ذخیره مکان در گوگل مپ؛ آموزش جامع ثبت و حذف آدرس در نقشه گوگل

آموزش ثبت مکان در گوگل مپ
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

با استفاده از ویژگی ذخیره مکان در گوگل مپ می‌توانید دسترسی سریعی به لوکیشن های ثبت شده مورد علاقه خود داشته باشید. همچنین با سيو كردن آدرس نیز به همین شکل می‌توانید به سرعت به یک نقطه به‌خصوص دسترسی پیدا کنید.

گوگل مپ یکی از کاربردی‌ترین خدمات گوگل است که میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا از آن استفاده می‌کنند. این سرویس، قابلیتی دارد که با استفاده از آن می‌توانید مکان‌هایی که از آنجا دیدن می‌کنید را ذخیره و مدیریت کنید. علاوه بر این، اگر کسب و کاری دارید که می‌خواهید آن را در گوگل مپ به دیگران بشناسانید تا در نقشه نشان داده شود، می‌توانید از یکی از ویژگی‌های دیگر گوگل مپ استفاده کنید. در این مطلب به نحوه ذخيره كردن آدرس در گوگل مپ می‌پردازیم.

فهرست مطالب

ذخیره مکان در گوگل مپ؛ چگونه یک مکان را در گوگل مپ ذخیره کنیم؟

در این بخش می‌خواهیم نحوه ثبت مکان در گوگل مپ با گوشی فارسی را به صورت مرحله به مرحله با هم مرور کنیم.

ابتدا محلی که می‌خواهید ذخیره کنید را باز کردن و سپس برای سيو كردن آدرس در گوگل مپ، در زبانه Overview، روی Save بزنید.

ذخیره مکان در گوگل مپ

در قسمت بعدی، می‌توانید فهرستی که می‌خواهید آن مکان به آن افزوده شود را انتخاب کنید. پس از تیک زدن فهرست، روی Done بزنید.

سيو كردن آدرس در گوگل مپ

می‌توانید از پایین برنامه و انتخاب زبانه Saved به مکان ذخیره شده در گوگل مپس دسترسی پیدا کنید.

ثبت مکان در نسخه موبایل گوگل مپ؛ چگونه لوکیشن را ذخیره کنیم؟

بعد از اینکه گوگل مپ را باز کردید، به محلی که می‌خواهید سيو كردن آدرس آن در گوگل مپ را انجام دهید بروید. این کار را با کشیدن نقشه به اطراف با استفاده از انگشت خود می‌توانید انجام دهید یا آدرس را در قسمت جستجو وارد کنید. بعد از اینکه محل مورد نظر خود را پیدا کردید، انگشت خود را روی آن زده و نگه دارید. با این کار، مشاهده می‌کنید که یک پین قرمز در آنجا ظاهر می‌شود.

ثبت مکان در نقشه گوگل

با زدن انگشت روی این پین قرمز، منویی با اطلاعات اضافی ظاهر می‌شود. گزینه Save (ذخیره) را بزنید که در بالا ظاهر می‌شود.

ثبت آدرس در نقشه گوگل

با این کار می‌توانید فهرستی که می‌خواهید را برای ثبت مکان در گوگل مپ انتخاب کنید. منظور از Favorites، مکان‌های محبوب شما و منظور از Want to Go، مکان‌هایی است که می‌خواهید از آن‌ها دیدن کنید. Starred Places هم سایر مکان‌هایی است که می‌خواهید ثبت کنید. اگر می‌خواهید یک فهرست دیگر با موضوعی جدید داشته باشید، می‌توانید روی New List از بالا و سمت راست بزنید.

ثبت لوکیشن در نقشه گوگل

با انتخاب دسته‌بندی مورد نظر خود، ذخیره لوکیشن در گوگل مپ با موفقیت انجام می‌شود.

نحوه ذخیره لوکیشن در گوگل مپ دسکتاپ

برای سيو كردن لوكيشن در گوگل مپ، در یکی از مرورگرهای خود به آدرس https://www.google.com/maps بروید. با این کار صفحه گوگل مپ باز خواهد شد. اگر وارد گوگل مپ نشده‌اید، از بالا و سمت راست، روی Sign In کلیک کنید و سپس نام کاربری و رمز عبور حساب گوگل خود را وارد کنید.

ثبت مکان در گوگل مپ رایگان

حال روی دکمه سه خط روی هم در بالا و سمت چپ صفحه زده بزنید.

ثبت مکانی در گوگل مپ

با این کار، منویی باز خواهد شد که در وسط‌ آن دکمه‌ای با نام Your Places وجود دارد. با استفاده از این گزینه می‌توانید به مکان‌های ذخیره شده خود در گوگل مپ دسترسی داشته باشید. روی آن کلیک کنید.

ثبت محل در گوگل مپ

در منوی جدید به تب Saved بروید که دومین گزینه از قسمت بالا و سمت چپ است.

