جوابیه سخت مارک زاکربرگ مدیرعامل فیسبوک به مدیرعامل اپل

فیسبوک
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp
مارک زاکربرگ مدیر عامل فیسبوک جوابی سخت و قاطعانه به همتای خود در اپل، برای دفاع از خود صادر کرد.
به گفته مارک زاکربرگ، این اظهار نظر که «به دلیل اینکه عموم مردم برای استفاده از فیسبوک هزینه ای پرداخت نمی کنند، پس فیسبوک به آنها اهمیتی نمی دهد» بسیار ناراحت کننده و مغرضانه است. هفته گذشته، تیم کوک، مدیر عامل اپل در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران در خصوص اینکه در پی جریان رسوایی اطلاعاتی فیسبوک، اگر جای مارک زاکربرگ بود چه تصمیمی می گرفت، گفته که: «من هرگز در چنین وضعیتی نخواهم بود». وی همچنین اظهار داشت که این کار فیسبوک، عملا دستبرد به زندگی شخصی و حریم خصوصی کاربران است.
فیسبوک روزهای سختی را پشت سر می گذارد و با هجمه ها و انتقادهای شدیدی روبروست. در پی رسوایی اطلاعاتی فیسبوک و استفاده دانشگاه آنالیتیکا از اطلاعات 50 میلیون کاربر برای مقاصد غیرسیاسی، هر روز خبرهای زیادی در خصوص شدت گرفتن این رسوایی به گوش می رسد. دانشگاه آنالیتیکا، ادعا کرده که تمام اطلاعات مربوط به این 50 میلیون کاربر را حذف کرده و هیچگونه استفاده ای از آنها نداشته است، اما شواهد چیزی خلاف این را می گویند. به گفته خبرگزاری ها، برخی از اطلاعاتی که از کاربران در دست آنالیتیکا قرار گرفته، هنوز حذف نشده اند. شبکه خبری Vox در خصوص این اتفاق با مارک زاکربرگ مصاحبه ای داشته و در آن از وی در خصوص اظهار نظر تیم کوک در مورد فیسبوک نیز سئوال پرسیده است. تیم کوک در مصاحبه ای که هفته پیش انجام داد، اشاره کرد که فیسبوک هنوز به اندازه کافی در مورد تصمیماتی که گرفته، شفاف صحبت نکرده است.
تیم کوک
تیم کوک، مدیر عامل اپل، تاکنون 2 بار در خصوص رسوایی اطلاعاتی فیسبوک، به صورت عمومی اظهار نظر کرده است. در 23 مارس (3 فروردین)، وی در یک انجمن توسعه در چین به این موضوع اشاره کرد. وب سایت خبری بلومبرگ به نقل از تیم کوک منتشر کرد: «من فکر می کنم که شرایط کنونی، بسیار خاص و دشوار بوده و به اندازه کافی بزرگ هست که بخواهیم تصمیمات درستی را در خصوص آن بگیریم».  بلومبرگ در ادامه گزارش خود در خصوص نظر تیم کوک در پاسخ به سئوالات گوناگون در خصوص مشکلات شبکه های اجتماعی گفت:
این توانایی که هر شخصی می تواند بفهمد که در این سال‌ها، شما چه موضوعاتی را جستجو کرده اید، مخاطبین شما چه افرادی بوده اند، مخاطبین آنها چه کسانی بوده اند، مواردی را که پسندیده یا نپسندیده اید و همچنین جزئیات زندگی شما، به نظر شخصی من چنین اطلاعاتی اصلا نباید وجود داشته باشند.
سپس در تاریخ 28 مارس (8 فروردین) تیم کوک در مصاحبه ای با MSNBC و Recode گفت:
به نظر من هیچ قانونی، بهتر از اینکه خود ما برای خود، قانون داشته باشیم نیست. به هر حال، من فکر میکنم جایگاه ما فراتر از اینهاست. مصاحبه دوم تیم کوک، هنوز پخش رسمی نشده است. وی در این مصاحبه همچنین گفته که:
ما می توانیم میلیون ها دلار پول از مشتریان خود بدست آوریم اگر صرفا به عنوان یک محصول به آنها نگاه کنیم….اما این کار را نمی کنیم، حریم خصوصی برای ما یک حق انسانی است.
