باکس آفیس: ددپول در بارانی از گلوله و پول می‌رقصد

دد پول باکس آفیس
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

در هفته‌ای که گذشت Avengers Infinity War یکه‌تاز جدول باکس آفیس بود، اما با اکران Deadpool 2، انتقام‌جویان به رتبه دوم عقب‌نشینی کردند، تا مارول بار دیگر ثابت کند که تنها یک ابرقهرمان مارولی از پس هم‌کیشان خود برمی‌آید.

برای هت‌تریک مارول فقط کافی بود که «پلنگ سیاه» سه گام جلو‌تر باشد. در این هفته سومین نماینده مارول هم به جمع پولسازان این کمپانی در باکس آفیس اضافه شد و اگر فیلم Black Panther هم به جای رتبه سیزدهم، در جمع ده فیلم پرفروش هفته باقی مانده بود، مارول با سه نماینده در جدول باکس آفیس، ضیافت سه‌گانه‌اش را جشن می‌گرفت. اکران دومین نسخه از فیلم ابرقهرمانی ددپول (Deadpool 2) توانست صدرنشینی را از فیلم Avengers: Infinity War برباید و با فروش 125 میلیون دلاری در صدر جدول باکس آفیس جا خوش کند. در این هفته فیلم‌های ابر قهرمانی با جلوه‌های ویژه پرخرج صدر‌نشینان جدول بودند و Book Club و Show Dog نیز پس از امتحان کردن شانس‌شان، توانستند با فروشی نه‌چندان بد، رتبه‌های سوم و ششم باکس آفیس را از آن خود کنند.

فیلم دد‌پول 2 جزء معدود فیلم‌های ژانر ابرقهرمانی است که با رده‌بندی R اکران می‌شود و توانسته به چنین فروش قابل توجهی دست یابد. اکنون جاش برولین با دو نقش ضد ابرقهرمانی، خبیث‌ترین شخصیت روز سینما است؛ جاش برولینی که سه هفته با شخصیت «تانوس» در فیلم Avengers: Infinity War دنیا را زیر و رو کرد، اکنون نیز با شخصیت «کیبل» در مقابل دد‌پول پررو اسلحه می‌کشد.

از نکات جالب این هفته، بازنشر شاهکار استنلی کوبریک، 2001 A Space Odyssey در تعدادی از سینماهای آمریکا و فروش 200000 دلاری‌اش است، که پس از قرار گرفتن در جایگاه بیستم، ثابت کرد که هنوز هم دود از کنده بلند می‌شود.

علاوه بر فیلم‌های مذکور، عناوین Pope Francis – A Man of His Word و First Reformed و On Chesil Beach نیز به شکل محدود در برخی از سینما‌های آمریکا اکران شدند. این فیلم‌ها شاید از فیلم‌هایی که در جدول قرار دارند به مراتب بهتر هم باشند، اما توان کافی جهت ترغیب مخاطبان برای دست به جیب شدن را ندارند.

دیزنی هفته آینده، دومین غول پولساز خود یعنی Solo A Star Wars Story را در 4200 سینما وارد رینگ خواهد کرد تا در کنار دیگر فیلم همین کمپانی، Avengers: Infinity War، جیب سازندگان‌شان را سنگین‌تر کند. مسلماً رقابت این دو فیلم بر سر صدرنشینی جدول باکس آفیس تماشایی خواهد بود.

در ادامه نگاهی خواهیم داشت به سه تازه اکران این هفته و پس از تماشای تریلرها، جدول باکس آفیس را با هم مرور می‌کنیم. اگر تاکنون تریلر فیلم Deadpool 2 را ندیده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم در ادامه با ما باشید.

 

دد پول باکس آفیس

Deadpool 2

 IMDB MetascoreRotten Tomato
 8.3/10 66 83%
  • سبک: اکشن-تخیلی
  • کارگردان: دیوید لیچ
  • بازیگران: رایان رینولدز، جاش برولین، بیل اسکارشگورد، تری کروس، مورنا باکرین
  • عرضه توسط: 20th Century Fox
  • محصول: ایالات متحده
  • بودجه: 110 میلیون دلار
  • تاریخ انتشار: 18 می 2018
  • مدت زمان فیلم: 1 ساعت و 59 دقیقه

کسی (به شخصه خودم) انتظار نداشت که ددپول 2 بتواند موفقیت قسمت قبلی‌اش را تکرار کند اما هنگامی که دومین و سومین تریلر فیلم نمایش داده شدند، کم‌کم دوزاری‌مان افتاد که با کمدی خنده‌دار و به مراتب اکشن‌تری طرفیم. اگر اهل کمیک‌های ابرقهرمانی باشید که خیلی پیش‌تر از فیلم Deadpool و Wolverine از وجود این ضد‌قهرمان نامیرا با خبر بوده‌اید. با در نظر گرفتن ددپول به عنوان یکی از شخصیت‌های فیلم «مردان ایکس»، Deadpool 2 یازدهمین قسمت از این سری محسوب می‌شود.

