معرفی 12 ویژگی کاربردی در اندروید پی

اندروید پی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

اندروید پی ویژگی‌های جالبی دارد و به عنوان پلفرمی جدید، می‌تواند مدرن بودن یک دستگاه هوشمند را کامل کند. با ما همراه باشید تا برخی از خصوصیات آن را بررسی کنیم.

گوگل اندروید پی را در اوایل ماه می و در جریان کنفرانس گوگل I/O رونمایی کرد و نسخه بتای آن را نیز برای برخی از گوشی‌های خاص منتشر نمود. درنتیجه تعدادی از کاربران این امکان را داشتند که از این نسخه جدید اندروید استفاده کنند و با ویژگی‌های جدید آن در قالب اندروید پی آشنا شوند. سایر کاربران نیز برای استفاده از آن می‌بایست تا اواخر تابستان صبر کنند تا اندروید پی به طور کامل عرضه شود و یک سری ویژگی جدید را برای دستکاه‌های هوشمند به ارمغان آورد. حال که تب و تاب کنفرانس Google I/O اندکی کم شده و همه باید تا زمان عرضه رسمی محصولات معرفی شده این کنفرانس صبر کنند، بر آن شدیم تا ویژگی‌هایی از اندروید پی را برشمریم.

1- اندروید پی سازگار با باتری عمل می‌کند

مساله‌ای که همه ما به خوبی آن را در کار با گوشی‌های هوشمند تجربه کرده‌ایم، تمام شدن شارژ باتری است. در این زمینه تاکنون شرکت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مختلفی اقدامات جدی را انجام داده‌اند. گوگل نیز در این راستا بیکار ننشسته و از این مسأله در نسخه جدید اندروید پشتیبانی کرده است. درواقع خبر خوب این است که اندروید پی کاملا سازگار با باتری عمل می‌کند، به طوری که می‌تواند برنامه‌هایی را که کاربر در طول زمان آن‌ها را اجرا می‌کند را به خاطر بسپارد و منابع سیستم را متناسب با آن‌ها تنظیم کند. با این ویژگی خوب باتری ذخیره می‌شود و طول عمر آن جهت نیاز به شارژ مجدد افزایش می‌یابد. همچنین زمانی که شارژ باتری شما کم باشد علاوه بر اخطار، آن را با متنی همراه می‌سازد و می‌گوید که شما تا چه ساعتی با توجه به نیازها و استفاده‌هایتان می‌توانید از دستگاه خود با این میزان شارژ استفاده کنید. بله اندروید پی قابلیت یادگیری دارد و به مرور زمان برنامه‌هایی را که استفاده می‌کنید و یا کارهایی را که با دستگاه هوشمند خود انجام می‌دهید را یاد می‌گیرد و از یادگیری‌های خود در چنین مواقعی استفاده خواهد کرد.

اسکرین شات اندروید پی

2- ابزاری جدید برای اسرین شات

یکی از امکانات جدید در اندروید پی ابزار جدید اسکرین شات است. این ابزار گزینه‌هایی را برای ویرایش و یا پاک کردن اسکرین شات مورد نظر برای کاربر فراهم می‌آورد که کاربر بلافاصله بعد از گرفتن اسکرین شات می‌تواند نسبت به ویرایش و یا حذف آن اقدام کند. جالب است بدانید که استفاده از آن به راحتی آب خوردن خواهد بود.

اندر.ید پی

3- ناوبری و ژست‌های حرکتی جدید

یکی از مهم‌ترین تغییرات اندروید پی تغییر در ناوبری سیستم عامل اندروید است. درواقع در این نسخه از اندروید دکمه هوم و سایر دکمه‌های پایین نمایشگر جای خود را به دکمه‌ای بیضی شکل داده‌اند. این دکمه مانند دکمه هوم آیفون می‌تواند اجرای برنامه را خاتمه دهد و شما را به صفحه اصلی ببرد. گفتنی است که این دکمه به صورت پیش فرض غیر فعال است و برای فعال کردن آن باید به مسیر زیر بروید.