اپل بیشترین سود خود را از فروش گوشی های هوشمند، تبلت، مک بوک و سایر خدمات مرتبط با آن مانند ذخیره سازی های آنلاین و فروشگاه های مختلف رسانه ای خود بدست می آورد. این موضوع در مقایسه با سایر شرکت های بزرگ نظیر گوگل، توییتر و فیسبوک است که عمده در آمد خود را از تبلیغات کسب می کنند.
مارک زاکربرگ
مارک زاکربرگ پیش‌تر در مصاحبه ای با شبکه CNN اعلام کرد که برای پذیرش قوانین جدید، هیچ مشکلی ندارد، اما وی در خصوص نظر تیم کوک در مورد فیسبوک، از کسب و کار خود به شدت دفاع کرد. هرچند که تیم کوک در اظهار نظرات خود، نامی از زاکربرگ و همسرش نیاورد. وی گفت: «این اظهار نظر که اگر شما به ما پولی پرداخت نکنید، ما از شما حمایت نخواهیم کرد، بسیار سطحی و مغرضانه است». وی افزود: «واقعیت اینست که وقتی شما سرویسی را به وجود می آورید که به افراد در سراسر دنیا کمک می کند تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، پس بسیاری از افراد هم وجود دارند که توانایی پرداخت هزینه را نخواهند داشت. پس بهتر است که ما دچار این سندروم استکهلم نشویم و اجازه دهیم که شرکت هایی که سخت در تلاشند، بتوانند شما را متقاعد کنند که واقعا به شما اهمیت می دهند. این اظهار نظر از نظر من واقعا خنده دار است».
مارک زاکربرگ، با نام بردن از مدیر اجرایی وب سایت فروشگاهی آمازون، از کسب و کار خود دفاع کرد. وی گفت: «من تصمیماتم را بر اساس مواردی که در جوامع وجود دارند می گیریم و بیشترین تمرکزم بر روی تبلیغات و کسب و کار است. به نظر من، جف بزوس یک صحبت بسیار ارزشمند داشت: شرکت هایی هستند که به سختی کار می کنند تا شما هزینه بیشتری بپردازید، از طرفی شرکت هایی هم وجود دارند که به سختی کار می کنند تا شما هزینه کمتری بپردازید».
فیسبوک
مارک زاکربرگ در مصاحبه دیگری گفت که امیدوار است تا محیط فیسبوک را با دادن فرصت به اعضا برای تصمیم گیری در مورد چالش ها و بررسی محتوای مجاز یا غیر مجاز، دموکراتیک تر اداره کند. در نهایت وی اظهار داشت که هدف او، چیزی شبیه به داشتن «دیوان عالی کشور» است. در نهایت وی در خصوص انتقادات اخیر سازمان ملل متحد در خصوص اتهام به فیسبوک برای طرفداری از نسل کشی مسلمانان روهینگیا گفت که
«یکی از فعالان عضو سازمان حقوق بشر اعلام کرده که فیسبوک «تبدیل به یک جانور» شده است و مقش تعیین کننده ای در تحریک نفرت علیه مسلمانان روهینگیا دارد». وی افزود که پیام های تحریک آمیز برای هر دو طرف جنگ از طریق پیام رسان فیسبوک فرستاده شده و تیم بررسی این شبکه اجتماعی در تلاش است تا افرادی را که اقدام به تحریک هر دو طرف درگیری کرده اند، شناسایی کند. وی اضافه کرد که «ما ارسال چنین پیام هایی را متوقف خواهیم کرد و قطعا این موضوعی است که بسیار به آن توجه خواهیم کرد».
فیسبوک در تلاش است تا خود را از منجلاب رسوایی اطلاعاتی نجات دهد، در پی این اتفاق، سهام این شبکه اجتماعی به شدت افت کرده است.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402