بهترین برنامه های اندروید در سال 2018

اندروید / Android
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

یکی از دغدغه‌های کاربران اندروید در انتخاب برنامه‌ها این است که از بین برنامه‌های متنوع موجود نمی‌دانند کدام را برای استفاده برگزینند. در این راستا ما در ادامه نمونه‌هایی از بهترین‌های اندروید را معرفی کرده‌ایم.

روزگاری شاید کسی فکرش را نمی‌کرد که دستگاه‌های هوشمند به این حد وارد زندگی‌های امروزی شوند و بتوانند نقش پررنگی بین همه اقشار پیدا کنند. در آن روزگار شاید هوشمندی در کامپیوترهای رومیزی‌ و نهایت به لپ تاپی که داشتیم خلاصه می‌شد. اما با پیشرفت اینترنت و روی کار آمدن سیستم‌عامل‌هایی چون اندروید و iOS اوضاع به نحو دیگری رقم خورد به طوری که با یک انقلاب دیجیتالی روبه‌رو بودیم. حال بدان‌جا رسیده‌ایم که انتظار داریم دستگا‌های هوشمند ما با برنامه‌هایی که دارند همه کارها را برای ما آسان‌تر کنند.

اندروید

همچنین بخوانید :

به‌عنوان یک کاربر سیستم عامل اندروید اگر بخواهید برای کار خاصی برنامه‌ای مناسب دستکاه اندرویدی خود پیدا کنید چه می‌کنید؟ خب یکی از آسان‌ترین راه‌ها این است که نظر سایر کاربران اندروید را بدانید و یا اینکه به پلی استور گوگل مراجعه کنید. اما زمانی که در پلی استور به جستجو می‌پردازید نتیجه ممکن است اندکی سردرگم‌کننده باشد. چراکه تعداد برنامه‌های موجود در پلی استور تا دسامبر 2017 معادل 3.5 میلیون عدد بوده است و این یعنی اینکه گوگل با یک جستجو می‌تواند چندین گزینه را به شما معرفی کند. کاری که شما باید انجام دهید این است که گزینه‌ها ارائه شده را یکی یکی بررسی کنید تا بتوانید برنامه‌ای مناسب را انتخاب نمایید. ما برای شما راه‌حل آسان‌تری داریم که باعث صرفه‌جویی در زمان نیز خواهد شد. با ما همراه باشید و با لیستی از بهترین برنامه‌های اندروید در سال 2018 آشنا شوید.

معرفی نمونه‌هایی از بهترین برنامه های اندروید در سال 2018

قبل از شروع بحث توجه داشته باشید که این لیست براساس به روزترین اطلاعات موجود در گوگل پلی که شامل امتیاز کاربران، ویژگی‌ها و محبوبیت آن‌ها گردآوری شده است.

  • بهترین برنامه لانچر : اپلیکیشن Nova Luncher

خب به هر حال ممکن است زمانی پیش بیاید که از رابط کاربری موبایل خود خسته شده باشید و بخواهید تنوعی در آن ایجاد کنید. در این راستا پیشنهاد ما به شما برنامه Nova Luncher خواهد بود. درواقع این برنامه به‌عنوان یکی از بهترین و با سابقه‌ترین لانچرهای اندروید شناخته می‌شود و کاربران زیادی تاکنون از آن استفاده کرده‌اند و اما برسیم به ویژگی‌هایی که این برنامه در اختیار شما قرار خواهد داد. یکی از بارزترین ویژگی‌های Nova Luncher و درواقع موضوعی که باعث محبوبیت آن نیز شده است رابط کاربری دوستانه آن است که کاربر می‌تواند بنا بر سلیقه خود نیز آن را تنظیم کند و همچنین می‌تواند آیکن‌های متنوعی را برای این لانچر از گوگل پلی دانلود نماید. علاوه بر این، این برنامه حجم کمی از حافظه دستگاه شما را اشغال می‌کند و اجرای راحت و روانی را بر روی گوشی اندرویدی به ارمغان می‌آورد. همچنین Nova Luncher از پیمایش و قرارگیری برنامه‌ها به صورت کشویی پشتیبانی می‌کند و دارای گزینه‌هایی برای سفارشی‌سازی آیکون‌ها، پوشه‌ها و همچنین اعلان‌ها نیز است. شما می‌توانید نسخه اصلی این برنامه را به صورت رایگان از لینک دانلود از گوگل پلی استور دانلود نمایید.

