7 کار ارزشمند که می‌توانیم با بدنمان پس از مرگ انجام دهیم

جسد انسان
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

ابعاد زندگی ما در آینده بسیار متفاوت خواهد بود. بسیاری از موجودات منقرض می‌شوند و شاید برخی از انسان‌ها در مریخ زندگی کنند. اما برای دفن جسد انسان‌ها همواره سنت‌های خاصی داشته ایم. چه راه هایی برای دفن جسد وجود دارد!؟

آینده برای هیچ کس واضح نیست. شاید در آینده تمام حیواناتی که امروزه منقرض شده‌اند دوباره متولد شوند و یا حیوانات دیگری منقرض شوند. ممکن است انسان‌ها به سیاره مریخ رفته و در آنجا زندگی کنند؛ اما سنت‌های انسانی معمولا تغییر پذیری زیادی ندارند. در این میان، انسان‌ها و قومیت‌های مختلف رفتارهای متفاوتی در قبال بدن‌های مردگان دارند. بسیاری در سراسر جهان، جسد عزیزان از دست رفته‌شان را به خاک می‌سپارند و بسیاری نیز آن‌ها را می‌سوزانند. برخی آن‌ها را در تابوت می‌گذارند و برخی نیز تنها به پارچه‌ای بسنده می‌کنند. اینجا نمی‌خواهیم در مورد درست و یا غلط بودن این رسومات سخن بگوییم؛ بلکه تنها می‌خواهیم به اتفاقات مختلفی که برای انسان می‌افتد اشاره کنیم.

فهرست:

7 کاری که می توانیم بعد از مرگ با بدنمان انجام دهیم:

بدن انسان معمولا بعد از دفن شدن شروع به تجزیه درونی می‌کند. آنزیم‌هایی که در بدن خود انسان‌ها وجود دارند، بدن را تجزیه کرده و بعد از چند ماه، تنها از بدن یک انسان، چند استخوان‌ باقی می‌ماند. تصورش هم برای شما دردآور است نه؟! اما ما در قرن 21 زندگی می‌کنیم. دیگر روش‌های سنتی تعیین کننده نیستند، انواع و اقسام روش‌های دفن کردن وجود دارند که شاید دانستنش برای شما بسیار عجیب باشد. تصور می‌کنید که بتوانید یک زندگی دیجیتال پس از مرگ را تجربه کنید! در ادامه به برخی باور های انسانِ پس از مرگ اشاره می‌کنیم:

1. خود را به فضا پرتاب کنید!

جالب است بدانید که پرتاب جسد های مردگان به سمت فضا، پدیده‌ای بشدت در حال افزایش است! شرکت Mesoloft در زمینه پرتاب مردگان به ارتفاع حدود 24084 متر فعالیت می‌کند و یکی از معدود شرکت‌هایی است که شما را متقاعد می‌کند تا به ارتفاع‌های بالا بروید. اما چرا؟! الکس کلمنتز، سرپرست Melosoft، یک پاسخ ساده دارد:

من فکر می‌کنم مردم از قرار دادن جسد مردگان خود در یک جعبه چوبی خسته شده اند.

زمانی که جسد شما به ارتفاع 24000 متری رفت، با یک شلیک بلند، تابوت شما به ارتفاع 100000 متری پرتاب می‌شود. روباتی نیز در این پرتاب از جسد شما فیلم می‌گیرید که می‌توانید آن را در مراسم یابود خود پخش کنید!

جسد انسان

2. به معبد بودایی ها بروید و برای همیشه در آن استراحت کنید

خدمات مراسم خاکسپاری در ژاپن می‌تواند بسیار گران تمام شود. یک گورستان به نام Ruriden در معبد Koukokuji Buddhist در توکیو می‌تواند خدمات ارزان تری را پس از مرگ ارائه بدهد. این معبد برای جسد شما فضای کوچک و با دمای پایین با یک مجسمه بودا آماده می‌کند که البته فضای آن کمی کوچکتر از آنچه می‌گویند است. بیش از 2000 اتاق از این نوع اتاق ها در این معبد وجود دارد و با کیت الکترونیکی که در پشت آن تعبیه شده، خانواده های از دست رفتگان می‌توانند اطلاعات فوت عزیزانشان را ثبت کنند.

هزینه این قفسه‌ها، 6600 دلار به همراه هزینه نگهداری سالانه 80 دلار است. این هزینه نسبت به هزینه‌های 10 ها هزار دلاری مراسم های سنتی ژاپنی بسیار بسیار کمتر است.

جسد انسان

3. بقایای جسم خود را به الماس تبدیل کنید!

به همین دلیل است که این الماس‌ها گاهی الماس های خونین نامیده می‌شود. در فرآیند استخراج معادن، پالایش، فروش، برش و در نهایت حصول یک تکه جواهر درست، خون های زیادی ریخته می‌شود. اما می‌توان این فرآیند ها را با چیزهای دیگری هم جایگزین کرد. Moissanite یک الماس بسیار روشن است. هر چقدر این الماس روشن است، همان قدر هم ترسناک است؛ چرا که بخش زیادی از آن از استخوان جسد انسان‌های مرده ساخته شده است. استخوان های شما قدرت درخشندگی زیادی دارند.

