پنج راه برای اینکه فرزند شما در آینده کارآفرین موفقی شود

پنج راه برای اینکه فرزند شما در آینده کارآفرین موفقی شود
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

کودکان ذاتا کارآفرین هستند. آنها کنجکاو، بلندپرواز و علاقه مند هستند. اما اغلب وقتی بزرگ می شوند، این ویژگی های خود را از دست می دهند. شخصیت هایی که امروز مدیران فردا هستند، وقتی بزرگ می شوند، رویاهای دست نیافتنی خود را کنار می گذارند و به جایش به یک کار ثابت و خوب بسنده می کنند.

هرچند که این مشاغل ثابت هر روز کمتر می شوند. سی و چهار درصد از نیروی کار آمریکا بخشی از یک اقتصاد بزرگ هستند. این عدد تا سال 2020 انتظار می رود که به 43 درصد برسد و بعد از آن همان طور افزایش یابد. با رشد درصد نیروی کار، بسیار لازم است که به کودکان یاد بدهیم، چطور نوآور و کارآفرین باشند.

یک زندگی توام با کارآفرینی، لزوما به این معنا نیست که شرکت هایی را از ابتدا تاسیس و مدیریت کنید و در ادامه با تبدیل شدن به شرکت هایی خوب آنها را بفروشید. در عوض، این بدان معناست که کودکان کنجکاو، بلندپرواز و باعلاقه این ویژگی های خود را حفظ کنند و بتوانیم به آنها کمک کنیم تا راه استفاده از  استعدادهای خود را بیابند و شخصیت هایی خوشحال داشته باشند. ما می خواهیم که کودکان این ویژگی های نوآورانه و کارآفرین را حفظ کنند تا بتوانند در اقتصاد همواره در حال تغییر دوام بیاورند و به آدم هایی هوشمندتر و قوی تر تبدیل شوند و در هر کاری که دارند، مدیران بهتر باشند.

کارآفرین

 

  • از علایق آنها پشتیبانی کنید

اگر از کودکان بپرسید که وقتی بزرگ شدند، می خواهند چه کاره شوند، تعداد کمی از آنها می گویند حسابدار و یا وکیل. بسیاری از آنها جواب می دهند، فضانورد، بازیکن فوتبال و یا والیبال. دستیابی به این اهداف غیرممکن نیست، اما متاسفانه وقتی کودکان بزرگ می شوند، این اهداف و آرزوها را کنار می گذارند. کودکان باید احساس کنند که می توانند هر کاری را انجام دهند. اگر ما به عنوان والدینشان، آنها را تشویق کنیم که رویاهای خود را دنبال نمایند، بیشتر ترغیب می شوند که اهداف چالش برانگیز خود را در آینده پی بگیرند، حتی اگر هیچ وقت فضانورد، بازیکن فوتبال و یا والیبال نشوند.

کامرون هرولد، نویسنده و کارآفرین را در نظر بگیرید. یکی از رویاهای کارآفرینی وی زمانی ایجاد شد که او یک نوجوان بود و او در یک کتاب کمیک نوعی فرصت پیدا کرد. او به کتاب های کمیک علاقه مند بود و از این علاقه اش برای ساخت نوعی کسب و کار برای خود استفاده کرد. فرصت هایی نظیر این مورد همه جا هستند. کودکان ما می توانند آنها را بیابند، تنها به شرطی که ما آنها را تشویق کنیم که رویاهای خود را دنبال نمایند و در مورد آنها علاقه داشته باشند.

کارآفرین

 

  • مشکلات آنها را حل کنید و به رشدشان کمک نمایید

بسیاری از کودکان حداقل تلاش خود را می کنند تا یک وظیفه را به اتمام برسانند و کاری به کیفیت کاری که انجام می دهند یا اینکه تا چه حد می توانند آن را بهتر انجام دهند، ندارند. بعضی از کودکان ما ممکن است در سنی باشند که یاد می گیرند، هنگام تمیز کردن اتاق خود، اسباب بازی هایشان را زیر تخت پنهان کنند. بنابراین، وقتی تمیزکاری اتاقشان را انجام دادند باید از آنها بپرسیم، «چطور آن را انجام دادی؟ آیا راه دیگری هست که بتوانی آن را بهتر انجام دهی؟» این امر آنها را تشویق می کند تا چگونگی انجام یک کار را درک کنند و برای یافتن بهترین کار آنها را به چالش می اندازد تا بهترین و موثرترین راه را برای انجام یک کار بیابند.

کارآفرین ها به این توانایی نیاز دارند. آنها وقتی با یک چالش روبرو می شوند، آن را زیر تخت پنهان نمی کنند و مشکلش را حل می نمایند. بسیار اهمیت دارد که آنها مشکل را بیابند، آن را به رسمیت بشناسند و راه هایی برای حل آن در آینده پیدا کنند.

کارآفرین

 

  • در مورد پول با آنها حرف بزنید

پدر و مادرها معمولا صحبتی در مورد پول با فرزندان خود نمی کنند. ممکن است که کودکان هر چیزی که شما در مورد پول به آنها می گویید را متوجه نشوند، اما صحبت نکردن در این مورد باعث می شود تا آنها هیچ نکته ای در مورد آن نیاموزند.

