چه زمانی می فهمید که یک بازی را بیش از حد انجام داده اید؟

  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

در این مطلب به بررسی اعتیاد به بازی‌ های رایانه ای می‌پردازیم و نظرات افراد مختلف را در مورد بازی‌های جذاب و طولانی و تاثیر آن‌ها را بر روند زندگیشان مورد بررسی قرار می‌دهیم.

بسیاری از بازی‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بسیار اعتیاد آور و برای طرفداران، دلپذیر و جذاب باشند. به طور مثال بازی Civilization این امکان را برای بازیکنان فراهم می‌کند که مدت زمان زیادی را به ساختن قلمروی فرمانروایی خود بپردازند و پس از انجام استراتژی‌های خود با زدن دکمه تمام شدن نوبتشان، همین فرصت را برای سایر بازیکنان فراهم می‌کنند. بازی‌های آنلاین، مثل بازی Runescape نیز این فرصت را به بازیکنان می‌دهند تا بتوانند با افراد هم فکر خود در سراسر جهان بازی کرده و به ماجراجویی بپردازند. مطمئنا طرفداران بازی، قبل از رفتن به رخت خوابشان علاقه زیادی به انجام یک دور دیگر از بازی Dota 2 و تجربه همکاری و رقابت با دیگر بازیکنان را دارند و حتی ممکن است بیشتر از یک دور به انجام این بازی بپردازند؛ اما قطعا زمانی می رسد که بازیکنان علاقه‌مند به این بازی ها باید از آن ها دست بکشند.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

چه زمانی می فهمید که یک بازی را بیش از حد انجام داده اید؟

در این مطلب می خواهیم راجع به این موضوع صحبت کنیم که یک فرد چه زمانی متوجه می شود که بیش از حد به انجام یک بازی پرداخته است و نظرات افراد مختلف را بررسی می کنیم.

جرد والتون: بازی Civilization 2 باعث از بین رفتن تحصیلات من شد

جرد والتون یکی از افراد علاقه مند به بازی Civilization 2 بود که طبق گفته خودش، پدر و مادرش در تمامی مراحل زندگی او به فکر وضعیت روحی و جسمانی اش بودند. مادر جرد به او می گفت:

امروز روز خوبی برای بیرون رفتن است، چرا به جای نشستن جلوی کامپیوتر و بازی کردن، به بیرون نمی روی و تفریح نمی کنی؟

اما جرد در پاسخ به مادرش تشکر می کرد و می گفت:

ببین من به چه مرحله ای از بازی رسیده ام، من باید به بازی کردن ادامه دهم و آخرین سخت افزارهای کامپیوتری را در زندگی خودم امتحان کنم! (یک دلیل مناسب برای انجام ادامه بازی های رایانه ای)

اما طرفداران بازی های رایانه ای باید بدانند که مادر جرد درست می‌گفت و جرد بعدها به حدی به بازی Civilization 2 اعتیاد پیدا کرده بود که دیگر نمی توانست خود را از جاذبه این جهان مجازی رها کند و باید به بازی کردن ادامه می‌داد. همه چیز برای جرد از کنسول C-64 آغاز شد و سپس به رایانه شخصی رسید و هم اکنون اعتیاد جرد به بازی‌ها به قدری افزایش یافته است که حتی باید در استفاده از تلفن هوشمند خود نیز مراقبت به خرج دهد. همچنین او با حالت شرم آوری اعتراف کرد که بازی Candy Crush Saga را نیز از تلفن هوشمند خود حذف کرده است؛ البته او این کار را بیشتر از یک بار انجام داده است که به علت نصب مجدد این بازی توسط او بود و حتی نمی توانید تصور کنید که سطح او در این بازی چقدر بالا بود.

