بازی Sekiro: Shadow Die Twice با سری Dark Souls چه تفاوت‌هایی دارد؟

Sekiro: Shadows Die Twice
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

کمپانی FromSoftware در کنفرانس مایکروسافت در E3، از بازی Sekiro: Shadow Die Twice رونمایی کرد. هم‌اکنون تعدادی از اعضای ارشد تیم سازندگان این بازی، ویژگی‌ها و تفاوت‌های این بازی با مجموعه Dark Souls را برای ما آشکار ساختند.

بالاخره در کنفرانس مایکروسافت در نمایشگاه E3، کمپانی FromSoftware از جدیدترین بازی خود یعنی Sekiro: Shadow Die Twice رونمایی کرد. از همان زمان رونمایی، طرفداران به این موضوع فکر می‌کردند که این بازی چه تفاوتی با مجموعه بازی‌های Dark Souls خواهد داشت.

در مصاحبه‌ای در نمایشگاه E3 2018، تهیه کننده و ناشر بازی Sekiro: Shadow Die Twice بترتیب آقایان رابرت کانکی (Robert Conkey) و یاسوهیرو کیتائو (Yasuhiro Kitao)، در مورد تفاوت‌های این بازی با سری بازی‌های Dark Souls صحبت کردند و توضیح دادند که چه عواملی این بازی را از دیگر بازی‌های ساخته کمپانی FromSoftware متمایز می‌سازد.

اولا اینکه سیستم مبارزات این بازی «فلسفه کاملا متفاوتی» با مجموعه بازی‌های Dark Souls دارد. گشت و گذار در بازی بسیار سبک متفاوتی را پیش گرفته است و شیوه گشت و گذار بازیکن در دنیای این بازی نسبت به مجموعه Dark Souls، بیشتر در جهت عمود است. به این معنا که شما می‌توانید در دنیای بازی به قسمت‌های مرتفع دست یابید و در جهت عمود در این بازی گشت و گذار کنید، البته این موضوع بدین معنا نیست که جهان این بازی از نظر وسعت افقی کوچکتر خواهد بود، بلکه تنها جهان این بازی از نظر عمودی نسبت به بازی‌های Dark Souls وسیع‌تر است و از نظر وسعت افقی چیزی از آن سری کم ندارد. بنابراین آیتم‌‌های بسیاری در بازی Sekiro وجود خواهد داشت که به علت وسعت این بازی، ممکن است آنها را پیدا نکنید و دنیای این بازی می‌تواند بسیار وسیع‌تر از بازی‌های مجموعه Dark Souls باشد.

Sekiro: Shadow Die Twice

این موضوع که شما در این بازی می‌توانید مخفی شوید نیز یک مکانیزم کاملا جدید در گیم‌پلی بازی بوجود می‌آورد و در این بازی روش‌های زیادی برای درگیر شدن با دشمنان و رسیدن به هدف وجود دارد که استفاده از هر روشی کاملا به تصمیم شما بستگی دارد. شما می‌توانید تصمیم بگیرید که بصورت مخفیانه وارد کمپ دشمنان شوید و هدف خود را به انجام برسانید، یا با سروصدا به دل دشمنان بزنید و لت و پارشان کنید. البته با توجه به اینکه تمام بازی‌های ساخته دست کمپانی FromSoftware نمادی از سختی گیم‌پلی‌ در صنعت بازی‌های ویدیویی هستند، هردوی این روش‌ها به احتمال زیاد آن‌طور که بنظر می‌رسد ساده نباشند.

همچنین در بازی Sekiro: Shadow Die Twice شخصیت اصلی بازی یک دست پروتزی (دست مصنوعی) پیشرفته دارد که ابزارهای فراوانی روی آن سوار هستند و با دست دیگر خود شمشیر یا دیگر ابزار جنگی را در دست می‌گیرد. آن دست پروتزی شخصیت اصلی، قابلیت‌ها و ویژگی‌های بسیاری دارد که تنوع زیادی را به سیستم مبارزات و بطور کلی به مکانیک بازی اضافه می‌کند. سازندگان این بازی می‌گویند که ترکیبی از ضربات شخصیت اصلی که Arm-tool Combos نام دارد، آسیب زیاد و ویژه‌ای را به دشمنان وارد می‌کنند، نحوه‌ عمل این ترکیب ضربات هم به این صورت است که شما ابتدا با دست ابزار‌های موجود در دست پروتزی ضربه‌ای وارد می‌کنید و سپس بلافاصله با شمشیر خود به هدف حمله می‌کنید. برای مثال اگر شما با استفاده از ابزار آتش موجود در دست پروتزی خود حمله کنید و سپس با شمشیر حمله کنید، شمشیر شما شعله‌ور می‌شود و برای مدت کوتاهی می‌توانید آسیب آتشین به دشمنان خود وارد کنید و آنان را نیز شعله ور کنید و بسوزانید. تمام این ویژگی‌ها و مکانیزم‌ها نیز نسبت به دیگر بازی‌های ساخته دست کمپانی FromSoftware کاملا جدید هستند.