البته، تنها صحبت کردن در مورد پول اهمیت ندارد. بلکه کودکان باید یاد بگیرند به دست آوردن پول مستلزم کار کردن است. اصلا نمی توان والدینی را تحمل کرد که کارهایی را برای کودکان خود انجام می دهند که آنها باید خودشان یاد بگیرند انجامشان دهند. بعضی از ما، ممکن است در کودکی فروشندگی به همسایگان خود را در تجربه کاری خود داشته باشیم. حالا که خودمان بزرگ شده ایم، هر چیزی که یک کودک برای فروش به ما بدهد را می خریم. این ویژگی کارآفرینی را در آنها تقویت و به دست آوردن پول را برایشان ارزشمند کنیم و تشویقشان نماییم که این کار را خودشان انجام دهند.

کارآفرین

 

  • کودکان خود را به چالش بکشیم

هر قدر هم که کودکان خود را دوست داشته باشیم، اما دنیا همواره به کام آنها نمی چرخد. آنها همیشه نمی توانند بهترین و یا دارنده درخشان ترین عملکرد باشند. کارآفرین های خوب، همواره در کنار خود آدم هایی را دارند که باهوش تر، بهتر و در برخی موضوعات باتجربه تر از آنها هستند. این امر به آنها کمک می کند تا نوعی جامعه کارآفرین و حمایتی ایجاد نمایند. اگر کودکان نتوانند رقابت را تحمل کنند و این باور را نداشته باشند که همیشه قرار نیست بهترین باشند، در آن صورت با چالش های کارآفرینی روبرو می شوند.

همین امروز، کودکان خود را به چالش بکشید و آنها را برای چالش های آینده شان آماده کنید. اجازه ندهید هر بار کودکتان یک بازی را ببرد. اجازه ندهید همیشه آنها در رستوران سفارش دهند. در چالش هایی که باعث می شود چیزی یاد بگیرند، به آنها کمک نکنید. شاید به نظر ساده بیاید، اما این چالش های کوچک به آنها کمک می کند تا در آینده به کارآفرین های بزرگ و سختکوشی تبدیل شوند.

کارآفرین

 

  • برای آنها مثال های خوبی باشید

کودکان ممکن است که بخواهند وقتی بزرگ شدند، یک فضانورد، بازیکن فوتبال و یا والیبال شوند، اما واقعیت آن است که این افراد قهرمان آنها نیستند. این ما هستیم که قهرمان کودکان خود هستیم. کودکان به والدین خود نگاه می کنند و از آنها بیشتر از هر کس دیگری یاد می گیرند. بنابراین بسیار اهمیت دارد که برایشان مثال های خوبی باشیم.

وقتی با مشکلی برخورد می کنید، سعی نمایید که کودکان خود را در آن مشکل درگیر کنید و از آنها برای حل کردنش کمک بگیرید. مثلا وقتی در مورد کرایه خانه مشکلی داشتید، این موضوع را با کودک خود در میان بگذارید. آیا این کودک می تواند مشکل را درک کند و راه حلی مناسب در اختیار ما بگذارد؟ هنوز نه. اما با درگیر کردن وی در این مشکل و همین طور این که به آنها نشان دهیم چطور آن مشکل را حل می کنیم، به آنها کمک می نماید تا با چالش های دنیای واقعی روبرو شوند و بدانند چطور باید با آنها برخورد نمایند و تبدیل به کارآفرین های خوبی شوند.

کودکان ما احتمالا وقتی بخواهند وارد بازار کار شوند، با دنیای جدیدی روبرو می شوند. آموزش دادن به آنها برای اینکه روح کارآفرینی واقعی را بیاموزند، آنها را برای هر مشکلی که ممکن است سر راهشان ایجاد شود، آماده می نماید. اگر آنها بدانند چطور علایق خود را دنبال کنند و مشکلاتشان را حل نمایند، در آینده موفق خواهند شد. دنیای کسب و کار ممکن است تغییر کند، اما روحیه کارآفرینی هیچ گاه با تغییر همراه نمی شود.

مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 280 میلیون دلار
    Free Guy
    اکران: 13 آگوست 2021
  • 273 میلیون دلار
    Shang-Chi
    اکران: 03 سپتامبر 2021
  • 203 میلیون دلار
    Jungle Cruise
    اکران: 30 جولای 2021
  • 94 میلیون دلار
    PAW Patrol: The Movie
    اکران: 20 آگوست 2021
  • 64 میلیون دلار
    Candyman
    اکران: 27 آگوست 2021
  • 45 میلیون دلار
    Dont Breathe 2
    اکران: 13 آگوست 2021
  • 16.5 میلیون دلار
    Malignant
    اکران: 10 سپتامبر 2021
  • 1.63 میلیارد تومان
    خورشید
    اکران: 27 آبان 1400
  • 1.45 میلیارد تومان
    هفته‌ای یک بار آدم باش
    اکران: 27 اسفند 1400
  • 980 میلیون دلار
    تک خال
    اکران: 27 اسفند 1400
  • 257.43 میلیون تومان
    پیشی میشی
    اکران: 08 مهر 1400
  • 184 میلیون تومان
    خون شد
    اکران: 27 اسفند 1400
  • 90 میلیون تومان
    لاله
    اکران: 27 اسفند 1399
  • 84 میلیون تومان
    آقای سانسور
    اکران: 26 شهریور 1400
  • 11.7 میلیون تومان
    دینامیت
    اکران: 10 تیر 1400
plaza-ads