فیس بوک برای نمایش تبلیغات سلاح و ادوات جنگی، محدودیت سنی اعمال می‌کند

فیس بوک برای نمایش تبلیغات سلاح و ادوات جنگی، محدودیت سنی اعمال می‌کند
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیس بوک روز جمعه اعلام کرد که سیاست‌های تبلیغاتی خود را تغییر می‌دهد و تبلیغات مربوط به جنگ‌افزارها را همانند فروش گلوله سلاح‌های گرم، برای افراد زیر 18 سال، نمایش نخواهد داد.

در حال حاضر شبکه‌های اجتماعی، تبلیغ کردن وسایل جنگ‌افزاری را ممنوع کرده‌اند؛ اما فیس بوک برای بازارگرمی، محدودیت سنی برای تبلیغ سلاح و دیگر ادوات جانبی همانند کمربندها، غلاف و چراغ‌قوه‌های مخصوص سلاح قرار داده است. قانون جدید فیس بوک از اوایل تیرماه اجرایی خواهد شد. امریکا همیشه شاهد بحث و نظرات مختلف در مورد قانون حمل سلاح بوده است و در طی سال‌های اخیر حوادث گوناگون تیراندازی در مدارس منجر به یک گرایش سرسختانه در مقابل تبلیغ سلاح و کشتار در شبکه‌های اجتماعی شده است.

فیس بوک

فیس بوک تنها شرکت از دره سیلیکون نیست که با استفاده از تغییر در سیاست‌های اجرایی خودش، سر تعظیم در مقابل این اتفاقات و گرایش‌ها فرود آورده است. ماه گذشته بود که یوتیوب، شبکه بزرگ رسانه‌ای که گوگل آن را خریداری کرده است، اعلام کرد که همه شبکه‌هایی ویدیویی و تلویزیون‌های شخصی که به صورت کانال در یوتیوب تبلیغ اسلحه و جنگ‌افزار می‌کند را خواهد بست. این شرکت در حال حاضر، همه شبکه‌هایی که فروش اسلحه را تبلیغ می‌کردند، موقتاً بسته است.

فیس بوک

فیس بوک در طول سال‌ها گذشته، دچار بحران‌های شدیدی شده است که در طول 14 سال سابقه فعالیت خودش بی‌نظیر بوده‌اند. مشکلات حفظ حریم خصوصی و جمع‌آوری اطلاعات کاربران از جمله مشکلاتی بود که ضربه سختی به فیس بوک وارد کرد. در جریان انتخابات سال گذشته امریکا، فیس بوک اطلاعات کاربران خودش را برای یک بررسی روانشناسی و اجتماعی به دانشگاه کمبریج می‌فروشد و این دانشگاه از این داده‌ها برای تحلیل نتیجه انتخاباتی که منجر به پیروزی ترامپ شد، استفاده می‌کند. همین کار بعد از چندین ماه افشا شد و باعث شد که مردم دیدگاه خودشان را نسبت به فیس بوک تغییر دهند. تعداد قربانیان این سرقت اطلاعاتی، 87 میلیون کاربر بوده است.

گریبان فیس بوک از اتهامات دوره انتخاباتی هنوز هم خلاص نشده است و اغلب کاربران فیس بوک را متهم می‌کنند که مقاومت کافی و لازم در مقابل هکرهای روسی که در طول دوران انتخاباتی با انتشار محتوای جعلی و جنجالی قصد تخریب و دست‌کاری اطلاعات انتخاباتی را داشتند، نشان نداده است. هکرهای روسی از طرف ترامپ بارها به دست‌کاری در نتیجه انتخابات متهم شده‌اند.

فیس بوک

فیس بوک با تغییر قانون در تبلیغات، باج بزرگی به کسانی که با نارضایتی از فیس بوک دل کنده‌اند، داده است و بخشی از رضایت مشتریان بزرگ خود را از دست خواهد داد. برخی از محافظه‌کاران آمریکایی اعتقاد دارند که فیس بوک تبدیل به چکشی برای سرکوب کردن لیبرال‌ها و محافظه‌کاران شده است. روز جمعه، فیس بوک، قوانین تبلیغاتی خودش را با عنوان تبلیغات مجاز و غیرمجاز اسلحه برای کودکان به‌روزرسانی کرده است. برای مثال، تبلیغات گیره‌های اسلحه، رنگ مخصوص اسلحه بر اساس محدودیت سنی مجاز خواهد بود و تبلیغ فروش اسلحه، گلوله و حتی سلاح‌های اسباب‌بازی ممنوع خواهد بود.

فیسبوک اعلام کرده است که هفته جاری را به بررسی مشکلات و راه‌کارهای صنایع مختلف بر اساس تغییرات جدید در قوانین تبلیغی بررسی خواهد کرد.

کلام آخر

برای اخبار بیشتر از دنیای فناوری با پلازامگ همراه بمانید، شما همچنین می‌توانید در بخش نظرات، دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 163.5 میلیون دلار
    سریع و خشن 9
    اکران: 25 ژوئن 2021
  • 157.5 میلیون دلار
    یک مکان آرام 2
    اکران: 28 می 2021
  • 154.8 میلیون دلار
    بیوه سیاه
    اکران: 09 جولای 2021
  • 51.4 میلیون دلار
    Space Jam: A New Legacy
    اکران: 16 جولای 2021
  • 50 میلیون دلار
    بچه رئیس 2
    اکران: 02 جولای 2021
  • 40.4 میلیون دلار
    The Forever Purge
    اکران: 02 جولای 2021
  • 16.9 میلیون دلار
    Old 2021
    اکران: 23 جولای 2021
  • 13.4 میلیون دلار
    Snake Eyes
    اکران: 23 جولای 2021
  • 7 میلیارد تومان
    دینامیت
    اکران: 10 تیر 1400
  • 1.5 میلیارد تومان
    خورشید
    اکران: 27 آبان 1400
  • 1.36 میلیارد تومان
    هفته‌ای یک بار آدم باش
    اکران: 27 اسفند 1400
  • 950 میلیون دلار
    تک خال
    اکران: 27 اسفند 1400
  • 257.43 میلیون تومان
    پیشی میشی
    اکران: 08 مهر 1400
  • 184 میلیون تومان
    خون شد
    اکران: 27 اسفند 1400
  • 90 میلیون تومان
    لاله
    اکران: 27 اسفند 1399
  • 84 میلیون تومان
    آقای سانسور
    اکران: 26 شهریور 1400