ایموجی اسلایدر ، روش جدید اینستاگرام برای نظرسنجی
تینا قنبریان
نویسنده:تینا قنبریان
ارسال شده در:24 اردیبهشت 1397، 09:00

ایموجی اسلایدر ، روش جدید اینستاگرام برای نظرسنجی

 قابلیت جدید اینستاگرام برای نظرسنجی،  استفاده از ایموجی اسلایدر است.  به این شکل که کاربران سوالی را می پرسند و دنبال کنندگان آنها می توانند با حرکت دادن یک ایموجی بر روی نواری از چپ به راست  و  کم و زیاد کردن آن نظرشان را اعلام کنند.

مدتی پیش اینستاگرام قابلیتی را به کاربرانش عرضه کرد که با استفاده از آن، کاربران می­ توانستند از طریق فیلم و عکس استوری (Stories feature)، از مخاطبان و بازدیدکنندگان­شان نظرسنجی کنند، آن­ها می­ توانستند پرسشی بپرسند که در ادامه آن دو گزینه برای پاسخ قرار داشت. این شیوه نظرسنجی در واقع شیوه­ای دو گزینه­ ای است که طی آن تنها دو انتخاب ممکن در اختیار کاربران قرار دارد، اما اینستاگرام به خوبی  قابلیت تازه­ ای برای نظرسنجی را به کاربران اش عرضه کرده که آن را ایموجی اسلایدر (Emoji Slider) نامیده است.

همان­طور که در فیلم بالا مشاهده می کنید، ایموجی اسلایدر راه جدیدی است تا از طریق آن  نظرتان را به فالوورهایتان بگویید. اساساً در این روش کاربر به جای اینکه بخواهد از میان دو گزینه، یکی را انتخاب کند، می­تواند ایموجی را  در نوار سنجشگری از چپ به راست حرکت دهد تا با کم و زیاد کردن آن، نظرش را نشان دهد. برای مثال همان طور که در فیلم می­بینید، کاربری می­خواهد نظر دنبال کنندگانش را دربارۀ علاقه­ آنها به پیتزا بپرسد، بنابراین به جای اینکه مخاطبانش از میان دو گزینۀ ممکن مثل “خیلی زیاد” یا “نه خیلی”، یکی را انتخاب کنند، نوار سنجشگر به آن­ها اجازه می ­دهد که  گزینه­ های بینابین بیشتری را انتخاب کنند یا احتمالا پاسخ هایشان دقیق تر باشد.

بر اساس گفته­ های خود اینستاگرام:

  قابلیت ایموجی اسلایدر به شما اجازه می­ دهد که  وقتی می­ خواهید احساس دوستان­تان را در مورد چیزی بدانید، سوالاتی با ریزه­ کاری های بیشتر بپرسید؛ سوالاتی مثل اینکه تک آهنگ جدید یک هنرمند چطور است؟ یا اینکه چقدر غذای شان را دوست دارند؟با انتخاب یک ایموجی برای پرسش ­تان، شما در واقع یک لایه از حال و هوای احساسی و هیجانی تان را هم اضافه می­ کنید که از طریق آن کسانی که دارند به پرسش­ تان پاسخ می­ دهند، لحن و وضعیت حسی شما را می­ فهمند و بنابراین جواب مناسب­تر می­ دهند.

کاربران می ­توانند از میان ایموجی­ های متنوع انتخاب کنند، مثل همان­ هایی که خود اینستاگرام  به عنوان پرطرفدار­ترین ایموجی­ ها پیشنهاد می­ دهد، یا اینکه می­ توانند ایموجی­ های دلخواه­ شان را از مجموعۀ شخصی­ خودشان انتخاب کنند، اگر دنبال چیز متفاوتی هستند.

برای آگاهی از آخرین مقالات مجله پلازا در کانال تلگرام ما عضو شوید t.me/plazamag عضویت در کانال تلگرام
دیــدگاههای کاربـــران
بارگذاری ...
دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما در مجله خبری پلازا منتشر نخواهد شد. بخش‌هایی که با علامت * مشخص شده اند اجباری هستند.

0/1500
captcha