باکس آفیس: صدر‌نشینی شگفت انگیز Incredibles 2

  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

پس از اکران چند فیلم اکشن و ابرقهرمانی، این بار نوبت به یک انیمیشن پیکساری رسیده که سلطنت را از دیگر رقبایش برباید. Incredibles 2 پس از 13 سال، اکران و با فروش فوق العاده‌اش صدرنشین جدول باکس آفیس شد.

برای شکست دادن تمام برو بچه‌های جنگ ستارگان و قهرمانان مارول، فقط یک چیز کافی است. بچه‌تان پایش را به زمین بکوبد و شما را مجبور کند که او را به سینما ببرید تا خانواده ابر قهرمانان Incredibles را با کیفیت HD ببیند. در این هفته شماره دوم سری انیمیشن‌های Incredibles بعداز سیزده سال اکران شد و با فروش موفقیت‌آمیز خود در همین ابتدای کار تمام قهرمانان و ابرقهرمانان باکس آفیس را قلع و قمع کرد. این فیلم با فروش 180 میلیون دلاری توانست رکوردشکن باشد و از انیمیشن Finding Dory پیشی بگیرد. شاید بسیاری از نوجوانانی که 13 سال پیش شیفته این کارتون بودند، در این هفته بچه به بغل و به این بهانه که «این بچه دلش می‌خواد» دوباره به تماشای این اثر جذاب از پیکسار بنشینند.

یکی دیگر از فیلم‌های موفق این هفته، فیلم تازه اکران TAG است که با بازی «جرمی رینر» و داستان کمدی متفاوتی که داشته، توانست جایگاهی در جدول برای خودش دست و پا کند. در چند ماه اخیر هر فیلمی که با بازی بازیگران سیاه پوست اکران شد، اگر نتوانست به صدر جدول برسد، خارج از جدول هم نبود. فیلم‌هایی مثل Acrimony و اخیرا فیلم Breaking، گواه این ادعا بودند و اکنون Superfly با مجموعه‌ای از بازیگران سیاه پوست، تازه وارد جدول باکس آفیس است.

در این هفته خارج از جدول باکس آفیس نیز بی سر و صدا نبود. اتفاق مهم این هفته صعود مجدد فیلم A Wrinkle in Time در رتبه فروش بود و با این که در طول هفته چندین بار در جمع 10 فیلم جدول قرار گرفت، نهایتا با فروش حاصله از مدت زمان اکرانش، پایان هفته را با رتبه 11‌ام به پایان رساند. فیلم Gotti نیز با بازی «جان تراولتا» که یک بیوگرافی از زندگی جان گوتی (یکی از روسای مافیای نیویورک) است، با اینکه اکران محدودی داشت، توانست به جایگاه 12‌ام برسد. بالاخره حتی اگر داستان جان گوتی و مافیا را دوست نداشته باشید، نمی‌توانید از نقش آفرینی‎های جان تراولتا چشم‌پوشی کنید. اما اگر طرفدار بالیوود و اکشن هندی و خالی‌بند‌های اغراق‌آمیز هستید، پا روی پله 13 هم بگذارید، تا «سلمان خان» و «آنیل کاپور» با 250 تا سرعت شما را به دنیایی از هیجان و سرعت هندی و یک fast and furious شرقی با نام Race 3 پرتاب کنند (آخر نسخه آمریکایی کم بود، هندی‌ها هم وارد شدند).

انگار هر پوستری از «خاویر باردم» دیدیم، باید دنبال «پنه‌لوپه کروز» هم بگردیم. بعد از فیلم Everybody Knows باز هم این دو بازیگر در فیلم loving pablo در نقش پابلو اسکوبار و همسرش در کنار یکدیگر ظاهر شدند. پس از loving Vincent و loving Pablo باید منتظر باشیم و ببنیم فیلم بیوگرافی بعدی در مورد کدام شخصیت لاولی خواهد بود.

فهرست:

باکس آفیس هفته اخیر

همان‌طور که گفتیم،  باکس آفیس این هفته سه مهمان تازه داشت و یکی از این مهمان‌‌ها احتمالا مثل بچه‌های مارول با پیژامه آمده و به این زودی قصد رفتن ندارد. به همین بهانه این هفته را به بررسی سه فیلم Incredibles 2 ،Superfly و TAG اختصاص خواهیم داد.