برنامه‌ریزی برای دنباله فیلم ددپول حتی قبل از ساخت قسمت اول تأیید شده بود. در عین حال که رایان رینودلز (بازیگر نقش ددپول)، ریس، ورنیک و کاگردان فیلم، تیم میلر برای قسمت دوم ابراز همکاری کردند، میلر به دلیل یک سری اختلافات با رینولدز پروژه را ترک کرد و جایش را به لیچ داد که با فیلم Atomic Blonde متوجه شدیم با اکشن‌های دیوانه‌وار بیگانه نیست. پس از جستجوی زیادی که برای شخصیت کیبل صورت گرفت، در نهایت این جاش برولین بود که از برداشت فیلم Avengers: Infinity War یکسره راهی اتاق گریم شد و با چهره‌ای به مراتب انسانی‌تر (اما همچنان خشن) این نقش را به عهده گرفت. با دیدن تریلر فیلم (که می‌توانید در پایین آن را مشاهده کنید) از وجود شوخی‌ها و تیکه‌های تمسخرآمیز رینولدز که یکی از عوامل موفقیت قسمت قبلی بود، خیالمان راحت می‌شود.

کل داستان ددپول 2 را می‌شود تنها در یکی دو جمله خلاصه کرد: مزدور جهش یافته‌ای به نام وید ویلسون (ددپول) یک تیم از جهش‌یافته‌های نه چندان قهرمان را دور هم جمع می‌کند تا از پسری جوان با قابلیت‌های فوق‌بشری در مقابل جهش‌یافته‌ دیگری به نام کیبل با مهارت سفر در زمان محافظت نماید. مطمئناً نه من و نه شما از ددپول انتظار یک داستان چند لایه، با پیچش‌های غافلگیر‌کننده را نداریم و یک محرک ساده که بستر را برای تیکه‌اندازی و ژانگولر بازی‌های ددپول فراهم سازد کارمان را راه می‌اندازد.

ویژگی که احتمالاً رنگ و لعاب جدیدی به سرتاپای فیلم داده، وجود تیم X-Force است که روایت فیلم را از حالت تک‌وجهی گذشته خارج می‌کند. از اعضای این تیم می‌شود به شخصیت های نام آشنایی مثل دومینو (ززی بیتز)، بدلام (تری کروز)، شاتر استار (لویس تن) و پیتر (راب دلانی) اشاره کرد.  هنوز طنز و شوخی‌های رکیک بخش اعظمی از فیلم را پر کرده و سرعت تیکه‌پرانی مسلسل‌وار ددپول از گلوله‌های کیبل هم بالاتر است. اما همچنین از اکشن فیلم نباید غافل شد که این‌بار با بودجه 110 میلیون دلاری نسبت به بودجه 58 میلیون دلاری قسمت قبل، به مراتب جذاب‌تر و پرزرق‌و‌برق‌تر به نظر می‌رسد.

برایانا هیلدبرند به عنوان شخصیت Teenage Warhead دوباره بازگشته تا سوژه تمسخرهای ددپول قرار بگیرد. علاوه بر او مورنا بککرین، تی‌جی میلر، و استفان کپیکیچ از دیگر شخصیت‌های قسمت اول هستند که در ددپول 2 هم نقش‌آفرینی می‌کنند.

 

دد پول باکس آفیس

Show Dogs

  IMDBMetascore Rotten Tomato
 3.7/10 40 26%
  • سبک: اکشن، ماجراجویی، کمدی
  • کارگردان: راجا گاسنیل
  • بازیگران: ویل آرنیت، ناتاشا لیون، عمر چاپارو، اولیور تامپست، اندی بک ویت، لودا کریس
  • عرضه توسط: Global Road Entertainment
  • محصول: ایالات متحده
  • تاریخ انتشار: 18 می 2018
  • مدت زمان فیلم: 1 ساعت و 44 دقیقه

در حالی که فیلم‌هایی مثل Moana و How to Train Your Dragon و Inside Out با داستانی جذاب و روابط دوستانه خانوادگی و تأثیر‌گذار برای سرگرم کردن بچه‌ها و مخاطبان کم‌سن‌و‌سال‌تر ساخته می‌شوند، یک سری فیلم هم در این بین از ضعیف‌ترین و احمقانه‌ترین حربه‌ها برای تفریح بچه‌ها استفاده می‌کنند. خوشبختانه Show Dogs جزو این دسته از فیلم‌ها نیست.

