بهترین گوشی های سال 2018: راهنمای خرید و بررسی گوشی های هوشمند برتر

گوشی های هوشمند
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

گوشی های هوشمند زیادی در بازار هستند که از میان آنها می توان یک مدل را برای خرید انتخاب کرد که از این موارد می توان به گلکسی اس 9، آیفون ایکس و گوگل پیکسل 2 اشاره کرد، اما کدام یک از این موارد سلطان گوشی های هوشمند به شمار می رود؟

هنگام خرید یکی از مدل های گوشی های هوشمند، احتمالاً ترکیبی از این فاکتورها در فهرست شما قرار دارند: بهترین کیفیت و طراحی، راحتی کاربری، قابلیت های مثبت، عملکرد و ارزش.

اگر بخواهیم کلی بگوییم، گوشی های هوشمند پرچمدار بین 800 تا 1100 دلار قیمت دارند و برای برخی از مدل ها (همچون آیفون ایکس) باید حدود 1400 دلار هزینه کنید.

اگر گوشی های هوشمند مدل جدید گران هستند، مدل های قدیمی تر و نسل قبلی را در نظر داشته باشید. برای مثال، سامسونگ گلکسی اس 7 از این نظر در مقایسه با گوشی های دیگر ارزش بیشتری دارد که حدود 600 دلار قیمت دارد. گلکسی اس 8 در حال حاضر ارزان تر است و ما آن را در میان گوشی های متوسط قرار می دهیم.

 

چه نوع گوشی با چه سیستم عاملی انتخاب کنیم، اندروید، iOS یا ویندوز؟

در بازار گوشی های هوشمند بیش از یک نوع سیستم عامل وجود دارد، اما در واقع تنها دو مورد از آنها ارزش نام بردن را دارند: اندروید و iOS. گوشی های ویندوز تنها یک درصد از فروش گوشی های هوشمند را در اختیار دارند و منطقی تر آن است که فقط در مورد اندروید و آیفون صحبت کنیم.

اکثر گوشی های بازار امروزه از نوع اندروید هستند؛ در این میان اندروید اوریو آخرین نسخه است. در حالی که بستر سیستم عاملی iOS سهم کمتری از بازار را در اختیار دارد، اما همه توسعه دهندگان تقریبا همیشه یک نسخه مخصوص iOS برای نرم افزار خود ارائه می دهند و بنابراین، اپ استور یکی از بهترین فروشگاه های عرضه نرم افزار برای موبایل است.

اگر یک گوشی اندروید و یا آیفون دارید و می خواهید آن را به مدل دیگری تغییر دهید، نسبتا به سادگی می توان شماره تماس ها و دیگر داده ها را از یک گوشی به دیگری منتقل کرد.


بیشتر بدانید: بهترین گوشی‌ های موبایل سال 2018 از نظر دوربین


سیم کارت مناسب

یکی دیگر از مواردی که باید در نظر داشته باشید، اندازه سیم کارت و شکل آن است. اطمینان حاصل کنید که اندازه سیم کارت انتخابی برای گوشی شما مناسب است. معمولا اپراتورهای مختلف سایزهای مختلفی برای سیم کارت ها ارائه می دهند تا برای گوشی های مختلف قابل استفاده باشد.

در ادامه به بهترین مدل های گوشی های هوشمند اشاره می کنیم.

 

1) سامسونگ گلکسی اس 9

سامسونگ گلکسی اس 9 یا Samsung Galaxy S9 که یکی از گوشی های هوشمند جدید سامسونگ است، اخیرا رونمایی شد و حالا دیگر می توان آن را خریداری کرد. شکی نیست که گلکسی اس 9 بهترین گوشی سال تاکنون بوده است. این گوشی از همه نظر کاربری مناسبی را در اختیار خریداران قرار می دهد و دارای طراحی ترکیبی مناسب، سخت افزار و نرم افزار مناسب تر است و برای کاربران مختلف گزینه ای ایده آل است.

اما موارد بهینه سازی شده در این گوشی از قبیل دوربین و بیومتریک محدود بوده و از بسیاری جهات، S9 شبیه به S8 است و تنها قیمت بالاتری دارد. آنهایی که از مدل سال گذشته استفاده می کنند، تقریبا غیرمحتمل است که آپگریدهای لازم را اعمال کنند و آنهایی که S7 دارند، حالا دیگر می توانند با قیمت مناسبت تری مدل S8 را خریداری کنند.

گوشی های هوشمند

 

2) سامسونگ گلکسی نوت 8

گلکسی نوت 8 (Galaxy Note 8) ممکن است گران باشد، اما باید توجه داشت که ویژگی های گران را نمی توان ارزان به دست آورد. این مدل در حال حاضر بهترین گوشی گلکسی سامسونگ است.

