ژاکت واقعیت مجازی دیزنی ضربه و فشار وارده به بدن را شبیه سازی می‌کند
طاهره غلامیان
نویسنده:طاهره غلامیان
ارسال شده در:08 اردیبهشت 1397، 12:02

ژاکت واقعیت مجازی دیزنی ضربه و فشار وارده به بدن را شبیه سازی می‌کند

شرکت دیزنی ژاکتی را طراحی کرده که در آغوش کشیده شدن را در دنیای واقعیت مجازی برای فیلم ها و بازی ها شبیه سازی می کند. تصور کنید در یک جنگل هستید و یک مار بزرگ دور شما میپیچد، شما این فشار را حس خواهید کرد در حالی‌که این حس و این اتفاق، واقعی نیست.
دیزنی در تلاش است تا با استفاده از ویژگی های واقعیت مجازی، بتواند امکان تجربه بیشتر و لذت بخش تر بازی‌ها و محیط هایی که شاید در واقعیت هرگز شهامت رفتن به آنجا و روبرو شدن با آنها را نداشته باشید برای شما فراهم کند. تصور کنید یک مار پایتون بزرگ شما را در آغوش گرفته، نفس شما در سینه حبس خواهد شد! شما فشاری را که مار به سینه شما وارد کرده حس می کنید، اما این فشار و این نیرو واقعی نیست! شما مار پایتون غول پیکر را از طریق هدست واقعیت مجازی که روی صورت شما قرار گرفته، می بینید. ژاکت جدید دیزنی، چنین محیطی را برای آن دسته از افرادی که علاقمند به هیجان و تجربه شرایط خطرناک هستند فراهم کرده است. این ژاکت از کیسه هایی تشکیل شده که توسط جریان هوا پر می‌شوند. این کیسه ها، وظیفه انتقال فشار و ارتعاشاتی که یک مار به بدن شما وارد می‌کند را برعهده دارند. ژاکت Force Suit در واقع احساس حضور در محیط را به صورت هرچه واقعی تر برای شما شبیه سازی خواهد کرد. در واقع احساسی که با پوشیدن این ژاکت خواهید داشت، فراتر از تماشای یک بازی ویدیویی و یا تماشای یک فیلم است.
دیزنی واقعیت مجازی
این ژاکت مخصوص، توسط محققان در دیزنی و برای کمک به ارتقای سطح تجربیات واقعیت مجازی (VR) است. با استفاده از نرم افزارهای تعیین شده، می توانید به کامپیوتر وصل شده و توسط ژاکت Force Suit، احساسات جدیدی را در بازی ها و فیلم های واقعیت مجازی تجربه کنید. دیزنی با محققان آزمایشگاه MIT Media و دانشگاه کارنگی ملون وارد همکاری شده و امیدوار است که بتواند با ارائه ژاکت Force Suit، تجربیات واقعیت مجازی را بهبود بخشد. این ژاکت قابل استفاده همراه با هدست های واقعیت مجازی بوده و از طریق جوی استیک کنترل می شود.
محققان دیزنی، در مقاله ای که اخیرا منتشر کردند، انگیزه اصلی خود را از تولید چنین ژاکتی، افزایش سرگرمی و تجربه واقعی تر بازی ها و فیلم هایی که نیاز به درک نیروی وارد شده به بدن در حوزه واقعیت مجازی دارند، عنوان کردند. ژاکت Force Suit از 26 کیسه هوا تشکیل شده که می توانند بیش از 10 حالت مختلف از انتقال فشار و احساس به بدن را تولید کنند. نیروی وارد شده توسط این ژاکت، با تغییر سرعت، نیرو و مدت زمان پر شدن کیسه هوا، کم یا زیاد خواهد شد. همچنین نیروی وارد شده به بدن و ارتعاشات ناشی از آن، با آنچه که در بازی یا فیلم می بینید، مطابقت دارد. محققان برای اینکه بتوانند عملکرد ژاکت Force Suit را نشان دهند، 3 حالت مختلف واقعیت مجازی را ارائه دادند: برف بازی و برخورد گلوله های برفی به بدن، پیچیده شدن بدن کاربر توسط یک مار کارتونی و در نهایت فیگورهای بدنسازی.
به گفته محققان، کیسه هایی که در این ژاکت تعبیه شده اند در صورت آسیب دیدن، قابل تعویض بوده و توسط نوعی فوم، محافظت شده اند. وزن ژاکت Force Suit حدود 2 کیلوگرم بوده و آستین های آن نیز می توانند متناسب با فیزیک بدنی شخص تغییر کنند. همچنین یک بند برای اینکه بتوانید ژاکت را بهتر بر روی بدن خود تنظیم کنید، در نظر گرفته شده است.
سرمایه گذاران صنعت فیلم و سینما در هالیوود تا کنون صدها میلیون دلار برای پیشرفت تکنولوژی واقعیت مجازی هزینه کرده اند اما متاسفانه آن‌طور که باید، واقعیت مجازی نتوانسته به محبوبیت مورد انتظار دست پیدا کند. تا کنون تنها 6.4 میلیون هدست واقعیت مجازی در کل جهان به فروش رسیده که بر اساس تخمین ها، 2.6 میلیون از آنها برای پلتفرم بازی ها بوده است. این آمارها نشان دهنده این است که افراد بسیاری تمایل برای خرید هدست واقعیت مجازی دارند اما تعداد کمی از آنها حاضرند بابت این تکنولوژی، هزینه پرداخت کنند.
هدست های واقعیت مجازی در حال حاضر با قیمتی حدودا 400 دلار به فروش می رسند و توسعه دهندگان در تلاشند تا با کاهش هزینه ها، بتوانند این قیمت را کم کرده تا افراد بیشتری توانایی خرید این گجت ها را داشته باشند. یکی از مشکلاتی که صنعت واقعیت مجازی با آن روبرو است، عدم تمرکز کافی بر روی این تکنولوژی است. واقعیت مجازی با معشل بازاریابی منساسب مواجه است. مانند اینکه تبلیغ کیفیت تصویر تلویزیون های رنگی را در یک تلویزیون سیاه و سفید مشاهده کنیم، قطعا این نوع از بازاریابی پاسخ مناسبی در پی نخواهد داشت. طبق آماری که رسانه ها منتشر کرده اند، بازاریابی و جذب مشتری برای صنعت واقعیت مجازی، تاکنون موفق نبوده، با این وجود مهندسان و توسعه دهندگان در تلاشند تا برای برطرف کردن این مشکل راهی پیدا کنند.
برای آگاهی از آخرین مقالات مجله پلازا در کانال تلگرام ما عضو شوید t.me/plazamag عضویت در کانال تلگرام
دیــدگاههای کاربـــران
بارگذاری ...
دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما در مجله خبری پلازا منتشر نخواهد شد. بخش‌هایی که با علامت * مشخص شده اند اجباری هستند.

0/1500
captcha