Вход на сайт казино через рабочее зеркало Вавада . Вы попадете на официальный сайт Vavada casino, где можно регистрироваться.

جدیدترین رقیب تسلا یکی از مشکلاتی که هیچ صحبتی از آن نبود را برجسته کرد

جگوار I-Pace
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

جگوار I-Pace

جگوار I-Pace

  • کراس اوور تمام برقی جدید جگوار I-Pace ارزان تر از تسلا مدل ایکس بوده و در کلاس یا سگمنت دیگری قرار می گیرد.
  • تسلا تا زمانی که خودروهای جدیدی ارائه نکند و ظرفیت تولید خود را افزایش ندهد نمی تواند با سگمنت های خودرو برقی رقابت کند.
  • رقابت تسلا با خودروهای دیگر شرکت ها ممکن است به صورت مستقیم نباشد.

تسلا از سال 2015 خودرو SUV تمام برقی لوکس موسوم به مدل ایکس را به بازار عرضه کرده است. این خودرو بازار فروش نسبتا خوبی داشته است که به تسلا کمک کرده به رکورد فروش یکصد هزار خودرو در سال 2017 نائل شود. مدل ایکس (Model X) همچنین می تواند برای شرکت بیسود تسلا سودساز باشد، باید در نظر داشت که این خودرو اگر به صورت فول آپشن و در پیکربندی نیرومند P100D باشد با قیمتی بالغ بر 150,000 دلار به فروش می رسد. تسلا ظرف چند سال آینده، تولید یک SUV دوم، یعنی مدل وای (Model Y) که قرار است پرفروش باشد را در نظر دارد. اما تا آن زمان، از راه رسیدن SUV (خودروی شاسی‌بلند) های جدید از تولیدکننده های دیگر، یکی از مشکلات تسلا که کمتر درباره اش صحبت می شد را برجسته می کند. این مشکل به طبقه بندی(عدم تنوع و نداشتن خودرو در سگمنت های مختلف) مرتبط می باشد و خودروی تمام برقی جگوار I-Pace که هفته پیش در نمایشگاه خودرو جنوا (ایتالیا) رونمایی شد و 69,500 دلار قیمت گذاری شد، اکنون مدرکی است برای اثبات اینکه طبقه بندی برای تسلا یک مشکل محسوب می شود.

تسلا یک کارخانه خودروسازی دارد که سه خودرو می سازد: سواری معمولی مدل اس متوسط/بزرگ، SUV مدل ایکس، و سواری کوچک مدل 3. برخلاف بقیه خودروسازها، تسلا برای این سگمنت از اتومبیل ها هیچ تنوعی به قطعه های پیشنهادی به مشتری نداده است، البته اگر تنوع درdrivetrain (قطعاتی مانند جعبه دنده، کلاچ، دیفرانسیل و غیره كه‌ نيروى چرخشى‌ موتور را به‌ چرخ‌ها انتقال‌ مى‌دهند) و برخی وعده ها را فاکتور بگیریم. هم چنین تسلا فاقد خودرو رقابت پذیر در سگمنت های دیگر می باشد.
خودروی I-Pace که براحتی می توان آن را یک SUV متوسط نامید، کوچک تر از مدل ایکس بوده و با قیمتی مناسب نسبت به خودروهای هم نوعش (اندکی گران نسبت به خودروهای بنزین سوزی چون بی‌ ام‌ دابلیو ایکس 5 و حتی جگوار F-Pace) عرضه خواهد شد. این خودرو دیرتر در سال جاری عرضه خواهد شد و از استراتژی قیمت گذاری کلی جگوار بهره می برد، که بدین منظور است که خودروهای شرکت، دقیقا با انواع کلیدی خودروهای لوکس رقابت کنند و نه با برندهای سوپر-لوکس.

جگوار I-Pace از تسلا مدل ایکس ارزان تر است

تسلا مدل ایکس
تسلا مدل ایکس

ارزان ترین خودروی مدل ایکس تقریبا 10,000 دلار بیشتر از جگوار I-Pace قیمت دارد، پس اگر بدنبال چند کاره بودن کراس اوور لوکس تمام برقی و برد (مسافت طی شونده با یکبار شارژ شدن) خوب و طراحی بسیار جذاب هستید، 70 هزار دلار در ازای این جگوار بسیار گیرا و دلفریب خواهد بود. تسلا نمی تواند آن مشتری را از خرید خودروی جگوار منصرف کند چرا که خودروی مناسبی برای این منظور ندارد. این عیب جویی نیست بلکه واقعیت وضعیت تسلا است. اکنون بزرگ ترین چالش تسلا، تولید یک خودرو برای همه سگمنت های خودروهای لوکس نیست، بلکه حل مشکل تولید زیاد از حد و اشکال دار خودرو مدل 3 است.

