همه چیز درباره ایموجی واقعیت افزوده سامسونگ گلکسی S9

ایموجی واقعیت افزوده سامسونگ
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

کمپانی سامسونگ،‌ ویژگی ایموجی واقعیت افزوده را در گوشی های گلکسی S9‌ و گلکسی S9 پلاس معرفی کرد. سامسونگ در طراحی این ویژگی تنها وارد میدان نشده و یکی از شرکت های بزرگ در حوزه ساخت انیمیشن سه بعدی با سامسونگ همکاری نزدیکی داشته است.

ایموجی واقعیت افزوده (AR Emoji) به شما این امکان را می دهد تا با کمک دوربین سلفی گوشی هوشمند خودتان بتوانید ایموجی هایی از شخصیت های کارتونی ایجاد کنید و برای دوستان خودتان به اشتراک بگذارید. در اصل AR Emoji از حرکات صورت شما عکس می گیرد و آن عکس را به یک شخصیت کارتونی یا یک حیوان تبدیل می کند. با استفاده از ویژگی Create My Emoji شما می توانید ایموجی های بسیار جالبی از خودتان در کمترین زمان ممکن درست کنید و حتی می توانید رنگ پوست، لباس، مدل مو، رنگ مو را تغییر بدهید و عینک بگذارید.

همچنین بخوانید :

کمپانی سامسونگ در طراحی ویژگی AR Emoji، تصمیم گرفت ایموجی واقعیت افزوده ای را به گوشی جدید خود اضافه کند که از ایموجی های موجود عملکرد تعاملی بهتری داشته باشند و احساسات را بیشتر منتقل کنند. این کمپانی سعی داشت تا با استفاده از ایموجی ها بتواند احساس و هیجانات کاربران را به خوبی در ایموجی ها به اشتراک بگذارد. برای به انجام رساندن این هدف،‌ سامسونگ چه کارهایی انجام داد؟ برای شروع، این کمپانی ابتدا و یک راست به سراغ کارشناسان انیمیشن سه بعدی (3D) رفت که توانسته بودند به برخی از شخصیت های محبوب هالیوود زندگی ببخشند.

 

ایموجی واقعیت افزوده

از پرده سینما تا صفحه نمایش گوشی های هوشمند

سامسونگ برای راه اندازی و بهبود این ویژگی جدید، وارد تعامل و همکاری با شرکت  Loom.ai که یکی از کمپانی های سان فرانسیسکویی و متخصص در زمینه انیمیشن 3D است، شد. نرم افزار طراحی شده این شرکت اجازه می دهد تا کاربران بتوانند تصاویر کاملا شخصی خود را با قابلیت های تنظیم سه بعدی (3D) از روی یک عکس و بدون نیاز به سخت افزار های سفارشی سازی شده و یا سنسور عمق تصویر،‌ ایجاد کنند. با همکاری این شرکت،‌ سامسونگ توانست از کیت توسعه نرم افزار (SDK) و تکنولوژی Loom.ai در دوربین گوشی گلکسی S9 استفاده کند و همه این عوامل دست به دست هم دادند تا ایموجی های واقعیت افزوده سفارشی طراحی و ساخته شد.

کمپانی Loom.ai سابقه خوبی در طراحی و تولید انیمیشن های سه بعدی برای  فیلم ها و انیمیشن های مختلف دارد و با شرکت های معظم و مشهوری همچون DreamWorks و Lucasfilm همکاری داشته و لذا در این زمینه شرکتی متخصص محسوب می شود. مؤسسین این کمپانی تاکنون توانسته اند شخصیت های شناخته شده ای مانند شرک (Shrek) و هالک (Hulk) را به صفحه تلویزیون و سینماها بیاورند.

برای اینکه این شرکت بتواند در طراحی این شخصیت های کارتونی-سینمایی موفق باشد،‌ مجبور است از تکنولوژی های نوین استفاده کند. حرکات بازیگر ثبت می شود و بعد به شخصیت کارتونی اضافه خواهد شد. در نهایت ما انیمیشن های سه بعدی را به راحتی می بینیم و اصلا متوجه نیستیم چه تلاشی در پس پرده صورت گرفته است. راماس بابرامانیان و بات از موسسین کمپانی Loom.ai تصمیم گرفتند این فناوری را فراتر از هالیوود به اجرا در آورند و آنچه در گوشی های هوشمند می بینیم حاصل تلاش آنها برای به انجام رساندن این هدف است.