اگر تمام استخوان های خود را پودر کرده و فشرده کنید و با استفاده از ماشین های صنعتی خاص آن را به یک الماس تیدیل کنید، 13 هزار پوند می‌ارزد!

طبق گفته LifeGem، این امر بخاطر گرمایش کربن های موجود در استخوان انسان هاست. این کربن ها زمانی که گرما داده می‌شوند، درخشندگی زیادی پیدا می‌کنند. شما می‌توانید روی الماس هایی که از استخوان دوستانتان درست کرده اید نام آن ها را حک کنید.

جسد انسان

4. مرجان دریایی شوید!

اگر دوست دارید باقی مانده بدنتان بعد از مرگ یه یک هدف مفید تر اختصاص یابد، می‌توانید در حفاظت از اکوسیستم های زیر دریا از آن استفاده کنید. مرجان های توپی یا Reef Ball ها توپ های صخره ای هستند که اجازه می‌دهند مرجان ها و موجودات زیر دریایی به آن بچسبند و جزئی از آن شوند.

شرکتی به نام Eternal Reefs می‌تواند توپ های مرجانی مخصوص بتنی درست کرده و با ترکیب آن با استخوان های جسد یک انسان به درون اقیانوس بیندازد و اجازه دهد که موجودات زیر دریایی به آن بچسبند و زندگی کنند.

جسد انسان

5. اجازه دهید قارچ جسد شما را تجزیه کند

اگر چه از لحاظ دیداری، دیدن جسد تجزیه شده یک انسان جالب نیست اما این بدن تجزیه شده دوباره به چرخه مواد برگشته و مواد غذایی زیادی را برای افراد بازمانده تولید می‌کند! اما مواظب باشید اگر بدن شما با موادی مثل فرمالدهید ها تجزیه شوند می‌توانید برای طبیعت مضر باشید ولی اگر بدن شما بوسیله قارچ های مخصوص تجزیه شود، مواد مفیدی از بدن مرده شما باقی خواهد ماند.

هنرمند و مدیر عامل شرکت Ceoio، جائه ریم لی، جایگزین بسیار خوبی را برای شیوه های دفن سنتی پیدا کرده است. او یک کت وشلوار به نام  Infinity Burial Suit اختراع کرده که قارچ هایی که درون این کت و شلوار رشد می‌کنند، می‌توانند بدن یک انسان را کاملا تجزیه کنند. پوشیدن این کت و شلوار، سلامت و سرعت تجزیه بدن انسان ها را به شدت زیاد می‌کند و بدن انسان را به مواد طبیعی و مفید تبدیل می‌کند.

جسد انسان

6. در یک جزیره شناور دفن شوید

اگر یک گورستان در حومه شهر برای شما ترسناک است. به هنگ کنگ بروید. در هنگ کنگ یک قبرستان دریایی شناور طراحی شده که به دلیل زیاد بودن مرگ و میر در این شهر، فشار ناشی از دیدن قبرستان های بزرگ در سطح شهر را از دوش مردم بر می‌دارد! این قبرستان شناور خاکستر حدود 370،000 نفر را در خود ذخیره می‌کند. طراحی این جزیره مردگان توسط استودیوی BREAD انجام شده که یک راهرو دایره ای را طراحی کرده اند و از هر زاویه امکان نمایش بدون مانع را فراهم می‌کنند.

جسد انسان

7. به لطف تکنولوزی هوش مصنوعی، به صورت دیجیتالی احضار روح شوید!

خوب، تمام صحبت های ما در مورد بدن فیزیکی شما بود اما اگر بخواهید ذهن خودتان را پس از مرگ جاودانه کنید چه؟! آپلود کردن تمام ذهنیات یک انسان درون یک فایل می‌تواند یک ایده بسیار تخیلی باشد، اما احیا کردن ذهن شما دیگر یک رویا نیست. شرکت هایی مثل شرکت سوئدی Fenix Begravning از الگوریتم های پیشرفته هوش مصنوعی برای ایجاد یک هویت دیجیتالی و تعاملی مبتنی بر یک فرد، استفاده می‌کنند.

با این فناوری می‌توانید به قول این شرکت، صداهایی را از طرف دیگر، بشنوید. این هوش مصنوعی می‌تواند با استفاده از الگوهای از پیش تعریف شده برای آن، ذهنیات و سخنان فرد را پیش بینی کرده و به جای آن به سولات مطرح شده برایش، پاسخ دهد. تکنولوژی پشت این کار، مربوط به سابقه اجتماعی و مجازی افراد می‌شود؛ نه پیش بینی های تصادفی.

جسد انسان

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402