راهنمای خرید: بهترین هارد اکسترنال های سال 2018

هارد اکسترنال
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فرقی نمی کند لپ تاپ تان پر شده باشد و یا اینکه بخواهید از عکس ها و ویدئوهای خود بک آپ تهیه کنید، در آن صورت هارد اکسترنال های قابل حمل همیشه ارزان ترین گزینه به شمار می روند. در این مقاله سعی می کنیم که بهترین گزینه های موجود را به شما معرفی کنیم.

بهترین زمان برای انتخاب یک هارد

فضاهای ذخیره سازی هیچ گاه مانند امروز این قدر ارزان قیمت و دارای حجم زیاد نبوده اند. با کمتر از 50 دلار می توانید یک هارد اکسترنال یک ترابایت برای لپ تاپ یا کامپیوتر خود تهیه کنید. این فضا برای ذخیره سازی صدها فایل فیلم و یا صدها هزار فایل صوتی و عکس کافی است. هر کامپیوتری که خریداری می کنید، از کامپیوترهای بزرگ گرفته تا تبلت های ویندوزی هر کدام حداقل به یک هارد بدون نیاز به تنظیمات سخت نیاز دارد. اگر خوش شانس باشید و چندین پورت ورودی و خروجی روی کامپیوتر شما باشد، می توانید از چندین هارد استفاده کنید. اما چه نوع هاردی را انتخاب کنیم؟ در اینجا تمامی نکات لازم برای انتخاب هارد اکسترنال را برای شما ذکر می کنیم.

هارد اکسترنال

انواع هارد درایوها

در کل دو نوع هارددرایو اکسترنال داریم. درایورهای مدل دسکتاپ با ساختار 3.5 اینچی که به نوعی آداپتور نیاز دارند. این این هاردها به گونه ای طراحی شده اند که باید آنها را در یک جا عموماً در خانه و یا روی میز اداره استفاده کرد. اگر می خواهید نوعی هارددرایو دسکتاپ بخرید که ویدئوهای زیادی را در آن ذخیره کنید، به دنبال مدلی باشید که فن داخلی داشته باشد، چرا که فرآیند خنک سازی عمر مفید هارددرایو شما را افزایش می دهد. هارددرایوهای نوت بوکی که همچنین به آنها مدل های جیبی و یا قابل حمل نیز گفته می شود، معمولاً در ابعاد 2.5 اینچی هستند و از طریق کابل اتصال به کامپیوتر شارژ می شوند. یک مدل 2.5 اینچی را به راحتی می توانید در جیب کت خود بگذارید و حتی مدل هایی هم برای جا گرفتن در جیب شلوار طراحی شده اند.

مدل های دسکتاپ در حال حاضر از نظر ساختار تا انواع 8 ترابایتی هستند، اما برخی از تولیدکنندگان هارددرایو دو یا چند نوع ساختار مختلف را در یک شاسی برای ذخیره سازی بیشتر قرار می دهند (به عنوان مثال، دو هارددرایو 4 ترابایتی را در یک فضای ذخیره سازی 8 ترابایتی به می گذارند). هارددرایوهای مدل نوت بوکی در حجم های تا 4 ترابایت هستند، اما ظرفیت بین 500 گیگابایت تا 2 ترابایتی معمول ترین این هاردها به حساب می آید.

یک نکته در مورد درایوهای چندگانه: شما می توانید ظرفیت، سرعت و قابلیت محافظت از داده ها را با استفاده از ردیف RAID خارجی افزایش دهید، اما درایوهای چندگانه هاردها را گران تر و پیچیده تر می نمایند. هنگامی که یک ردیف RAID خارجی را به کامپیوتر و یا سیستم عامل مک خود نصب می کنید، می توان به صورت هارددرایو خارجی از آن استفاده کرد. این دستگاه ممکن است پیچیده تر شود. در صورتی که از RAID های نسخه های 1، 5 یا 10 استفاده می کنید و می خواهید اطلاعات مهمی را روی آن ذخیره کنید، باید پشتیبانی برای این درایو را در نظر داشته باشید. سطوح RAID دیگری هم موجود هستند که می توان سرعت و ظرفیت را افزایش داد و برای سیستم های نرم افزاری و سخت افزاری RAID از آنها استفاده کرد.

