هفت اشتباه بزرگی که هنگام خرید گوشی هوشمند مرتکب می شوید

گوشی هوشمند
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

هنگام خرید یک گوشی هوشمند، چند دلیل می تواند شما را منصرف کند. با این وجود، همیشه ایده خوبی است که انتخاب های خود را سبک و سنگین کنید و بعد تصمیم بگیرید. بهترین نکته ها برای خرید یک گوشی هوشمند مناسب چه مواردی هستند؟ در این مقاله به این نکته ها می پردازیم.

به تبلیغات تلویزیونی اعتماد نکنید

درست همان جا، در میان برنامه مورد علاقه تان که تبلیغات تلویزیونی پخش می شود، تبلیغات گوشی های زیبا از مقابل چشمان شما عبور می کنند. نور عالی است و ویدئو هم کیفیتی بالا دارد. ابرهایی به حرکت در می آیند و یک شخصیت مشهور و سلبریتی گوشی را در دست گرفته است. پیام های بازرگانی تا جایی که همه می دانیم، برای آن ساخته می شوند تا شما نسبت به چیزی احساس خوبی بیابید و تقاضای چیزی که نشان داده می شود در شما ایجاد شود.

همچنین بخوانید :

اما، این پیام های بازرگانی، تنها قابلیت های برجسته را به نمایش در می آورند و آنهایی که بهترین گزینه ها هستند. شما هیچ گاه نمی فهمید که وقتی یک عالم اثر انگشت روی آن می ماند، چه شکلی می شود و یا بازی های مورد علاقه شما در آن چگونه است و چقدر باتری مصرف می کند. برای این اهداف شما، پیام های بازرگانی تنها به شما نشان می دهند که آن وسیله مورد نظر ارائه شده است.

به چیزهایی که در مغازه می گویند، اعتماد نکنید

اگر فروشنده هستید، ناراحت نشوید. بسیاری از فروشندگان هستند که می دانند چه می گویند، بسیار نیت خوبی دارند و کمک می کنند تا بهترین محصول را انتخاب نمایید، اما بسیاری از آنها هم هستند که می خواهند به فروش های بالایی برسند، درصد بیشتری دریافت نمایند و اگر از یک برند خاص بفروشند، پاداش دریافت می نمایند.

بنابراین، بسیار مراقب باشید. اگر یکی از آشناهای شما که چیز زیادی از فناوری سر در نمی آورد و می خواهد برای خرید به فروشگاه برود، همراه با او بروید تا کمکش کنید، چرا که فروشنده احتمالا سعی می کند تا چیزی را بفروشد که فروش بیشتری دارد و یا این چیزی که همه دنبالش هستند. اگر پیش از این تحقیقات خود را کرده اید، فریب هیچ کسی را نمی خورید.

گوشی هوشمند

اولین جایی که یک گوشی را می بینید، خرید نکنید

اگر از کنار ویترین یک فروشگاه عبور می کنید و یک گوشی هوشمند جذاب را می بینید که با بودجه شما همخوانی دارد، فورا برای خرید آن اقدام نکنید. اگر گوشی هوشمند ندارید و یا به یک گوشی نیاز دارید، یک ساعت در اینترنت در موردش جستجو کنید، بسیار خوب است. اگر بدون جستجوی زیاد اقدام به خرید نمایید، در بیشتر موارد، پول خود را هدر داده اید. هر دو حالت فروشگاه اینترنتی و یا فیزیکی می توانند قیمت های بهتری به شما ارائه کنند و جستجوی بیشتر در اینترنت می تواند در هزینه های شما صرفه جویی نماید. در آن صورت می توانید با پول هایی که صرفه جویی کرده اید، کارهای دیگری کنید.