 

  • دستیار هوشمند: Google Assistant

برنامه Google Assistant یا دستیار هوشمند گوگل یکی از برنامه‌های موجود در زمینه هوش مصنوعی به شمار می‌رود که توسط گوگل توسعه داده شده است و کاربر را در کارهایی مانند مسیریابی، ارتباط و چیزهای دیگر یاری خواهد کرد. البته در این اینجا مهم نیست که کاربر iOS باشید و یا اندروید. در هر دو صورت شما می‌توانید از این برنامه استفاده کنید، سوال‌های خود را بپرسید، بازی کنید، برنامه‌ریزی نمایید و جالب ابنجایت که برای همه این‌ها از 30 دستور صوتی که برای برنامه بهره‌مند خواهید بود. گفتنی است که همه کاربران اندروید از نسخه اندروید مارشمالو به بعد یعنی کاربران اندروید نوقا، اندروید 8 یا اوریو و همچنین کاربران ساعت‌های هوشمند اندرویدی نیز می‌توانند از این برنامه مفید استفاده نمایند. اگر این برنامه بر روی دستگاه اندرویدی شما نصب نیست می‌توانید از این لینک آن را دانلود کنید.

 

  • برنامه کیبورد: SwiftKey

در وصف برنامه کیبورد SwiftKey بیان همین نکته کافی است که این برنامه 250 میلیون کاربر در سراسر جهان دارد. این یرنامه هم به مانند بسیاری از برنامه‌های برجسته امروزی مجهز به هوش مصنوعی است که می‌تواند از کلماتی که کاربر تایپ می‌کند، مواردی را یاد بگیرد و پیش‌بینی کند که کاربر قصد تایپ چه کلمه‌ای را دارد. علاوه بر این‌ها، این برنامه به داشتن رابطی کاربرپسند و همچنین سریع، که توانایی ورود سریع اطلاعات را برای کاربر فراهم می‌آورد نیز معروف است. همچنین SwiftyKey در موتور جستجوی داخلی خود از Gif های متنوع و طیف وسیعی از تم‌های مختلف بهره می‌برد و صفحه کلیدی مناسب را برای افراد دو زبانه نیز فراهم آورده است. جالب است بدانید که این برنامه به قوانین حفظ حریم شخصی کاربران پایبند است و اطلاعاتی مانند پسورد و یا شماره کارت اعتباری کاربران را ذخیره نمی‌کند. با همه این توضیحات به عنوان جمع‌بندی می‌توانیم بگوییم که SwiftyKey با امکاناتی که دارد می‌تواند تجربه خوبی را درزمینه تایپ کردن در اندروید برای شما فراهم آورد و با این ویژگی‌ها توانسته است به نرم‌افزاری تبدیل شود که شما باید یک نسخه از آن را حتما در دستگاه اندرویدی خود داشته باشید. شما می‌توانید آن را از لینک SwiftyKey در گوگل پلی استور دانلود کنید.

 

  • برنامه تماس ویدیویی : Google Due

Google Due به‌عنوان یکی از بهترین برنامه‌های اندرویدی در زمینه برقراری تماس ویدیویی شناخته می‌شود. این برنامه که از رابط کاربری ساده‌ای بهره می‌برد، برای همه کاربران استفاده‌ای آسان را فراهم خواهد آورد. همه می‌دانیم برقراری تماس ویدیویی اندکی متفاوت‌تر و کندتر از تماس صوتی صورت می‌پذیرد، با این حال کاربران در استفاده از این برنامه تفاوتی بین این نوع تماس مختلف را احساس نخواهند کرد. به همین دلیل اگر شما هم جزو کاربرانی هستید که با دستگاه اندروید خود اقدام به برقراری تماس ویدیویی می‌نمایید ما به شما برنامه Google Due را پیشنهاد می‌دهیم. جالب است بدانید که به لطف ویژگی «Knock Knock» قبل از برقراری تماس ویدیویی از سمت تماس گیرنده می‌توانید پیش‌نمایشی زنده از فردی که آن طرف خط است، نیز مشاهده کنید. شما می‌توانید این برنامه را از این لینک دانلود Google Due در گوگل پلی استور دانلود نمایید.

