Вход на сайт казино через рабочее зеркало Вавада . Вы попадете на официальный сайт Vavada casino, где можно регистрироваться.

سه راه برای پرمعنا کردن جلسات کاری

  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

آیا هیچ دشمن دیگری برای عملکرد بالا غیر از جلسات سراغ دارید؟ جلسات باید باعث ایجاد نوآوری، الهام و همکاری کارکنان شوند و مکان هایی باشند که افراد را تشویق می نمایند تا فعالیت های پرشور را دنبال کنند. این فعالیت ها منجر به دیدن فرصت های جدید، عمل کردن راه هایی بر روی آنها، رشد و به اشتراک گذاری آنها برای ایجاد حرکت پایدار می شوند.

آخرین جلسه ای که داشته اید را به خاطر دارید؟ سؤال بهتر آن است که بگوییم آخرین بار که شما و افرادتان با این نوع طرز فکر  در جلسه ای شرکت کردید، چه زمانی بود؟ هر چند وقت یک بار می گویید: «عالی، یک جلسه دیگر! این جلسات جذاب، الهام بخش و باعث افزایش قدرت ما هستند!»

جلسات

البته تاکنون پیش نیامده که کسی این جملات را بگوید. البته این مسئله تقصیر جلسات نیست، بلکه سازمان ها و مدیران مقصر هستند. این امر بیشتر در مورد کسب و کارهایی که چندین نسل وجود داشته اند و حالا به دنبال رقابت کردن با شرکت های نوپا هستند. صدق می کند. در اینجا می خواهیم به رویکرد بسیاری از شرکت های امروزی اشاره کنیم: جلسات فاقد همه جانبه گرایی، فردی گرایی و نوآوری در عملکردهای بالا. در عوض جلسات امروزی مکان هایی پر از آشفتگی هستند که همواره مشکلات مطرح می شود و افراد غر می زنند، اما خبری از راهکار نیست. در این جلسات افراد ارتباط دوسویه ندارند. آنها ضرورت معرفی راه های جدید را که به وسیله آن می توان فرصت های نادیده را مشاهده کرد، برای پیش بردن کارها نمی دانند.

در عوض در این جلسات سرفصل هایی پنهان و نامناسب مطرح می شود و بر روی راهبردهای مناسب و مورد نیاز تمرکز نمی شود تا بتوان باعث ایجاد حرکت شد و در نتیجه اهمیت رشد پایدار نادیده انگاشته می شود. اگر جلسات نیز مانند کسب و کارهای مختلف توسط یک نوع طرز فکر نوآورانه اداره شوند، در آن صورت می توانند بهترین اتفاق روز را رقم بزنند و افراد ایده ها را بر سر میز جمع کنند، وضعیت کنونی را به چالش بکشند، ما را از خودشیفتگی نجات دهند و باعث ایجاد صمیمیت در میان اعضای تیم و افراد حاضر در یک سازمان شوند. تمامی این موارد با مشاهده و درک فرصت هایی اتفاق می افتد که باعث افزایش رشد می شوند و با سرعت تحول همخوانی دارند.

بسیاری از جلسات، ایده هایی را به همراه می آورند که در حال حاضر وجود دارند و این امر نشان می دهد که مدیران به اندازه کافی به صحبت های این جلسات گوش نمی دهند و به ایجاد تیم های عملکرد بالا و فرهنگ محیط کاری توجهی ندارند. در نتیجه، افراد این جلسات را ترک می کنند و باز هم به کارهایی می پردازند که سالیان سال مشغول انجام آنها بوده اند: از یک پروژه به پروژه دیگر می روند، بدون اینکه ذره ای نوآوری به خرج دهند. این امر بدین خاطر است که حجم زیادی از کاری که ما انجام می دهیم، تکامل نیست، بلکه بقا است.

البته، جلسات دلیل مشکلات ما نیستند. آنها نشانه هایی هستند که باید شناسایی شوند تا از رفتارهای خودمحورانه که می تواند جلوی پیشرفت سازمان ها را بگیرد، پیشگیری شود. ما باید به اصول اولیه خود بازگردیم – اصلاحاتی تاکتیکی را اجرایی کنیم که برای جمعیت چندگانه و متنوع کارکنان قابل استفاده است. این راهکارها بخشی از راهبردهای بزرگ تر است که برای تغییر فرهنگ کلی کارکنان مورد استفاده قرار می گیرد و باعث تجدید نظر در مورد راه های رفتار ما با افراد می شود و سبب می گردند که ما بهتر مشکلات را بشنویم.

برای این هدف، سه قدم را پیش روی شما می گذاریم که با آنها می توانید جلسات خود را پرمعنا بسازید و به محیط هایی پر از نوآوری ذهنی تبدیل نمایید.

