قدرت شاتگان‌های Fortnite Battle Royale بالاخره کاهش یافت

fortnite-battle-royale
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

کمپانی Epic Games بالاخره پس از مدت‌ها، با عرضه یک آپدیت، قدرت شاتگان‌ها را در بخش بتل‌رویال بازی Fortnite کاهش داد. این کاهش قدرت، به منظور وادار کردن بازیکنان به استفاده از دیگر سلاح‌ها صورت گرفته است. در این مطلب به این موضوع و دیگر تغییرات جدید این بازی خواهیم پرداخت.

کمپانی اپیک گیمز، سازنده بازی Fortnite، با عرضه آپدیتی، تغییراتی کوچک اما مهم را در بخش بتل‌رویال بازی Fortnite ایجاد کرد. در این آپدیت قدرت‌ شاتگان‌ها در بخش بتل‌رویال بازی Fortnite، به میزان چشمگیری کاهش پیدا کرد. همچنین در این بروزرسانی، خوشبختانه میزان آسیب تله‌ها افزایش یافت و به میزان اولیه خود بازگشت.

در توضیحات این آپدیت بدین‌گونه نوشته شده است:

مدت‌ها بود که احساس می‌کردیم شاتگان‌ها و قدرت کنونی‌شان، برخورد‌های نزدیک سالم و مهارت‌محور را ارتقا می‌بخشند. اما پس از آن‌که عوض کردن سلاح‌ها با عرضه یک آپدیت کندتر شد [اخیرا با عرضه آپدیتی، عوض کردن سلاح‌ها و گرفتن یک سلاح جدید در دست، کمی کندتر شده و بازیکن پس از گرفتن یک اسلحه، باید منتظر بماند تا آن اسلحه آماده شلیک شود]، مشاهده کردیم که میزان استفاده بازیکنان از شاتگان‌ها به میزان زیادی افزایش یافت. مدت‌ها بود که ما این اتفاقات را رصد می‌کردیم و از قدرت شاتگان‌ها مطلع بودیم، اما اکنون به این نتیجه رسیدیم که شاتگان‌ها در حال حاضر کمی قوی‌تر از آن‌اند که باید باشند.

شما می‌توانید تمام جزئیات این آپدیت و ریزترین تغییرات آن را در سایت رسمی کمپانی اپیک گیمز مشاهده کنید. شالوده این آپدیت بدین شکل است:

اکنون با عرضه این آپدیت، میزان آسیبی که اسلحه «Pump Shotgun» وارد می‌کند از 90 ( برای پامپ شاتگان سبز رنگ – Uncommon) و 95 (برای پامپ شاتگان آبی رنگ – Rare) بترتیب به 80 و 85 کاهش یافته است. همچنین ضریب آسیب هدشات این شاتگان از 2.5 به 2 کاهش یافت. ضریب هدشات به این معناست، زمانی که با یک تفنگ به سر کسی شلیک کنید، عدد آسیب معمولی آن تفنگ، در ضریب ضرب می شود و عدد حاصل، از عدد سلامتی فرد کم می‌شود. یعنی اگر پیش از این آپدیت با پامپ شاتگان به سر کسی شلیک می‌کردید، آن فرد 2.5 برابر بیشتر از میزان معمول (90-95) آسیب می‌دید، اما اکنون اگر با این تفنگ به سر کسی شلیک کنید، آن فرد 2 برابر میزان معمول آسیب خواهد دید.

با این اوصاف، بنظر می‌آید قدرت شاتگان‌ها به میزان زیادی کاهش یافته است. این موضوع بدین معناست که اگر کسی سلامتی و Shield کامل داشته باشد (در مجموع میزان جان او 200 باشد)، دیگر با یک هدشات شاتگان، بلافاصله به ملک‌الموت نخواهد پیوست. با یک حساب سر انگشتی می‌توان فهمید که یک ضربه هدشات با «پامپ شاتگان» پیش از عرضه این آپدیت، 225 الی 237.5 آسیب، به هدف بیچاره وارد می‌کرد، بنابراین حتی اگر بازیکن هدف شیلد و سلامتی کامل هم می‌داشت، با یک هدشات از شاتگان می‌توانستید کارش را بسازید. اما پس از عرضه این آپدیت، میزان آسیبی که هدشات تفنگ پامپ شاتگان وارد می‌کند، به 160 الی 170 کاهش پیدا کرده است. می‌توان مشاهده کرد که این آپدیت به میزان زیادی قدرت شاتگان‌ها را کاهش داده است. این موضوع باعث می‌شود تا کشتن دشمنان بیش از پیش متکی به مهارت افراد باشد، و باید دید که بازیکنان چگونه با این تغییر بزرگ کنار خواهند آمد.

fortnite battle royale
خصوصیات کنونی Pump Shotgun

اما خبر خوب برای دوست‌داران شاتگان این است که تکنیک «دو شاتگانه» هنوز وجود دارد و در این آپدیت از بخش بتل‌رویال بازی Fortnite حذف نشده است. تکنیک دو شاتگانه بدین صورت است که شما دو پامپ شاتگان (یا دوتا از هر شاتگانی) با خود حمل می‌کنید و در زمان درگیری با شاتگان اول تیری شلیک می‌کنید، اما بجای اینکه منتظر بمانید تا شاتگان اول دوباره آماده شلیک شود، شاتگان خود را عوض می‌کنید و شاتگان دوم را که آماده شلیک است را در دست می‌گیرید و شلیک می‌کنید. با استفاده از این تکنیک بازیکنان می‌توانند به سرعت دو شلیک قدرتمند داشته باشند.