 

  • برنامه نوشتن یادداشت: Evernote

یکی از جالب‌ترین و در عین حال کاربردی‌ترین برنامه‌های یادداشت برنامه Evernote است. این برنامه را می‌توانید به‌صورت آنلاین مورداستفاده قرار دهید و بر روی هر سیستم متصل به اینترنت دیگری نیز به یادداشت‌های خود دسترسی داشته باشید. یعنی به بیان دیگر یادداشت‌های شما همیشه و در همه حال به همراه شما خواهند بود. وقتی اسم یادداشت به ذهن می‌رسد همه به یاد یادداشت‌های متنی می‌افتیم ولی قابلیت‌های Evernote به یادداشت‌های متنی خلاصه نمی‌شود و می‌تواند علاوه بر متن، تصاویر، ویدیو، صدا و همچنین طرح‌ها را نیز به‌عنوان یادداشت ذخیره نماید. تعریف دیگری که می‌توانیم از Evernote ارائه دهیم این است که این برنامه کاربردی ابزاری مناسب برای برنامه‌ریزی است که می‌تواند با همه دستگاه‌های هوشمند شما نیز هماهنگ شود. با همه این ویژگی‌ها می‌توان گفت که Evernote نیز می‌تواند به جزئی جدایی ناپذیر از دستگاه اندرویدی شما تبدیل شود که از این لینک در گوگل پلی استور قابل دانلود خواهد بود.

توجه: هرچند این برنامه مدتی است که برای کاربران ایرانی برای دستگاه‌های اندرویدی در تحریم است اما همچنان می‌توانید از وب سایت Evernote نسبت به استفاده از آن اقدام نمایید.

  • برنامه آفیس و پی دی اف: Office Suite

قبل از اینکه به معرفی Office Suite بپردازیم بهتر است بدانید که به غیر از این برنامه، برنامه WPS Office نیز از برنامه‌های محبوبی است که تعداد کاربران آن از Office Suit نیز بیشتر است و ویژگی‌های جالبی دارد. ولی به دلیل عدم امکان دانلود آن برای کاربران ایرانی ما برنامه‌ای جایگزین که ویژگی‌هایی نزدیک به آن دارد را در ادامه معرفی می‌کنیم.

Office Suite برنامه‌ای است که امکان مشاهده، ویرایش و ایجاد فایل‌‎های Word ،Excel و PowerPoint را برای کاربر فراهم می‌آورد و همچنین قادر است فایل‌های PDF را نیز برای خواندن در دستگاه اندرویدی شما باز کند. همچنین به مانند برنامه WPS Office می‌توانید فایل‌های خود را نیز در سرویس ابری ذخیره نمایید. شما می‌توانید این برنامه را از لینک گوگل پلی آن دانلود نمایید.

 

  • برنامه مدیریت فایل: ES File Explorer

برنامه ES File Explorer یکی از برنامه‌های محبوب اندروید در زمینه مدیریت فایل محسوب می‌شود که همه ویژگی‌های ضروری را نیز در خود جای داده است. علاوه بر ویژگی‌هایی مربوط به مدیریت فایل، این برنامه از ویژگی تحلیل و آنالیز فضای ذخیره سازی دستگاه اندرویدی شما پشتیبانی کرده و شما را نسبت به مدیریت فضای ذخیره سازی آگاه می‌سازد. همچنین کاربران این برنامه به لطف ویژگی‌های خوب آن می‌توانند فایل‌های خود را از طریق WiFi با یکدیگر به اشتراگ بگذارند. بله ES File Explorer یک برنامه مدیریت فایل کامل است که علاوه بر مدیریت فایل در نصب و پاک کردن برنامه‌های اندرویدی نیز به یاری شما خواهد آمد و شما می‌توانید به راحتی برنامه‌هایی را که نیاز ندارید از طریق آن پاک نمایید. شما می‌توانید برنامه ES File Explorer را در لینک گوگل پلی استور آن دانلود نمایید.

  •  برنامه ذخیره‌سازی ابری: Google Drive

خوبی فضاهای ذخیره‌سازی ابری این است که شما می‌توانید بدون نیاز به نوع دستگاه خود و تنها از طریق اینترنت به آن‌ها دسترسی داشته باشید. در این راستا گوگل درایو یک سرویس ذخیره‌سازی است که فضای رایگانی را جهت ذخیره فایل‌ها و دسترسی به آن‌ها را بر روی فضای ابری (فضای اینترنت) فراهم می‌آورد. همچنین به‌عنوان یکی از کاربران این سیستم نرم‌افزاری می‌توانید به فایل‌های خود در این سرویس دسترسی داشته باشید، آن‌ها را دانلود کنید، با سایر کاربران به اشتراک بگذارید و همین‌طور نسبت به چاپ فایل‌های خود نیز اقدام نمایید. با این برنامه شما قادر خواهید بود که فایل‌های Google Docs ،Sheets و Slides را در این فضا ویرایش کرده و اقدام به ذخیره مجدد آن‌ها نمایید. همچنین با استفاده از این برنامه از 15 گیگابایت فضای خیره‌سازی نیز بهره‌مند خواهید بود که البته این فضا بین برنامه‌های جیمیل و گوگل فوتوز نیز تقسیم می‌شود. اکر این برنامه به‌صورت پیش فرض در موبایل اندرویدی شما قرار ندارد و یا به هر دلیلی پاک شده است به لینک آن در گوگل پلی استور مراجعه کنید.

