بهترین گوشی های چینی در سال 2018

گوشی های چینی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

احتمالاً شما هم مطالبی در مورد گوشی های چینی از قبیل هواوی،ZTE  و لنوو شنیده اید. هر چند که این آخری علاوه بر گوشی هوشمند به تولید لپ تاپ نیز می پردازد. شهرت شیائومی نیز در سراسر دنیا رو به افزایش است و به عنوان کمپانی اپل چین از آن یاد می شود.

همچنین بخوانید :

در کنار این برندها، نام هایی همچون Meizu، Letv، Oppo، Homtom، Vernee، UMI، Ulefone، Elephone، Doogee، Leagoo، Mazze، Bluboo، Oukitel نیز وجود دارند که شاید برای شما آشنا نباشند، اما کیفیت خوبی ارائه می دهند و ارزشش را دارند که نگاهی به آنها بیندازید. مشکل اینجاست که برخی از مدل های گوشی های چینی را سخت می شود، پیدا کرد. مثلاً برای برخی از گوشی های چینی باید به سایت های خرید eBay یا Amazon مراجعه کنید و یا به بازارهای خاکستری یا موازی سر بزنید.

آیا باید گوشی چینی بخریم؟

موافقان این نوع گوشی ها اعتقاد دارند:

  • در برابر پولی که برایشان می دهیم، کیفیت مناسبی دارند
  • ویژگی های آنها رقابتی است
  • دو سیم کارته هستند
  • شاید بسیاری از دوستان شما این گوشی ها را نداشته باشند

مخالفان این گوشی ها اما اعتقاد دارند که:

  • اگر مشکلی برای گوشی به وجود آید، به سختی می توان آن را پس داد
  • برخی از مدل های این گوشی ها ممکن است در اپراتورهای شبکه موبایل در کشور ما کار نکنند
  • گوگل پلی در برخی مدل ها از قبل نصب نشده است

ویژگی ها و قابلیت ها

اکثر گوشی های چینی که مورد ارزیابی قرار گرفته اند، دو سیم کارته بوده اند. هرچند که بعضی اوقات، سیم کارت دوم باید به صورت microSD باشد. تعداد روزافزونی از گوشی های چینی در هر دو سیم کارت، قابلیت 4G را پشتیبانی می کنند، اما در گوشی های دو سیم کارته باید انتخاب کنیم که اینترنت کدام خط را فعال نماییم. این مسئله که گوشی های چینی از 4G پشتیبانی می کنند، پس ضرورتاً در همه مناطق کشور ما نیز این قابلیت را دارند. همیشه پیش از خرید، باند فرکانس گوشی ها را مورد بررسی قرار دهید، چرا که گوشی های چینی اغلب فاقد باند فرکانس 800 مگاهرتزی هستند.

در حالی که پردازشگرهای کوالکام در بسیاری از نقاط دنیا محبوب هستند، اما بسیاری از گوشی های چینی دارای چیپ های ارزان تر مدیاتک هستند. پرسرعت ترین انواع در این میان مدل های Helio X25، X27 و X30 است. به صورت کلی آنها مانند پسرعموهای خود در برند کوالکام پرسرعت نیستند، اما قابلیت انجام کارهای روزمره را دارند. تفاوت عمده در آنها امکان پشتیبانی از HotKnot به جای NFC است. سه تا چهار گیگابایت رم چیزی غیرمعمول نیست و در برخی از مدل ها تا 6 گیگابایت هم می رسید. در عین حال، فضای ذخیره سازی معمولاً به صورت استاندارد 32 یا 64 گیگابایت است.

مسلماً می توانید یک اسکنر اثر انگشت به اضافه ی دوربین پشتی 13 مگاپیکسلی و همچنین دوربین جلوی 5 یا 8 مگاپیکسلی را در این گوشی ها داشته باشید. عملکرد دوربین این مدل ها بسیار شبیه به گوشی های اندروید دیگر است، اما حالت Face Beauty در این گوشی ها سفیدی صورت را بیشتر می کند. صفحه نمایش Full HD در این گوشی ها معمول و Quad-HD گزینه ای نادر است و صفحه نمایش های HD هنوز در مدل های ارزان تر یافت می شود. بسیاری از این گوشی ها دارای صفحه نمایش بزرگ 5.5 اینچی هستند.

صفحه نمایش این گوشی ها معمولاً دارای پانل با کیفیت IPS است و اغلب ممکن است که دارای شیشه 2.5D Arc یا 3D باشد. این بدان معنا نیست که صفحه نمایشی خمیده دارید، اما لبه های آن نسبتاً خمیده هستند. استفاده از شیشه های گوریلا گلس نیز یکی دیگر از ویژگی های معمول در این گوشی های چینی است که جای خوشحالی دارد، چرا که پیدا کردن یک قاب مناسب برای این گوشی ها همچون خرید خود آنها سخت است.

