باکس آفیس: 8 شیرزن Oceans 8 تاج سلطنت را از هان سولو ربودند

Oceans 8 باکس آفیس
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم Oceans 8 پس از مدت‌ها انتظار اکران شد و برخلاف قسمت‌های قبل، این بار توانست با شخصیت‌های زن خود، در باکس آفیس موفق ظاهر شود. Hereditary فیلم دیگر تازه اکران شده‌ای بود که نظر مثبت مخاطبان ژانر وحشت را به خود جلب کرد.

حتی خوشبین‌ترین و فمنیست‌ترین افراد هم زمانی که اوشن 13 را دیدند، فکر نمی‌کردند که دنباله بعدی فیلم، یک نسخه زنانه از این سری باشد، اما کمپانی برادران وارنر با Oceans 8 ثابت کرد که زن و مرد در همه چیز برابرند؛ حتی در سرقت و خلافکاری.

همانظور که در باکس آفیس هفته قبل پیش‌بینی می‌شد، اکران فیلم Action Point تازه آغاز شده و فیلم Overboard در حال خداحافظی بود. وقتی این فیلم‌ها دیدند ماشینشان جای خالی دارد، فیلم Breaking In را هم با خود برده و جای پارک خود را به سه فیلم Oceans 8 ،Hereditary و Hotel Artemis دادند. تا زمانی که این همه تیر و تیراندازی در باکس آفیس باشد، مشخص است که هیچ فیلمی بدون تفنگ جرأت حضور در این جدول را نخواهد داشت.

فیلم Avengers: Infinity war نیز کم کم با کاهش فروش خود، به فکر خروج از جمع ده فیلم پرفروش است و همه چند میلیون نفری که قسمت‌های قبل این سری را دنبال می‌کردند، اکنون دیگر فیلم را دیده‌اند. احتمالاً سازندگان Oceans 8 به این فکر کردند که شاید دیگر دیدن موی جو گندمی «جورج کلونی» (خودش هم از تهیه کنندگان این فیلم است) و خوش تیپی و جذابیت برد پیت نتواند جیبشان را پر کند. به همین دلیل ترجیح دادند به جای این که چند تا بابابزرگ را برای جوان‌های امروز نمایش دهند، خیالشان را راحت کنند و کلا مجلس زنانه به راه بیاندازند. بالاخره وقتی در فیلمی از «داکوتا فنینگ» 24 ساله تا «ساندرا بولاک» 53 بازی کند، دیگه چه کسی برای دیدن قیافه چهارتا سیبیل کلفت پول می‌دهد و صد البته ریانا را هم که نمی‌شود بیخیالش شد (البته نه بخاطر بازیگرش). در نتیجه به همین 8 تا رضایت دادند و دیگر سراغ Oceans 14 نرفتند.

از آنجایی که همیشه فیلم‌های ترسناک، اکشن و کمدی بالاترین فروش جدول را دارند، دیدن یک فیلم ترسناک دیگر در جدول چیز عجیبی نیست. فیلم Hereditary اولین فیلم سینمایی بلند با موضوعی ترسناک از «آری آستر» است که پیش از این سابقه ساخت چندین فیلم کوتاه را در کارنامه خود داشت. این فیلم با نقدهای تقریبا مثبت منتقدین تاکنون جایگاه معقولی در جدول بدست آورده است.

وقتی اکثر فیلم‌های اکشن با فروش خود خیال سرمایه‌گذاران را از سود و برگشت سرمایه راحت می‌کنند، تعجبی ندارد که جودی فاستر را به جای اینکه همچون یک بره در سکوتی دور از سینمای تجاری و یا در ماشین یک راننده تاکسی دیگر ببینیم، سرگردان در اتاق های هتل آرتمیس مشاهده کنیم. Hotel Artemis سومین فیلم تازه وارد این جدول است که با فروش آخر هفته خود رتبه هشتم را تصاحب کرد.

باید منتظر ماند و دید در شرایطی که فیلم‌های Jurassic World: Fallen Kingdom و Incredibles 2 به جدول نزدیک می شوند، کدام فیلم‌ها قربانی‌های بعدی خروج خواهند بود. بدون شک مقاومت در برابر تخیل کودکان و قدرت خانواده Incredibles 2 در توان هر فیلمی نیست.