  • برنامه پیام رسان Whats App

ما قبلا در پستی با معرفی برنامه‌های پیام رسان جایگزین تلگرام واتس اپ را معرفی کردیم و خاطرنشان نمودیم که این برنامه به عنوان یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های گوگل پلی استور در بین پیام‌رسان‌های مختلف انتخاب شده است. درواقع پیام رسان واتس اپ، سرویس اینترنتی است که امکان ارسال و دریافت پیام را به‌صورت اینترنتی برای کاربران فراهم می‌آورد. این برنامه در کنار ارسال متن، امکاناتی مانند ارسال پیام صوتی، تصاویر، تماس ویدیویی و همچنین ارسال فایل را در خود جای داده است و دلیل برتری این برنامه نسبت به رقبا و همتایان خود امنیت بالای ارسال و دریافت پیام خواهد بود. شما می‌توانید این برنامه پیام رسان را در لینک گوگل پلی Whats App دانلود کنید.

  • برنامه مرورگر Google Chrome

خب در بین مرورگرهای اینترنت نیز می‌توانیم بگوییم که یکی از بهترین‌ها در این عرصه برنامه مرورگر Google Chrome است. این برنامه با پشتیبانی از HTML 5 و همچنین امکان باز کردن سریع صفحات اینترنتی توانست به یکی از محبوب‌ترین مرورگرهای اینترنت در دستگاه‌های اندرویدی تبدیل شود. علاوه بر این امنیت مورد دیگری است که گوگل در وبگردی از یاد نبرده و موارد مربوط به آن را در این مرورگر گنجانده است. شما برای دریافت این مرورگر محبوب می‌توانید به لینک گوگل پلی استور آن مراجعه نمایید.

  • برنامه به اشتراک‌گذاری فایل Xender

یکی دیگر از برنامه‌هایی که شما باید در دستگاه اندرویدی خود داشته باشید برنامه Xender است. یکی از قابلیت‌های خوبی که این برنامه محبوب دارد این است که شما می‌توانید بدون هیچ زحمتی و با کابل USB فایل‌های خود را به کامپیوتر انتقال دهید. با این حال و با توجه به پلتفرم متقارن آن، شما انتقال سریعی را تجربه خواهید کرد که  چندین برابر از انتقال به وسیله Bluetooth سریع‌تر خواهد بود. این برنامه از این لینک در گوگل پلی استور قابل دانلود است.

  • برنامه پخش ویدیو: اپلیکیشن MX Player

برنامه MX Player یکی از بهترین برنامه‌های رایگان در زمینه پخش ویدیو است که به شما توصیه می‌کنیم حتما از آن در دستگاه‌های اندرویدی خود به‌عنوان پخش کننده ویدیو استفاده کنید. چراکه این برنامه قابلیت پشتیبانی از همه فرمت‌های ویدیویی را دارد و ویژگی‌هایی مانند ویرایش زیرنویس، بزرگنمایی، قفل کودک و غیره را مانند آنچه که در تصاویر می‌بینید، برای شما به ارمغان خواهد آورد. خبر خوب دیگر درباره این اپلیکیشن این است که این برنامه هیچگونه تبلیغی را نمایش نمی‌دهد. شما می‌توانید MX Player را از صفحه پلی استور آن تهیه کنید.

  • برنامه مسیریابی:  Google Maps

دیگر برنامه محبوب که بین همه هم رده‌های خود در اندروید حرف اول را می‌زند برنامه Google Maps است. این برنامه سرویس نقشه اینترنتی است که امکاناتی مانند مسیریابی، اطلاعات ترافیکی و اطلاعات مربوط به حمل و نقل را با جزئیات دقیق به صورت آنی در اختیار میلیون‌ها کاربر خود در سراسر جهان قرار می‌دهد. درواقع نقشه گوگل شامل اطلاعاتی از بیش از 200 کشور و نقاط مختلف در جهان است که یک مسیریابی آسان و مطمئن را برای شما فراهم خواهد آورد و حتما به‌عنوان یکی از برنامه‌های اندروید و بسیار ضروری نیز در گوشی شما محسوب می‌شود که می‌توانید آن را از این لینک دانلود کنید.

