تاریخ انتشار بازی مورد انتظار جولیان گالوپ یعنی Phoenix Point که توسط حامیان مالیش در پروسه ساخت قرار دارد، تا سال 2019 به تعویق افتاد. سازنده بازی اعلام کرد که این تأخیر در راستای بهینهسازی بازی بوده است.
Phoenix Point بازی فضایی و تخیلی جولیان گالوپ (سازنده فرنچایز X-Com) است که با جمع آوری مالی و الهام از عنوان موفق X-Com در پروسه ساخت قرار دارد و انتظار میرفت که در نیمه دوم سال جاری منتشر شود. اخیراً خبر جدیدی از سمت یکی از حامیان بازی نشان میدهد که این استراتژی نوبتی از زمان شروع پروسهاش تاکنون از لحاظ وسعت و محتوا بزرگتر شده و تاریخ عرضه این محصول در راستای استفاده از نهایت پتانسیل بازی تا ماه ژوئن 2019 به تعویق خواهد افتاد.
داستان بازی Phoenix Point در سال 2047 و حول حمله بیگانگان فضایی جریان دارد. بازیکنان همانند X-COM با کنترل یک پایگاه ساده بازی را شروع میکنند. طی مبارزات بازی، بیگانگان با جهشهای متحولانه، خود را با تاکتیک و تکنولوژیهای جدید بازیکنان تطبیق میدهند.
گالوپ با ارسال پستی در بلاگ خود در رابطه با تأخیر عرضه این بازی گفت: «موفقیت Phoenix Point در دراز مدت» دلیل اصلی این تأخیر بوده است. او در ادامه گفت: «معتقدم که می توانیم یک بازی با ارزش محصولی بالا خلق کنیم که هنگام عرضه اش تمام توجهات را به خودش جلب کند. برای دستیابی به این هدف مهم باید تیممان را گسترش دهیم و تمرکزمان را روی کیفیت معطوف کنیم.»
در حقیقت، این پروسه از آن چیزی که می خواستم، کندتر پیش رفت، اما به شخصه معتقدم به تمام استعدادهای که می توانیم استفاده کنیم، نیاز داریم. با افتخار اعلام میکنم که در آخرین درخواست خود برای نیرو، پیشنهادات زیادی از سرتاسر دنیا دریافت کردیم و اکنون 35 سازنده بازی فوق العاده در استودیوی Sofia خودمان داریم.
گالوپ در نهایت از طرف کل مجموعه Snapshot Games از تمامی حامیان بازی تشکر کرد و برای پشتیبانی بازیکنان از تصمیم تیم سازنده ابراز امیدواری نمود. وی همچنین عنوان کرد که حامیان بازی Phoenix Point به نسخه 1.2 Backer Build بازی دسترسی خواهند داشت. از این طریق می توانید از جزئیات بیشتر بازی مطلع شوید.