچ مشکل اساسی در دوربین گوشی وجود ندارد و عملکرد بسیار خوبی با توجه به قیمت آن دارد.

 


مقایسه نوکیا 7 پلاس با سامسونگ گلکسی A30 و ردمی نوت 7


در این بخش می‌خواهیم به مقایسه گوشی نوکیا 7 پلاس با دو دستگاه هم‌رده خود از برندهای دیگر، یعنی سامسونگ گلکسی A30 و ردمی نوت 7 بپردازیم. قبل از هرچیز می‌توانید جدول مقایسه مشخصات و قیمت این سه گوشی را در زیر مشاهده کنید.

مشخصاتنوکیا 7 پلاسردمی نوت 7گلکسی A30
تاریخ عرضهاسفند 96دی 97اسفند 97
ابعاد158.4×75.6×8 میلی‌متر159.2×75.2×8.1 میلی‌متر158.5×74.7×7.7 میلی‌متر
وزن183 گرم186 گرم165 گرم
نمایشگر6 اینچی IPS LCD

1080×2160

نسبت نمایشگر 77.2%

نسبت 18:9

گوریلا گلس 3

6.3 اینچی IPS LCD

1080×2340

نسبت نمایشگر 81.4%

نسبت 19.5:9

گوریلا گلس 5

6.4 اینچی سوپر امولد

1080×2340

نسبت نمایشگر 84.9%

نسبت 19.5:9

گوریلا گلس 3

نرم افزاراندروید 8.1 اوریواندروید 9 پای / MIUI 11اندروید 9 پای
پردازنده8 هسته‌ای اسنپدراگون 660

4 هسته 2.2 GHz

4 هسته 1.8 GHz

8 هسته‌ای اسنپدراگون 660

4 هسته 2.2 GHz

4 هسته 1.8 GHz

هشت هسته‌ای اگزینوس 7904

2 هسته 1.8 GHz

6 هسته 1.6 GHz

رم4 یا 6 گیگابایت3 یا 4 یا 6 گیگابایت3 یا 4 گیگابایت
فضای ذخیره‌سازی64 گیگابایت32 یا 64 یا 128 گیگابایت32 یا 64 گیگابایت
باتری3800 میلی‌آمپر ساعتی

شارژ سریع 18 واتی

4000 میلی‌آمپر ساعتی

شارژ سریع 18 واتی

4000 میلی‌آمپر ساعتی

شارژ سریع 15 واتی

دوربین اصلیدوگانه 13+12 مگاپیکسلدوگانه 5+48 مگاپیکسل (نسخه گلوبال)

دوگانه 2+12 مگاپیکسل (نسخه هند)

دوگانه 5+16 مگاپیکسل
دوربین سلفی16 مگاپیکسل13 مگاپیکسل HDR 16 مگاپیکسل
سایر مشخصاتحسگر اثر انگشت پشت گوشی

اتصال یواس‌بی Type-C

جک 3.5 میلی‌متری هدفون

دو سیم‌کارت ترکیبی

حسگر اثر انگشت پشت گوشی

اتصال یواس‌بی Type-C

جک 3.5 میلی‌متری هدفون

دو سیم‌کارت ترکیبی

حسگر اثر انگشت پشت گوشی

اتصال یواس‌بی Type-C

جک 3.5 میلی‌متری هدفون

تک سیم‌کارت یا دو سیم‌کارت ترکیبی

قیمت تقریبی2,700,000 تومان2,500,000 تومان2,750,000 تومان

با اینکه گوشی نوکیا 7 پلاس یک سال قدیمی‌تر از دو گوشی دیگر است، ولی مشخصات همچنان خوبی دارد. این گوشی‌ها مشخصات نزدیکی به هم دارند و اگر به دنبال انعطاف‌پذیری هستید، گوشی ردمی نوت 7 را می‌توانید در نسخه‌های مختلف با رم‌ها، حافظه‌ها و حتی دوربین‌های مختلفی پیدا کنید. قیمت این گوشی نسبت به دو گوشی دیگر هم مناسب‌تر است. یکی از برتری‌های گوشی Nokia 7 Plus نسبت به بقیه، جنس بدنه آن است که آلومینیومی بوده و بهتر از جنس پلاستیکی ردمی نوت 7 و سامسونگ گلکسی A30 است. در مقایسه پردازنده‌ها هم اسنپدراگون 660 دو گوشی نوکیا و ردمی بهتر از پردازنده اگزینوس سامسونگ عمل می‌کنند.

 


جمع‌بندی


قیمت نوکیا 7 پلاس

گوشی نوکیا 7 پلاس یک دستگاه میان‌رده با قابلیت‌های بسیار خوب، تجربه اندروید خالص و روان و ظاهر زیبا است. واقعا پیدا کردن ایراد اساسی در این دستگاه، بسیار سخت است. قیمت نوکیا 7 پلاس در ایران حدود 2,700,000 تومان است. چنین قیمتی برای یک گوشی دارای ظاهر زیبا و سخت‌افزار مطمئن که شامل دوربین خوب و باتری عالی است، رقم خوبی محسوب می‌شود. اگر به دنبال ترکیبی مناسبی از عملکرد و ظاهر مناسب به همراه قیمت خوب هستید، گوشی Nokia 7 Plus می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

منتخب کاربران
{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران3 دیدگاه
avatar
دنیا
.
13 بهمن 1398، 18:01
پاسخ
0
0
نوکیا 7 پلاس از هر نظر عالیه
avatar
نیما
.
12 بهمن 1398، 23:41
پاسخ
0
0
دوره گوشی های نوکیا دیگه گذشته
avatar
مهدی
.
13 اسفند 1396، 15:42
پاسخ
0
0
اگه بیاد بازار ایران من میخرم
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402