6 روش برای افزایش امنیت آیفون

  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

اگر نگران امنیت آیفون خود هستید و یا می خواهید اطلاعات موجود در گوشی خود را از دسترسی هکرها، ایمن نگه دارید؛ پیشنهاد می شود با ما همراه باشید و ترفندهای معرفی شده را در آیفون خود به کار گیرید.

همیشه باید این نکته را در نظر داشته باشید که ممکن است روزی آیفون خود را گم کنید؛ برای آنکه بتوانید در صورت گم کردن گوشی خود، به راحتی آن را پیدا کنید با ما همراه باشید. در ادامه ترفندهایی آموزش داده می شود که نه تنها از اطلاعات موجود در آیفونتان، محافظت کرده بلکه به شما کمک می کند در صورتیکه آیفون خود را گم کردید آن را ردیابی کرده و پیدا کنید.

فهرست:

معرفی 6 روش افزایش امنیت در آیفون

1- از پسورد استفاده کنید.

در مرحله اول شما می بایست برای آیفون خود، پسورد بگذارید. در واقع به راحتی می توانید با استفاده از یک پسورد شش رقمی عددی و یا ترکیب عدد و حروف الفبا، امنیت آیفون خود را بالا ببرید. البته با استفاده از اسکن اثرانگشت (Touch ID) و یا سیستم شناسایی چهره (Face ID) دیگر نیازی به وارد کردن پسورد نخواهید داشت. برای گذاشتن پسورد، می بایست وارد تنظیمات گوشی شده، و بر روی گزینه Touch ID & Passcode کلیک کنید. برای آیفون 10 هم ابتدا می بایست وارد تنظیمات شده و سپس بر روی گزینه Face ID & Passcode کلیک کنید. اطمینان حاصل کنید پس از گذاشتن پسورد، گزینه iPhone Unlock فعال باشد.

2- آپشن های موجود در لاک اسکرین را غیرفعال کنید.

حتی اگر از یک پسورد بسیار پیچیده بر روی آیفون خود استفاده می کنید، یک هکر می تواند از طریق لاک اسکرین گوشی شما نیز به اطلاعات آیفون شما دست پیدا کند. علیرغم تمام ویژگی های مثبتی که سیری (Siri) دارد، می تواند اطلاعات زیادی را از طریق لاک اسکرین گوشی شما با دیگران به اشتراک بگذارد. در واقع سیری به راحتی اطلاعات شخصی شما را در اختیار فردی که آیفون شما را پیدا کرده، می گذارد. اگر تمایلی ندارید که سیری اطلاعات شما را در اختیار دیگران بگذارد، به راحتی می توانید آن را در لاک اسکرین آیفون خود، غیرفعال کنید.

روش دیگری که هکرها برای دستیابی به گوشی شما امتحان می کنند، فعالسازی حالت پرواز با استفاده از کنترل سنتر موجود در لاک اسکرین است. در نظر داشته باشید وقتی آیفون شما در حالت پرواز است، امکان ردیابی آن از طریق برنامه Find my iPhone وجود ندارد.

برای غیرفعالسازی سیری و کنترل سنتر از لاک اسکرین، ابتدا وارد تنظیمات شده و بر روی گزینه Touch ID & Passcode و یا Face ID & Passcode کلیک کرده و در قسمت Allow Access When Locked گزینه Control Center و Siri را غیرفعال کنید.

3- تنظیم قفل خودکار آیفون

اگر آیفون خود را به صورت روشن در رستوران، اتوبوس یا مکان عمومی دیگر، جا بگذارید؛ این امکان برای فرد دیگری وجود دارد که به راحتی وارد آیفون شما شده بدون آنکه نیازی به وارد کردن پسورد داشته باشد. شما می توانید در تنظیمات گوشی خود، تعیین کنید که پس از گذشت مدت زمان معینی که آیفون شما روشن مانده به طور اتوماتیک صفحه آن قفل شود. تنظیمات مربوط به این قسمت در صفحه Touch ID & Passcode دیده می شود. برای امنیت بیشتر آیفون خود در قسمت Require Passcode گزینه Immediately را انتخاب کنید.

