ما هم کاربر حرفه ای اینترنت و فیسبوک هستیم، اما این برای محافظت از حریم شخصی ما کافی نیست، آقای زاکربرگ!

ما هم کاربر حرفه ای اینترنت و فیسبوک هستیم، اما این برای محافظت از حریم شخصی ما کافی نیست، آقای زاکربرگ!
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

در یکی از کنفرانس های علمی که دیروز برگزار شد، یکی از کارشناسان از مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک پرسیده که از چه ابزاری برای محافظت از خود در اینترنت استفاده می کند و اینکه آیا خودش از اپلیکیشن کمبریج آنالیتیکا که باعث درز پیدا کردن اطلاعات کاربران بسیار زیادی شده، استفاده می کند؟

زاکربرگ سریع جواب داده که از اپلیکیشن های زیادی استفاده می کند و البته، مطمئن نبود که آیا از این اپلیکیشن به خصوص هم استفاده می کند یا خیر. او همچنین اضافه کرده بود: «من یک کاربر حرفه ای اینترنت هستم.» این اظهار نظر مطمئنا تا سال ها به یاد همه می ماند.

فیسبوک

بگذارید روراست باشیم. امروزه بسیاری از افراد، کاربر حرفه ای اینترنت هستند. چندان هم لازم نیست تا در مورد فیسبوک شخص قدرتمندی باشید یا حتی اطلاعات فناوری زیادی داشته باشید تا بخواهید خود را کاربری حرفه ای جا بزنید.

چیزی که اهمیت دارد آن است که از آقای مارک زاکربرگ پرسیده شد چه تمهیداتی را برای محافظت از حریم شخصی خود در فضای آنلاین علاوه بر چسب زدن روی دوربین لپ تاپش به کار می گیرد. علاوه بر جمله بالا، او پاسخی داده که کاملا از یک شخص آگاه در مورد فناوری انتظار داریم.

برای محافظت در فضای آنلاین، به افراد توصیه می کنم بهترین تمهیدات را در مورد امنیت به کار بگیرند: فرآیند تایید هویت دو مرحله ای را فعال نمایند، همواره به صورت مداوم رمز عبور خود را تغییر دهند، پاسخ به سوالات مربوط به بازیابی رمز عبور را اطلاعاتی قرار ندهند که به صورت عمومی در جاهای دیگر بیان کرده اند.

این جملات کاملا نشان دهنده کاربر حرفه ای بودن شما است. اما درست از آنجا که یک نفر ممکن است کاربر حرفه ای باشد و بهترین تمهیدات لازم را برای به کار بستن جهت حفظ امنیت خود بداند، دلیل نمی شود که بتواند از حریم شخصی خود محافظت کند، چرا که سرویس هایی همچون فیسبوک تصمیم می گیرند تا اطلاعات آنها را بدون اطلاع شان با سایت های دیگر به اشتراک بگذارند. می توان کاملا مطمئن بود که در میان آن 87 میلیون نفری که اطلاعاتشان توسط کمبریج آنالیتیکا مورد سوءاستفاده قرار گرفته، افرادی هم بوده اند که کاربر حرفه ای باشند، اما در محافظت از داده های خود ناکام مانده اند.

البته، فیسبوک با پیشرفت های خود به نظر می رسد که خود را ملزم کرده تا در واقع کنترل حریم شخصی را به خودِ کاربران واگذار نماید.

مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 280 میلیون دلار
    Free Guy
    اکران: 13 آگوست 2021
  • 273 میلیون دلار
    Shang-Chi
    اکران: 03 سپتامبر 2021
  • 203 میلیون دلار
    Jungle Cruise
    اکران: 30 جولای 2021
  • 94 میلیون دلار
    PAW Patrol: The Movie
    اکران: 20 آگوست 2021
  • 64 میلیون دلار
    Candyman
    اکران: 27 آگوست 2021
  • 45 میلیون دلار
    Dont Breathe 2
    اکران: 13 آگوست 2021
  • 16.5 میلیون دلار
    Malignant
    اکران: 10 سپتامبر 2021
  • 1.63 میلیارد تومان
    خورشید
    اکران: 27 آبان 1400
  • 1.45 میلیارد تومان
    هفته‌ای یک بار آدم باش
    اکران: 27 اسفند 1400
  • 980 میلیون دلار
    تک خال
    اکران: 27 اسفند 1400
  • 257.43 میلیون تومان
    پیشی میشی
    اکران: 08 مهر 1400
  • 184 میلیون تومان
    خون شد
    اکران: 27 اسفند 1400
  • 90 میلیون تومان
    لاله
    اکران: 27 اسفند 1399
  • 84 میلیون تومان
    آقای سانسور
    اکران: 26 شهریور 1400
  • 11.7 میلیون تومان
    دینامیت
    اکران: 10 تیر 1400
plaza-ads