در ادامه مروی خواهیم داشت بر سه فیلم تازه اکران و در نهایت طبق روال هر هفته سری خواهیم زد به جدول باکس آفیس! در ادامه مطلب با ما همره باشید.

Oceans 8 باکس آفیس

Oceans 8

IMDBMetascoreRotten Tomato
6.2/106168%
  • سبک: اکشن، کمدی، جنایی  
  • کارگردان: گری راس
  • بازیگران: ساندرا بولاک، کیت بلانشت، آن هتوی، هلنا بونهام کارتر، ریانا، میندی کالینگ
  • عرضه توسط: Warner Bros. Pictures
  • محصول: ایالات متحده
  • بودجه: 70 میلیون دلار
  • تاریخ انتشار: 8 ژوئن 2018
  • مدت زمان فیلم: 1 ساعت و 50 دقیقه

Oceans 8 به لطف طیف بازیگران اسم و رسم داری (البته به غیر از ریانا) که «گری راس» کارگردان فیلم جمع کرده، فیلمی با‌مزه توأم با هیجان به نظر می‌رسد؛ اما به شخصه بعید می‌دانستم فیلم تمام مردانه را تمام زنانه کنند و جواب بگیرند. حرفم را اشتباه متوجه نشوید، چون برای خانم‌ها و بازیگران زن ارزش بالایی قائلم فقط از روی جوانی و خاطره بد ریبوت Ghostbusters همچین تصوری داشتم.

در تریلر یکی دو سکانس واقعاً خنده دار وجود دارد؛ البته اگر با طنز زنانه ارتباط برقرار می‌کنید. بر اساس چیزی که از اخبار و ویدیوهای فیلم دستگیرم شد، برای لذت بردن از Oceans 8 باید تریلوژی قبلی را کلاً از خاطراتان پاک کنید. فیلم‌های Ocean از 1960 گرفته تا سه گانه «استیون سادربرگ» هیچ‌گاه راجع به داستان و پیچش‌های درونیش نبوده و همیشه حول یک گروه حرفه‌ای از شارلاتان‌ترین کلاه برداران دنیا جریان داشته که قصد دارند از کازینویی سرقت کنند. طرفداران به این دلیل سری را دنبال می‌کنند، چون از حضور بازیگران تراز اول و شاخص در کنار یکدیگر لذت می‌برند و این همیشه نقطه قوت سری Ocean بوده است. به شخصه فکر نمی‌کنم واقعاً برای کسی مهم باشد که داستان و انگیزه شخصیت‌های فیلم چیست؛ خیلی‌ها فقط به سینما می‌رفتند تا «فرانک سیناترا» و «دین مارتین» یا «جورج کلونی» و «برد پیت» را گرم گفت و گو و شوخی های ملیح و موذیانه ببینند و حالش را ببرند.

راستش در Oceans 8 هم قضیه خیلی تفاوتی نکرده و هنوز بستر سابقش را دارد؛ فقط به جای بازیگران سر‌شناس مرد، از چهره‌های پرطرفدار زن استفاده شده است. با توجه به این که از فیلم‌های گذشته با بازیگران مرد سری خیلی لذت برده‌ام، نمی توانم بگویم که از اکران Oceans 8 به خاطر داستان جذاب و مهیجش در پوست خود نمی‌گنجم! اما بدم نمی‌آید تقابل «ساندرا بولاک» و «کیت بلانشت» را با یکدیگر ببینم. بدون شک بین بازیگران زن هالییود این دو بهترین گزینه‌هایی بودند که گری راس می توانست به عنوان شخصیت‌های اصلی انتخاب کند. «آن هتوی»، «میندی کالینگ»، «سارا پلسون»، «آکوافینا»، «ریانا» و «هلنا بونهام کارتر» شش یار دیگر اوشن هستند تا یکی دیگر از تیم‌های پر ستاره سری بسته شود. چیزی که تریلر رویش تمرکز خاصی دارد خودنمایی بازیگران قدرتمندش است که هر کدامشان می توانستند به تنهایی ستاره یک فیلم باشند (البته باز هم به جز ریانا).