گوشی هوشمند

گران ترین یا ارزان ترین مدلی که پیدا می کنید را نخرید

آیفون 10 گران ترین گوشی هوشمند بازار است، پس باید بهترین گزینه باشد، درست است؟ شاید هم وقتی به یک فروشگاه مراجعه کردید، ارزان ترین گوشی هوشمند آنجا چشمتان را می گیرد، آیا باید آن را بخرید؟ هیچ یک از این گزینه ها بهترین ایده برای شما نیستند. هر دو باعث هدر رفتن پول شما می شوند و در نهایت رضایت چندانی نخواهید داشت.

اگر ارزان ترین گزینه موجود در بازار را بخرید، ممکن است زودتر از آن چیزی که فکرش را می کنید، خراب شود و در آن صورت مجبورید دو برابر آن هزینه کنید تا یک مدل جایگزینش نمایید. در مورد مدل های گران قیمت هم، هر کسی که کمی فناوری سرش می شود، می تواند با کمی جستجو همان مدل را با قیمت کمتر تهیه نماید.

ویژگی های مارکتینگ مختلفی هست که به قیمت گوشی ارتباط پیدا می کند و الزاما همیشه گران قیمت ترین گوشی به معنای بهترین نیست. قیمت یک مدل همچنین در طول چند ماه به شدت کاهش می یابد. بنابراین، بهترین کار این است که کمی صبر کنید و بهترین تصمیم را بگیرید.

گوشی هوشمند

تنها به برندهای مشهور اکتفا نکنید

ما همه برندهای مشهور بازار را می شناسیم: اپل و سامسونگ. مسلما این برندها مدل های بسیار خوبی دارند، اما نکته اینجاست که لازم نیست حتما به آنها اکتفا کنید و در مورد برندهای کمتر شناخته شده نیز تحقیق نمایید. برندهایی هستند که شاید اسم آنها را هم نشنیده باشید، اما بسیار خوب هستند. در این بازارهای تخصصی، احتمالا گزینه هایی پیدا می کنید که کاملا نیاز شما را رفع می نمایند، طوری که برندهای مشهور نتوانند.

مدل های سال های قبل را نیز مورد نظر داشته باشید

آیا همیشه آخرین مدل های گوشی هوشمند بهترین هستند؟ آیا تمامی مدل های آخر در مقایسه با مدل های قبلی عملکرد بهتری دارند؟ البته که نه. گوشی هایی مانند گلکسی S7 در بازار موجود هستند و دو سال است که این مسئله را اثبات کرده اند. شاید این مدل از ویترین مغازه ها کنار رفته باشد، چرا که همیشه آخرین مدل ها در ویترین قرار می گیرد، اما با کمی جستجو چه در اینترنت و چه در مغازه ها می توانید بهترین گوشی ها را تهیه کنید.

گوشی هوشمند

پیش از اینکه اولویت های خود را تعیین کنید، گوشی را نخرید

آخرین نکته ای که می توانیم به شما ارائه دهیم، مهمترین نکته است. حتی اگر تمامی توصیه های دیگر را نادیده گرفته اید، این آخرین را پشت گوش نیندازید. گران ترین مدل، ارزان ترین مدل، مدل امسال یا سال قبل را بخرید و هر کاری که فروشنده ها در مغازه یا در آگهی های بازرگانی به شما می گویند انجام دهید، به شرطی که دقیقا چیزی را بخرید که به آن نیاز دارید.

اگر عکس و ویدئو گرفتن برای شما مهم است، خرید یک گوشی با دوربین بد اصلا به درد نمی خورد. اگر زیاد از منزل دور هستید، خرید یک گوشی با باتری ضعیف فقط باعث اضطراب شما می شود. اگر به بازی علاقه دارید، یک صفحه نمایش کوچک و یا عملکرد گوشی ضعیف لذت شما را از بین می برد. بنابراین، هر زمان که خواستید یک گوشی جدید بخرید، بررسی کنید که چه ویژگی ای برایتان بیشترین اهمیت را دارد. هر زمان که این کار را انجام دادید، آنجاست که دیگر می دانید به دنبال چه چیزی هستید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402