قابلیت شخصی سازی شده در اندروید به کار نرفته، اما گزینه ای معمول در گوشی های چینی به شمار می رود. این بدان معناست که احتمالاً می توانید با دو بار ضربه زدن صفحه را روشن کنید و یا با رسم یک حرف روی صفحه نمایش در حالت استندبای می توانید اپلیکیشن مورد نظر خود را باز نمایید. بسیاری از گوشی های چینی به شما نوعی امکان دست تکان دادن برای فعال کردن دیافراگم گوشی و عکس گرفتن را نیز می دهند. تا زمانی که یک مدل خاص را مورد آزمایش قرار نداده اید، هیچ یک از این مدل ها را به شما پیشنهاد نمی دهیم. در نتیجه، راهنمایی که در ادامه به شما ارائه می دهیم، دستورالعمل خرید نیست که مجبور باشید چنین گوشی هایی را بخرید، بلکه راهنمایی است که به شما می گوید با توجه به بودجه کدام گوشی را می توانید تهیه نمایید.

در اینجا به ده مدل برتر گوشی های چینی اشاره می کنیم.

گوشی های چینی

1) وان پلاس 5T

گوشی OnePlus 5T از نظر کاربری و موارد دیگر شباهت زیادی به مدل OnePlus 5 دارد. این گوشی یادآور آن است که در سال 2017 تمامی شرکت های سازنده گوشی های هوشمند یک مدل با صفحه نمایش با نسبت تصویر 18:9 ارائه می کرد تا از بازار عقب نماند. اما وان پلاس در فروشگاه های زیادی عرضه نمی شود، چرا که رویکرد فروش این شرکت فروش آنلاین است و هواداران مدل 5 با عرضه 5T ناراحت خواهند شد. کمپانی OnePlus می بایست طراحی این مدل را تغییر می داد تا با نیازهای بازار همخوانی می یافت و در نتیجه، مدل 5T در کل از مدل 5 بهتر است. فراموش نکنید که این گوشی با قیمت مناسب 449 دلار مدلی مناسب است. این گوشی حداقل 140 دلار ارزان تر از نمونه های مشابه در مدل های دیگر است و در مقایسه با برخی از مدل های دیگر تا 400 دلار ارزان تر تمام می شود.

اگر به خاطر طراحی (که فاقد قابلیت ضدآب و شارژ بی سیم است) و قیمت آن را خریداری می کنید، باید بپذیرید که دوربین این مدل چندان برتر نیست و در شش ماه آینده ممکن است ارتقا یابد و در آن صورت گزینه ای عالی می شود.

گوشی های چینی

2) شیائومی Mi A1

شاید از طرفداران شیائومی باشید، اما از مدل MIUI زیاد خوش تان نیامده باشد. در این صورت مدل های Mi A1 و Mi 5X از همه نظر گوشی های مشابهی هستند، به جز این که یکی اندروید وان دارد و رابط کاربری نسخه 8.5  MIUI  است. این خبر بسیار مهمی است: عاقبت گوشی های شیائومی به بازارهای اروپا نیز عرضه شدند. مدل Mi A1 به خودیِ خود نوعی گوشی مناسب و از نوع سطح متوسط است. در میان گوشی های بازار، سریع ترین گوشی ممکن نیست و شاید امکان تصویربرداری در نور پایین آن با مشکل همراه باشد. این گوشی فاقد شارژ بی سیم، یک صفحه نمایش آینده نگر، رزولوشن Quad-HD، قابلیت ضدآب و حتی NFC است. اما در میان گوشی هایی با حدود قیمت 280 دلار گزینه ای مناسب است که عملکرد مناسب، دوربینی خوب، طراحی جالب و نرم افزاری شایسته را در خود دارد و به صورت مداوم آپدیت های امنیتی برای آن عرضه می شود. اگر بودجه محدودی دارید، سخت بتوانید گوشی مناسبی با چنین قیمتی و کیفیت بهتر از این پیدا کنید.

گوشی های چینی

3) شیائومی Mi6

این گوشی مدلی بسیار عالی است و تنها نرم افزار چینی آن شاید کمی توی ذوق بزند و برای بازارهای دیگر مناسب نباشد. اما به شدت سرعت بالایی دارد، زیباست و قیمت مناسبی هم دارد. اگر دنبال گوشی اندروید گو (Android Go) هستید، از خرید این مدل چندان پشیمان نمی شوید.