1) به من بگویید واقعا چگونه فکر می کنید

اجازه بدهید که افراد صحبت کنند و در مورد صحبت های آنها قضاوت نکنید. کارکنان شما به دنبال فضایی ایمن هستند تا فارغ از هرگونه قضاوت شدن بتوانند فرصتی برای صحبت کردن داشته باشند. اگر افراد سازمان شما جرئت صحبت کردن در مورد چیزهایی که در مورد آن فکر می کنند داشته باشند، طرز فکرهایی بهتر ایجاد می شود و محدودیت های محیط کاری از بین می رود. حالا باری از روی دوش افراد برداشته اید و آنها را به سمت فرصت های سوق می دهید که پیش از این شاهدش نبوده اند. این امر می تواند شروع روندی باشد که باعث تکامل کسب و کار شود و اهداف فردی و سازمانی یکپارچه شوند.

جلسات

اگر شما از جمله افرادی هستید که می خواهید صحبت کنید، منتظر اجازه نباشید. می دانیم این که منتظر اجازه برای صحبت کردن باشید چه حسی دارد. در بسیاری از محیط ها افراد منتظر می مانند تا نوبت به آنها برسد و صحبت کنند و چون نوبت به آنها نمی رسد، در نتیجه همان کاری را می کنند که سازمان از آنها می خواهد و به همین خاطر باید برای اهداف دیگران بجنگند. این امر شاید باعث خستگی آنها شود.

2) دست از این نوع طرز تفکر بردارید که هر راهکاری کاملاً اشتباه است

برخی از کارکنان تنها زمانی در جلسات صحبت می کنند که می خواهند بدانند چه کاری باید انجام دهند، نه اینکه در مورد چیزهای گفته شده نظر مخالفی داشته باشند. آنها سوالاتی می پرسند تا مطمئن شوند که همه چیز را درست فهمیده اند، اما در ادامه روی این مسئله تمرکز می کنند که بهترین عملکرد را داشته باشند. اما برخی دیگر نقطه مقابل این مسئله هستند و بازخوردهایی ارائه می دهند که هیچ گاه از آنها خواسته نشده است. آنها به دنبال معایب طرح و برنامه ها هستند. برای این صحبت می کنند که نشان دهند چقدر باهوش هستند. تلاش می کنند نشان دهند کاری که شخصی انجام می دهد و یا حرفی که وی می زند اشتباه است. مدیران ما و حتی مشتریان ما می خواهند ایده هایی یافت شود و یا به آنها گفته شود که چرا یک روش درست نیست یا اینکه آرام یک گوشه بنشینند و بعد تنها کاری که به آنها گفته می شود را انجام دهند.

ما نمی گوییم که هر طرحی کاملا خلاقانه و یا حتی درست است. ما می گوییم که هر نقشه و برنامه ای هم به صورت کامل اشتباه نیست. پیش از انتقاد و رد کردن آن، نکات مثبت در مورد آن را بیابید و سعی کنید که این نکات را پررنگ نمایید. فرصت هایی را بیابید و مشخص کنید که چگونه این راهکارها را روی میز بگذارید. در نهایت وقتی کار شما تمام شد، متوجه می شوید که راهکار روی میز دیگر آن قدرها هم نامناسب نیست.

جلسات

3) کمتر صحبت کنید، بیشتر گوش دهید

هیچ چیزی ناخوشایندتر از این نیست که جلوی مدیری صحبت کنید که فقط صدای خودش را می شنود. هر زمانی. در مورد هر مسئله ای. اغلب از ابتدا و یا در ادامه آنها همان چیزهایی که گفته می شود را تکرار می کنند. اگر بخواهیم به صورت ساده بگوییم، باید گفت که مدیران باید گوش بدهند تا بهتر بتوانند متوجه شوند. اگر شما همیشه صحبت می کنید، هیچ زمانی برای گوش دادن ندارید. اگر همیشه به صحبت می پردازید، دیگران تنها شما را تأیید می کنند و یا اینکه هیچ صحبتی نمی کنند. یاد بگیرید چیزی که می دانید را زیاد به معرض نمایش نگذارید. گوش دادن و به رسمیت شناختن افراد نوعی شجاعت و خرد در رهبری است و این امر به افراد تأثیرگذاری اعطا می کند.

آیا فکر می کنید که این کار ساده است؟ خودتان را در معرض این آزمایش قرار دهید: در طول جلسه بعدی کاملا ساکت بمانید و حتی یک کلمه هم نگویید. بگذارید شخص دیگری بحث را دست بگیرد و تنها گوش دهید، یاد بگیرید، یادداشت برداری نمایید و سپس تقریباً در انتهای جلسه، اگر لازم بود، چند راه را بیان نمایید که مورد اشاره قرار نگرفته اند. دست از برگزاری جلساتی که به جایی نمی رسد و هیچ فرهنگی را ایجاد نمی کند و همه ایده ها سربسته باقی می مانند و افراد اعتماد و مدیران تأثیرگذاری خود را از دست می دهند، بردارید. جلسات خود را به محل تفکر در مورد نوآوری تبدیل کنید تا در آنها افراد بهتر یکدیگر را بشناسند. کمتر روی عناوین شغلی و توصیف آن و بیشتر روی خروجی ها تمرکز کنید.

محیط هایی ایجاد کنید که در آنها هر کسی باعث ایجاد لحظات خلاقانه و تحرک بیشتر می شود. حرکت هایی که پرمعنا و هدفمند هستند.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402