با تریلر و معرفی فیلم‌ها در ادامه با ما همراه باشید:

باکس آفیس

Incredibles 2

IMDBMetascoreRotten Tomato
8.5/108094%

سبک: انیمیشن، اکشن، علمی- تخیلی

کارگردان: برد برد

صدا پیشگان: کریگ تی. نلسون، هالی هانتر، سارا واول، ساموئل ال جکسون

عرضه توسط: Walt Disney Studios Motion Pictures

محصول: ایالت متحده

تاریخ انتشار: 15 ژوئن 2018

مدت زمان فیلم: ا ساعت و 58 دقیقه

کمپانی پیکسار در اوایل صده 21 موج نویی از انیمیش‌های جدید و سه بعدیش را به اکران درآورد و خون تازه‌ای به رگ‌های هالیوود تزریق کرد. حول و حوش سال 2010 بود که کلی دنباله برای این انیمیشن‌ها که برای خودشان اسم و رسمی در کرده بودند، منتشر شد. کمپانی حتی سومین قسمت از Toy Story را نیز اکران کرد که از قضا با استقبال بالایی هم از سوی مخاطبان مواجه گردید. البته انیمیشن‌هایی مثل Cars 2 و Cars 3 و Monsters University نیز اکران شدند، که نتوانستند انتظارات را برآورده کنند و از موفقیت قسمت‌های اول خیلی فاصله داشتند، اما همچنان خبری از Incredibles 2 نبود.

سیزده سال از انتشار قسمت اول Incredibles گذشت و پیکسار پس از مدت‌ها به یاد ساخت دنباله‌ای برای این انیمیشن خوش‌ ساخت و پرطرفدار افتاده است. کارگردانی فیلم را مثل گذشته «برد برد» به عهده دارد که از آخرین فیلم‌های غیر انیمیشنی‌اش می‌توان به Tomorrowland با بازی «جورج کلونی» در 2-3 سال پیش اشاره کرد. پس هیچ تعجبی ندارد که ماجراجویی این خانواده ابرقهرمانی و شگفت انگیز این قدر خلاقانه و غیر اقتباسی باشد. خوشبختانه Incredibles 2 در حد قسمت قبل ظاهر نمی‌شود، بلکه برخلاف انتظارات یک سر و گردن هوشمندانه‌تر ساخته شده است. داستان دقیقاً از همان جایی که در گذشته به اتمام رسیده بود، آغاز می‌شود (البته اگر در این دوره زمانه یادتان باشد که اصلاً کجا تمام شده بود). در آخرین سکانس قسمت اول باب پار قدرتمند «آقای شگفت انگیز»، هلن پار «دختر کشسان» و پسر تیز و فرزشان دش و دختر نامرئیشان وایولت با Underminer بدذات روبرو می‌شوند. نبرد ابتدای داستان باعث بوجود آمدن خرابی‌ و آسیب‌های زیادی به شهر می‌شود. گروه شگفت‌انگیزها بار دیگر لباس‌های ابرقهرمانیشان را از تن در آورده و به عنوان خانواده پار، گذر ایام می‌کنند. دیری نمی‌گذرد که یک خواهر-برادر سرمایه‌گذار و ثروتمند با یک پیشنهاد کاری برای قانونی کردن دوباره تشکیلات ابرقهرمانی نزد آقا و خانم پار و دوست قدیمیشان لوشس «یخبندان» می‌آید و از آنجایی که طی نبرد اول، هلن کمترین خرابی را به بار آورده، او را به عنوان نماینده ابرقهرمانان برمی‌گزینند. به این ترتیب باب خانه‌نشین می‌شود و باید از دش، وایولت و کودک خردسالشان جک-جک نگهداری کند، در حالی که هلن باید از راز یک شخصیت مرموز و شرور جدید به نام Screenslaver پرده بردارد.

