شکست اپل و سامسونگ در بازار گوشی های هوشمند چینی
طاهره غلامیان
نویسنده:طاهره غلامیان
ارسال شده در:09 اردیبهشت 1397، 13:01

شکست اپل و سامسونگ در بازار گوشی های هوشمند چینی

بازار گوشی های هوشمند چینی ثابت کرد که شرکت های اپل و سامسونگ، همیشه برنده میدان رقابت صنعت موبایل نیستند. تلاش شرکت‌های چینی با عملکرد مناسب و قیمت رقابتی، از دلایل بروز این اتفاق در بازار چین بوده است.
اپل و سامسونگ در میان 5 برند برتر در بازار گوشی های هوشمند چین، در سه ماهه اول سال 2018 اعلام نشدند. با وجود معرفی پرچمداران 2018 سامسونگ، گلکسی S9 و گلکسی S9 پلاس و همچنین محبوبیتی که آیفون در چین دارد، عجیب است که این دو شرکت بزرگ حوزه تکنولوژی، نتوانستند در میدان رقابت با سازندگان چینی، جز 5 برند اول از لحاظ میزان فروش، شوند. قطعا این خبر برای بسیاری از طرفداران و کاربران سری گلکسی و آیفون در بازارهایی همچون بازار ایالات متحده، جایی که سامسونگ و اپل فرمانروایان بی چون و چرای بازار گوشی های هوشمند هستند، شگفت آور خواهد بود.
دو تغییر عمده در چند ماه اخیر بازار چین، موجب این اتفاق شده است. یکی از این دو اتفاق، کاهش رتبه اپل از جایگاه چهارم فروش گوشی های هوشمند در چین، به جایگاه پنجم و دیگری کاهش عرضه کلی گوشی های هوشمند در بازار بود. در سه ماهه اول سال جاری میلادی، میزان فروش گوشی های هوشمند در چین، کمتر از 100 میلیون دستگاه بود که این آمار، از سال 2014 تا امروز، برای اولین بار اتفاق افتاده است. یکی از دلایل این امر می تواند تلاش شرکت های دیگر، برای برندسازی و مدیریت نسل بعدی کاربران باشد، به این معنا که بتوانند افرادی را که به تازگی تصمیم به خرید گوشی های هوشمند گرفته اند، مانند نوجوانان، مجاب به خرید محصولات آنها با قیمتی رقابتی و البته امکاناتی مناسب کنند.
اپل
بر اساس اطلاعاتی که موسسه تحقیقاتی کانالیس منتشر کرده، رشد سالانه عرضه گوشی های هوشمند در سه ماهه اول سال 2012، با افزایش 200 درصدی روبرو بوده و از آن زمان تا به امروز، هیچ پیشرفتی نداشته است. اخیرا نیز درصد رشد عرضه گوشی های هوشمند در بازار چین، منفی بوده و از سال 2014 این میزان، تقریبا به صفر رسیده است.
اپل
در سه ماهه چهارم سال 2017، اپل در رتبه چهارم فروش گوشی های هوشمند در بازار چین قرار داشت. در سه ماهه اول سال 2018، اپل از رتبه چهارم به رتبه پنجم سقوط کرده و شیائومی با افزایش میزان فروش، جایگاه چهارم بازار بزرگ گوشی های هوشمند چین را به خود اختصاص داد. به گفته کانالیس، شیائومی تنها برندی است که با افزایش رشد در عرضه و فروش گوشی های هوشمند روبرو بوده است. شیائومی با رشد 37 درصدی، توانست با عرضه 12 میلیون گوشی هوشمند، توانست جایگاه اپل را تصاحب کند.
شاید کمی غیرقابل باور باشد، اما بر اساس اطلاعاتی که موسسه کانالیس منتشر کرده، سامسونگ در میان 5 برند برتر گوشی های هوشمند در بازار چین قرار نگرفته است. این در حالی است که تقریبا سامسونگ در بازار گوشی های هوشمند اندرویدی در اکثر کشورهای جهان، رهبر محسوب می شود، در بازار چین، شرایط برای این شرکت کره ای، چندان بر وفق مراد نبوده است. برندهایی مانند هواوی، اوپو، ویوو و شیائومی شرکت هایی هستند که بازار گوشی های هوشمند چین را اداره می کنند. همان طور در نمودار بالا هم مشاهده می کنید، شرکت های تولید کننده چینی همگی در سال جاری با رشد قابل توجهی نسبت به سال 2017 روبرو بوده اند. در این میان، هواوی همچنان به عنوان بزرگترین تولید کننده در بازار چین به کار خود ادامه می دهد.
برای آگاهی از آخرین مقالات مجله پلازا در کانال تلگرام ما عضو شوید t.me/plazamag عضویت در کانال تلگرام
دیــدگاههای کاربـــران
بارگذاری ...
دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما در مجله خبری پلازا منتشر نخواهد شد. بخش‌هایی که با علامت * مشخص شده اند اجباری هستند.

0/1500
captcha