گوشی های چینی

4) Honor 9

گوشی آنر 9 از نظر قیمتی در حال حاضر بی همتا است. از نظر عملکرد، این مدل با پرچمداران برتر سال شانه به شانه حرکت می کند و تنها نقطه ضعف آن نداشتن قابلیت هایی همچون ضدآب بودن و داشتن یک نوع صفحه نمایش تخت و بدون قسمت گوشی است. این گوشی بسیار زیبا به نظر می رسد، سرعت بالایی دارد و کمتر از 550 دلار است.

گوشی های چینی

5) شیائومی مدل Mi Note 2

مدل می نوت 2 از ابتدای عرضه اش به اشتباه در محاق قرار گرفت. این گوشی اندرویدی زیبا دارای صفحه نمایش بزرگ با عملکردی استثنایی، دوربین فوق العاده و فضای ذخیره سازی مناسب است. البته اپلیکیشن های گوگل در آن به صورت از قبل نصب شده نیست، اما اگر تمایل دارید همواره تغییراتی در گوشی بدهید، این مدل مناسب شما است.

 

گوشی های چینی

6) شیائومی Mi Mix 2

شاید بسیاری از کاربران طرفداران سرسخت برند شیائومی باشند، اما این سازنده مانند قبل برند پرسروصدایی نیست. ممکن است برخی از قابلیت های شگفت انگیز قبلی در این مدل حذف شده باشد، اما هنوز هم با تغییرات کنونی این مدل گزینه ای مناسب است. این گوشی دارای طراحی جدید، دارای ویژگی کوچک تر و سبک تر شده و بنابراین، مدیریت آن نسبت به قبل بهتر شده است. قابلیت اتصال به اینترنت این مدل ارتقا یافته و حالا کاملاً دارای 4G است. عمر باتری این مدل نسبت به مدل های قبلی کاهش یافته و همچنین دارای جک مخصوص هدفون نیست و دوربین آن نیز کیفیت سابق را ندارد.

اما با تمام این اوصاف، مدل Mi Mix 2 همچنان یک نمونه عالی است. به طور قابل توجهی نسبت به مدل قبلی خود سرعت بیشتری دارد و ظاهر آن بهتر شده است. همچنین این مدل مناسب ترین قیمت را نیز دارا است و گزینه مناسبی برای جایگزینی گوشی های پرچمدار اندرویدی دیگر است، البته به شرطی که بتوانید بدون خدمات گوگل به زندگی ادامه دهید یا فرآیند تنظیمات این خدمات را در گوشی به جان بخرید. در مدل می میکس 3 بسیار خوشحال خواهیم شد اگر قابلیت دوربین دوگانه شیائومی همراه با صفحه نمایش رزولوشن بالاتر به کار رود. ارائه قابلیت شارژ بی سیم و ضدآب بودن نیز گزینه های مناسبی برای مدل بعدی خواهد بود.

گوشی های چینی

7) Meizu Pro 6 Plus

گوشی مدل Meizu Pro 6 Plus با داشتن سیستم عامل Flyme OS 5 از همان ابتدا یک گوشی اندرویدی عالی است و ویژگی های عملکردی مناسبی در کنار صفحه نمایش رزولوشن بالا و باکیفیت و یک دوربین خوب دارد. متأسفانه با وجود ارزان بودن نسبت به برخی گوشی های پرچمدار، هنوز هم قیمت بالایی دارد و نمی تواند با گلکسی S7 و OnePlus 3T رقابت کند. همچنین هیچ کدام از ما علاقه ای به سیستم عامل Flyme نداریم.

گوشی های چینی

8) هواوی Mate 9

هواوی میت 9 بهترین گوشی در سری محصولات هواوی است و دارای باتری بسیار بزرگ و قدرتمند، یک دوربین دوگانه بهینه شده و طراحی زیبا است. تست های اولیه روی این مدل بهترین نتیجه را به همراه آوردند و نشان دادند که در برابر قیمت، ارزش بالایی دارد. مدل EMUI 5 تفاوت بسیار زیادی از نظر عملکرد با مدل های دیگر دارد و بی صبرانه منتظر هستیم تا ببینیم مدل جدید هواوی چه موارد بهینه ای دارد.

گوشی های چینی

9) UMIDIGI Z1

گوشی مدل UMIDIGI Z1 همچون مدل های قبلی پرسرعت نیست، اما در عین حال، طراحی زیبای قبلی را حفظ کرده است. در عین حال عمر باتری در این مدل ارتقا یافته و فضای ذخیره سازی بیشتر شده است. در مدل Z1 همچنین دوربین بهینه هم شده است. از نظر قیمت نیز گزینه ای به صرفه است و تنها حدود 190 دلار قیمت دارد.

 

گوشی های چینی

10) شیائومی Redmi Note 4X

این مدل، نسبت به مدل های Redmi Not 3 و Note 4 تفاوت چندانی نکرده، اما در مدل Note 4X قیمت بسیار زیاد به صرفه شده است.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402