با  توجه به فروش فوق‌العاده‌ای که فیلم در باکس آفیس داشته، می‌‌توانید حدس بزنید که چقدر صحنه‌های اکشن یا کمیک در انیمیشن زیاد است. بخش‌های زیادی از فیلم وجود دارند که از کوچک تا بزرگ را می‌خنداند. سکانسی که دختر کشسان قطار را از حرکت متوقف می‌کند را می‌‎توان یکی از اکشن‌ترین لحظه‌های ابرقهرمانی امسال تلقی کرد. برد برد شخصیت‌هایش را به درستی می‌شناسد و می‌داند که چگونه باید از شوخی و تبهر هر کدام استفاده کند. Incredibles 2 را می‌توان با 118 دقیقه یکی از طولانی‌ترین فیلم‌های پیکسار دانست اما ضرباهنگ درگیرکننده فیلم به گونه‌ای است که حتی لحظه‌ای احساس خستگی نخواهید کرد، هر چه باشد فیلم مخاطبان کوچکتر را هدف قرار داده و برای همه واضح است که بچه‌ها بیشتر از 1 ساعت در جایی بند نمی‌شوند مگر این که چیزی مسخشان کند. برد با Mission Impossible Ghost Protocol نشان داده که سینمای اکشن را به خوبی و درستی می‌شناسد و در عین حال با انیمیشن Ratatouille و The Incredibles ثابت کرده با دنیای کودکان نیز بیگانه نیست.  ظاهراً در فیلم آخرش توانسته با حفظ یک توازن درست اثری همه پسند خلق کند.

علاوه بر همه این‌ها، گویندگان همگی تراز اول هستند؛ «هالی هانتر» یکی از نقاط قوت فیلم محسوب می‌‍‌شود و توانسته بار دیگر نقش دختر کشسان را به بهترین شکل ممکن ایفا کند. حتی اگر پیکسار را به عنوان سازنده فیلم بیخیال شویم، خود برد برای استفاده از بهترین گویندگان برای زنده کردن شخصیت‌های انیمیشنش لایق تقدیر است. هانتر و «کریگ تی» (گوینده شخصیت باب) به عنوان یک زن و شوهر ابرقهرمان که با یکدیگر ازدواج کرده‌اند، باورپذیر و ملموس هستند. علاوه بر حضور «ساموئل ال جکسون» (در نقش لوشس) «باب اودنکرک» و «کاترین کینر» به جای شخصیت‌های وینستون و اولین دیور سخن می‌گویند تا فهرست گویندگان Incredibles 2 حسابی پر و پیمان باشد. در هالیوودی که همیشه پر است از ایده‌های کهنه و فیلم‌های پر هزینه و خسته‌کننده، تماشای یک انیمیشن بامزه و ابرقهرمانی حتی با سوژه‌ای تکراری مطمئناً خالی از لطف نیست. حتی تماشای تریلر انیمیشن لبخند را مهمان لب‌هایتان می‌‎کند.

باکس آفیس

SuperFly

IMDBMetascoreRotten Tomato
5.1/105454%

سبک: اکشن – جنایی

کارگردان: دایرکتور ایکس

بازیگران: ترور جکسون، جیسون میچل، مایکل ک. ویلمامز، جنیفر موریسون

عرضه توسط: Sony Pictures Releasing

محصول: ایالت متحده

تاریخ انتشار: 15 ژوئن 2018

بودجه: 16 میلیون دلار

مدت زمان فیلم: ا ساعت و 56 دقیقه

Superfly نسخه مدرن فیلم سیاه پوستی «گوردون پارک جونیور» در سال 1972 است که با همین نام ساخته شده بود. فیلم این بار توسط «دایرکتور ایکس» ساخته شده که اثر شاخصی را در کارنامه‌اش ندارد و بیشتر در زمینه ساخت موزیک‌ویدیو فعالیت داشته است. فیلم اصلی، داستان یک قاچاقچی مواد با نام مستعار «کشیش جوان» را در هارلم روایت می‌کرد که قصد دارد آخرین معامله بزرگ زندگیش را انجام دهد و از زندگی خلافکاری دست بکشد. داستان در نسخه جدید نیز به همین منوال است، کشیش جوان پس از این که از یک درگیری جان سالم به در می‌برد متوجه می‌شود که زمانش رسیده تا راهش را از زندگی پر خطر گذشته‌اش جدا کند، بنابراین با یکی از دوستانش برای معامله‌ای بزرگ با کارتل راهی مکزیک می‌شود، اما با دو پلیس فاسد مواجه شده که باعث می‌شوند قضیه بر وقف مراد پیش نرود.

