5 خصوصیت عجیب فیس بوک + آموزش استفاده

فیس بوک
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیس بوک مجموعه ای عظیم است که آن را به سردرگم کننده بودن می شناسند. و این مساله هم برای فیس بوک تحت وب و هم اپلیکیشن موبایل آن صادق است.

شما می توانید ریشه مشکل را در دو مساله ردیابی کنید: منوی settings که بین پلتفرم های گوناگون فاقد هرگونه شباهت منسجم است و نیز اصرار کمپانی بر ارائه خصوصیت های عجیب فراوان که هیچ کس نه درخواستش را کرده و نه استفاده می کند. آن خصوصیت های نسبتا عجیب موضوع اصلی این نوشتار را تشکیل می دهند. ما از 5 خصوصیت عجیب فیس بوک پرده برداری می کنیم و توضیح می دهیم که چگونه ممکن است بتوانید از آن ها استفاده نمایید.

1- ساختن قاب
قاب ها بخشی از « Camera Effects Platform» می باشند. شما می توانید با استفاده از این قاب های سفارشی برای تصویر پروفایل، گروه یا صفحه تجاری خود استفاده نمایید.
برخلاف آنچه که فیس بوک به شما می گوید که «ارائه امکانی که مردم خود را ابراز نمایند»، این ابزار به عنوان بخشی از رقابت جاری با اسنپ‌چت ارائه شده است. هنگامی که شما یک قاب بسازید، هر کس دیگری برروی فیس بوک می تواند از آن استفاده کند. خلاصه اینکه شما نباید هرگونه اطلاعات شخصی را در طراحی آن بگنجانید. این هم یک مورد دیگر که در آن نمی توانید به شرکت زاکربرگ اعتماد کنید.

کجا آن را پیدا کنیم؟

در مدل معمول فیس بوک، پیدا کردن این ابزار، هنگامی که ندانید کجاست، تقریبا غیرممکن است. برای شروع، شما باید به وبسایت Camera Effects که بالاتر نیز به آن اشاره شد مراجعه کنید. وبسایت از طریق پلتفرم عادی فیس بوک قابل دسترسی نیست و تشابه مختصری از لحاظ منظره رابط کاربری، با سایت اصلی دارد. هنگامی که به سایت وارد شدید، برروی Open Frame Studio در گوشه بالا سمت راست صفحه نمایش کلیک نمایید و دستورالعمل های نوشته شده در صفحه نمایش را دنبال نمایید.

فیسبوک
چگونه از آن استفاده کنیم؟

دیگر کسی نمی خواهد حاشیه گلکاری شده ببیند. در عوض، شما می توانید از ابزار برای مواردی که می پسندید استفاده نمایید. بعنوان نمونه، شاید شما برای باز نگهداشتن کتابخانه محله خود یا برای محفوظ داشتن کمک های دولت برای محوطه بازی کودکان در محله خود مبارزه می کنید. چرا یک قاب نسازید که این مسائل را بازتاب دهد و سپس آن را با کاربران دیگر فیس بوک که به همان مسائل مرتبط هستند اشتراک گذاری شود؟

2- تاریخچه رابطه

با ابزار تاریخچه روابط شما قادر خواهید بود که تاریخچه کامل فیس بوک میان خود و شخصی که قبلا رابطه عاشقانه خود با او را ثبت نموده اید مشاهده کنید. این شامل همه تصویرها، ویدئوها، پست ها، و رویدادهایی که هر دو در آن ها تگ شده باشید، هر چیزی که روی وال یکدیگر گذاشته اید، هر دوست مشترک یا شغل مشترکی که داشته اید و تاریخی که شما در فیس بوک با هم دوست شده اید می شود.
این خیلی جالب نیست. اگر شما از فیس بوک می خواهید به شما از رابطه تان بگوید، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که به دنبال یک پارتنر جدید بگردید.

کجا پیدایش کنیم؟

یکبار دیگر، راهی برای فعال کردن این ابزار از طریق هیچ اپلیکیشن فیس بوکی وجود ندارد. در عوض، شما بایستی در نوار آدرس مرورگرتان facebook.com/us را تایپ نمایید.

 

فیسبوک

چگونه از آن استفاده کنیم؟

بسیاری از مردم متوجه نیستند که می توان از این ابزار برای مشاهده رابطه بین هر دو شخصی که بخواهیم استفاده کرد. بدین صورت که به جای تایپ کردن facebook.com/us، بنویسیم:

facebook.com/friendship/[username 1]/[username 2]

این راهی فوق العاده برای انجام یک بررسی مخفیانه قبل از انجام مصاحبه شغلی یا رفتن سر قرار عاشقانه اول است. شما حتی می توانید با این ابزار از یک دختر درخواست بیرون رفتن بکنید!

توجه: اگر با شخصی که درباره اش تحقیق می کنید دوست نباشید، تنها قادر به مشاهده محتوایی که برای عموم قابل دسترس است خواهید بود.

3- حساب های تیک دار

اگر آخرین رویدادها را در دنیای فناوری دنبال می کنید حتما می دانید که توئیتر درگیر جنجال به خاطر سیاست های خود در مورد حساب های تایید شده (حساب هایی که یک تیک آبی دارند) بوده است. فیس بوک هم حساب های تایید شده دارد. اینجا هم مانند توئیتر، تیک آبی رنگ تا حد زیادی بیجاست. کمپانی یا باید به هر کسی اجازه بدهد که حساب خود را تایید شده سازد تا کاربران بتوانند به آسانی بت ها و حساب های جعلی را تشخیص دهند و یا کلا این خصوصیت را حذف کند.

