پیش از عرضه سهام عمومی شیائومی، این شرکت خبر رشد فروش فوقالعاده گوشیهای هوشمند خود را در سه ماهه اول 2018 منتشر کرده، هر چند که این فروش سود چندانی را نصیب این شرکت نکرده است.
شیائومی، عرضه کننده گوشی های ارزان قیمت، به تازگی تایید کرده که میزان رشد 88 درصدی فروش را برای محصولات خود در سه ماهه نخست امسال شاهد بوده است، با این حال این شرکت از آمار دقیق میزان فروش خود چیزی اعلام نکرده است. علیرغم نبود اعداد و ارقام رسمی، موسسه تحقیقاتی Counterpoint به تازگی برآورد کرده که میزان فروش این برند در سه ماهه نخست سال 2018، چیزی حدود 28.1 میلیون دلار بوده و سهم گوشیهای شیائومی از بازار جهانی را 8 درصد برآورد کرده است. این امر در کنار فروش شرکتهای زیرمجموعه شیائومی در کشورهای مختلف، میزان درآمدی بالغ بر 5.3 میلیارد دلار را در این مدت نصیب این شرکت کرده، هرچند که هزینههای مختلف این شرکت در نهایت باعث 1.09 میلیارد دلار کاهش درآمد در این سه ماهه شده است.
با بررسی آمار مالی این شرکت، مشخص شد که بر خلاف رشدی که در بازار کسب و کار گوشیهای هوشمند دیده میشود، به صورت کلی، درآمدهای این شرکت کاهش یافته و میزان فروش گوشیهای موبایل این شرکت حدود 67.5 درصد از درآمد کمپانی در طول این مدت بوده است. برای مقایسه این آمار، باید بگوییم که این عدد در سال 2017، برابر با 70 درصد بود. در یادداشتی دیگر، این شرکت اعلام کرد که خدمات آنلاین و محصولات خانه هوشمند این برند به 32 درصد از میزان درآمدهای آن رسیده، در حالی که این عدد در سال 2017 برابر با 29 درصد بود.
شیائومی در اقدامی دیگر، قصد دارد تا 40 درصد از درآمدهای حاصل از عرضه رسمی سهام خود در بازار بورس را هزینه نماید تا بتواند جایگاه خود را در اروپا و جنوب شرق آسیا قدرتمندتر کند و تمرکز ویژهای روی گوشیهای هوشمند خود داشته باشد. البته، این کمپانی در مورد بازار آمریکا جزئیاتی ارائه نداده، اما به شدت روی این بازار تمرکز کرده تا حضور قدرتمند خود را تضمین نماید.
کلام آخر
برای اخبار بیشتر از دنیای فناوری با پلازا همراه بمانید، شما همچنین میتوانید در بخش نظرات، دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.