راماس بابرامانیان، که به عنوان مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران این شرکت وارد پروسه طراحی انیموجی واقعیت افزوده برای گوشی های هوشمند سامسونگ شد،‌ معتقد است:

هدف کمپانی Loom.ai،‌ یافتن راهی ساده و آسان برای ساختن انیمیشن های سه بعدی از چهره و شخصیت خودمان بود. می خواستیم راهی پیدا کنیم تا بتوانیم با تکنولوژی های جدید از هر کاربری،‌ انیمیشن سه بعدی بسازیم.

 

در ساخت فیلم های انیمیشن،‌ عموما هم به تجهیزات سخت افزاری و هم قابلیت های نرم افزاری خوبی نیاز هست. ولی کمپانی Loom.ai نمی خواست وارد پیچیدگی های سخت افزاری و نرم افزاری شود و تنها هدفش طراحی سیستمی ساده و کاربردی برای ساخت انیمیشن سه بعدی بود. تجهیزات مختلف نرم افزاری و سخت افزاری هم گران قیمت هستند و هم اینکه پیاده سازی آنها در گوشی های موبایل قابل انجام نیست. لذا Loom.ai برای به سرانجام رساندن این پروژه باید به فکر دیگری می افتاد تا با کمترین هزینه و در ساده ترین شکل ممکن بتواند هدف خود را عملی سازد. این کمپانی باید از فناوری های معمول در گوشی های موبایل کمک می گرفت.

در نهایت کمپانی Loom.ai در راهی که پیش گرفته بود موفق هم شد و توانست با سیستم دوربین گوشی موبایل و یادگیری ماشین و هم چنین با کمک فرآیندهای تحلیل تصویر،‌ کار را پیش ببرد و الگوریتم های یادگیری ماشی در این راستا بسیار کارگشا بودند. این الگوریتم ها جزئی ترین حرکات چهره فرد را رصد کرده و هر حرکت عضلات صورت سوژه را مورد توجه قرار می دادند. این تغییرات پیکسل به پیکسل ضبط شده و هیچ حرکتی از صورت و چهره سوژه از قلم نمی افتاد.

یکی از افرادی که در این پروژه به صورت فعال مشغول بود می گوید:

وقتی قرار شد با کمپانی سامسونگ وارد کار شویم،‌ این موقعیت را فرصتی دیدیم که بتوانیم از فناوری ها و تکنولوژی های موجود،‌ به صورت بهینه سازی شده استفاده کنیم. مجبور بودیم به جای استفاده از پیچیدگی های سخت افزاری و نرم افزاری،‌ خروجی را روی گوشی موبایل بگیریم که در ابتدا کار ساده ای به نظر نمی رسید. شاید در آینده این روش ها بتواند از پیچیدگی طراحی انیمیشن در فیلم ها و کارتون‌ها بکاهد و به ما کمک کند تا ایده ها و آرزوهای خودمان را به جای پیاده سازی روی گوشی موبایل،‌ بتوانیم روی پرده سینما هم به نمایش بگذاریم.

گوشی سامسونگ گلکسی S9، با کمک این کمپانی توانست ایموجی واقعیت افزوده را به گوشی هوشمند پرچمدار خود اضافه کند. هم سامسونگ و هم کمپانی Loom.ai تلاش بسیاری برای بهینه سازی این فناوری روی گوشی های موبایل به انجام رساندند. سامسونگ در تلاش است در آینده نزدیک این ویژگی را بهینه سازی کند و گزینه های سفارشی سازی شده و امکانات قوی تر و بهتری را در اختیار کاربران قرار دهد.

 

ایموجی گلکسی S9

ساختن شخصیت های کارتونی در گلکسی اس 9

شاید برایتان این سوال پیش بیاید که در گوشی گلکسی اس 9،‌ ایموجی های واقعیت افزوده چطور ساخته می شوند؟  این کار با کمک کمپانی Loom.ai و بهره بردن از توانمندی تکنولوژیکی این شرکت میسر شده است. به سادگی با پردازش تصویر دو بعدی به سه بعدی این ایموجی های ساخته می شوند. البته در گوشی گلکسی S9 از سیستم ردیابی چهره و تکنولوژی Blend Shape سامسونگ نیز استفاده می شود که به شخصیت های کارتونی احساس می دهد و آنها را واقعی تر می کند.