Settings > Gestures > Swipe up on Home Screen

اعلان ها در اندروید پی

4- پیش نمایش تصاویر در اعلان برنامه‌ها

یکی از جذابیت‌های گوشی‌های هوشمند استفاده از برنامه‌های پیام رسان بوده و خوشحالی بیشتر زمانی است که نوتیفیکیشن‌هایی را از این برنامه‌ها دریافت می‌کنیم، مخصوصا اگر محتوای نوتیفیکیشن‌ها پیام‌های افرادی باشد که دوستشان داریم. هرچند که در حال حاضر تنها پیام‌های متنی را در قسمت اعلان اندروید مشاهده می‌کنیم اما اندروید پی این نوید را به ما می‌دهد که بتوانیم پیش نمایشی از پیام‌های تصویری را نیز در اعلان برنامه‌ها شاهد باشیم. علاوه بر این Smart Replay امکان پاسخ سریع به پیام‌ها را فراهم می‌آورد. همچنین در این راستا پاسخ‌های آماده را نیز پیشنهاد خواهد داد.

اندروید پی

5- متریال دیزاین جدید در اندروید پی

رابط کاربری جدید در اندروید پی رابط کاربری متریال دیزاین است که گوگل آن را در سال 2014 معرفی کرده بود. در متریال دیزاین جدید که از آن در اندروید پی استفاده می‌شود، شاهد رنگ‌های ملایم‌تر و گوشه‌های گردتر برای آیکن‌ها و سایر عناصر صفحه خواهیم بود. اگر نوار اعلانات را در اندروید پی پایین بکشید می‌تواید این نوع از تغییر را به وضوح در اندروید پی مشاهده کنید. درواقع این تغییر یعنی ایجاد رنگ و لعابی بهتر در رابط کاربری از کارهای مفیدی بوده که گوگل انجام داده است تا تجربه استفاده از اندروید پی را برای کاربر لذت بخش تر و دلپذیرتر جلوه دهد.

6- انتخاب راحت‌تر نوشته‌ها با اینترفیسی جدید

یکی دیگر از ایده‌های جدید در اندروید پی در رابطه با انتخاب متن خواهد بود که اندروید آن را تا حدی از iOS وام گرفته است. این تغییر شامل بزرگنمایی اندکی است که شما در انتخاب یک متن شاهد آن خواهید بود. درواقع متن انتخاب شده در اندروید پی اندکی با بزرگنمایی همراه است. همچنین در کنار گزینه‌های سابق مانند Cut ،Copy و Past گزینه دیگری به نام Web search نیز ظاهر می‌شود که شما می‌توانید برای جستجوی متن انتخاب شده در اینترنت از آن استفاده کنید.

حالت افقی اندروید پی

7- کنترل سریع چرخش

در اندروید هیچ چیزی بدتر از این نیست که تمایلی به چرخش صفحه نداشته باشید اما ناخواسته صفحه شما چون ویژگی Auto Rotate در آن فعال است، با چرخش ناگهانی مواجه شود. هرچند که برای جلوگیری از این مشکل در اندروید می‌توانید خاصیت Auto Rotate را غیرفعال کنید. اما اندروید پی راهکار بهتری دارد. در اندروید پی زمانی که شما این خاصیت را غیرفعال می‌کنید در این حالت آیکن جدیدی به نوار ناوبری اضافه می‌شود که به کمک آن می‌توانید صفحه خود را در همان حالتی که هست (افقی یا عمودی) نگه دارید.

اندروید پی

8- اولویت به رسانه‌هایی مانند برنامه پخش موزیک

قبل از اندروید پی زمانی که شما می‌خواستید موزیکی را گوش کنید و به تبع آن نسبت به تغییر صدا اقدام می‌کردید، دسترسی به گزینه تنظیم صدا اندکی مشکل بود و راهی ساده برای این کار وجود نداشت. هرچند می‌توانستید از دکمه گوشی برای این کار استفاده کنید اما باز هم ممکن بود مشکلاتی ایجاد شود. در این میان اندروید پی برای این مشکل راه‌حلی اندیشیده است. درواقع گزینه تنظیم صدا در اندروید پی از بالای صفحه (دسترسی به آن مشکل بود) به سمت راست منتقل شده است و اکنون کاربران می‌توانند با یک دست نسبت به تنظیم صدا اقدام کنند و میان حالت‌ها زنگ، ویبره و یا حالت بی صدا نیز گزینه موردنظر خود را انتخاب نمایند.

