تغییرات درجه‌بندی ESRB به سازنده‌های مستقل آسیبی وارد نمی‌کند

ESRB
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

با وجود این که گزینه درجه‌بندی آزاد برای بازی‌های دیجیتالی ماه گذشته متوقف شده بود، ESRB همچنان ویژگی درجه‌بندی آزاد را به سازندگان ارائه می‌دهد.

مدتی پیش بنیاد درجه‌بندی تفریحات نرم افزاری (ESRB) تأیید کرد که گزینه رتبه‌بندی آزاد برای بازی‌هایی ویدیویی در ماه بعد (ژوئن) از دسترس خارج می‌شود. سازندگان بلافاصله با ورود به توییتر، ابراز نگرانی کردند که چنین سیاستی آن ها را برای عرضه فیزیکی بازی‌هایشان باز می‌دارد.

این نگرانی از این قضیه نشأت می‌گرفت که ESRB هم اکنون دو نوع مختلف درجه‌بندی را ارائه می‌دهد: فرم طولانی درجه‌بندی و فرم کوتاه درجه‌بندی: بنا به گزارش سایت خبری ESRB، فرم طولانی درجه‌بندی، برای حداکثر اطمینان از دقت در درجه‌ سنی استفاده می‌شود، در گذشته درجه‌بندی طولانی برای عرضه بازی‌ها به شکل فیزیکی مورد نیاز بود. از طرفی درجه‌بندی کوتاه برای انتشار بازی‌هایی اعمال می‌شد که به شکل دیجیتالی منتشر و عرضه می‌شدند و نیازمند پاسخ ناشران به یک سری سوالات و دریافت رتبه در یک فرآیند طولانی بود.

با از میان برداشتن سیستم درجه‌بندی آزاد توسط ESRB بسیار از سازندگان مستقل نگران این بودند که نمی‌توانند بازی‌هایشان را روی یک پلتفرم فیزیکی منتشر کنند و نیازمند درجه‌بندی طولانی خواهند بود که در نتیجه کلی هزینه برایشان در بر خواهد داشت (این هزینه ها اغلب به هزاران دلار می رسد).

به هر حال طی یک توییت از ESRB، این شرکت تأیید کرد:

سازندگان بازی و اپلیکشن‌های دیجیتالی، قادر خواهند بود بدون هیچ هزینه‌ای طی فرآیند درجه‌بندی (IARC) یا بنیاد بین‌المللی درجه‌بندی سنی، درجه ESRB را به دست بیاورند. فروشگاه مایکروسافت چندین سال پیش IARC را بنا کرد و باعث شد که رتبه‌بندی IARC برای همه سازندگان ایکس‌باکس در دسترس باشد، بنابراین نیازی نیست که سازندگان خیلی نگران باشند.

IARC یک سیستم عادلانه برای درجه‌بندی سنی بوده که هم اکنون برای پلتفرم‌های مختلف و فروشگاه‌های بزرگ به منظور تسریع روند درجه‌بندی شکل گرفته است. این خبر فوق‌العاده‌ای برای سازندگان مستقل یا تازه کار محسوب می‌شود که تمامی هزینه‌شان را صرف ساخت بازی می‌کنند. ESRB به سازندگان قول داد در عین حال که فرم کوتاه در ژوئن آینده از درجه‌بندی خارج می شود، این تغییرات شامل حال آن‌ها خواهد شد.

 ESRB در توییتش اشاره کرد که در حال حاضر فقط فروشگاه مایکروسافت از IARC استقاده نمی‌کند و بسیاری از فروشگاه‌های بزرگ مثل Google Play، نینتندو و حتی Oculus نیز از این سیستم درجه‌بندی برخوردار هستند. با توجه به رو آوردن تمامی فروشگاه‌های بزرگ، احتمال می رود پلی استیشن شرکت بعدی باشد که از سیستم استفاده خواهد کرد

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402