کجا پیدایش کنیم؟

برعکس توئیتر، بسیاری از مردم متوجه نمی شوند که فیس بوک دو نوع تیک آبی و خاکستری را اعطا می کند. تیک های آبی برای سلبریتی ها، اشخاص اجتماعی و برند های مشهور رزرو شده است. همچنین هرکس که یک صفحه تجاری دارد می تواند تیک خاکستری بگیرد.
کافیست صفحه خود را باز کرده و به قسمت Settings > General > Page Verification > Verify this Page مراجعه نمایید. شماره تلفن عمومی شرکت خود یا قبض خدمات شهری(برق، آب و …) جدید آن را در اختیار فیس بوک قرار دهید و ظرف چند ساعت تیک خاکستری را دریافت خواهید نمود.

 

فیسبوک

چگونه از آن استفاده کنیم؟

اگر یک صفحه تجاری دارید، حتما تیک خود را از فیس بوک طلب کنید. برخلاف تیک های توئیتر، تیک خاکستری در فیس بوک به معنی نشانه تمام عیار درستی و اصالت می باشد. داشتن تیک برای صفحه تان باعث می شود کاربران بدانند همان کسی هستید که ادعا می کنید. این احتمالا موجب افزایش لایک ها و نهایتا افزایش درآمد شما خواهد شد.

4- Messenger Codes

Profile codes خصوصیتی محبوب در اسنپ‌چت می باشد. از اواسط 2016، فیس بوک خصوصیتی کاملا مشابه را ارائه داد. کارکرد آن ساده است: شما می توانید Messenger code یک شخص را اسکن کرده و بلافاصله با آن شخص چت خود را آغاز کنید.

کجا پیدایش کنیم؟

شما می توانید با باز کردن اپلیکیشن پیام رسان فیس بوک و لمس تصویر پروفایل در گوشه بالا سمت راست صفحه نمایش، Messenger code خود را پیدا نمایید.
برای اسکن نمودن کد شخصی دیگر، مراحل بالا را تکرار نموده و سپس کد خودتان را انتخاب کنید و تب Scan Code را انتخاب نمایید.

 

اسنپ چت

چگونه از آن استفاده کنیم؟

شاید فکر کنید که چه نیازی به اسکن کد دیگران داریم؟ این خیلی محتمل است که شما با کسی که می خواهید در پیامرسان فیس بوک چت کنید از قبل دوست باشید.
نکته اصلی را فراموش نکنیم. کدهای فیس بوک برای شروع فوری گفتگو با تیم خدمات مشتریان یک شرکت یا با یکی از انبوه بت های فوق العادهFacebook Messenger عالی هستند. اگر یک کد در فروشگاه یا تبلیغی که مورد علاقه شماست دیدید، تنها کافیست آن را اسکن کنید و سپس ظرف چند ثانیه قادر به چت با سازمان مربوطه خواهید بود.

5- زبان دزدان دریایی و زبان سر و ته

فیس بوک اپلیکیشن خود را به بیش از یکصد زبان مختلف ارائه می دهد. اما اگر زبان مادریتان انگلیسی است، دو آپشن اضافه خواهید داشت: English (Pirate) و English (Upside Down).
اگر زبان pirate (دزد دریایی) را انتخاب نمایید، همه خدمات فیس بوک شما با اصطلاحات عامیانه با مضمون دزد دریایی مانند oohs، aars و mateys آمیخته خواهند شد. اگر زبان upside down (سر و ته) را انتخاب نمایید، همه منوها و اپ های فیس بوک به صورت سر و ته نمایش داده خواهند شد.

کجا پیدایش کنیم؟

شما برای انتخاب زبان دزد دریایی و زبان سر و ته می توانید به مسیر Settings > Language > Which language do you want to use Facebook in رفته و یکی از این دو آپشن را انتخاب نمایید.

 

فیسبوک

چگونه از آن استفاده کنیم؟

طبق تجربه ما، تنها مردمی که استفاده ای در زبان upside down یافته اند استرالیایی ها می باشند. و در مورد pirate، هم تنها زمانی به آن نیاز خواهید داشت که در نظر داشته باشید همراه با Bluebeard (شخصيتی شیطانی در داستان های اروپای قدیم كه‌ پى‌درپى‌ با زن‌ها ازدواج‌ مى‌كرد و آنها را مى‌كشت‌) برای چند ماه آینده رهسپار جایی شوید.
البته ما داشتیم این خصوصیت را مسخره میکردیم. وگرنه هیچ توضیح منطقی ای برای گنجاندن این دو زبان نمی توان متصور شد. آن ها تنها باعث رنجش آور تر شدن فیس بوک می شوند. و با توجه به تمام مشکلاتی که در استفاده از این شبکه اجتماعی وجود دارد، ارائه چنین چیزی از سوی شرکت، بیجاست. تنها می توان گفت این خصوصیت احمقانه است و بس.

فیس بوک چند خصوصیت سودمند هم دارد

کاملا مشخص است که افراد زیادی از 5 خصوصیتی که در این نوشته درباره شان بحث شد استفاده نمی کنند. و در حالی که ممکن است بتوانید از برخی استفاده مفیدی بکنید، بقیه باید هرچه زودتر به تاریخ فیس بوک بپیوندند.
اما فیس بوک تنها دارای خصوصیات احمقانه ای که هیچ کس استفاده نمی کند نیست. باور کنید یا نه، این سرویس یکی دو و البته بیشتر از اینها خصوصیت سودمند هم دارد.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
sara
.
07 فروردین 1400، 01:21
پاسخ
0
0
سایت شما عالی هستش امیدوارم موفق باشید
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402