نوع دیگری از فضای ذخیره سازی خارجی وجود دارد که از نوع SSD است و نوعی فلش مموری برای ذخیره سازی اطلاعات در آن به کار رفته است. این درایوها سرعت بالاتری دارند و در بسیاری از موارد، کمی از هارددرایوهای اکسترنال گران تر هستند.

ورودی نیاز به ورودی دارد

هارددرایوهای اکسترنال معمولاً از طریق کابل های USB به سیستم های کامپیوتری و یا مک متصل می شوند. انواع پورت USB 2.0 و 3.0 در حال حاضر موجود هستند، هرچند که کانکتورهای جدیدی هم همچون USB-C نیز ارائه شده است. USB 3.0 سرعت انتقال داده های سریع تری را ارائه می نماید (حدود 5 گیگابیت در ثانیه) و حداقل مشکل را دارند، چرا که با مدل های قدیمی کامپیوترها و لپ تاپ های دارای نسخه های قبلی USB کار می کند. استاندارد USB-C جدیدتر و سریع تر از نمونه های قبلی است (10 گیگابیت بر ثانیه که دو برابر USB 3.0 است) و از کانکتورهای USB-C پشتیبانی می کند که هر روزه در حال کاهش قیمت است.

سیستم های SATA اکسترنال یا FireWire نیز در برخی از درایوها وجود دارند، هرچند که به سرعت USB-3.0 یا USB-C نمی رسند. نمونه های Thunderbolt و Thunderbolt 2 از کانکتورهای Mini DisplayPort پشتیبانی می کنند و حتی سرعت های بالاتر را نیز پشتیبانی می نمایند (تا 20 گیگابیت بر ثانیه). لپ تاپ های مک بوک پرو از اولین نمونه هایی بودند که از طریق کانکتورهای USB-C از Thunderbolt 3 به عنوان گزینه ورودی خروجی خود پشتیبانی کردند. البته آگاه باشید که بسیاری از لپ تاپ های ویندوزی ارزان تر دارای کانکتورهای USB-C از Thunderbolt 3 پشتیبانی نمی کنند.

با تمام این تفاسیر، حتماً لازم است که نوع اتصال USB شما با نمونه کامپیوترتان همخوانی داشته باشد. تعدادی از هارددرایوها در حال حاضر از هر دو مدل USB-C و USB 3.0 از طریق دو کانکتور مجزا پشتیببانی می کنند. مبدل های مختلفی هستند که با آنها می توانید درایوهای USB قدیمی تر را به پورت های جدیدتر متصل کنید.

هارد اکسترنال

سرعت درایو چه اهمیتی دارد؟

در حالی که درایوهای 7200 دور در دقیقه سریع تر از 5400 دور در دقیقه هستند، اما با این حال پاسخ قطعی به این سوال به موارد مختلفی بستگی دارد. اگر می خواهید تعداد زیادی از فایل ها را با واسط های کاربری USB 3.0 یا USB-C انتقال دهید، در آن صورت حتماً به جای سرعت ظرفیت را ترجیح دهید و بزرگ ترین درایو 5400 دور در دقیقه را بر اساس بودجه خود تهیه کنید. USBهای قدیمی تر با درایوهای 5400 دور در دقیقه بهتر کار می کنند. اگر سرعت بیشتر هدف شما است، درایوهای مختلف از طریق Thunderbolt 3 سریع تر صورت می گیرد.

فاکتورهای دیگر

آیا به ظاهر درایو خود اهمیت می دهید؟ می توانید رنگ های مختلف یک برند را تهیه کنید. نرم افزارهای داخلی نیز عاملی است که باید در نظر داشته باشید. اگر تنها به عنوان یک حافظه خارجی استفاده می کنید نرم افزار موجود در این درایو مهم نیست. طول مدت گارانتی محصول نیز بسیار اهمیت دارد. این دستگاه ها ممکن است دچار خرابی شوند. مدل های ارزان تر مدت زمان گارانتی کمتری دارند.

