4 روش برای داشتن انرژی مثبت در محل کار
تینا پورشاهید
نویسنده:تینا پورشاهید
ارسال شده در:30 فروردین 1397، 22:06

4 روش برای داشتن انرژی مثبت در محل کار

برای اینکه محل کار خود را به مکانی ایده آل و پرنشاط برای خودتان تبدیل کنید راه های مختلفی وجود دارد. در این مطلب با چهار روش تاثیرگذاری که باعث می‌شوند تا محل کار شما جذاب‌تر شود آشنا می‌شویم.

با به کارگیری روش هایی ساده به راحتی می توانید سطح انرژی مثبت محل کار خود را بالا ببرید. بی شک همه دوست دارند در محیطی با انرژی مثبت کار کنند. رعایت این چهار نکته به شما کمک می کند تا در محل کارتان موفق تر بوده و بتوانید از فضایی ایده آل لذت ببرید.

در فضای مقدس، شما بیش از پیش می توانید خودتان را بازیابی کنید و با خود واقعی تان در ارتباط باشید.

– جوزف کمپبل

اگر در محیط کارتان، فضایی پر استرس را تجربه می کنید، این فضا، می تواند روی بهره وری و موفقیت شما تاثیرگذار باشد. برخی افراد در محیط کاری خود، احساس می کنند که تخلیه انرژی می شوند و همین فضا باعث می شود کارایی لازم را نداشته باشند. وقتی در فضایی با انرژی منفی و یا بی روح کار می کنیم، تمرکز کافی نداریم و این شرایط به شدت روی کار و محصولات کاری ما تاثیر گذار خواهد بود.

براساس نظرسنجی صورت گرفته Gallup سال 2018، که در آن بیش از 15،000 نفر فرد بزرگسال شرکت داشتند، 45 درصد از کارمندان آمریکایی اعلام کردند که بخشی از کار خود را بصورت دورکار در خانه انجام می دهند. از سال 2012 میزان دورکاری حدود 4 درصد افزایش یافته است. افرادی که در خانه به صورت دورکار  فعالیت می کنند، اعلام کرده اند که در منزل خروجی و محصول کارشان با کیفیت تر از زمانی است که پشت میز اداره مشغول هستند.

علت چیست؟ چرا برخی فضاها و محیط های کاری آنطور که باید نمی توانند فضایی مناسب برای فعالیت ما ایجاد کنند؟ در این مطلب قصد داریم به شما بگوییم چگونه محل کار خود را به فضایی با انرژی مثبت تبدیل کنید.

1. به روشنایی محل کارتان دقت کنید.

میزان روشنایی محل کارتان بسیار مهم است. فضای تاریک با روشنایی ضعیف باعث سردرد، خواب آلودگی و کاهش تمرکز می شود. اگر نور هم زیاد باشد، به چشم فشار می آید. وقتی روشنایی محیط کارتان طبیعی باشد از استرس شما و محیط اطرافتان کاسته خواهد شد. سعی کنید فضایی با روشنایی استاندارد ایجاد کنید تا نه خسته بشوید و نه چشم درد بگیرید.

2. لوازم اضافی را از دفتر کار خارج کنید.

به یاد داشته باشید که محیط کاری باید عاری از هر گونه لوازم و تجهیزات اضافی و نامرتب باشد. در ذن اعتقاد دارند که سادگی نوعی هماهنگی می آورد. پس اگر می خواهید با محیط کار خود هماهنگ تر شوید، سعی کنید هر شی یا هر چیز اضافی را از دفتر کار خود به سرعت خارج کنید. تجهیزات و لوازم بلااستفاده منجر به ایجاد بی نظمی در محیط و بی نظمی فکری شما می شوند. حتی روی میزتان را هم با دقت بررسی کنید. هر چیزی که اضافی است از روی میز کارتان بردارید. به یاد داشته باشید، سادگی، هماهنگی می آورد.

3. شرح وظابف خود را شفاف و روشن کنید.

شرح وظایف خود را روشن و شفاف کنید. هدف شما در محل کار چیست؟ آیا مسئول ایمیل زدن هستید؟ آیا مسئول خواندن متن ها هستید؟ به چه دلیل در محل کار حضور دارید؟ هر چقدر شرح وظیفه تان برایتان روشن تر و شفاف تر باشد و هدفی را که دنبال می کنید، معلوم تر باشد، در محل کار احساس بهتری خواهید داشت. کارهایی را که باید انجام دهید روشن و شفاف کنید. شفاف سازی امور به ذهن شما آرامش می دهد و استرس را از شما و محیط کارتان دور می کند.

4. وقتی قرار است کار کنید، فقط کار کنید!

وقتی به تخت خواب می روید، فقط برای خوابیدن بروید. تخت خواب محل مطالعه نیست! وقتی به محل کار می روید هم فقط برای کار کردن به آنجا بروید. مشکلات خانه را به محل کار نبرید و همین‌طور مشکلات محل کار را به خانه منتقل نکنید. اگر چنین روشی را در پیش بگیرید، استرس شما کمتر خواهد شد. به ذهن خودتان عادت بدهید که در محل کار فقط کار کند و محل کار فقط برای کار کردن است.

این چهار نکته را رعایت کنید. بزودی تاثیر آن را در محیط کاری تان خواهید دید. شما به مرور به فرد دیگری تبدیل خواهید شد و انرژی مثبتی را در فضای کاری تان احساس خواهید کرد.

 

برای آگاهی از آخرین مقالات مجله پلازا در کانال تلگرام ما عضو شوید t.me/plazamag عضویت در کانال تلگرام
دیــدگاههای کاربـــران
بارگذاری ...
دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما در مجله خبری پلازا منتشر نخواهد شد. بخش‌هایی که با علامت * مشخص شده اند اجباری هستند.

0/1500
captcha