  • برنامه ویرایش تصاویر: اپلیکیشن PicsArt

با نرخ دانلود بیش از 100 میلیون این برنامه به‌عنوان یکی از برنامه موردعلاقه کاربران اندرید شناخته می‌شود. این نرم‌افزار امکانات بسیار زیادی را در رابطه با ویرایش و ایجاد تصویر را در خود جای داده است که به صورت رایگان می‌توانید آن را از گوگل پلی دانلود نمایید. همچنین PicsArt به یک شبکه اجتماعی نیز مجهز است که کاربران آن می‌توانند دستاوردهای خلق شده خود را با این نرم‌افزار قوی ویرایش عکس با یکدیگر به اشتراک بگذارند و در تجربه‌های هم سهیم شوند. یک سری از ویژگی‌های PicsArt عبارت‌اند از: فریم‌های متنوع، استیکرها مخصوص تصاویر و سلایق مختف، ابزار برش، نورپردازی و غیره. بنابراین اکر از مشتاقان طراحی تصویر و ویرایش عکس با دستگاه هوشمند اندرویدی خود هستید این برنامه به‌عنوان یکی از برنامه‌های ضروری برای دستگاه شما به شمار می‌رود.

  • برنامه خبررسانی: اپلیکیشن Feedly

اگر از دوستداران خبر هستید و مشتاق دریافت خبرهای آنلاین هستید، باید به شما مژده بدهیم که می‌توانید از برنامه رایگان Feedly استفاده کنید. این برنامه به عنوان یکی از بهترین‌های اندروید در این زمینه شاخته می‌شود. این برنامه قادر است همه اخبار و اطلاعات را به صورت منظم برای شما سازماندهی نماید. علاوه بر این از طریق ارتباط با سایر مجلات آنلاین می‌تواند بیش از 40 میلیون فید را در دستگاه اندرویدی برای شما نمایش دهد. همچنین شما می‌توانید خبرهای دریافتی به وسیله این اپلیکیشن را در شبکه‌های اجتماعی مخلف نظیر فیسبوک، توییتر، پینترست، لینکدین و برنامه‌هایی از این دست به اشتراک بگذارید.

  •  برنامه مدیریت پسورد: LastPass

اپلیکیشن LastPass برنامه‌ای مناسب برای مدیریت پسورد است که می‌تواند رمزهای عبور و اطلاعات شخصی شما را رمزنگاری کند و از آن‌ها محافظت به عمل آورد. درواقع با استفاده از این ابزار دیگر نگران به خاطرسپاری رمزهای طولانی نخواهید بود و هرآنچه که در رابطه با رمز عبور سایت‌های اینترنتی شما لازم است را این اپلیکیشن در خود جای داده است. از همه مهم‌تر اینکه این برنامه امکان همگام‌سازی با همه دستگاه‌های هوشمند شما را دارد و قادر است همیشه خود را در این زمینه به روز نگه دارد. همچنین گفتنی است که این اپلیکیشن بارها از سوی کاربران و همچنین سایت‌های معروف مورد تقدیر قرار گرفته است. شما می‌توانید lastPass را از اینجا دانلود کنید.

  • برنامه اسکنر : Mini Scanner

خب برنامه اسکنر نیز می‌تواند جزو برنامه‌هایی باشد که برای دستگاه اندرویدی شما ضروری خواهد بود. این برنامه اندرویدی قادر است با ویژگی‌هایی که در خود جای داده است، اسناد و فیش‌های پرداختی و مدارک مختلف شما را به مانند یک اسکنر واقعی اسکن کرده و آن‌ها را در قالب فایل PDF ذخیره نماید. همچنین قابلیت به اشتراک گذاری این فایل‌ها نیز در این برنامه فراهم شده است. همچنین قابلیت تعیین اندازه کاغذ نیز در این برنامه قرار دارد. کاربران اندروید می‌توانند این برنامه را از این لینک در پلی استور دانلود کنند.

 

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
ادیب
.
16 بهمن 1397، 00:19
پاسخ
0
0
طملب کاربردی و بسیار عالی بود ممنون موفق باشید
avatar
اعظم بجاری
.
16 بهمن 1397، 09:27
پاسخ
0
0
@ادیب
سلام دوست عزیز، خواهش می کنم و ممنونم از توجهی که به این مطلب داشتید.
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402