اگر بتوانید قیمت آن را هضم کنید، ما به شما گلکسی نوت 8 را پیشنهاد می کنیم. شاید برخی از افراد بگویند که این مدل چه قابلیتی بیشتر از مدل گلکسی S8 پلاس دارد، اما مداد S این مدل به تنهایی قیمت بالاتر را توجیه می کند.

عملکرد عالی، صفحه نمایش شگفت انگیز و کیفیت تصویربرداری بی نقص است. حتی بیکسبی خودش را اثبات کرده است. در واقع آن گونه که تصور می شد، بیش از حد در مورد آن اغراق شده و شاید قابلیت های چندانی نداشته باشد، نیست و به قیمتش می ارزد.

نکته های منفی در مورد این مدل قیمت بالا، اسکنر اثر انگشت نسبتا نامناسب و بدنه شیشه ای بسیار بلند آن است که در مقایسه با گوشی های بدنه فلزی شکننده تر است.

گوشی های هوشمند

 

3) گوشی OnePlus 5T

گوشی OnePlus 5T یک سورپرایز نیست، از نظر طراحی و کاربری بسیار شبیه به OnePlus 5 است. لازم به یادآوری است که در سال 2017، تمامی برندها یک مدل گوشی را ارائه کردند که دارای نسبت تصویر 18:9 بود تا بدین ترتیب در بازار و فروشگاه های گوشی های هوشمند این برندها از قافله عقب نمانند.

اما مدل OnePlus به خاطر فروش آنلاین آن، در بسیاری از فروشگاه ها یافت نمی شود و هواداران آن که مدل 5 را خریداری کرده اند، ممکن است از مدل 5T ناراحت شوند. کمپانی OnePlus نیاز داشت تا زبان طراحی گوشی های خود را هرچه سریع تر به روزرسانی کند تا با نمونه های موجود در بازار همخوانی یابد و از این نظر مدل 5T از مدل 5 بهتر است.

این مسئله را نیز نباید فراموش کنیم که قیمت این گوشی بسیار مناسب است و حدود 620 دلار ارزش دارد. این مدل در مقایسه با گوشی های مشابه حداقل 140 دلار و گاهی اوقات تا 500 دلار ارزان تر است.

اگر به خاطر طراحی (که فاقد قابلیت ضدآب و شارژ بی سیم است) و قیمت، این مدل را خریداری می کنید، باید بپذیرید که دوربین این مدل چندان برتر نیست و در شش ماه آینده ممکن است ارتقا یابد و در آن صورت گزینه ای عالی می شود.

گوشی های هوشمند

 

4) گوگل پیکسل 2

شاید در نگاه اول گوشی پیکسل 2 غیرجذاب به نظر بیاید، تا وقتی که آن را روشن کنید. سخت افزار نازیبای آن در مقایسه با نسخه اندروید آینده محورش کاملاً قابل چشم پوشی است و قابلیت یادگیری ماشین در آن به کار رفته است. شاید هنوز به طور کامل در آن نباشد، اما قطعا در آینده کامل خواهد شد.

دوربین این گوشی یک لنز کمتر از مدل های مشابه دارد، اما به لطف نرم افزارهای به کار رفته درونش از بسیاری مدل های دیگر بهتر است.

اگر می خواهید با این گوشی جلوی دوستان خود پز بدهید و حسودی شان را برانگیزید، ممکن است این مدل چندان برای شما جالب نباشد. اما بسیار سریع تر از گلکسی S8 است و بهتر عکس می گیرد. دوربین آن به صورت کلی بهتر است و کاربری نرم افزاری اش در میان گوشی های اندرویدی که تاکنون عرضه شده، ساده تر است.

 

گوشی هوشمند

5) گوشی ال جی V30

مدل V30 را از بسیاری جهات دوست خواهید داشت، انگار که ال جی ویژگی های کلیدی مدل G6 را ارتقا داده و حتی طراحی آن را نیز زیباتر کرده است. حالا قیمت این گوشی منطقی تر شده و حدود 830 دلار است که شامل بهترین کیفیت، صفحه نمایش، دوربین و صدا است.

 

گوشی هوشمند

6) آیفون ایکس اپل

آیفون ایکس دارای برخی نقاط ضعف است، اما هیچ مشکلی نیست که راه حلی برای آن وجود نداشته باشد و اپل نیز برای این موارد آپدیت هایی ارائه خواهد کرد و بدین ترتیب مدل مذکور را چکش کاری خواهد کرد.

هنگامی که این مدل را با مدل های دیگر آیفون مقایسه می کنیم، با وجود داشتن تنها برخی ویژگی های انحصاری باز هم گزینه ای بهتر است. با وجودی که گوشی های اندروید با کیفیت برابر را می توانید با قیمت کمتر خریداری کنید، اما این مسئله چیزی نیست که جلوی شما را برای خرید این گوشی بگیرد.