این فیلم که با رده‌بندی سنی PG و هزینه میلیون دلاری (البته از نوع تک رقمی‌اش) ساخته شده، ظاهراً خیلی بدتر از چیزی است که انتظارش را داشتیم. داستان حول ماجراجویی‌های یک سگ پلیس (با صدای کریس بریجز یا به اختصار لودا کریس) و همکار انسانش (با بازی ویل انت) جریان دارد که در بخش مبارزه با قاچاق حیوانات فعالیت می‌کنند و برای یک مأموریت وارد نمایشگاه سگ‌های فانتزی می‌شوند. فیلم که روز گذشته اکران شد، ظاهراً از آن جور غذاهای بد طعم و بویی است که با مهمان رودروایسی دارید اما حتی اگر حالتان را به هم بزند، باید زورکی بخورید. رو راست بگویم از یک داستان کلیشه‌ای و نخ‌نما شده بین آدم و سگی که به عنوان نفوذی در یک نمایشگاه احمقانه وارد می‌شوند، انتظار دیگری هم نمی‌شود داشت.

مواد لازم برای پخت Show Dogs جهت علاف کردن ملت در سینما: ابتدا Miss Cogenially را روی پرده سینما بیاورید، سپس کمی رنگ و روی Who’s Talking Now و شوخی‌های بی‌مزه Rush Hour را به آن اضافه کنید تا فیلمتان حسابی خزعبل شود. هر موقع سکانس شست‌و‌شوی سگ را در وان حمام تماشا کردید و یک لبخند خشک و خالی هم به لبتان ننشست، بدانید که فیلم احمقانه‌تان حسابی به عمل آمده است.

آدمی‌زاد حرف سگ‌ها را می‌فهمد؟ ظاهراً در این فیلم قضیه سر فهمیدن یا نفهمیدن حرف سگ‌ها نیست، شاید اگر در دنیای واقعی می‌دانستیم سگ چه چیزی می‌گوید فیلم کمی (البته فقط کمی) جذاب می‌شد. احتمالاً کل تریلر و مخصوصاً سکانس مسخره ماشین که سگ دوست دارد به رپ گوش کند (شاید چون خود لودا کریس رپر است) و ویل انت دلش می‎خواهد رادیو را روی آهنگ الویس تنظیم کند، تنها با این بهانه قابل تحمل شده که خودمان را گول بزنیم در دنیای فیلم، سگ‌ها و آدم‌ها حرف یکدیگر را می‌فهمند.

حتی با همه این بهانه‌ها بعید است که باد در کردن سگ در وان حمام و استفاده از چسب مو برای کندن مویش حالمان را به هم نزند (اشتباه نکنید حالم از این چیز‌ها بهم نمی‌خورد، فقط به کمدی‌های تاریخ مصرف گذشته آلرژی دارم!) راستی گوینده سگ فرانسوی فیلم، استنلی توچی است که به قهرمان داستان یاد می‌دهد که چگونه سگ نمایشگاه باشد. آخر کسی که Lovely Bones را بازی کرده، با خودش چه فکر می‌کند که چنین نقش‌هایی را به عهده می‌گیرد.

به هر حال کارگردانی این فیلم را راجا گوسنل به عهده داشته، که ساخت آثار فاخری مثل Beverly Hills Chihuahua و Smurfs و Scooby-Doo را در کارنامه‌اش دارد (کلاً یک فیلم خوب حتی برای سینمای کودک هم نساخته.) دیگر بازیگران فیلم عبارتند از ناتاشا لیونه، جوردین اسپارکز، گابریل اگلسیاس، آلن کامینگ و استاد فیلم‌های مزخرف آقای شکیل خان اونیل که ای کاش هرگز بسکتبالیست نمی‌شد که وارد سینما هم نشود. زیاده گویی نمی‌کنم، خودتان تریلر فیلم را ببینید تا حرفم را بهتر متوجه شوید.

 

دد پول باکس آفیس

Book Club

   IMDB Metascore  Rotten Tomato
 6.4/10 53 59%
  • سبک: کمدی
  • کارگردان: بیل هولدرمن
  • بازیگران: جین فوندا، اندی گارسیا، داین کیتون، کندیس برگن، مری استینبورگن، دان جانسون
  • عرضه توسط: Paramount Pictures
  • محصول: ایالات متحده
  • بودجه: 10 میلیون دلار
  • تاریخ انتشار: 18 می 2018
  • مدت زمان فیلم: 1 ساعت و 44 دقیقه

چه کسی فکرش را می‌کرد که Fifty Shades of Grey به جز رابطه‌های منشوری و افراطی بین دختر و پسر (البته نا‌محرم) و یک سه‌گانه بی‌محتوا بتواند منبعی برای اقتباس یک فیلم دیگر هم باشد.