 همانطور که گفته شد مانور فیلم روی بازیگران پرقدرتش است و سناریو چیزی به جز یک داستان نخ نما شده نیست؛ اما اگر خیلی کنجکاوید که داستان از چه قرار است ادامه مطلب را دنبال کنید؛ اگر هم که مثل من توجهی به این جور چیزها ندارید، تریلر را ببینید و بروید سر فیلم بعدی! دبی اوشن، خواهر کوچکتر دنی اوشن، پس از گذارندان 5 سال و 8 ماه در زندان برای یک سرقت برنامه ریزی کرده و همکار سابقش لو را متعاقد می‌کند که در این سرقت با او شریک شود. طبق معمول سری دبی برای سرقت نیاز به یک تیم حرفه ای دارد، بنابر این آمیتا (متخصص جواهرات) ، تمی (نزول خور)، کنستانس (کلاه بردار خیابانی)، لزلی (هکر حرفه ای) و رز ول (طراح لباس) را که از کلاه‌برداری گرفته تا هک سیستم‌های امنیتی در رشته تخصصیشان هست را استخدام می‌کند. دبی، معشوقه قبلی و عامل محکومیت زندانیش کلاد بکر را، بهترین وسیله برای سرقت یک گردنبند 150 میلیون دلاری می‌بیند تا هم انتقامش را بگیرد هم نقشه‌اش بهتر پیش برود. دیگر باقی جریان را خودتان می‌توانید حدس بزنید.

فیلم شاید برد پیت و «مت دیمون» را نداشته باشد، اما چه کسی پیدا می‌شود که از تقابل کیت بلانشت با ساندرا بولاک لذت نبرد. اگر کسی هم باشد یا دروغ می‌گوید یا رو راست بگویم خیلی از سینما سر در نمی‌آورد. زیاد راجع به خانم‌ها صحبت کردیم یادم رفت بگویم، در فیلم «ریچارد آرمیتاج» (تورین در فیلم Hobbit) و «دیمن لوئیس» (نیکلاس برودی در سریال Homeland) هم بازی می‌کنند تا جنس مردان هم جور باشد. دیگر بازیگران سرشناس فیلم می‌توان به «داکوتا فانینگ» و «جیمز کوردن» نیز اشاره کرد. فیلم اگر بد هم باشد تواسنته خوب بفروشد، پس احتمالاً ارزش حداقل یک بار تماشا را خواهد داشت.

Oceans 8 باکس آفیس

Hereditary

IMDBMetascoreRotten Tomato
8.1/108793%
  • سبک: درام، ترسناک          
  • کارگردان: آری استر
  • بازیگران: تونی کولت، مالی شاپیرو، آلکس ولف، گابریل بیرن
  • عرضه توسط: A24
  • محصول: ایالات متحده
  • بودجه: 10 میلیون دلار
  • تاریخ انتشار: 8 ژوئن 2018
  • مدت زمان فیلم: 2 ساعت و 7 دقیقه

شاید تا کنون فیلم‌های ترسناک زیادی دیده باشید که بعضی از آنها برایتان بسیار چندش آور، بعضی عجیب و برخی واقعا ترسناک بودند. اما آنچه که در فیلم Hereditary به روی پرده رفت، نمایانگر ترسی عجیب‌تر و شاید چندش آورتر از تجربیات قبلی تماشاگران بود. علاقه‌مندان به فیلم‌های ترسناک مدتی است که دوران خوبی را سپری می‌کنند. فیلم‌هایی مانند Get out و اخیراً فیلم A quiet place از عناوین موفق این ژانر در گیشه بودند. فیلم Hereditary با داستانی روانشناختی و درام پا در مرزهای متفاوتی از ژانر ترسناک گذاشته است. مرزهایی که می توان رد آن ها را تا فیلم درخشش کوبریک دنبال کرد.

داستان فیلم روایت گر خانواده‌ای است که بعد از مرگ مادربزرگ، دچار یک ترومای روانی می شود. آنی گراهام (تونی کولت) سازنده خانه‌های میناتوری تودرتوست که به همراه همسر و دو فرند نوجوانش زندگی می‌کند. بعد از مرگ مادر آنی، زندگی وی و فرزندانش تحت تاثیر نیروی این زن مرده قرار می‌گیرد و نیرویی آنی را به سمت کشف اسرار شومی در مورد خانواده‌اش پیش می‌برد.