اندروید پی /Multitasking

9- چندوظیفگی (Multitasking)

مولتی تسکینگ در اندروید پی درواقع به چینش افقی برنامه‌ها اشاره دارد. در نسخه‌های قبلی اندروید ما اغلب صفحه‌های یک برنامه و یا تعدادی از برنامه‌های در حال اجرا را در چینشی عمودی مشاهده می‌کردیم اما در این نسخه شاهد تحولی در این زمینه خواهیم بود. کاربران با استفاده از دکمه‌ای که در پایین صفحه قرار دارد می‌توانند بین برنامه‌هایی که قبلا باز بوده جابه جا شوند، پیش نمایشی از برنامه موردنظر مشاهده کنند و یا به اجرای آن خاتمه دهند.

اندروید پی Setting

10- تغییر ظاهر بخش تنظیمات اندروید

در راستای رسیدن به منوی تنظیمات جدید این بار نیز گوگل دست به طراحی دوباره زده است اما این بار طراحی خوش رنگ و لعاب‌تری نصیب این قسمت از اندروید شده است.

اندروید P /اندروید پی App Actions

11- App Actions

درواقع App Actions در اندروید پی باعث تعامل هر چه بیشتر برنامه با کاربر خواهد شد. به لطف این ویژگی اندروید پی می‌تواند برخی از وظایف و کارهای برنامه که ممکن است شما به آن نیاز داشته باشید را پیشنهاد دهد. این کار را با استفاده از فناوری یادگیری ماشین انجام می‌شود. درواقع خاصیت App Actions به دو دکمه مجهز است. به‌عنوان مثال اگر شما نیاز به فضای بیشتر روی دستگاه خود داشته باشید این دکمه‌ها گزینه‌هایی را برای حل این مشکل به شما معرفی می‌کنند و آپشن‌هایی را در hختیار شما قرار می‌دهندو مثلا یکی از دکمه‌ها برنامه گوگل فوتوز و دکمه دیگر احتمالا برنامه Slack را به شما پیشنهاد خواهد داد.

اندروید پی / Android P Notch

12- پشتیبانی از بریدگی بالای نمایشگر

بریدگی بالای نمایشگر به نوعی به ترند گوشی‌های امروزی تبدیل شده است و گوگل نیز شرکتی نیست که از این فرصت استفاده نکند. به همین خاطر اندروید پی را کاملا سازگار با گوشی‌هایی طراحی کرده است که دارای بریدگی بالای نمایشگز نیز هستند. در نتیجه‌ی این اقدام، کاربران با تغییرات ظاهری در نوار وضعیت مشکلی نخواهند داشت. در این زمینه همین‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید اندروید دارای تنظیمات مشخصی است.

به نظر می‌رسد سیستم عامل اندروید با ویژگی‌های خوبی که از آن‌ها بهره می‌برد، سابقه زیادی داشته باشد؛ اما این طور نیست و شاید بیشتر از ده سال از عمر این سیستم عامل نگذشته باشد. با توجه به این مطلب می‌توان گفت که اندروید با پشت سر گذاشتن رقبای مختلف توانست در مدتی کوتاه به سیستم عاملی محبوب در بین کاربران دستگاه‌های هوشمند تبدیل شود و به تنها رقیب iOS بدل شود. حال که گوگل به اینجا رسیده است در تلاش برای ارتقای سیستم عامل محبوبش بوده و از فناوری‌های جدید و مدرن مانند یادگیری ماشین در توسعه آن همانند آنچه که در اندروید پی می‌بینیم، استفاده خواهد کرد. آیا شما هم جزو کاربران و تحسین کنندگان ویژگی‌‌های جدید اندروید هستید؟!

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402