بررسی اوپو Find X : زیبا، خلاق، گران قیمت

Find X
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp
اوپو با رونمایی از پرچمدار جدید خود، Oppo Find X وارد کارزار رقابتی پرچمداران برتر شد. این گوشی هوشمند با طراحی زیبا و شیک و نوآوری‌هایی که به همراه دارد، توجهات بسیاری را به سوی خود جلب کرد. در این مقاله قصد داریم به بررسی مشخصات فنی و عملکرد این پرچمدار گران‌قیمت بپردازیم. با ما همراه باشید.
اوپو، شرکت چینی نوظهوری که در تلاش است تا با معرفی گوشی‌های هوشمند با کیفیت جایگاهی در این صنعت برای خود پیدا کند، از پرچمدار پرآوازه خود، Find X رونمایی کرد. شاید کمتر کسی انتظار چنین محصول زیبا و خلاقانه‌ای را از اوپو داشت. حداقل در بازارهای چین، می‌توان گفت Find X یک رقیب سرسخت برای پرچمداران هواوی، آنر، شیائومی و وان‌پلاس محسوب می‌شود. اوپو با برگزاری مراسمی در 19 ژوئن در پاریس، راه خود را برای ورود به بازارهای غرب باز کرد. در این مقاله قصد داریم به بیان ویژگی‌های سخت افزاری و نرم‌افزاری اوپو Find X بپردازیم.
فهرست:

بررسی اوپو Find X

قیمت بسیار بالا

رونمایی در شهر پاریس و در لوور، خبر از یک پرچمدار گران قیمت دارد. اوپو برای گوشی هوشمند Find X قیمت 999 یورو (حدودا 1155 دلار) را در نظر گرفته است. در کنار Find X، اوپو نسخه دیگری از این پرچمدار خود را در همکاری با لامبورگینی تولید کرد که قیمت 1699 یورو برای آن تعیین شده است. برخلاف مدل پایه، نسخه لامبورگینی، با 512 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی خواهد داشت و از فناوری شارژ Super VOOC بهره برده است. در مقایسه با سایر پرچمداران 2018، Find X از قیمت بالایی برخوردار است. آیا اوپو با این قیمت، در فروش Find X ریسک کرده؟ آیا این گوشی هوشمند می‌تواند به فروش خوبی در بازارهای جهانی دست پیدا کند؟

طراحی

اوپو با معرفی Find X در تلاش برای تغییر مفهوم طراحی گوشی‌های هوشمند است. این برند تلاش نکرد تا تقلیدی از آیفون X باشد، به جای آن، با ارائه طراحی منحصر به فرد و خلاقانه، تلاش کرد تا عنصر گم‌شده این روزهای گوشی‌های اندرویدی که همان نوآوری است را زنده کند. امروزه اکثر گوشی‌های هوشمند اندرویدی، از طراحی مشابه با آیفون X بهره برده‌اند و شرکت‌های سازنده هم ابایی از این‌کار ندارند. در چنین شرایطی، اوپو Find X یک طرح ناب برای گوشی‌های اندرویدی محسوب می‌شود.
جنس بدنه Find X از شیشه‌های منحنی 3D در پنل جلو و پشتی است. در قسمت جلو، حاشیه دور قاب، به حدی باریک است که گویا این گوشی کاملا بدون حاشیه بوده به طوری‌که نسبت تصویر به کل بدنه در این گوشی، 93.8% اعلام شده است. در قاب جلو، هیچ قطعه اضافی‌ای وجود ندارد، تمام پنل به نمایشگر با نام رسمی Panoramic Arc اختصاص داده شده است. اولین سئوالی که در ذهن شما شکل می‌گیرد این است که محل قرار گیری دوربین سلفی کجاست؟ هنگامی که وارد دوربین شده و دوربین سلفی را فعال می‌کنید، دوربین جلو در یک نوار کشویی لغزنده در بالای گوشی ظاهر خواهد شد. این است طراحی خلاقانه اوپو برای حل مشکل نمایشگر تمام صفحه.
دوربین دوگانه اصلی و فلش LED در قاب پشتی و در قسمت وسط تعبیه شده‌اند. دوربین سلفی، در بالای دستگاه قرار داشته و ضمن عکس‌برداری، برای بازکردن قفل گوشی از طریق شناسایی چهره، استفاده می‌شود. عملکرد دوربین سلفی بسیار سریع است، زمانی‌که دوربین سلفی پنهان است، نمایش ظاهری Find X شبیه یه دستگاه یکپارچه کاملا شیشه‌ای است.
Find X
اوپو در طراحی Find X خلاقیتی را به خرج داد که سایر برندها انجام نمی‌دهند. هرچند در حالتی‌که گوشی خاموش است، یادآور طراحی گوشی‌های هوشمند سری S سامسونگ می‌شود. جالب است بدانید در حین مکالمه، صدا از نوار باریک بالای گوشی خارج می‌شود.
Find X

