نویسنده سریال لاست به تیم ساخت سریال Watchmen اضافه شد

watchmen / واچمن
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

دیمون لیندلوف نویسنده مشهور سریال Lost در نامه‌ای سرگشاده که در صفحه اینستاگرام‌اش منتشر کرد، پیوستن خود به تیم نویسندگان سریال Watchmen را تایید کرد. سریال جدید Watchmen قرار است توسط شبکه HBO ساخته شود و به تازگی سایت ورایتی نام تعدادی از بازیگرانی که در این سریال ایفای نقش خواهند کرد را افشا کرد.

سریال جدید Watchmen قرار است توسط شبکه اچ بی او (HBO) ساخته شود و اقتباسی از رمان مصوری به همین نام، نوشته ی الِن مور (َAlan Moore) و دیو گیبونز (Dave Gibbons) است. دیمون لیندلوف (Damon Lindelof) نویسنده این سریال اعلام کرده که داستان آن در زمان حال رقم خواهد خورد و همچنین این سریال یک اقتباس مستقیم از داستان مصور اصلی نخواهد بود، بلکه تفاوت اندکی میان مجموعه اصلی و سریال وجود خواهد داشت. اکنون سایت Variety نام شش بازیگری که در این پروژه ایفای نقش خواهند کرد را افشا کرده است. برای اطلاع از جزئیات بیشتر، با ما همراه باشید.

لیندلوف، در مسیر ساخت سریال

دیمون لیندلوف نویسنده معروف سریال‌های Lost و Star Trek و همچنین سریال The Leftovers است و مدت زیادی بود که شایعاتی راجع به حضور این نویسنده در تیم نویسندگان سریال Watchmen وجود داشت. او بالاخره پس از این مدت طولانی شایعات را تایید کرد و در صفحه اینستاگرام خود نامه‌ای را با هواداران به اشتراک گذاشت. شما می‌توانید متن کامل نامه را در این لینک مشاهده کنید.

در این نامه، او راجع به گذشته‌ای که با این مجموعه کتاب‌های کمیک داشته، صحبت کرده است. او همچنین از پدرش که در سن دوازده سالگی کتاب مصوری از این مجموعه را به او هدیه داده، می گوید. او بخش بزرگی از این نامه سرگشاده را به این موضوع اختصاص داده است که الن مور ،نویسنده مجموعه اصلی کتاب‌های مصور واچمِن، چقدر از اینکه کسی از روی مجموعه واچمِن، اقنباس کند و فیلم یا بازی بسازد متنفر است.

او همچنین در مورد جهت‌گیری مجموعه نویسندگان این سریال، اطلاعاتی را به اشتراک گذاشته است. این اطلاعات می‌تواند  برای افرادی که منتظرند ببینند سریالی که شبکه اچ بی او با اقتباس از مجموعه واچمِن می‌سازد، چگونه خواهد شد، جالب توجه باشد.

ما قصد نداریم که تمام داستان دوازده شماره مجموعه واچمن را ،که سی سال پیش آقایان مور و گیبونز زحمت نوشتن آن را کشیده‌اند، در این سریال وارد کنیم.

آن دوازده شماره برای ما مانند یک محدوده مقدس هستند، ما نه می‌خواهیم برآن‌ها دنباله‌ای بسازیم، نه می‌خواهیم بازسازی‌شان کنیم، نه آن‌ها را با زمان حال تطبیق دهیم و نه این که بخواهیم آن‌ها را کمی بهسازی کنیم. هرچند، شاید ما داستان آن دوازده شما را کمی باهم مخلوط کنیم و در سریال خود بیاوریم. زیرا تمام آن دوارده شماره، که پایه و اساس این مجموعه مصور هستند، آنقدر خوب هستند که نیازی نیست ما در آن تغییراتی ایجاد کنیم. در واقع آن دوازده شماره اصلی این مجموعه، مانند کتاب‌ عهد عتیق هستند، وقتی کتاب‌ عهد جدید منتشر شد، هیچکدام از اصول و بیانیه‌های عهد عتیق را رد نکرد.

لیندلوف اعلام کرده که او و همکارانش نمی‌خواهند دنباله‌ای بر مجموعه اصلی بنویسند، و این که برای پایبند ماندن به اصول مجموعه Watchmen، سریالی که آنها خلق می‌کنند باید کاملا جدید و بدیع باشد. این سریال باید «سوالات جدیدی را مطرح کند و به دنیای مجموعه‌ی Watchmen از چشم‌انداز دیگری بنگرد. به همین علت است که داستان این مجموعه در زمان حال اتفاق خواهد افتاد.»