با فعال کردن این گزینه، برای هر بار ورود به آیفون، وارد کردن پسورد الزامی است و این به مدت زمانی که از آنلاک کردن آیفون شما می گذرد ربطی ندارد. البته در صورتیکه Face ID و یا Touch ID خود را فعال کنید، گزینه Immediately به صورت پیش فرض فعال خواهد شد.

4- فعالسازی گزینه حفاظت از اطلاعات

اگر فردی آیفون شما را پیدا کرده و زمان کافی داشته باشد می تواند به صورت سیستماتیک، پسورد شما را حدس بزند به ویژه اگر از یک پسورد چهار رقمی استفاده کرده باشید. برای جلوگیری از این اتفاق، آیفون شما یک ویژگی امنیتی دارد که با فعالسازی آن، در صورتیکه 10 بار به صورت مکرر رمز عبور شما اشتباه وارد شود، آیفون به طور خودکار گوشی شما را از اطلاعات پاک می کند. البته نگران نباشید چنانچه رمز عبور خود را فراموش کردید و یا کودک شما به اشتباه پسوردتان را وارد کند، اطلاعات گوشی شما پاک نخواهد شد. پس از چهار بار تلاش برای وارد کردن پسورد، iOS مدت زمانی را به کاربر می دهد تا پس از گذشت آن زمان، مجددا رمز خود را امتحان کند. پس از 5 بار تلاش، یک دقیقه زمان داده می شود و پس از 6 بار تلاش، پنج دقیقه زمان داده می شود. پس از 7 و 8 بار اشتباه وارد کردن رمز، پانزده دقیقه به کاربر داده می شود و پس از نه بار تلاش برای وارد کردن پسورد، یک ساعت زمان داده می شود.

برای فعالسازی این گزینه در قسمت تنظیمات، وارد Touch ID & Passcode شده و در پایین صفحه گزینه Erase Data را فعال نمایید.

5- روشن کردن گزینه Find my iPhone

اگر چهار مرحله اول را موثر نمی دانید باید گفت که گزینه Find my iPhone روش بسیار خوبی خواهد بود. فعالسازی این برنامه هیچ مزاحمتی را برای انجام عملیات های روزانه کاربر توسط آیفون ایجاد نکرده و تنظیمات آن بسیار ساده است. با فعالسازی این گزینه شما به راحتی قادر خواهید بود که آیفون گم شده خود را از روی یک دیوایس iOS دیگر یا کامپیوتر خود ردیابی کنید. در واقع با فعالسازی این گزینه به راحتی می توانید مسیر طی شده توسط آیفون گم شده خود را روی نقشه ببینید. همچنین شما می توانید روی آیفون خود آلارمی بگذارید تا در هنگام گم شدن با پخش صدا به شما در پیدا کردن آن کمک کند. البته اگر شانسی در ردیابی و پیدا کردن محل آیفون گم شده خود ندارید، Find my iPhone به شما این امکان را می دهد که آیفون گم شده شما، قفل شده و از راه دور اطلاعات آن را پاک کنید.

برای فعالسازی این برنامه، وارد برنامه Find my iPhone شده و در قسمت تنظیمات، بر روی اکانت خود کلیک کرده و وارد iCloud شده و سپس گزینه Find my iPhone را فعال سازید.

6- تائید دومرحله ای را فعال سازید

تائید دو مرحله ای (Two-Step Verification) از داده های ذخیره شده در فضای آی کلود شما که شامل تصاویر، فایل ها و اطلاعات مربوط به پرداخت های انجام شده در آیتونز است، محافظت می کند. با فعالسازی این گزینه، فردی که گوشی شما را پیدا می کند حتی اگر پسورد شما را حدس بزند باز هم برای دستیابی به اطلاعات موجود در اکانت شما، به دیوایس دیگری نیاز دارد.

برای اطلاع از آموزش های بیشتر با پلازا همراه بمانید، شما همچنین می‌توانید در بخش نظرات، دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402