بدون سنسور اثر انگشت

انتظار می‌رفت که اوپو در Find X، سنسور اثرانگشت را با صفحه نمایش ادغام کرده و این سنسور در زیر صفحه نمایش تعبیه شود. اما گویا اوپو حذف کلی این سنسور را ترجیح داد. طراحی Find X یک طراحی مینیمالیستی در قسمت جلو قاب پشتی گوشی است. دوربین سه بعدی با دوربین سلفی ادغام شده و در منوی کشویی قرار گرفته است. با کشیدن انگشت بر روی صفحه نمایش، دوربین سع بعدی که در دوربین سلفی تعبیه شده فعال شده و قفل گوشی شما باز خواهد شد. به این ترتیب به راحتی می‌توانید وارد دستگاه شده و به محتویات آن دسترسی داشته باشید. ماژول نور 3 بعدی که در دوربین تعبیه شده، یک الگو با 15 هزار نقطه روی تصویر شخص تشخیص داده و از آن یک مدل دقیق می‌سازد. سپس هربار که کاربر قصد باز کردن قفل گوشی Find X را داشته باشد، از این الگو برای شناسایی چهره وی استفاده می‌کند. سنسور Face ID در آیفون X توانایی تولید الگو با 30 هزار نقطه رو چهره کاربر را دارد.

خداحافظی با بریدگی بالای نمایشگر

پیدا کردن گوشی هوشمند اندرویدی بدون بریدگی بالای نمایشگر، تقریبا کار سختی شده است. طراحی ظاهری اکثر گوشی‌های هوشمند شبیه هم و با بریدگی بالای نمایشگر شده است. البته استثنائاتی هم وجود دارد، مانند سری S سامسونگ و یا اوپو Find X. این شرکت چینی تصمیم گرفته تا از رویه ترند شده اندرویدی‌ها فاصله بگیرد و پرچمدار خود را بدون بریدگی بالای نمایشگر و با هر حاشیه اضافه‌ای در اطراف نمایشگر ارائه کند. نمایشگر تمام صفحه به معنی نبود فضا برای دوربین سلفی و فلش است که البته این مشکل با نوار کشویی بالای Find X برطرف شده است.
Find X
نسبت ابعاد تصویر به بدنه در این گوشی، 19:9 بوده و اندازه آن برای تماشای فیلم و محتواهای چند رسانه‌ای، بسیار مناسب است. اوپو Find X از پنل OLED با لبه‌های منحنی و رزولوشن FHD پلاس بهره برده و تشخیص رنگ و عمق رنگ سیاه بسیار بالایی دارد.

