چگونه به صورت آفلاین و با هر وسیله ای کار کنیم: ابزارهای ضروری که به آنها نیاز پیدا می کنید

آفلاین
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

آیا به راهی موثر نیاز دارید که کمک کند بر روی کار خود تمرکز کنید؟ اتصال خود به اینترنت را قطع کنید. بدون آن هم می شود. اما ابتدا، باید کامپیوتر خود را با ابزارهایی ضروری تنظیم کنید تا به شما کمک کند حجم زیادی از کار خود را به صورت آفلاین انجام دهید. در اینجا به 10 ابزار احتمالی اشاره می کنیم.

  • اپلیکیشنی که با آن حجم زیادی از کارتان انجام می شود

آفلاین

در چه اپلیکیشنی بسیاری از کارهایتان را انجام می دهید؟ اگر توسعه دهنده باشید، شاید یک code editor، اگر گرافیست باشید، یک graphics editor و اگر عکاس باشید، یک بسته نرم افزاری ویرایش عکس به کمک شما می آیند.

اپلیکیشن ابتدایی برای کار شما احتمالاً یک برنامه دسکتاپ است و نیازی به اتصال اینترنتی ندارد. این یکی از راه های این کار است. اما اگر از اپلیکیشن های آنلاین استفاده می کنید، هر گونه قابلیت آفلاینی که دارد را فعال نمایید. باید بررسی کنید و ببینید که آیا کاری هست شما بتوانید به صورت آفلاین انجامش دهید و یا اگر لازم شد، برای به دست آوردن نتایج مشابه، از نرم افزارهای دسکتاپی استفاده کنید.

  • یک ابزار Read-It-Later

آفلاین

به روشی نیاز دارید که اطلاعات را جمع آوری و مرتب کند تا هر زمانی بتوانید آنها را بررسی کنید، حتی زمانی که آفلاین هستید. راه های مختلفی برای انجام این کار دارید. نرم افزار Pocket مشخص ترین گزینه ای است که در اختیار دارید. این یک نرم افزار چندسکویی (Cross-Platform) و قدرتمند است که با آن می توان محتوا را ذخیره کرد و با بسیاری از نرم افزارها کار می کند. یک نسخه Pocket برای دسکتاپ و مرورگر خود پیدا کنید.

شما همچنین می توانید از نرم افزار Web Clipper ساخت Evernote استفاده کنید تا بخشی از صفحات وب را هایلایت و ذخیره کنید. کاربران سیستم عامل های مک از Reading List درون Safari استفاده کنند.

در برخی از موارد، ممکن است بخواهید تمامی صفحات وب را روی کامپیوتر خود ذخیره کنید. اگر نمی توانید بدون تمامی محتوای آن وب سایت، کارتان را انجام دهید، می توانید همچنین به دانلود تمامی آن وب سایت بپردازید تا در حالت آفلاین آن را مطالعه کنید.

همچنین می توانید صفحات وب مفید را با Print Friendly bookmarklet برای خود تبدیل به PDF کنید. این نرم افزار صفحه را برای شما پاک می نماید و همچنین مولفه های غیرضروری و ناخواسته را در حالت پیش نمایش و پیش از پرینت حذف می نماید.

  • استفاده از کلاینت ایمیل

آفلاین

اگر در بخشی از کار خود با ایمیل سروکار دارید، می توانید آن را به صورت آفلاین با یک نرم افزار دسکتاپ انجام دهید. در اینترنت ابزارهایی هستند که می توانید برای کار با ایمیل به صورت دسکتاپی از آنها استفاده کنید و هزینه زیادی لازم ندارند. هر زمان که نیاز بود آنلاین شوید و کار ارسال و دریافت ایمیل ها را انجام دهید.

  • یک ابزار برای یادداشت برداشتن

لازم است که یک نرم افزار catch-all داشته باشید تا با آن به ثبت و ضبط ایده ها، مرتب کردن اطلاعات مفید، کپی کردن متن ها و موارد دیگر بپردازید. فرقی نمی کند که یک ویرایشگر متن داشته باشید و یا نرم افزار یادداشت گذاری و یا پردازشگر Word.

ابزاری بیابید که نسخه آفلاین یا دسکتاپ داشته باشد. برای ثبت ایده های خود می توانید از ابزارهای mind mapping حالت آفلاین استفاده نمایید. برای کسانی که در اداره کار می کنند، یک نرم افزار mind map می تواند نوعی ابزار ایده پردازی برای کارمندان اداری باشد. یک ابزار mind map در جای مناسب بسیار می تواند به تصمیم گیری مناسب کمک کند.

  • یک فهرست وظایف

آفلاین

داشتن یک فهرست انجام کار یا to-do list به صورت مرتب و منظم به شما تصویری واضح از کارهایی که می خواهید در طول روز انجام دهید، ارائه می نماید. همچنین به شما کمک می کند تا برای انجام وظایفی که نیاز دارید کارهایتان را مجدد برنامه ریزی کنید.