سوال اینجاست که آیا می توانید قیمت بالای این مدل را پرداخت کنید یا خیر. گوشی آیفون ایکس آن قدر خوب هست که بگوییم ارزشش را دارد این میزان برای آن هزینه کنید.

 

گوشی های هوشمند

7) هوآوی Mate 10 Pro

مدل Mate 10 Pro بهترین گوشی ساخت هوآوی است که تاکنون عرضه شده و اگرچه دوربین این مدل به خوبی Pixel 2 XL نیست، اما صفحه نمایش بهتر و عمر باتری بیشتری دارد و قدرت پردازش آن همان میزان است.

در واقع با پردازشگر هوش مصنوعی، موارد بیشتری روی بورد قرار می گیرد، اما هیچ تضمینی وجود ندارد که اپلیکیشن ها بهتر کار کنند.

حتی اگر این گونه هم نباشد، این مدل یک گوشی استثنایی است.

گوشی های هوشمند

 

8) گوگل پیکسل 2 XL

مدل گوگل پیکسل 2 XL نوعی گوشی عالی است. طراحی مناسب، ساختاری داخلی خوب و ظاهر عالی آن را به گزینه ای عالی تبدیل می کند. البته مشکلات صفحه نمایش شاید شما را دلسرد کند. همچنین سوکت مخصوص هدفون و محفظه کارت حافظه  MicroSD در آن وجود ندارد.

اینجاست که سامسونگ گلکسی S8 Plus خودنمایی می کند: این مدل ارزان تر است و هر دو قابلیت ذکر شده را دارد و دقیقا در همه زمینه ها با مدل پیکسل برابری می کند.

مدل پیکسل شاید از نظر کیفیت دوربین به سختی برنده شود، اما مزیت به روزرسانی های سریع را دارد و هر زمان که نسخه جدید اندروید برای آن ارائه گردد، می توان آن را ارتقا بخشید و فضای ذخیره سازی نامحدود برای عکس و ویدئو به مدت سه سال در اختیار خواهید داشت.

گوشی های هوشمند

 

9) آیفون 8 اپل

نکات مثبت زیادی در مورد آیفون 8 وجود دارد که از آن جمله می توان به شارژ بی سیم، فضای ذخیره سازی 64 گیگابایتی به صورت استاندارد و پردازشگر بایونیک A11 اشاره کرد. اما تمامی این ویژگی های مثبت با قیمت بالاتری عرضه شده و همه چیز تا حد زیادی همچون قبل است و نمی توانیم به کاربران آیفون 7 پیشنهاد دهیم که گوشی خود را به این مدل تغییر دهند. البته، کاربران مدل های قدیمی همچون آیفون 6 یا قدیمی تر تغییرات بیشتری را تجربه خواهند کرد.

اگر بخواهیم آیفون را با رقبای اندروید آن مقایسه کنیم، با کار سختی روبرو هستیم. چرا که همین حالا بسیاری از افراد طرفدار یک طرف ماجرا هستند. اگر نرم افزار را کنار بگذاریم، آیفون 8 در مقایسه با گوشی های پرچمدار رقیب مانند گلکسی S8 و ال جی G6 چندان گزینه بهتری نیست.

گوشی های هوشمند

 

10) گوشی HTC U11 پلاس

گوشی U11 پلاس بهترین مدل ساخت کمپانی HTC است که با توجه به قیمتش ویژگی های مثبت شگفت انگیزی را در خود دارد که از آن جمله می توان به حافظه 128 گیگابایتی به صورت استاندارد اشاره کرد. در این مدل، صفحه نمایش ارتقا یافته و قابلیت ضدآب نیز به آن اضافه شده است، اما این گوشی برای بسیاری از کاربران بسیار بزرگ تر و سنگین تر است.

طرفداران HTC باید گوشی های خود را ارتقا دهند، اما به صورت گسترده تر در بازار، U11 پلاس در دسته بندی های مختلف چندان برتر نیست. در زمینه های مختلفی همچون تصویربرداری، صدا، نمایشگر و طراحی، گوشی های بهتری وجود دارند. در این مدل گوشی قابلیت Edge Sense وجود دارد، اما تقریبا همین کارایی را می توانید با مدل ارزان تر پیکسل 2 داشته باشید.


بیشتر بدانید: معرفی بهترین گوشی های موبایل 2018


گوشی های هوشمند

 

پس از انتخاب و خرید موبایل مورد نظر خود حالا وقت آن است که یک کاور خوب برای گوشیتان تهیه کنید . ما در این مطلب آموزش خرید کاور گوشی زیبا را به شما آموزش داده ایم .خوشحال میشویم که این آموزش را نیز مطالعه بفرمایید

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402