نحوه ثبت مکان در گوگل مپ

با این کار، تمام فهرست‌های مکان‌های ذخیره‌سازی شده شما ظاهر می‌شود. روی دکمه سه نقطه روی هم یکی از فهرست‌ها که می‌خواهید مکان خود را در آنجا ثبت کنید کلیک کرده و گزینه Edit List را انتخاب کنید.  همان‌طور که در بخش موبایل گفتیم، منظور از Favorites، مکان‌های محبوب شما و منظور از Want to Go، مکان‌هایی است که می‌خواهید از آن‌ها دیدن کنید. Starred Places هم سایر مکان‌هایی است که می‌خواهید ثبت کنید. اگر می‌خواهید فهرست جدیدی ایجاد کنید هم می‌توانید علامت مثبت را در گوشه پایین و سمت راست منوی سمت چپ صفحه بزنید.

آموزش ثبت مکان در گوگل مپ

وقتی روی Edit List کلیک کردید، تمام لوکیشن‌های ثبت شده خود را مشاهده می‌کنید. روی گزینه Add a Place در بالا و سمت چپ صفحه کلیک کنید.

طریقه ثبت مکان در گوگل مپ

با این کار یک نوار جستجو در بالا ظاهر می‌شود. در این بخش باید نام مکان یا آدرس آن را وارد کنید. نتایج جستجو به صورت فهرستی برای شما ارائه می‌شود که باید آدرس مورد نظر خود را از آن انتخاب کنید. با کلیک کردن روی آن، این موقعیت به فهرست شما اضافه شده و به صورت یک پین در نقشه مشاهده می‌شود.

ثبت كردن مكان در گوگل مپ

چگونه مکان‌های ذخیره شده در گوگل مپ را حذف کنیم؟

در این بخش می‌خواهیم نحوه حذف مکان در گوگل مپ را برای نسخه موبایل و کامپیوتر توضیح دهیم. با ما همراه باشید.

حذف مکان در نسخه موبایل گوگل مپ

برای حذف مکان در نسخه موبایل گوگل مپ، بعد از اینکه اپلیکیشن را باز کردید، روی منوی سه خط روی هم در قسمت بالا و سمت چپ بزنید.

آموزش ثبت مکان در گوگل مپ با گوشی

گزینه Your Places را انتخاب کنید.

برای ثبت مکان در گوگل مپ

تب Saved را که در بالای صفحه قرار دارد، انتخاب کنید.

چگونگی ثبت مکان در گوگل مپ

روی دسته‌بندی که مکان خود را آنجا ذخیره کرده‌اید، بزنید.

راهنمای ثبت مکان در گوگل مپ

مکانی که می‌خواهید آن را حذف کنید را انتخاب کنید.

ثبت آدرس در گوگل مپ رایگان

روی آیکون سبز Saved بزنید.

نحوه ثبت لوکیشن در گوگل مپ

با این کار، فهرستی از دسته‌بندی‌ها نشان داده می‌شود. دسته‌بندی که مکان شما در آن ذخیره شده است، با یک تیک آبی مشخص شده است. با زدن روی این تیک آبی، مکان شما از آن دسته‌بندی حذف خواهد شد.

آموزش ثبت لوکیشن در گوگل مپ

حذف مکان در نسخه دسکتاپ گوگل مپ

در این بخش می‌خواهیم ببینیم که چگونه می‌توانید در هنگام استفاده از کامپیوتر، مکان‌هایی که قبلا در گوگل مپ ذخیره کرده‌اید را حذف کنید. برای این کار ابتدا در مرورگر کامپیوتر خود آدرس https://www.google.com/maps را وارد کنید. اگر با اکانت گوگل خود وارد نشده‌اید می‌بایست ابتدا در گوشه سمت راست بالای صفحه لاگین کنید.

ثبت مکان در گوگل مپ رایگان

بر روی گزینه منو یا علامت کلیک کنید. این گزینه در گوشه سمت چپ بالای صفحه دیده می‌شود.

ثبت مکانی در گوگل مپ

حال بر روی گزینه Your Places کلیک کنید. این گزینه، تقریبا در وسط منو وجود دارد. با کیلک بر روی آن یک پنجره در سمت چپ نقشه باز می‌شود.

ثبت محل در گوگل مپ

از این منوی جدید باید بر روی تب SAVED کلیک کنید. این تب در قسمت بالایی پنجره Your Places قرار دارد.

نحوه ثبت مکان در گوگل مپ

بر روی لیست مکانی که ذخیره کردید، کلیک کنید. مکان‌هایی که قبلا ذخیره کردید را می‌توانید در علاقمندی‌ها (Favorites) ، قسمت Want to go یا مکان‌های ستاره‌دار شده پیدا کنید.

روش حذف مکان در گوگل مپ

مکانی که می‌خواهید حذف کنید را انتخاب کرده و روی آن کلیک کنید. در این حالت نقشه زوم شده و اطلاعات مربوطه را نشان خواهد داد.

روش حذف مکان در گوگل مپ

بر روی آیکون SAVED کلیک کنید. گزینه Saved در زیر اسم مکان موردنظر قرار دارد. لیستی برای شما باز می‌شود، لیستی که مکان موردنظر را در آن ذخیره کرده‌اید، یک علامت تیک آبی و سفید دارد.

