اشتباهات عکاسی با موبایل که به هیچ وجه نباید مرتکبشان شوید

عکاسی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

شکی نیست که دوربین های گوشی های امروزی تفاوت بزرگی نسبت به پنج سال پیش پیدا کرده اند و حالا دیگر عکاسی با موبایل تبدیل به چیزی شده که هر کسی می تواند امتحانش کند. چرا که حالا هر کسی می تواند به سادگی به دوربین عکاسی دسترسی داشته باشد و اپلیکیشن های فراوانی وجود دارند که امکان عکس گرفتن و ویرایش آنها را سریع تر و ساده تر کرده اند. اما تصور نکنید که استفاده از تلفن هوشمند برای عکاسی به معنای آن است که هیچ اشتباهی در این زمینه نمی کنید.

درست همان طور که برای استفاده از دوربین هایتان باید تمهیداتی را رعایت نمایید، در مورد دوربین تلفن هوشمند خود نیز باید مراقب باشید. در غیر این صورت ممکن است، عکس هایی که می گیرید چندان باب میل تان نباشد. در ادامه به اشتباهاتی اشاره می کنیم که اگر می خواهید تاثیر عکس های تلفن هوشمندتان را افزایش دهید، باید به آنها توجه نمایید.

اشتباه شماره 1: استفاده از زوم

هنگامی که با دوربین های معمولی از قبیل مدل های DSLR عکاسی می کنید، لنز متصل به آن به صورت فیزیکی حرکت می کند تا بر روی سوژه مورد نظر زوم نماید. حتی دوربین های point and shoot (نشانه بگیر و عکاسی کن) دارای زوم اپتیکال هستند که لنز را بلندتر می کنند و بدین ترتیب، می توانید نگاهی نزدیک تر به سوژه داشته باشید.

اما تلفن هوشمند شما، لنزی ندارد که زوم نماید. برای گرفتن تاثیر زوم، آنها از زوم دیجیتال استفاده می نمایند که می توانید با دو انگشت خود تصویر را باز و درون آن زوم کنید. مشکل زوم دیجیتال آن است که در واقع شما به سمت سوژه خود به هیچ وجه زوم نمی کنید. بلکه از زوم دیجیتال باید به عنوان برش تصویر یاد کرد. ضرورتاً تنها کاری که گوشی شما می کند آن است که داده ها را از انگشتان شما می گیرد تا تصویر را پیش از گرفته شدن برش دهد.

عکاسی

اگر هم تاکنون از زوم گوشی خود استفاده کرده اید، می دانید که چرا این مسئله اشتباهی بزرگ است. کیفیت تصویر گرفته شده افتضاح است و پیکسل پیکسل شده به نظر می رسد و فرقی نمی کند که ویژگی های دیگر آن چقدر خوب باشد. برای به دست آوردن نتیجه بهتر، شما دو کار می توانید انجام دهید. اول آن که به سمت سوژه نزدیک تر شوید تا بدین ترتیب، قاب شما بزرگ تر شود. البته نزدیک شدن به سوژه همیشه برای شما امکان پذیر نیست.

کار دیگری که می توانید بکنید آن است که عکس را بگیرید و بعد آن را برش دهید. زوم دیجیتال تنها آن را به صورت نامناسب برش می دهد، پس چرا صبر نکنید که عکس گرفته شود و بعد هنگام پردازش آن تمامی پیکسل های تصویر اصلی را داشته باشید تا بتوانید بهتر بر روی آن عمل نمایید.

اشتباه شماره 2: تمیز نکردن لنز

بسیاری از ما این اشتباه را مرتکب می شویم. بخشی از این مشکل به خاطر آن است که خیلی راحت می توان گوشی را از جیب درآورد و چند تصویر گرفت. اغلب ما عجله می کنیم و فقط عکس را می گیریم و به تمیز کردن لنز توجهی نداریم. شاید با دوربین اصلی خود هیچ وقت این کار را نکنیم، پس جای ناامیدی است که فراموش می کنیم همان کار را با دوربین موبایل خود انجام دهیم.

شاید بخشی از این مسئله، به خاطر آن باشد که خیلی سخت می توان گردوغبار و آلودگی های دیگر روی لنز گوشی را به سختی می توان دید. آیا کسی هست که دوربین گوشی اش همیشه تمیز باشد؟ با تمام این موارد، همان طور که نمی خواهید گردوغبار و آلودگی های روی لنز دوربین های DSLR و یا بدون آینه شما عکس هایتان را خراب کند، به همان اندازه هم باید توجه داشته باشید که این آلودگی ها باعث خرابی تصویر زیبای گرفته شده با گوشی هوشمندتان نشوند.

عکاسی

چیزی که می توان برای حل این مشکل (و همین طور برای مشکل قبلی) به کار گرفت، استفاده از لنزهای دوربین تلفن هوشمند مجزا است که آنها را می توان از بازار تهیه کرد. شاید این کار باعث شود تا دستمالی بردارید و شیشه لنز موبایل را پیش از نصب لنز جداگانه تمیز کنید تا هیچ لکه ای نداشته باشد.

از این ها گذشته، برخی از لنزهای مجزای موجود در بازار از نوع 60 میلی متری هستند و بدون اینکه به زوم دیجیتال افتضاح خود تکیه کنید، می توانید تصاویر نزدیک تری بگیرید. همچنین کیفیت این لنزها بسیار بالا است و برخی از آنها دارای کیفیت عکاسی 4K هستند و اعوجاج و خرابی تصاویر را بسیار زیاد کاهش می دهند. این بدان معناست که یادتان می ماند تا لنز را تمیز کنید و بدین ترتیب، می توانید تصاویر دقیق تری بگیرید و برخی از این لنزهای موجود در بازار قیمت بسیار مناسبی دارند.

اشتباه شماره 3: بیرون رفتن بدون سه پایه

بسیاری از افراد از سه پایه برای تلفن هوشمند خود استفاده نمی کنند. وقتی به این مسئله فکر می کنید، شاید مثل آن باشد که عکاسی با تلفن هوشمند دیگر آن قدرها هم سریع و بی نیاز به تجهیزات اضافی به نظر نرسد. اما درست مانند دوربین های معمولی، تلفن هوشمند نیز می تواند دچار لرزش شده و در نتیجه عکس های گرفته شده خراب شوند. درست همان طور که نمی خواهید با زوم دیجیتال عکس هایتان را خراب کنید، قائدتا با لرزش هم دوست ندارید که تصاویری تار داشته باشید.

عکاسی

این روزها همه نوع سه پایه ای می توان برای گوشی های مختلف پیدا کرد. اگر در خانه سه پایه ندارید و نمی خواهید هزینه زیادی را صرف آن نمایید، مدل های بسیار زیادی در اینترنت با قیمت مناسب وجود دارد.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402