در چند سال گذشته، در میان ناظران و تحلیلگران تسلا، این تصور وجود داشت که رقابت هایی در میان خواهد بود و برای خودروهای تسلا این رقابت، مستقیم خواهد بود. شاید. پورشه میشن ای (Porsche Mission E) ممکن است به نسخه های گران تر مدل اس شباهت داشته باشد، اما همچنین ممکن است بعنوان یک خودرو چهار درب تمام برقی نیرومند، جایی در بازار خودروهای رده بالاتر از مدل اس نیز پیدا کند. این مثل رابطه بین مرسدس کلاس اس و پورشه پانامرا است که اگر شما قیمت های پورشه را بخواهید به دنبال مرسدس نمی روید.

جگوار I-Pace استراتژی دیگری دارد: ضربه زدن به تسلا از جایی دیگر.

شورلت بولت مستقیما رودروی مدل 3 قرار نمی گیرد

شورلت بولت
شورلت بولت در کارخانه مونتاژ مربوطه در میشیگان

 

شورلت بولت اغلب به عنوان رقیب مدل 3 در نظر گرفته می شود. بولت قیمت پایه ای معادل 37,500 دلار دارد. در همین حال، مدل 3 اکنون تنها با پیکربندی مرغوب 44,000 دلاری موجود است. مدل 3، 35,000 دلاری هنوز عرضه نشده است و برخی انواع دیگر مدل 3 که به سمت مشتریان می روند تا نزدیک به 60,000 دلار چوب می خورند. بنابراین تسلا واقعا یک خودروی برقی پرفروش در رده سواری های معمولی کوچک ندارد. اما شورلت یک خودرو در رده هاچ بک های کوچک دارد که نزدیک به رده سواری های معمولیست.

تسلا وجود بازاری برای خودروهای برقی لوکس را به اثبات رساند، آن هم تنها با مدل اس و مدل ایکس برای عرضه به مشتری، اما با این دو مدل نمیتوان به آسانی مشتریانی که سواری معمولی کوچکتر یا SUV کوچکتر می خواهند را راضی کرد. اگر خودروسازهای دیگر از جگوار و شورلت پیروی کنند، آنها نیز خودروهای برقی برای سگمنت هایی که تسلا وارد آن ها نشده، خواهند ساخت. بدین ترتیب آنها قادر خواهند بود تا در یک فضای دست نخورده شروع به کار کنند و در مقایسه با اینکه بخواهند به دو گونه ای که هم اکنون تسلا بر آن ها حکمرانی میکند روی بیاورند سهم بیشتری را از آن خود خواهند کرد.

هیچ کسی درباره تنوع سگمنت های خودرو و تسلا چیزی نمی گوید چون بازار خودروهای برقی، بسیار کوچک است و نیز تسلا رقیبی برای خود نمی بیند. اما بطور کلی در صنعت خودروسازی این مساله همیشه مورد بحث بوده است. برای مثال، کادیلاک به لطف Escalade در SUV های بزرگ با قدرت باقی ماند، اما تنها همین اخیرا سرمایه گذاری روی SUV های کوچک تر را شامل XT5 و خودروی به زودی آینده XT4 افزایش داد.
بی ام و، SUV های زیادی دارد، X1، X2، X3 و X5. آئودی هم Q3، Q5 و Q7 را دارد. ضعف در بخش بندی و عدم دارا بودن خودروی مناسب در این سگمنت ها به منزله از دست دادن فروش است.

بی ام و X2
بی ام و X2

 

بازار خودرو برقی ممکن است تداخلی با بازار خودروهای بنزینی نداشته باشد، اما …

ما هنوز نمی دانیم که بازار خودرو برقی در ادامه پیشرفتش با بازارخودروهای بنزین سوز تداخل خواهد کرد یا نه. تسلا می تواند همین چند مدل اندک را به سگمنت های دیگر گسترش دهد. اما این روش چندان شدنی به نظر نمی رسد. عاقلانه است که این فرض را هم در نظر بگیریم که شاید I-Pace به موفقیتی برسد، در اینصورت تسلا برای رقابت در این رده از خودرو ها تحت فشار قرار خواهد گرفت و نیز مجبور خواهد شد حداقل درباره ساخت یک SUV لوکس کوچکتر اندیشه کند، بجای ساخت نسخه ای لوکس تر از مدل وای.

چالش دیگری هم در تنوع طبقه بندی برای تسلا وجود دارد و آن هم عدم ظرفیت تولید بیشتر در کمپانی است. کارخانه فریمانت می تواند از پس تولید اس، ایکس و 3 برآید، اما این احتمالا حداکثر طرفیت مونتاژ در آن جاست. سگمنت های جدید، کارخانه های بیشتری می خواهد، و کارخانه های بیشتر سرمایه گذاری بیشتری می طلبد و این درحالیست که شرکت سرمایه زیادی ندارد –تنها سه میلیارد دلار- و نیز بدهی های سنگینی دارد. ناقدان صنعت قدیمی خواهند گفت که مهم نیست که تسلا می تواند به طور ساده SUV های مدل وای که بهتر هستند را به هر کسی که خودرو کوچک تر و ارزان تری نسبت به مدل ایکس می خواهد بفروشد. تسلا تسلا است و این مسائل اهمیتی ندارد. خب شاید اینطور بگویند. البته تا زمانی که چیزی به خوبی تسلا یا بهتر از آن بیاید و محصولی پیشنهاد کند که تسلا نمی تواند.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402