احتمالا بدترین چیزی که می توانست برای جرد اتفاق بیفتد، آشنایی با بازی Civilization 2 بود که همزمان با سال اول تحصیل جرد در کالج بود. دکمه بازی مجدد این بازی به یک لغزش اعتیاد آور برای جرد تبدیل شده بود و واقعا منجر به پایین آمدن و خراب شدن میانگین نمرات پایان سال او در کالج شد. جرد به خاطر این بازی به جای تبدیل شدن به یکی از دانشجویان افتخار آفرین که دوره تحصیلی خود را در مدت زمان کامل چهار سال کامل به پایان رسانده است، به یکی از دانشجویان دارای مشکلات آکادمیک تبدیل شد. جرد علی رغم اینکه در اکثر شب‌ها نیاز به خواب داشت و باید به رخت خواب می رفت، به انجام این بازی ادامه می داد؛ تا جایی که شب‌ها را تا ساعت شش صبح بیدار می ماند. او به مدت زمان چند ماه، در هر هفته حداقل دو بار تا پس از ساعت سه نیمه شب به انجام بازی Civilization 2 می پرداخت و بخش قابل توجه این بود که او حتی در این بازی خیلی ماهر نبود و حتی به راحتی در مقابل کاراکتر کامپیوتری این بازی یعنی Al شکست می خورد و قبل از سطح Regent قرار داشت.

جرد والتون در نهایت دوران تحصیلی خود را به اتمام رساند، اما این دوره با هیچ افتخاری همراه نبود و همچنین بسیار به طول انجامید و در عوض، او دوران تحصیلی خود را با مقدار قابل توجهی وام دوران دانشجویی به اتمام رساند که شکست او را در کالج و دوران تحصیلی اش نشان می داد.

جودی مک گرگور: بازی Mass Effect 3 باعث خراب شدن لپ تاپ من شد

طبق گفته جودی مک گرگور، او پس از اتمام بخش داستانی بازی Mass Effect 3، وارد بخش آنلاین چند نفره این بازی شد. بخش آنلاین این بازی به صورت تیم های چند نفره که در بازی با هم همکاری می‌کردند بود و یک لیست گسترده از بیگانه‌های خاص داشت که بازیکنان باید آن ها را آزاد کرده و در روند بازی از آن ها استفاده می‌کردند.

همچنین بخوانید :

در این بخش از بازی، بازیکنان حتی می توانستند به عنوان کاراکتر Volus Adept به بازی بپردازند که یک Wombling کوچک جثه است و دارای قدرت های ذهنی خداگونه است. این کاراکتر و بازی Mass Effect 3 فوق العاده بودند ولی جودی این بازی را روی لپ تاپ خود که دارای یک فن فشرده و کوچک بود انجام می داد و این بازی منجر می شد تا فن لپ تاپ به حداکثر میزان استفاده خود برسد. در یکی از روزهایی که جودی مشغول بازی با کاراکتر Quarian Infiltrator در یک دوره طولانی از بازی بود و به صورت نامرئی به یکی از کاراکترهای Cerberus نزدیک می‌شد، یکی از ساختارهای لپ تاپ به دلیل گرمای بیش از حد ذوب شد و لپ تاپ به طور کامل خراب شد و از بین رفت. یکی از خوش شانسی‌های جودی این بود که لب تاپ روی پاهایش نبود بلکه روی میز قرار داشت. جودی این موضوع را به عنوان یک نشانه در نظر گرفت و بازی Mass Effect 3 را رها کرد، اگرچه او کاراکتر Drell را در این بازی آزاد نکرده بود و حتی با اینکه دلش برای Wombling دوست داشتنی اش تنگ شده بود.

جو دانلی: دیگر بازی GTA Online را بازی نمی کنم

چه زمانی متوجه می شویم که بیش از اندازه بازی کرده ایم؟ زمانی که جو با این عبارت روبرو شد به فکر آخرین باری افتاد که این سوال ناخواسته به صورت سر زده و ناگهانی از او پرسیده شد و چند ثانیه وقت خواست تا جواب این سوال را پیدا کند.

جو دانلی با به یاد آوردن مبلغ 99.94 یورو، درست در همین امسال، جواب این سوال را پیدا کرد. او به این سوال که بازی را که بیشترین وقت را صرف آن کرده اید چیست پاسخ داد و گفت که بازی اعتیاد آور او که به ماه مارس برمی گردد، بازی GTA Online است. بعد از اینکه جو مبلغ زیادی را برای پک آغازین این بازی یعنی Criminal Enterprise و یک دسته از کارت های Shark که به صورت تکمیلی بودند، پرداخت کرد متوجه شد که مبالغی که او برای این بازی پرداخت کرده دیگر از کنترل خارج شده است و آنگاه بود که جو دانلی متوجه شد که مدت زمان زیادی را به گشت و گذار در شهر لوس سانتوس گذرانده است و کنترل انجام این بازی از دست او خارج شده است. البته لازم به ذکر است که این موضوع به مدت ها پیش برمیگردد و هم اکنون جو به طور کامل این بی پروا بودن را از سرش بیرون انداخته است و دیگر به این بازی اعتیاد ندارد.