وقتی ایموجی چهره شما ساخته شد می توانید 18 حالت متفاوت را به چهره خودتان بدهید و این فناوری قادر به تشخیص این 18 حالت خواهد بود. البته سامسونگ قصد دارد این‌ها را را به 54 حالت ارتقا بدهد. منظور از حالت های مختلف،‌ وضعیت‌های متفاوت چهره از جمله شادی،‌ غم،‌ اندوه، خشم و … است. جالب است بدانید تمامی داده های مربوط به چهره شما در جای دیگری جز گوشی خودتان ذخیره نخواهد شد.

نقل قول:
فناروی ردیابی چهره می تواند 100 وضعیت مختلف چهره سوژه را مورد بررسی قرار دهد

فناروی ردیابی چهره می تواند 100 وضعیت مختلف چهره سوژه را مورد بررسی قرار داده و در زمان واقعی تمامی تغییرات چهره را شاسایی و ردیابی کند. مثلا قادر است انواع مدل های لبخند زدن را شناسایی و ردیابی کند. همچنین فناوری Blend Shape نیز کمک می کند تا محدوده وسیعی از حالت های مختلف چهره شناسایی شده و احساسات فرد را در حالت های مختلف مشخص کند. 75 ویژگی عمومی در چهره انسان وجود دارد که فناوری ایموجی واقعیت افزوده به راحتی تمامی ویژگی های عمومی چهره را مورد توجه قرار می دهد. کمپانی سامسونگ ادعا می کند برای به ثمر رساندن این پروژه بارها و بارها این فناوری را مورد آزمایش قرار داده تا مطمئن شود به درستی کار می کند. هم چنین برای تست و بررسی از انیموجی شخصیت های کارتونی میکی ماوس و مینی ماوس استفاده شده است.

البته فناوری ایموجی هنوز در ابتدای مسیر خودش قرار دارد و قطعا جای بهبود و ارتقا نیز دارد. همان طور که گفته شد سامسونگ در صدد است در این مسیر حرکت کرده و به بهبود و ارتقا ایموجی های طراحی شده در گلکسی اس 9 ادامه بدهد. مثلا برخی کاربران در مورد تغییر رنگ چهره از سفید پوست به سیاه پوست و بالعکس،‌ اعتقاد داشتند که این گزینه ها باید به این فناوری اضافه شود. در نهایت باید بگوییم این فناوری بسیار سریع کار می کند و کار کردن با آن بسیار ساده و البته لذت بخش است.

البته کمپانی Loom.ai معتقد است که فناوری AR Emoji بسیار دقیق کار می کند. فقط کافی است که سوژه صورت خودش را مقابل دوربین بگیرد. هر چند باید اضافه کنیم اگر بخواهید این فناوری خوب و دقیق کار کند باید همانند گرفتن عکس گذرنامه،‌ صورت خود را مستقیم جلوی دوربین گوشی نگه دارید. میزان روشنایی محیط هم موثر است و برای گرفتن نتیجه بهتر باید به نور توجه داشته باشید. در ایموجی واقعیت افزوده سوژه می تواند به راحتی از بین شخصیت های کارتونی،‌ شخصیت مورد نظر خودش را انتخاب کند و محدودیتی از این زاویه ندارد. می توانید حتی همه شخصیت های کارتونی را امتحان کنید و در نهایت از هر کدام خوشتان آمد از همان استفاده کنید. شخصیت های مختلف با توجه به سلایق مختلف کاربران متفاوت هستند.

آخرین به روزرسانی AR Emoji شامل اضافه شدن مدل مو، اضافه شدن کلاه و سایر گزینه های این چنینی است.  این  به روز رسانی در حال حاضر به گوشی های سامسونگ گلکسی S9 و S9 پلاس در کره، چین و اروپا رسیده است. سایر گوشی های مربوط به اروپا و امریکا در هفته جاری این به روز رسانی را دریافت خواهند کرد.

سامسونگ قصد دارد این فناوری را به سرعت توسعه و ارتقا بدهد و در آینده ای نزدیک شاهد پیشرفته تر شدن فناوری ایموجی واقعیت افزوده این شرکت خواهیم بود.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402