در ادامه به 10 مورد از هارددرایوهای برتر موجود در بازار اشاره می کنیم.

هارد اکسترنال

CalDigit Tuff

قیمت: 179.99 دلار

نکته مهم: البته همه مدل های CalDigit Tuff قدرتمند نیستند و در شرایط سخت دوام نمی آورند. البته از نظر قیمتی بسیار مناسب هستند و ارزش قیمت خود را دارند.

هارد اکسترنال

LaCie 5big Thunderbolt 2

قیمت: 3999 دلار

نکته مهم: مدل های LaCie 5big Thunderbolt 2 هارددرایوهای بسیار قدرتمندی هستند که می توانند تا 40 ترابایت اطلاعات را در خود ذخیره نمایند و اگر در کنار هم قرار گیرند، بیش از چند پتابایت را می توان در آنها قرار داد.

هارد اکسترنال

Western Digital My Book

قیمت: 249.99

نکته مهم: با نمونه 8 ترابایتی که قیمتش کمتر از 250 دلار است، این هارد اکسترنال گزینه ای کاملاً به صرفه برای ذخیره سازی عکس، موسیقی، ویدئو و چیزهای دیگر است.

هارد اکسترنال

Samsung Portable SSD T5

قیمت: 799.99

نکته مهم: مدل Samsung Portable SSD T5 دارای واسط پرسرعت USB-C است و فضای ذخیره سازی قابل اطمینانی است و تقریباً حجم آن برابر با اندازه کارت های اعتباری داخل جیب شما است.

هارد اکسترنال

Buffalo MiniStation Extreme NFC

قیمت: 129.99 دلار

نکته مهم: نمونه Buffalo MiniStation Extreme NFC یک ترابایتی دارای یک کابل داخلی است که هیچ وقت گم نمی شود و شاسی قدرتمندی دارد که در شرایط سفرهای سخت سالم می ماند و کارت NFC و ریدر دارد و می توان گزینه های امنیتی به آن اضافه کرد.

هارد اکسترنال

CalDigit AV Pro 2

قیمت: 249.99 دلار

نکته مهم: مدل CalDigit AV Pro 2 گزینه مورد نظر طرفداران فایل های مولتی مدیا است و به خوبی طراحی شده که در مدل های SSD و spinning disk است و شامل یک هاب USB می باشد.

هارد اکسترنال

LaCie Porsche Design Mobile Drive

قیمت: 149.95 دلار

نکته مهم: مدل LaCie Porsche Design Mobile Drive دو ترابایتی یک هارد اکسترنال باریک و بسیار جمع و جور است که علاوه بر جذاب بودن، دارای قابلیت انطباق با USB-C است.

هارد اکسترنال

Promise Pegasus2 R2+

قیمت: 749 دلار

نکته مهم: مدل Promise Pegasus2 R2+ با حجم 6 ترابایت یک هارد اکسترنال با قابلیت Thunderbolt 2 است که در هر دو کامپیوترهای معمولی و مک قابل استفاده است.

هارد اکسترنال

Seagate Backup Plus Ultra Slim

قیمت: 99.99 دلار

نکته مهم: مدل Seagate Backup Plus Ultra Slim نوعی هارد اکسترنال است که فضای ذخیره سازی 2 ترابایتی را ارائه می کند که سرعت بالاتر و همین طور طراحی زیباتری دارد.

هارد اکسترنال

Seagate Innov8

قیمت: 349.99 دلار

نکته مهم: این هارد اکسترنال برای افرادی طراحی شده که هدفشان قدرت بالاتر است و همین طور کسانی که طرفدار کلکسیون فیلم و فایل های مولتی مدیا هستند. هارددرایو Seagate Innov8 نوعی هارد است که فضای ذخیره سازی 8 ترابایتی دارد و از طریق رابط USB-C متصل می شود.

پیشنهادی می‌شود برای جلوگیری از اشغال پورت های لپ تاپ، هارد اکسترنال را هاب یو اس بی به آن متصل کنید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402