ظاهراً دایرکتور ایکس با بهرگیری از تبهرش در کلیپ‌های رپ و گرته‌ برداری‌هایی واضح از آثاری مثل Carlito’s Way ،Payback و Belly توانسته فیلمی شسته رفته‌تر از گوردون پارک خلق کند. بر اساس شخصیتی که «آلکس سه» (نویسنده Watchmen)  فیلم‌نامه‌نویس Superfly برای کشیش نوشته، او تنها شخصیت عاقل بین دوستان کله‌پوکش محسوب می‌شود. فرق اصلی نسخه قدیم و جدید فیلم هم در همین نکته است. تمرکز نسخه قدیم بیشتر روی دو پلیس فاسدی بود که سهم بیشتری می‌خواستند، اما این بار ذغل دوستانی که دور و بر کشیش را احاطه کرده‌اند انگیزه‌ اصلی او برای خروج او از این کسب و کار به شمار می‌رود. به گفته خود کارگردان، فیلم در مورد رسیدن به همان رویای آمریکای است، همه دنیا می‌خواهند سر هم را کلاه بگذارند و خلاف کنند، چون برای پیشرفت راه دیگری وجود ندارد. Superfly در رابطه با آخرین خلاف یک فرد است.

حال و هوای موزیک‌ویدیوی رپ و هیپ هاپ، همانند تریلر در تمام طول فیلم نیز جریان دارد. فیلم‌برداری و طراحی هنری Superfly حتی اگر از طرفدران این ژانر هم نباشید زیبا و قابل تقدیر است. به جز «مایکل کی ویلیامز» چهره شاخص دیگری در فهرست بازیگران فیلم به چشم نمی‌خورد، حتی پروتاگونیست اصلی «ترور جکسون» است که بیشتر خواننده محسوب می‌شود تا بازیگر و به جز یکی دو کار نه چندان معروف، تجربه زیادی ندارد. «جیسون میچل»، «مایکل کنت ویلیام»، «لکس اسکات دیویس»، «جنیفر موریسون»، «جیکوب مینگ ترنت»، «آندرا لاندو» و «عمر چاپارو» از دیگر بازیگرانی هستند که در Superfly ایفای نقش می‌کنند. فیلم تاکنون نصف بودجه‌اش را در باکس آفیس بیرون آورده که برای یک کارگردان نه چندان با تجربه (حداقل در زمینه فیلم سینمایی) رکورد بدی هم نیست. ولی بعید می‌‌دانم Superfly با حس و حال مخاطبانی با رنگ پوست روشن خیلی جور باشد، حداقل در تریلرش که این طور به نظر می‌رسد.

باکس آفیس

TAG

IMDBMetascoreRotten Tomato
7.1/105756%

سبک: کمدی

کارگردان: جف تامسیک

بازیگران: جرمی رینر، اد هلمز، جیک جانسون، جان هم

عرضه توسط: Warner Bros. Pictures

محصول: ایالت متحده

تاریخ انتشار: 15 ژوئن 2018

بودجه: 28 میلیون دلار

مدت زمان فیلم: ا ساعت و 40 دقیقه

خیلی وقت بود که دلم یک فیلم کمدی با حال و هوای Hangover می‌خواست (البته منظورم قسمت اول سری است). وقتی اولین تریلر TAG را دیدم، خیلی دوست داشتم که فیلم سوژه موفقی باشد. اگر فروش فیلم در باکس آفیس را میزان موفقیت در نظر بگیریم (که مسلماً کار درستی نیست) TAG با توجه به اکران همزمانش با Incredibles 2 فروش بدی هم نداشته ولی باز هم با ایده‌آل خیلی فاصله دارد. به هر حال فیلم هر چه که باشد ایده‌ای بکر و جدید دارد. اگر از فردا دیدید پدر و مادرتان با رفیق‌هایشان لی‌لی یا گرگم به هوا بازی می‌کنند خیلی شگفت زده نشوید، بدانید که فیلم TAG را تماشا کرده‌اند (البته همین فردا که نه! حالا کو تا کیفیت خوبش برای دانلود آماده شود). «جف تامسیک» کارگردان فیلم که بیشتر کارهای تلویزیونی فعالیت داشته، بازیگران با‌تجربه و خوبی مثل «اد هلمز»، «هانیبال بروس»، «جان هم»، «جرمی رینر» و «جیک جانسون» را به خدمت گرفته تا طنزی با مزه و مدرن خلق کند.