طریقه حذف مکان در گوگل مپ رایگان

علامت تیک را از لیست موردنظر بردارید. با برداشتن این تیک، مکان ذخیره شده از گوگل مپ شما حذف می‌شود.

روش حذف مکان در گوگل مپ

آموزش ثبت مکان در گوگل مپ

احتمالا شما هم هنگام استفاده از گوگل مپ، مثلا محل یک آرایشگاه یا رستوران را با اطلاعات آن مشاهده کرده‌اید. اگر شما هم کسب و کاری دارید و می‌خواهید آدرس آن را در گوگل مپ ثبت کنید، در این بخش می‌خواهیم نحوه ویرایش و حذف مکان در گوگل مپ را با هم مرور کنیم.

نحوه ثبت آدرس کسب و کار در گوگل مپ نسخه موبایل

اپلیکیشن گوگل مپ را باز کرده و با زدن روی منوی سه خط روی هم در بالا و سمت چپ، گزینه Add a Missing Place را انتخاب کنید.

ثبت كردن ادرس در گوگل مپ

با این کار به بخش Add a Place خواهید رفت. در بخش Name، نام محل یا کسب و کار خود را به صورت دقیق و آن‌طور که می‌خواهید در نقشه نشان داده شود، وارد کنید. در قسمت Address هم باید آدرس محل خود را وارد کنید.

نحوه ثبت آدرس در گوگل مپ

از قسمت Category می‌توانید دسته‌بندی مربوط به کسب و کار خود را وارد کنید. سه کادر بعدی که مشاهده خواهید کرد، اطلاعاتی است که نیازی به وارد کردن آن‌ها ندارید؛ ولی اگر این کار را انجام دهید، اطلاعات بیشتری را در اختیار کسانی که به دنبال کسب و کار شما هستند قرار خواهید داد. این اطلاعات شامل شماره تلفن، وبسایت و ساعات کاری کسب و کار شما می‌شود.

ثبت آدرس در گوگل مپ رایگان

بعد از اینکه اطلاعات خود را وارد کردید، گزینه Send را در بالای صفحه بزنید. با این کار درخواست شما برای گوگل ارسال می‌شود. در عرض دو هفته ایمیلی مبنی بر اینکه درخواست شما قبول شده است یا خیر، دریافت خواهید کرد.

روش ثبت آدرس در گوگل مپ

نحوه ثبت آدرس کسب و کار در گوگل مپ نسخه دسکتاپ

برای ثبت آدرس کسب و کار خود در نسخه دسکتاپ گوگل مپ، در یکی از مرورگرهای خود به آدرس https://www.google.com/maps بروید. با این کار صفحه گوگل مپ باز خواهد شد. اگر وارد گوگل مپ نشده‌اید، از بالا و سمت راست روی Sign In کلیک کنید و سپس نام کاربری و رمز عبور حساب گوگل خود را وارد کنید. با زدن روی منوی سه خط روی هم از قسمت بالا و سمت چپ، گزینه Add a Missing Place را انتخاب کنید. با این کار منوی Add a Place ظاهر خواهد شد.

چگونه لوکیشن خود را در گوگل مپ ثبت کنیم

در این قسمت باید نام مکان یا کسب و کار خود را در کادر Name، آدرس آن را در کادر Address، دسته‌بندی آن را در کادر Category، شماره تلفن را در کادر Phone، وبسایت را در بخش Website و ساعت‌های کاری خود را از بخش Hours وارد کنید. کادرهایی که علامت ستاره را کنار خود ندارند، وارد کردنشان الزامی نیست. بعد از اینکه اطلاعات مورد نظر را وارد کردید، گزینه Submit را در پایین بزنید.

آموزش ثبت لوکیشن در گوگل مپ

اگر مکانی که وارد کرده‌اید قبلا در گوگل مپ وجود نداشت، درخواست شما برای گوگل ارسال خواهد شد. در عرض چند هفته، ایمیلی مبنی بر اینکه محل مورد نظر شما اضافه شده است یا خیر، دریافت خواهید کرد.

سخن پایانی

همانطور که مشاهده کردید، ذخیره مکان در گوگل مپ کار آسانی است. این ویژگی را می‌توان برای ذخیره کردن مکان‌های دلخواه خود استفاده کرد. قابلیت دیگری که وجود دارد، ثبت آدرس در گوگل مپ است که می‌توان از آن برای شناساندن کسب و کار خود به گوگل مپ استفاده کرد. اگر سوالی در رابطه با سيو كردن آدرس در گوگل مپ دارید، می‌توانید آن را در پایین همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران2 دیدگاه
avatar
مصطفی راد
.
06 اردیبهشت 1399، 12:23
پاسخ
0
0
برای حذف موقعیت کسب و کار گوگل مپ دسکتاپ باید چه کار کنیم ؟
avatar
بهنام ایمری
.
12 فروردین 1399، 09:05
پاسخ
0
0
سلام ، وقت بخیر اگه بخواهیم در اینستا زیر یه پست مکان خودمون بزاریم چکار باید کرد ، چون من هر کاری کردم فقط شهر نشون میده ، مکان خود دفتر نشون نمیده !!! ممنون از راهنمایی
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402