اسنپدراگون 845 عملکرد قدرتمند Find X را تضمین می‌کند

اجزای سخت‌افزاری Find X هم به پرچمدار 2018 مجهز شده‌اند. اسنپدراگون 845، تراشه پرچمدار پردازنده‌های کوالکام، که سرعت بالایی نسبت به نسخه قبلی خود داشته و 25 درصد در میزان انرژی مصرفی گوشی صرفه جویی دارد، وظیفه پردازش اطلاعات را در Find X بر عهده دارد. این پردازنده، با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی همراه شده که نتیجه این همکاری، عملکرد فوق‌العاده Find X خواهد بود. پردازنده‌ کوالکام، طبق تجربه، عملکرد بسیار مناسبی و سطح بالایی را ارائه می‌دهد، اما برای سنجیدن عملکرد کلی گوشی، بخش نرم‌افزاری آن نیز مهم است؛ که کمتاسفانه گوشی‌های چینی کمی در این بخش ضعیف عمل می‌کنند.
این گوشی به صورت پیش فرض، اندروید اوریو 8.1 را با رابط کاربری مخصوص اوپو، ColorOS 5.1 اجرا می‌کند. این رابط کاربری از لحاظ گرافیکی، تاحدی شبیه به iOS است. البته باید ذکر کنیم که Find X قابلیت دریافت بروزرسانی اندروید پی را نیز دارد. از دیگر ویژگی‌های نرم‌افزاری این محصول می‌توان به برخورداری از دستیار صوتی گوگل و همچنین گوگل لنز اشاره کرد. همان‌طور که می‌دانید برای اجرای گوگل لنز که به ویژگی‌های هوش مصنوعی تجهیز شده، نیاز به یک پردازنده قدرتمند است، که Find X آن را به همراه دارد.

دوربین اصلی دوگانه و دوربین سلفی 3 بعدی

هنگامی که وارد برنامه دوربین می‌شوید، دوربین دوگانه Find X با فلش LED شروع به کار خواهد کرد. این دوربین از دو سنسور 20 مگاپیکسلی با گشودگی درچه دیافراگم f/2.0 و سنسور 16 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.0 تشکیل شده است. دوربین اصلی گوشی به قابلیت تثبیت کننده نور و هوش مصنوعی مجهز شده است.
Find X
همچنین بخوانید :
سنسور 25 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.0، دوربین سلفی Find X را تشکیل می‌دهد. این دوربین توانایی ثبت تصاویر سه بعدی را دارد که به شما امکان انتخاب انواع مختلف نورپردازی را خواهد داد. اوپو در Find X، انیموجی را البته با تغییر نام به اوموجی ارائه داده اما در واقع همان انیموجی است که در آیفون و سامسونگ شاهد آن بودیم. در کل، با دوربین پاپ‌آپ سلفی و دوربین دوگانه اصلی، به نظر می‌رسد عملکرد Find X در این بخش، امیدوار کننده باشد.

مجهز به فناوری VOOC Charge

این فناوری که اوپو از آن در  Find X استفاده کرده، امکان شارژ سریع باتری را در مدت 90 دقیقه به شما خواهد داد. طبق ادعایی که اوپو در وب‌سایت رسمی خود کرده، VOOC Charge قادر است در مدت زمان کوتاهی، شارژ باتری گوشی را از صفر به 75% برساند. باتری Find X با ظرفیت 3730 میلی آمپر ساعت ارائه شده است.

نتیجه گیری

هزینه‌ای که برای اوپو Find X پرداخت می‌کنید، در واقع هزینه خلاقیتی است که اوپو در پرچمدار خود قرار داده. یک طراحی جالب از صفحه نمایش تمام صفحه، بدون بریدگی بالای نمایشگر، شیوه طراحی نوآورانه برای دوربین سلفی و مشخصات فنی بالا از جمله ویژگی‌هایی هستند که بابت آن قیمت 999 یورو در نظر گرفته شده است. اوپو Find X از استاندارد ضد آب بودن بی‌بهره بوده و از دستیار گوگل و گوگل لنز پشتیبانی می‌کند. در نهایت تصمیم با شماست، آیا حاضر به خرید این پرچمدار با چنین قیمت گزافی هستید؟
مشخصات فنی Oppo Find X
ابعاد9.6×74.2×156.7 میلی‌متر
وزن186 گرم
باتری3730 میلی‌آمپر ساعت
نمایشگر6.2 اینچی امولد، رزولوشن 1080×2340 پیکسل (401ppi)
دوربین اصلی20+16 مگاپیکسل
دوربین جلو25 مگاپیکسل
فلشLED
رم8 گیگابایت
حافظه دخلی256 گیگابایت
کارت microSDندارد
سیستم عاملاندروید اوریو 8.1
رابط کاربریColorOS
پردازندهاسنپدراگون 845 کوالکام
سرعت اورکلاک2.8 گیگاهرتز
سایر امکاناتHSPA, LTE, NFC, Dual-SIM , Bluetooth 5.0

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402