اوایل که این تکنیک کشف شد، شما با عوض کردن میان دو شاتگان می توانستید بطور نامحدود شلیک کنید و تا زمانی که خشاب هر دو به پایان برسد دشمنان را پودر کنید. به این صورت‌ که زمانی که با شاتگان اول شلیک می‌کردید و می رفتید سراغ شاتگان دوم و با آن نیز شلیک می‌کردید، زمانی که بازمی‌گشتید سراغ شاتگان اول، آن شاتگان آماده شلیک بود و شما می‌توانستید بارها و بارها این عمل را تکرار کنید و در مدت زمان کوتاهی تعداد زیادی تیر قدرتمند شاتگان شلیک کنید. این موضوع پس از مدتی به گوش کمپانی اپیک گیمز رسید و آنها با انتشار یک آپدیت، نامحدود بودن این تکنیک را حذف کردند و حالا زمانی که شما از شاتگان دوم به شاتگان اول بازگردید، دیگر شاتگان اول آماده شلیک نیست و شما باید صبر کنید تا آماده شود، اما درحال حاضر همچنان می‌توانید با استفاده از دو شاتگان آماده شلیک، به سرعت دوبار شلیک کنید.

در این آپدیت جدید به دیگر شاتگان‌ها (Tactical Shotgun & Heavy Shotgun) با لطافت بیشتری برخورد شده است. به این صورت که قدرت مدل‌های مختلف Tactical Shotgun، (سبز/ آبی/ بنفش – Epic/Rare/Uncommon) به ترتیب 67/70/74 است و نسبت به قبل تغییری نکرده است، اما ضریب هدشات شاتگان تکتیکال، مانند پامپ شاتگان، از 2.5 به 2 کاهش یافته است. عرضه این آپدیت Heavy Shotgun را با میزان آسیب 73.5/77 تبدیل به بهترین شاتگان موجود در Fortnite Battle Royale می‌کند (توجه داشته باشید که بهترین به معنا پرقدرت ترین نیست).

fortnite battle royalefortnite battle royale

 

اپیک گیمز با انتشار این نوع آپدیت‌ها قصد دارد، بازیکنان را مجبور کند تا بیشتر از تفنگ‌های دیگری بجز شاتگان‌ها استفاده کنند و شاتگان اولین و بهترین گزینه برای هرنوع مبارزه‌ای نباشد. در آپدیت‌های اخیر تفنگ‌های میان-برد مانند Minigun و Silenced SMG، قدرتمندتر شدند تا تعادل بیشتری میان سلاح‌های بازی وجود داشته باشد. اخیرا بدین صورت شده بود که بازیکنان بخاطر داشتن یک شاتگان، اکثر تفنگ‌های دیگر مانند Pistolها، Minigunها، LMGها و SMGها را نادیده می‌گرفتند و در برخی موارد حتی به خود زحمت برداشتن این تفنگ‌ها از روی زمین را نمی‌دادند. بنظر من هر تغییری که باعث شود کمی تنوع در بازی ایجاد شود، یک تغییر خوب است، و این آپدیت با کاهش قدرت شاتگان‌ها، تغییرات چشمگیری را در بخش بتل‌رویال این بازی ایجاد خواهد کرد و Fortnite Battle Royale متنوع تر از گذشته خواهد شد.

همچنین اخیرا طی یک آپدیت، قدرت تله‌ها در بخش بتل‌رویال بازی Fortnite کاهش یافته بود. طی آن آپدیت، میزان آسیبی که تله‌ها وارد می‌کردند با کمال تعجب نصف شد و از 150 به 75 کاهش یافت. این موضوع باعث می‌شد که دیگر (در اکثر موارد) نتوان با تله‌ها دشمنان را مستقیما کشت. اما هم‌اکنون پس از شکایت طرفداران این موضوع حل شد و با عرضه این آپدیت، قدرت تله‌ها به میزان قبل بازگشت و اکنون میزان آسیبی که تله‌ها وارد می‌کنند، همان 150 است. این تغییر یکی از دیگر تغییرات مهم این آپدیت بود که فکر می‌کنم اکثر بازیکنان از آن خوشنود باشند. امیدواریم که قدرت تله‌ها دیگر هیچوقت کاهش نیابد، زیرا که یکی از لذت‌بخش‌ترین روش‌های کشتن دیگران در Fortnite، استفاده از همین تله‌هاست. اما برخی تغییرات اجتناب‌ ناپذیر هستند، بنابراین آماده باشید تا با جت‌پک‌ها (Jetpack) خداحافظی کنید. جت‌پک‌ها که کمی پیشتر بعنوان یک آیتم موقت به بخش بتل‌رویال بازی Fortnite اضافه شده بودند، دوشنبه هفته بعد یعنی روز بیست‌ویکم خرداد ماه از این بازی حذف خواهند شد.

برای اطلاعات بیشتر از آپدیت‌های جدید بازی‌ محبوب Fortnite Battle Royale با پلازا همراه بمانید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402