فولکس واگن پس از یک وقفه طولانی دوباره به خودروهای موتور عقب رو آورده است
ارسال شده در:19 اردیبهشت 1397، 16:00

فولکس واگن پس از یک وقفه طولانی دوباره به خودروهای موتور عقب رو آورده است

فولکس واگن پس از یک وقفه طولانی دوباره به خودروهای موتور عقب رو آورده است. این کمپانی پس از سال ها تصمیم گرفته است تا به دلایلی دوباره سیستم خودروها را با موتور عقب بسازد.

خودروی I.D. مفهومی فولکس واگن ‌که در نمایشگاه خودرو پاریس ۲۰۱۶ رونمایی شد تنها یک طرح برای بررسی نبود تا نظرها را در آنجا و زیر چراغ‌های ر‌وشن به سوی خود جلب کند، بلکه یک ایده پیشگام در آغاز دوره تازه‌ای از این برند آلمانی بود، که تمرکز بی‌سابقه‌ ( و البته جسورانه‌ای) را بر روی خودروهای الکتریکی و ارتباطی گذاشته است.    همچنین از یک پلتفرم مدولار که توانایی پشتیبانی از یک ترکیب کامل از مدل‌های باتری‌دار است رونمایی شد، و این نشانه‌ای بود از بازگشت فولکس واگن به خودروهای موتورعقب و دیفرانسیل عقب آن هم پس از یک وقفه طولانی مدت. چرایی برگشت به چنین جانمایی این گونه است:

کریستین سنگر، رییس دپارتمان e-mobility، به ما خودروی گلف اولیه را که در سال ۱۹۷۴ رونمایی شد یادآوری کرد که ۶۰ درصد وزنش بر روی اکسل عقب بود. این نوع  آرایش به گلف کمک می‌کرد تا بر روی سطوح لغزنده خیلی بهتر جابه‌جا شود و نیز بر روی سطوح و جاده‌های خشک نیز بی‌دردسر و با خیال آسوده حرکت کند. 

فولکس واگن تا کنون از این قاعده اساسی بهره گرفته است اما به کارگیری موتور الکتریکی گشتاوری را به سیستم می‌افز‌اید. این ترکیب باتری لیتیوم-یونی که بیشتر فضای بین اکسل‌ها را اشغال می‌کند کل سیستم انتقال قدرت را از یک موتور بزرگ V8 نیز سنگین‌تر می‌کند. سنگر به دیجیتال ترندز گفت: 

«در یک خودروی دراز هیچ‌ چاره‌ای ندارید جز اینکه ۶۰ درصد وزن خودرو را روی اکسل جلو بیندازید».

گذاشتن موتور الکتریکی روی اکسل عقب بدین معنی است که حتی خودروهایی که از کوچکترین باتری‌های ممکن نیز بهره می‌گیرند از وزن کافی روی چرخ‌های محرک جهت تامین جابجایی مناسب روی سطوح لغزنده یا یخی برخوردارند. سنگر می‌گوید او و همکارانش نمونه‌های نخستین یک محصول هاش‌بک با تو‌لید محدود که سال آینده وارد بازار می‌شود را آزمایش کرده‌اند و دریافته‌اند که ابن خودرو بهتر از خودروهای دو دیفرانسیلی موجود در بازار مانند شورلت بولت عمل می‌کند. 

برخی از اعضای خانواده ID خودروی دو‌موتوره و چهار دیفرانسیلی را پیشنهاد می‌کنند. به زبان ساده، فولکس‌واگن یک‌ موتور الکتریکی دیگر به اکسل جلو می‌افزاید تا یک سیستم تمام‌جاده‌ای بسازد. این کار پیش از هر چیز به خاطر بهبود عملکرد خودرو است  و نه به خاطر جا‌به‌جایی خودرو روی سطوح.  با این همه، افزودن یک منبع قدرت دیگر یک گزینه نیست. خودروهای با کیت الکتریکی مدولار همیشه و همگی تمام الکتریکی هستند. سنگر تشریح کرد که این ‌پلتفرم برای هیچ نوع توسعه دیگر (مانند آنچه در i3 بی ام وی موتور دوسیلندر می‌بینیم ) یا با همراهی سوخت دیگری به جز الکتریسیته آماده نخواهد شد. 

« ما نخواهیم پذیرفت»

او این چنین ادعا کرد. همچنین فولکس واگن پلتفرم با کیت الکتریکی مدولار را با اختیار طراحی کرد. کمپانی فولکس واگن در نظر دارد قابلیت های تازه‌ای را به خودروهای کیت الکتریکی مدولار خود در بازه ‌های سالیانه و گاهی اوقات از طریق سیستم بروزرسانی OTA بیفزاید. به این زودی‌ها چشم‌براه یک خودروی فولکس واگن بدون اینکه راننده‌ای پشت فرمان نشسته باشد و در یک بزرگراه به صورت خودران می‌رود نباشید. هرچند آی ویژن کانسپت (عکس) ماه گذشته در نمایشگاه ژنو نمایی کوتاه از آینده بلندمدت را معرفی کرد و البته نه پیش‌نمایشی از آنچه به زودی در پیش است.

سنگر گفت:

«یک خودروی I.D. بدون فرمان را تا پیش از سال ۲۰۲۵ نخواهیم دید» 

اولین نفری باشید که به این مطلب رای می‌دهید
امتیاز به مطلب

چه امتیازی به این مطلب میدی؟

1 2 3 4 5
دیــدگاههای کاربـــران
بارگذاری ...
دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما در مجله خبری پلازا منتشر نخواهد شد. بخش‌هایی که با علامت * مشخص شده اند اجباری هستند.

0/1500
captcha