داستان مجموعه اصلی واچمن مربوط به دهه هشتاد است، دهه هشتادی که دوران سیاستمدارانی مانند رونالد رِیگان (رئیس جمهور وقت آمریکا)، گورباچف (رهبر وقت اتحاد جماهیر شوروی) و تَچِر (نخست وزیر وقت انگلستان) بود. لیندولف گفت مجموعه واچمنی که آن‌ها می‌نویسند، باید در دوران حال اتفاق بیافتد و دغدغه‌های سیاسی و فرهنگی و اجتماعی دورانی که در آن زندگی می‌کنیم را بیان کند. دورانی که سیاستمداران آن افرادی چون دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین و ترسا مِی (نخست وزیر کنونی بریتانیا) هستند و این مجموعه باید بی پروا راجع به آن‌ها نظر دهد.

یکی از سریال‌هایی که ممکن است شبیه دنیای واچمن از آب دربیاید، مجموعه مصوری به نام ساعت قیامت (Doomsday Clock) است که امتیاز آن دست کمپانی دی سی کمیکس (DC Comics) است و توسط جف جانز (Geoff Johns) نوشته شده و توسط گری فرانک (Gary Frank) به تصویر کشیده شده است. در آن مجموعه مصور، شخصیت اوزمندیاس (Ozymandias) و تعدادی از متحدانش در دنیای مصور دی سی، به دنبال شخصیت دکتر منهتن (Doctor Manhattan) می‌گردند.

ما تقریبا مطمئنیم در سریالی که لیندلوف آن را از مجموعه واچمن اقتباس می‌کند، شاهد اتفاقات عجیب و غریبی، مانند ملاقات بتمن و رورشاک (Rorschach) یا ملاقات اوزیمندیاس و لِکس لوثور (Lex Luthor) نخواهیم بود.

watchmen

بازیگران سریال Watchmen شبکه HBO

به گزارش سایت Variety، رجینا کینگ (Regina King) یکی از نقش‌های اصلی را در سریال واچمن خواهد داشت. کینگ بازیگر با تجربه سریال‌های Southland و The Boondocks (که در سریال «بون داکس» او همزمان بازیگر صدای هیو فریمن و رایلی فریمن بود) و  The Leftovers است که نویسندگی مورد آخر را خود لیندلوف عهده‌دار بود. هنوز معلوم نیست که نقش اصلی کینگ مربوط به چه کاراکتری خواهد بود. سایت ورایتی در این مورد می‌گوید که هنوز اطلاعاتی در مورد کاراکتر های این سریال موجود نیست و این کاراکترها محرمانه هستند.

لیندلوف در نامه‌ای که در صفحه اینستاگرام اش منتشر کرده بود نوشت:

برخی از کاراکترها ناشناخته خواهند بود. چهره‌ها و ماسک‌های جدیدی برای آن‌ها طراحی خواهد شد. ما همچنین قصد داریم در زمینه‌ی طراحی لباس از مد لباس قرن گذشته الهام بگیریم، که بزرگترین ریسک‌مان در این مجموعه نیز همین است.

سایت ورایتی، دیگر بازیگرانی که در این پروژه استخدام شده‌اند را به به صورت زیر منتشر کرده است:

  • دان جانسون (Don Johnson) بازیگر سریال «Miami Vice»
  • تیم بلِیک نلسون (Tim Blake Nelson) بازیگر سریال «?O Brother, Where Art Thou»
  • برنده جایزه اسکار، لوئیس گوسِت جونیور (Louis Gosset Jr)، بازیگر فیلم سینمایی «An Officer and a Gentleman» و سریال «Roots»
  • اَدِلاید کِلِمنز (Adelaide Clemens) بازیگر فیلم سینمایی The Great Gatsby محصول سال 2013
  • و در آخر، اندرو هاوارد (Andrew Howard) بازیگر فیلم تحسین شده Limitless

ما تقریبا هیچ اطلاعاتی راجع به شخصیت‌هایی که این بازیگران نقش آن‌ها را ایفا خواهند کرد در دست نداریم. بجز «ادلاید کلمنز»، لیست بازیگران سریال یک لیست میانسال است، مخصوصا اگر با استاندارد های سینما بسنجیم. اما باید دید که آیا این نکته اهمیت چشمگیری دارد یا خیر. در این لیست همچنین نام بیش از یک بازیگر زن به چشم می‌خورد و بازیگر رنگین پوست نیز در این لیست حضور دارد. این اتفاقات، ممکن است مستقیما از اتاق نویسندگان نشات گرفته باشد.

دیمون لیندلوف در نامه سرگشاده خود می‌نویسد:

در اتاق ما نویسندگان، افراد سفید پوستی مانند من در اقلیت هستند. هرچند به اشتباه فرض می‌شود که مجموعه Watchmen فقط قلمرو سفید‌پوستان است، اما درک پتانسیل آن از دید زنان، افراد رنگین پوست و افرادی با گرایش‌های جنسی مختلف، در عین هیجان‌انگیز بودن، باز کننده‌ی ذهن‌ نیز هست. ما متعهد شده‌ایم تا همواره در این سریال، چه در پشت صحنه و چه در روبروی دوربین، از چنین تیمی که متشکل از افراد مختلف و متفاوت است استفاده کنیم و تک تک کسانی که بر روی سریال Watchmen کار می‌کنند از طرفداران پروپا قرص این مجموعه هستند.

 

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402