امکان اضافه شدن ویدیوهای بیشتر از 60 ثانیه به اینستاگرام
امید جعفری
نویسنده:امید جعفری
ارسال شده در:16 خرداد 1397، 12:00

امکان اضافه شدن ویدیوهای بیشتر از 60 ثانیه به اینستاگرام

علاقه‌های مارک زاکربرگ، مالک فعلی اینستاگرام، نشان از اضافه شدن امکان بارگذاری ویدیوهایی بالای یک دقیقه روی این شبکه اجتماعی محبوب دارد؛ اما این ویدیوها به شکل ویدیوهای کنونی نخواهد بود.

مجله وال‌استریت ژورنال، بر اساس گزارش‌های منابع موثق، اینستاگرام در حال تلاش برای اضافه کردن امکاناتی به اپلیکیشن خودش است تا بتواند ویدیوهای بیشتر از یک دقیقه را پشتیبانی کند. در حال حاضر ویدیوها در اینستاگرام، به یک دقیقه محدود شده‌اند. ویدیوهای جدید دارای ویژگی خاصی خواهند بود که به آن‌ها ویدیو عمودی گفته می‌شود. ویدیو طولی، فایلی است که طول نمایش ویدیو از عرض آن بیشتر است. بر اساس گزارش‌ها، مسئولین اینستاگرام با توسعه‌دهندگان و تولیدکنندگان محتوایی که علاقه زیادی به تولید ویدیوهای عمودی دارند، دیدار و گفتگو کرده‌اند.

شرکت اینستاگرام، توسط غول دنیای ارتباطات مجازی، فیس‌بوک در سال 2012 با مبلغی در حدود 1 میلیارد دلار خریداری شد و از آن زمان تا کنون بر اساس تفکر مدیرعامل جدیدش، مارک زاکربرگ که یکی از طرفداران فایل‌های ویدیو و استفاده از ویدیو برای افزایش محبوبیت اپلیکیشن‌ها است، اداره می‌شود. فیس‌بوک با اضافه کردن تبلیغات روی ویدیوهای خودش، درامد بسیار زیادی به دست آورده است، این احتمال وجود دارد که مارک به فکر سودآوری پخش ویدیو در اینستاگرام هم افتاده باشد. گذشته از این، علاقه مارک به ویدیو باعث شده است که توسعه پخش ویدیو در اینستاگرام به این سرعت پیش برود و در فاز اول، مدت‌زمان پخش ویدیوها از زمان کم به یک دقیقه افزایش یافت. اینستاگرام ماهانه 800 میلیون کاربر فعال دارد و شاید زاکربرگ می‌خواهد با استفاده از ویژگی جدید به صاحبان صنایع و شرکت‌ها فرصت تبلیغات بالای 60 ثانیه را بدهد.

اگرچه هنوز هیچ خبر قطعی از جانب اینستاگرام منتشر نشده است، اما پیش‌بینی می‌شود که در ماه‌های آینده شاهد ظهور فیلم‌های عمودی در بین فیلم‌های یک‌دقیقه‌ای در این شبکه اجتماعی باشیم. آنچه این روزها، اینستاگرام را یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های مجازی به اشتراک‌گذاری ویدیو کرده است، امکان نگهداری 24 ساعته استوری های 15 ثانیه کاربران است علاوه بر این، اینستاگرام در هر به‌روزرسانی تعداد زیادی فیلتر عکس و ویدیو به بخش استوری خودش اضافه می‌کند تا طرفداران خودش را از دست ندهد. برخلاف تصورات مارک، محبوبیت استوری ها در این شبکه اجتماعی به معنی محبوبیت ویدیوهای یک‌دقیقه‌ای در بین کاربران نیست.

اولین نفری باشید که به این مطلب رای می‌دهید
امتیاز به مطلب

چه امتیازی به این مطلب میدی؟

1 2 3 4 5
دیــدگاههای کاربـــران
بارگذاری ...
دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما در مجله خبری پلازا منتشر نخواهد شد. بخش‌هایی که با علامت * مشخص شده اند اجباری هستند.

0/1500
captcha