همچنین آقای کیتائو تاکید کرد که شما در این بازی به معنای واقعی می‌توانید در سه بعد حرکت کنید و این حرکت سه بعدی (یعنی نه تنها حرکت افقی، بلکه حرکت رو با بالا یا پایین و عمودی) با پریدن و قلاب چنگکی‌تان (Grappling Hook) میسر می‌شود.

Sekiro: Shadow Die Twice

یکی دیگر از تفاوت‌های بازی Sekiro با مجموعه Dark Souls، این است که شما در آن مجموعه باید برای کارکتر خود کلاس خاصی تعیین کنید، اما در بازی Sekiro تنها یک کلاس وجود دارد و آن هم کلاس نینجاست. همچنین در این بازی دیگر سیستم جزئیات آماری وجود ندارد و پارامتر‌های شخصیت شما (مانند قدرت سلاح، زره، سرعت و…) با اعداد توصیف نمی‌شوند، و بازی برپایه سیستم جدیدی‌ست که سازنده می‌گوید هنوز وقت آن نرسیده که این موضوع را توضیح دهد. در این بازی شما ویژگی‌های کاراکتر خود را در ابتدای بازی تعیین نمی‌کنید، بلکه ویژگی‌های کاراکتر شما در طول بازی شکل خواهد گرفت. شما در حین پیشرفت‌تان در طول بازی می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام ویژگی‌ را ارتقا دهید و سبک بازی خود را چگونه بسازید.

همچنان مانند سری بازی‌های Souls، کشتن دشمنان و موجودات تهاجمی باعث می‌شود تا قدرت شما افزایش پیدا کند، همچنین در این بازی آیتم‌های جدید بسیاری برای یافتن و توانایی‌های بسیاری برای آموختن وجود دارد.

اگر بخواهیم در مورد شباهت‌های بازی Sekiro: Shadow Die Twice با سری Dark Souls صحبت کنیم، باید بگوییم که بطور کلی شیوه روایت داستان در این بازی همانند سری Souls است. این داستان در طول خود بازی روایت می‌شود و بازی Sekiro برای روایت‌ داستان خود، کمتر پیش می‌آید که به کات‌سین‌ها (صحنه‌های سینمایی میان بازی) روی بیاورد. حتی اگر که شخصیت اصلی این بازی از همان ابتدا هدف مشخصی برای خود داشته باشد (که این موضوع باعث می‌شود داستان را راحت‌تر درک کنیم)، این هدف در طول خود بازی برای مخاطب روایت خواهد شد و بازیکن آن را تجربه خواهد کرد.

همچنین بازی Sekiro مانند سری بازی‌های Dark Souls، در جهانی با مناطق مختلف وسیع که با هم متصل هستند جریان دارد و بازیکنان باید تصمیم بگیرند که به کدام سو بروند و الزامی وجود ندارد که یک بازیکن در طول یک بار به اتمام رساندن این بازی، تمام مناطق را تجربه کند و موجودات و باس‌های درون همه‌ آنها را شکست دهد. ضمنا موتور (engine) این بازی، همانی‌ست که برای ساخت بازی‌های مجموعه Dark Souls از آن استفاده شد. بنابراین می‌توان انتظار داشت که فیزیک این بازی به سری Dark Souls شباهت‌های داشته باشد.

Sekiro: Shadow Die Twice

آخرین جزئیاتی که سازندگان برای ما آشکار ساختند این بود که Sekiro نام کاراکتر اصلی بازی نیست، بلکه این کلمه بیشتر او را توصیف می‌کند. کلمه Sekiro در زبان ژاپنی به معنای «گرگ تک دست» است.

در ابتدا قرار بود که نام این بازی تنها Sekiro باشد؛ اما پس از آنکه کارگردان این بازی آقای هیدتاکا میازاکی (Hidetaka Miyazaki)، در مراسم The Game Awards در دسامبر سال پیش، از عبارت «Shadows Die Twice» استفاده کرد، طرفداران به این عبارت خیلی علاقه‌مند شدند و تیم سازنده بازی این عبارت را نیز به عنوان بازی اضافه کردند.

کلمه‌ Shadows به معنای سایه‌ها و استعاره از نینجا‌های موجود (همان بازیکنان) در دنیای بازی‌ست و عبارت Die Twice نیز به معنای «دوبار مردن» است و به این موضوع اشاره دارد که بازیکنان در این بازی به میزان زیادی خواهند مرد. این‌گونه بود که عبارت «سایه‌ها دوبار می‌میرند یا Shadow Die Twice» به عنوان بازی اضافه شد.

کلام آخر

بازی Sekiro: Shadow Die Twice در اوایل سال 2019 برای کنسول‌های پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و پلتفرم رایانه‌های شخصی، عرضه خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر از این بازی و مطلع شدن از اخبار آن با پلازا همراه بمانید.

همچنین شما می‌توانید این بازی را از همین الان در سایت آمازون پیش‌خرید کنید. در بخش نظرات، دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402