Hereditary همانند The Witch دیگر فیلم استودیوی مستقل A24 وحشتی مرموز و پنهان دارد. «آری استر» نویسنده/ کارگردان فیلم (که به خاطر سریال کمدی سیاهش در سال 2011 به نام The Strange Thing About the Johnsons شناخته می‌شود) فیلم را به گونه‌ای ترسیم کرده که بیننده حس تماشای یک اثر ترسناک را ندارد، بلکه با یک درام وحشتناک مواجه می‌شود. فیلم خانواده‌ای در بحران را با شکاف‌هایی احساسی نمایش می‌دهد، سپس یک چیز سیاه، یا شاید هم شیطانی در این شکاف‌ها وارد می‌کند که رفته رفته همه خوبی‌ها و پاکی‌های روابط خونی را از بین می‌برند.

Hereditary توانسته وحشتی در هم آمیخته از ترس ماورالطبیعه و ترس روانشناسانه را به خورد تماشاگر بدهد تا جاییکه تماشاگر همانند شخصیت‌های فیلم در تفکیک جنون و عامل وحشت دچار چالش می‌شود. «تونی کولت» با ایفای نقش مادری وحشت کرده و آشفته، «آلکس ولف» در نقش پسر نوجوان و یاغی خانواده و چهره راز آلود «مایلی شاپیرو» در نقش دختر خانواده، حس رازآلود و منحوس این خانواده را تقویت کرده‌اند.

شکستن مرز واقعیت و خیال، تغییر روایت از یک فیلم درام به روایتی آغشته به ترس، ممکن شدن هر ناممکن و طعم این میراث شوم در داستان در کنار فروپاشی‌های روانی شخصیت‌ها در فیلم باعث شده که تماشاگر انتخاب کند فیلم را از منظر یک داستان تراژیک که شخصیت‌هایش عقلشان را از دست داده‌اند تماشا کند یا یک داستان ترسناک فراواقعی را نظاره‌گر باشد.

با همه این‌ها و با وجود نقد‌های مثبت منتقدان و فروش تقریبا مطلوب فیلم در هفته اول، فقط گذر زمان مشخص می‌کند که طرفداران فیلم ترسناک بیشتر تمایل دارند که فیلم ترسناک هنری تماشا کنند یا روح چاقو بدستی را ببینند که حتی به پدر خودش هم رحم نمی‌کند.

Oceans 8 باکس آفیس

Hotel Artemis

IMDBMetascoreRotten Tomato
6.4/105758%
  • سبک: اکشن، دلهره آور
  • کارگردان: درو پیرس
  • بازیگران: جودی فاستر، استرلینگ کی.براون، سوفیا بوتلا، دیو باتیستا، جف گولدبلام
  • عرضه توسط: Global Road Entertainment
  • محصول: ایالات متحده        
  • بودجه: 15 میلیون دلار               
  • تاریخ انتشار: 8 ژوئن 2018

Hotel Artemis جزو دسته فیلم‌هایی نیست که به خاطرشان هوس کنید به سینما بروید. اما ظاهراً از آن توفیق‌های اجباری است که وقتی تماشایش را شروع کردید دلتان نمی خواهد به همین زودی ها تمام شود. شاید دلیل حرفم تریلر نیمه اکشن فیلم باشد. هتل آرتمیس بیمارستانی برای خلافکاران است. کسانی که زخمی به هتل می آیند، اگر با قوانین خلع سلاح شدن و پرداخت هزینه‌ها کنار بیایند تیمار می شوند و می توانند در هتل اقامت داشته باشند. این اولین کار «درو پیرس» در مقام کارگردانی است. اگر چه او در  ساخت فیلم هایی مثل Mission Impossible Rogue Nation و Iron Man 3 همکاری داشته اما بار اولش است که خود بلندگو به دست روی صندلی کارگردانی می‌نشیند.

تابستان امسال با اوضاع فیلم‌های ضعیفش به یک جان تازه نیاز داشته و ظاهراً Hotel Artemis توانسته این ناجی (حداقل در ژانر اکشن) باشد. داستان کاملاً جدید و بکر است و می‌شود رویش حساب باز کرد. در عین حال فیلم روی بازیگرانش نیز حساب ویژه‌ای باز کرده وفقط به سناریویش تکیه ندارد. «جودی فاستر» نقش یک پرستار بلبل زبان و مشروب‌خوار را بازی می‌کند که فرشته نجات مجرمین محسوب می‌شود. در عین حال «جف گولدبلام» که گرگ‌شاه لس آنجلس لقب دارد یک جانی روانی است که از تماشای نابودی شهر لذت می‌برد. نقش جودی فاستر در فیلم جذاب به نظر می‌رسد، راستش جودی فاستر را در هر قالبی به جز شخصیت مزخرفش در فیلم Elysium ببینیم برایمان مورد قبول است.