داستان که به شکل عجیب و غریبی براساس واقعیت است، راجع به پنج دوست صمیمی بوده که به مدت سی سال با یکدیگر گرگم به هوا بازی می‌کنند. جرمی رینر که در فیلم نقش شخصیت بازیگر خودش را دارد، طی این مدت، تا حالا گرفته یا به اصطلاح فرنگی‌ها TAG نشده است و دوستانش به روش‌های مختلف در تلاشند که او را به چنگ بیاندازند. بستر کلی فیلم ترکیبی از کمدی و اکشن است و همانطور که اشاره شد، حال و هوایی مثل Hangover دارد، مخصوصاً که اد هلمز (بازیگر فیلم Hangover) هم تقریباً با همان شخصیت «استویش» در فیلم نقش آفرینی می‌کند.

یکی از چیزهایی که در TAG دوست داشتنی است، نقش آفرینی شخصیت‌های فیلم با همان ظاهری است که از آن‌ها انتظار داریم. برای مثال جان هم با آن ظاهر خوشتیپیش همان کاراکتر خود شیفته‎‌‎ سریال Mad Men را دارد، یا هلمز هچنان یک احمق است که تلاش می‌کند خودش را باهوش جلوه دهد. ایده اصلی فیلم بازگشت خاطرات خوب کودکی در دورانی است که تکنولوژی و مشغله‌های کاری، روابط دوستانه و صمیمی را کم رنگ کرده‌اند. تقریباً هر یک از شخصیت‌ها فارغ از مسخره بازی و شوخی‌های کودکانه، حقیقتی تلخ از زندگی واقعیشان را پنهان کرده‌اند که دیگر دوستانشان از آن بی اطلاع هستند. حقیقتی که تنها راه فرار از آن همین گرگم به هوای سی ساله است. در دورانی که همه فیلم‌ها محکوم به تبعیت از فمنیست اروپایی و بزرگ نمایی اغراق‌آمیز و سیاستمندارانه شخصیت زنان هستند، TAG راه حل مناسبی برای فرار از این درد بی‌درمان پیدا کرده است؛ از آن جایی که همه شخصیت‌های فیلم از 9 سالگی قانون بازیشان را بنا کرده‌اند، پس منطقی به نظر می‌رسد که «دخترها بازی نیستند» جزو قوانین اصلیشان باشد.

از قرار معلوم Hawk Eye درگیر سور و سات عروسی و گرگم به هوا بازی کردن با دوستانش بوده که در Avengers حضور نداشت. اما تصور می‌کنم اگر قرار بود فیلم مستقلی از این شخصیت ساخته می‌شد، دقیقاً با همین حال و هوا بود (نه تیر و نه کمانی).

در ادامه مروی خواهیم داشت بر باکس آفیس هفته تا ببینم فیلم‌های تازه اکران با فروش خود چه تغییراتی را در جدول ایجاد کردند.

Upgrade ،Life of the Party و فیلم Hotel Artemis که فقط یک هفته در باکس آفیس دوام آوردند و پس از فروش پایان هفته‌شان به ترتیب از انتهای جدول خارج شدند و جای خود را به سه فیلم تازه اکران معرفی شده دادند. دیگر فیلم‌ها نیز جایگاه پایین‌تری نسبت به هفته قبل به دست آوردند، به نظر می‌رسد ضیافت Avengers هم کم‌کم رو به اتمام است.

 

فیلمرتبه فعلیرتبه هفته
گذشته
مدت زمان اکران
(هفته)
فروش آخر هفته
(میلیون دلار)
مجموع فروش تاکنون
(میلیون دلار)
Incredibles 2 باکس آفیسIncredibles 211180.0180.0
Incredibles 2 باکس آفیسOcean’s Eight2219.679.2
Incredibles 2 باکس آفیسTAG3114.614.6
باکس آفیس Solo A Star Wars StorySolo: A Star Wars Story449.1192.8
Incredibles 2 باکس آفیسDeadpool 2558.8294.7
Incredibles 2 باکس آفیسHereditary627.027.2
Incredibles 2 باکس آفیسSuperfly716.38.4
Incredibles 2 باکس آفیسAvengers: Infinity War885.3664.2
Incredibles 2 باکس آفیسAdrift932.126.8
Incredibles 2 باکس آفیسBook Club1051.962.0
منبع: IMDB

امیدوارم که از تریلرها و مطالب این هفته لذت برده باشید. شما دوستان می‌توانید نظرات و پیشنهادات‌ خود را جهت بهبود عملکرد این بخش با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402