خب از این جای کار به بعد یک سطل دم دستتان بگذارید، چون اگر با فیلم قبلی حالتان بهم نخورده باشد، این بار مطمئناً بالا می‌آورید (کلاً فیلم‌های چندش‌آور باکس آفیس این هفته را قرق کرده‌اند.) Fifty Shade of Grey کتابی مبتذل یا به قول فرنگی‌ها Erotica، نوشته ال جیمز است که گویا سوژه تفریحات ناسالم در دورهمی‌ پیرزن‌های آن ور آبی محسوب می‌شود. داستان فیلم هم همانطور که احتمالاً حدسش را زده‌اید داستان چهار زن پا به سن گذاشته (تعارف که نداریم، پیرزنِ مشکل‌دار) را روایت می‌کند که در جلسات کتاب‌خوانی‌شان سراغ کتاب Fifty Shade of Grey می‌روند.

جین فوندا، دیان کیتون، کاندیس برگن و ماری استین برگن چهار بازیگری هستند که در نقش این چهار پیرزن پلید که هوس جوانی به سرشان زده، نقش‌آفرینی می‌کنند. چیزی که از کلیت ماجرا دستگیرمان شده این است که چهار زن داستان تحت تأثیر یک کتاب قرار گرفته و تصمیم می‌گیرند، امیال غریضی و شهوت‌آلودشان را دنبال کنند (ظاهراً چنین چیزی برای آن‌ور آبی‌ها با‌مزه به نظر می‌رسد.) شخصیت استین برگن در تلاش است که با عشوه‌های جوانانه دل شوهرش (با بازی کرگ تی نلسون) را یک بار دیگر به دست بیاورد. دو شخصیت مجرد فیلم با بازی برگن و گیتون نامزدبازی روزگار جوانی‌شان را از سر گرفته‌اند و با دو مرد مسن با بازی ریچارد درایفس و اندی گارسیا قرار و مدار می‌گذارند. در نهایت، شخصیتی که فوندا نقشش را به عهده دارد، آتش عشقی کهنه را دوباره شعله‌ور کرده و سراغ معشوقه قدیمش با بازی دان جانسون می‌رود که از قضا توسط پدر با‌غیرت ستاره فیلم Fifty Shades of Grey داکوتا جانسون بازی می‌شود. چقدر شرط می‌بندید که کارگردان فیلم از قصد و عمدی از این بازیگر استفاده کرده است؟ وگرنه این همه بازیگر مرد مسن، چرا دان جانسون؟

تریلر فیلم همان‌طور که می‌توانید در پایین تماشا کنید، پر شده از شوخی‌های جنسی و حرکات منحرفانه این چند پیرزن برای جذب مرد‌های خوش‌تیپ فیلم! پس اگر از شوخی‌های مبتذل بدتان نمی‌آید و با دیدن Golden Girls لبخند به لبهایتان نشسته و می‌توانید بیخیال بخش شرم‌آور Fifty Shades فیلم شوید، Book Club شاید چند دقیقه‌ای سرگرمتان کند.

یادمان باشد جایگاه یک فیلم در بین ده فیلم پر فروش هفته، تاییدی بر تماشایی و تأمل‌برانگیز بودنش نیست و معیار این جدول، فقط تعداد بلیط‌های فروخته شده در گیشه است. اگر دنبال تماشای یک فیلم خوب هستید، پیشنهاد می‌کنیم به فیلم‌های جدول باکس آفیس بسنده نکرده و جسورانه در سینمای دنیا کندوکاو کنید.

بعد از مروری که بر فیلم‌های تازه اکران داشتیم، نگاهی خواهیم داشت بر جدول باکس آفیس هفته، تا ببینیم تازه واردهای این جدول چه فیلم‌هایی بودند. سوالی که بوجود می‌آید این است: پس از خستگی پلنگ سیاه، انتقامجویان مارولی تا کی ایستادگی خواهند کرد؟

دد پول باکس آفیس

امیدوارم که از تریلرها و مطالب این هفته لذت برده باشید. شما دوستان می‌توانید نظرات و پیشنهادات‌ خود را جهت بهبود عملکرد این بخش با ما در میان بگذارید.

 

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402