در حالی که برنامه های بسیار زیادی برای ایجاد فهرست وظایف وجود دارند، به شما توصیه می کنیم که ساده ترین آنها را انتخاب نمایید. کاغذ و خودکار بهترین ابزارهایی هستند که به صورت آفلاین می توانید برای نوشتن فهرست انجام کار خود آنها را به کار بگیرید. حتی نرم افزارهای یادداشت برداری یا یک فایل متنی می تواند به شما در این زمینه کمک کند. ذخیره سازی فایل های متنی نوعی میانبر برای ساده تر کردن گردش کار است.

  • استفاده از یک تایمر

زمانبندی کارها نوعی اسلحه مفخی برای تمرکز بهتر است. این امر با محدود کردن برخی کارها در زمانی مشخص در طول روز به کاهش استرس شما کمک می کنند. اگر از این روش استفاده می کنید یا اگر ترجیح می دهید تا یک نوع شمارش معکوس در پس زمینه خود داشته باشید، نیاز به یک برنامه تایمر دارید.

طرفداران Pomodoro در مورد برنامه های تایمر، گزینه های زیادی در اختیار دارند. حتی اگر از روش Pomodoro استفاده نمی کنید، می توانید نوعی برنامه نصب کنید و تایمر شمارش معکوس را فعال نمایید تا نیازهای شما را رفع سازد. اگر می خواهید به بهره وری در کارتان برسید، یک تایمر Pomodoro به بهترین شکل ممکن به شما کمک می نماید تا در کار خود متمرکز شوید.

  • یک برنامه Office Suite

آفلاین

این که نیاز به یک برنامه Office Suite دارید و یا چیزی قدرتمندتر می خواهید، به طبیعت کاری شما بستگی دارد. آیا نوعی بسته نرم افزاری کامل مانند مایکروسافت آفیس برای شما مناسب است؟ کاربران مک می توانند از iWork استفاده کنند و این نرم افزار برای آنها عالی است.

اما اگر نیازی به یک بسته نرم افزاری کامل ندارید، می توانید یک پردازشگر متنی ابتدایی، یک برنامه گسترده (spreadsheet program) و یا ابزار ارائه نصب کنید. برای مثال، اگر تنها یک پردازشگر متن نیاز دارید، برای ویندوز و لینوکس از AbiWord می توانید استفاده کنید و کاربران مک نیز Bean را می توانند به کار بگیرند.

  • یک ابزار برای ثبت صفحه نمایش و یادداشت برداری

آفلاین

همین حالا هم، سیستم عامل کامپیوتر شما دارای ابزارهای ثبت صفحه نمایش هست و به صورت آفلاین کار می کند. کار با آن و میانبرهای کیبورد به آن را یاد بگیرید. اما اگر، نوعی نرم افزار چندکاره می خواهید، یک اپلیکیشن ساخت توسعه دهنده های ثالث را مورد استفاده قرار دهید. ما به شما Monosnap  و  Jing را توصیه می کنیم که با ویندوز و مک کار می کند. برای کاربران لینوکس نیز Flameshot نوعی ابزار مناسب باشد.

  • یک ابزار برای مدیریت پروژه

آفلاین

چه پروژه هایی را در دستور کار دارید؟ چه فعالیت هایی را باید در فهرست وظایف خود قرار دهید؟ در پروژه کنونی شما چه کاری در مرحله بعدی قرار می گیرد؟ برای پاسخ دادن به چنین سوالاتی، نیاز به یک اپلیکیشن مدیریت پروژه دارید. برای اینجا خلاق باشید.

ببینید که آیا برنامه کنونی شما دارای نوعی کلاینت دسکتاپ رسمی یا غیررسمی هست یا خیر. همچنین می توانید برنامه های دسکتاپی را مجددا اجرایی نمایید تا همچنین بتوانید پروژه های خود را مدیریت نمایید. همچنین می توانید نوعی افزونه مرورگر را نصب نمایید که به صورت آفلاین کار می کند.

اگر از ابزارهای محبوب مانند Evernote، Trello یا Google Keep استفاده می کنید، با کمی جستجو می توانید نسخه هایی برای حالت دسکتاپ خود بیابید. برای مثال، نرم افزار دسکتاپی رسمی Evernote را نصب کنید. همچنین می توانید افزونه کروم Google Keep را به کار بگیرید که به صورت آفلاین کار می کند.

  • نوعی فهرست یا پلی لیست برای کارهای خود تهیه کنید

آفلاین

اگر با موسیقی سروکار دارید، احتمالا همین حالا نوعی فهرست یا پلی لیست دارید. اطمینان حاصل کنید که این فهرست به صورت آفلاین کار می کند یا راهکاری بیابید که فرآیندش این گونه شود. البته، نیازی نیست که حتماً موسیقی در دسکتاپ شما باشد. می توانید در گوشی خود آنها را نگهداری کنید.

آیا آماده قطع ارتباط اینترنتی خود هستید؟

اگر کسی هستید که در دنیای دیجیتال کار می کنید، شاید کار کردن بدون اتصال به اینترنت صددرصد امکان پذیر نباشد. به هر حال، کار شما تا حد زیادی به گرفتن اطلاعات از وب نیاز دارد. شاید هم برای وظایف مختلف نیاز به اتصال اینترنتی داشته باشید. نکته اینجاست که اگر خواستید به صورت آفلاین کار کنید، بدانید که آن قدرها هم سخت نیست. آن را امتحان کنید!

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402