«استرلینگ کی براون» و «برایان تایر هنری» در تریلر نمایش داده شده نقش چندانی نداشتند. «کنت چویی» ظاهراً با قوانین هتل مشکل خاصی ندارد و «دیو باتیستا» با شخصیت اورستش نیز نره غول داستان به نظر می‌رسد. داستان در آینده‌ای خیالی جریان دارد که میزان جرم و جنایت افزایش یافته و خلافکاران به شکل سازمان یافته فعالیت می‌کنند که هتل آرتمیس یکی از آن‌هاست. دو خلافکار با نام‌های وایکیکی و هونولولو اقدام به سرقت از یک بانک می‌کنند، اما از آن جایی که موفق نمی‌شوند صندوق بانک را باز کنند، رو به دله دزدی آورده و مال و اموال پرسنل و مشتریان بانک را سرقت می‌کنند. چشم هونولولو به خودکار شیک یکی از کارمندان می‌افتد و علی رغم هشدار وی، خودکار را می‌گیرد. اما پس از این که از ماهیت مرموز خودکار و صاحب اصلیش مطلع می‌شود باید خودش را برای دردسرهای آینده آماده کند.

طیف وسیع شخصیت‌ها و تعاملشان با یکدیگر و مخصوصاً پایان غافلگیر کننده فیلم، بدون شک از آثار موفقی مثل Hateful Eight کوئنتین تارانتینو بهره گرفته، اما Hotel Artemis ظاهراً نتواسته در جمع‌بندی داستانی خیلی موفق ظاهر شود. اما مطمئناً اکشن خوش استایل فیلم که بی شباهت به فرنچایز John Wick نیست، می‌تواند برای مدتی سرگرم کننده باشد. در کنار بازیگران کهنه کاری مثل گولد بلام و جودی فاستر فیلم از دیگر ستارگانی مثل «سوفیا بوتلا»، «جنی اسلیت»، «زاکاری کوئینتو»، «چارلی دی» نیز استفاده می‌کند. ظاهراً با اکران همزمان Ocean 8 و Herditary فیلم نتوانست فروش چندانی در باکس آفیس داشته باشد، اما بازی متفاوت جودی فاستر می‌تواند دلیلی باشد که حداقل نسخه بلوری فیلم را دانلود کنیم.

در هفته‌ای که گذشت، Avengers: Infinity war با سابقه ترین فیلم جدول باکس آفیس، بعد از 7 هفته، میاندار جدول است و Oceans 8 نیز صدر‌نشینی را از آن خود کرده است. Deadpool 2 هنوز در زیر باران پول روی پله سوم می‌رقصد و فیلم Hereditary تنها فیلم ترسناک جدول، در اولین هفته اکرانش به رتبه چهارم بسنده کرده است. به نظر می‌رسد فیلم Life of the party نیز بعد از 5 هفته در حال خداحافظی با همسایگان بالایی بوده و دانگرید فیلم Upgrade در هفته بعد دور از انتظار نیست. در پایین، نگاهی آماری به جدول فروش هفته خواهیم داشت تا ببینیم فیلم‌ها با فروش آخر هفته خود چه تغییری در جدول ایجاد کرده‌اند.

 

فیلمرتبه فعلیرتبه هفته
گذشته
مدت زمان اکران
(هفته)
فروش آخر هفته
(میلیون دلار)
مجموع فروش تاکنون
(میلیون دلار)
Ocean's 8 باکس آفیسOcean’s Eight1141.541.5
Ocean's 8 باکس آفیسSolo: A Star Wars Story2315.2176.1
Ocean's 8 باکس آفیسDeadpool 23413.7278.7
Ocean's 8 باکس آفیسHereditary4113.013.0
Ocean's 8 باکس آفیسAvengers: Infinity War576.8654.7
Ocean's 8 باکس آفیسAdrift625.121.7
Ocean's 8 باکس آفیسBook Club744.256.9
Ocean's 8 باکس آفیسHotel Artemis813.23.2
Ocean's 8 باکس آفیسUpgrade922.29.5
Life of the Party1052.150.3
منبع: IMDB

امیدوارم که از تریلرها و مطالب این هفته لذت برده باشید. شما دوستان می‌توانید نظرات و پیشنهادات‌ خود را جهت بهبود عملکرد این بخش با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402