اندی چاک: این همه سر و صدا برای چیست؟

در حقیقت اندی چاک یکی از قربانیان اعتیاد به بازی‌ها نیست و صرفا برای بیان ذهنیت خوب او در مورد بازی‌ها نظراتش مورد بررسی قرار گرفته است. اندی هرگز تمایلی به انجان زیاد یکی از بازی‌ها نداشته است و از بازی‌ها زود خسته می شود. او بیشتر مشتاق است تا ببیند که در انتهای یک بازی چه اتفاقی می افتد اما هرگز به این فکر نیفتاده است که یک بازی دوباره از ابتدا آغاز کند و یا اینکه هنگام نشستن در اتوبوس و یا نوقعیت های مختلف بازی Bejeweled را انجام دهد. به نظر می رسد که دیدگاه او درباره انجام بازی‌ها مناسب است و نه آنقدر افراطی است که به اعتیاد به بازی‌ها منجر شود و نه آنقدر بی علاقه است که از دیدن انتهای یک بازی لذت نبرد.

آستین وود: من پس از زیاد بازی کردن بازی Runescape از وارد شدن به دنیای واقعی خسته شده بودم

آستین وود حتی نمی تواند درباره دوران دبیرستانش که به شدت در حال انجام بازی Runescape بود صحبت کند. او در دوران تحصیلی خود به خاطر اعتیاد زیاد به این بازی از یک دانش آموز با نمرات A به یک دانش آموز متوسط و حتی رو به پایین در دوسال ابتدایی تحصیل خود تبدیل شد و نمراتش به As ،Bs وحتی C کاهش پیدا کرد. او همچنین به دلیل عدم حضور در کلاس های دعا، رزومه خود را خراب تر کرد و یک نمره منفی در این زمینه گرفت. او همانند یک راهزن از کلاس خارج می شد و تنها هزینه ای که به خود وارد می کرد، آسیب به روحش بود.

در عین جدیت، این کار آستین وود احمقانه بود، اما خوشبختانه او توانست در سال های پایانی تحصیلش دوباره به نمره As دست پیدا کند و دوره دانش آموزی خود را با موفقیت سپری کند. طبق گفته خود آستین، او واقعا بعد از 5000 ساعت بازی کردن از انجام این بازی خسته شده بود و لحظه ای فرا رسید که آستین متوجه شد که شاید بیش از حد معمول به انجام این بازی پرداخته است. آستین در کنار موضوع کاهش یافتن نمرات درسی خود، یک شب از لاک خود بیرون آمد و تصمیم گرفت که با دوستانش به گشت و گذار بپردازد. آن ها پس از تفریح تصمیم گرفتند که به خانه برگردند و زمانی که آستین در حال برگشتن به سمت ماشینش برای رفتن به خانه بود، پیش خودش به این فکر کرد که: فقط به خانه منتقل شو. این جمله از بازی Runescape در ذهن او شکل گرفته بود که در آن با استفاده از تلپورت رایگان بر پایه کتاب جادو می توان به مکان اولیه برگشت و این موضوع نشان می دهد که آستین چقدر از دنیای واقعی فاصله گرفته و با دنیای بازی خو گرفته بود. البته او خودش متوجه این مورد شد و این طور که خودش بیان می کند، این موضوع مثل این می ماند که در حال خواندن یک کتاب باشید و برای جست و جو در این کتاب، طبق عادت خواندن کتاب های PDF به فکر دکمه های Ctrl + F بگردید.

در مجموع به این نتیجه می رسیم که باید مدت زمان خاصی را به بازی‌ها اختصاص داد که طبق مقالات پزشکی منتشر شده این مدت باید کمتر از 4 ساعت باشد و افرادی که بیشتر از این زمان را صرف بازی‌ها می کنند، به نحوی به این بازی‌ها اعتیاد پیدا کرده اند و باید به مرور زمان، مدت انجام این بازی‌ها را کاهش دهند تا از اثرات جانبی آن ها بر زندگی واقعی خودشان در امان بمانند. در بخش نظرات، دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402