تیم کوک از مواضع اپل درباره مشکلات سیاسی و اجتماعی سخن می‌گوید

تیم کوک/اپل/tim cook
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

تیم کوک، مدیر عامل اپل، در گردهمایی موسوم به «مدیران فورچون» که امروز برگزار شد، از مواضع اپل در خصوص مشکلات سیاسی و اجتماعی چالش‌برانگیز روز سخن گفت. از جمله مشکلاتی که او در مصاحبه اختصاصی‌اش به آن‌ها پاسخ داد، مسئله مهاجرت و اعتیاد به گوشی‌های هوشمند بود.

امروز تیم کوک، مدیر عامل اپل، در گردهمایی «مدیران فورچون» (Fortune’s CEO)، در مورد برخی مسائل بحث‌انگیز این روزها سخن گفت. این گردهمایی از سال 2016 شکل گرفته و شامل رهبران شرکت‌هایی می‌شود که متعهد شده‌اند مشکلات اجتماعی را به عنوان بخشی از استراتژی‌های تجاری خود در نظر بگیرند. ایده شکل‌گیری این گردهمایی این است که مسائل سیاسی و اجتماعی، روی مجموعه عملکرد نیروی انسانی شرکت‌ها و هم چنین بازار عرضه و تقاضا تأثیر می‌گذارد. تیم کوک در این نشست، نقطه نظراتش را در مورد چند مسئله مناقشه‌برانگیز بیان کرد. مسائل مطرح شده عبارت بودند از مسئله مهاجرت، مواضع سیاسی و مشکل اعتیاد به گوشی‌های هوشمند.

در ادامه برخی نکات برجسته در گفت‌گوی او با آدام لاشینسکی (Adam Lashinsky)، سردبیر اجرایی فورچون را می‌خوانید.

  • سخنان کوک در ارتباط با موضع‌گیری شرکت‌ها در برابر سیاست عمومی و مشکلات سیاسی موجود، از جمله اقدام دولت ترامپ در مرز ایالات متحده و مکزیک برای جدا کردن خانواده‌های مهاجر از یکدیگر که اخیرا مدیر عامل اپل چنین اقداماتی را «غیرانسانی» خوانده است.

تیم کوک می‌گوید:

اپل، به نوعی در حال ایجاد تغییر در جهان امروز است. در سال‌های اخیر بر من روشن شده است که با سکوت در مورد مسائل مهم، نمی‌توان به این هدف رسید. این یک مشکل اساسی برای ما است.

اگر چه برای اپل فرمول خاصی برای آنچه نسبت به آن واکنش نشان می‌دهد، وجود ندارد، تیم کوک می‌گوید که اپل در مورد این مسائل، ابتدا از خود می‌پرسد که آیا حق اظهار نظر دارد؟ یا اساسا موضعی مشخص در خصوص مسئله‌ای دارد یا نه. او می‌گوید که این موضوع برای کمپانی اپل به آن معنا است که “اساسا درباره مسائل آموزشی، حریم خصوصی، حقوق بشر، مهاجرت و محیط زیست، حق صحبت دارد”.

مالیات اپل

وقتی لاشینسکی از کوک پرسید که چرا اپل در برابر مهاجرت و حقوق بشر موضع گرفته است، کوک پاسخ داد که بسیاری از این مهاجران برای اپل کار می‌کنند، بیش از 300 نفر از کارکنان‌اش تحت حمایت قانون DACA قرار دارند. این قانون در دوران ریاست جمهوری اوباما تصویب شد و به کودکان مهاجر بدون مدرکی که قبل از سن 16 سالگی وارد آمریکا شده‌اند، اجازه می‌دهد به طور قانونی در این کشور کار کنند و اقامت داشته باشند. علاوه بر این، چند هزار نفر کارمند اپل با ویزای H1B در حال کار برای این کمپانی هستند. این ویزا نوعی ویزای کار در آمریکا است و کارکنان می‌تواند هر دو سال یک بار آن را تمدید کنند. وی افزود:

در ارتباط با مهاجرت، به نظر من در بیشتر موارد، مردم سریعا به آمار اشاره می‌کنند، درحالیکه پس پشت این ارقام، انسان‌های واقعی قرار دارند، افرادی که احساس دارند و بخش اصلی ایالات متحده را تشکیل می‌دهند، بنابراین ما در این مورد، موضع‌گیری قابل توجهی داریم.

تیم کوک ادعا کردکه آن‌ها به عنوان یک کمپانی حوزه فناوری، مستقیما سر و کاری با سیاست ندارند. اما در خصوص تأثیرات سیاست بر روال کارشان، موضع‌گیری دارند. او در این مورد می‌گوید:

ما پیرو سیاست هستیم، اینکه با مردم چطور رفتار می‌شود و سیاست‌های مهاجرتی چه هستند. ما با افرادی از هر دو حزب سیاسی و یا با افرادی که منتسب به هیچ حزبی نیستند،

کار می‌کنیم. گاهی ممکن است یکی از احزاب مواضع ما را نپسندد یا در مواردی هر دو حزب موضع‌گیری‌های ما را دوست نداشته باشند.

 

  • سخنان کوک در ارتباط با بیانیه‌ی منتشر شده اپل در هفته جاری که از این پس خبرهای اپل نیوز این کمپانی، توسط انسان‌ها انتخاب و ارائه خواهند شد. این مورد جدید، کارش را با پوشش خبری انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا آغاز خواهد کرد. علاوه بر اخبار انتخابی سردبیران، این بخش شامل مقالات اختصاصی اپل نیوز هم می‌شود.

تیم کوک در خصوص آنچه از ابتدا دراپل نیوز و اپ استور قابل انتشار بوده، می‌گوید که هر دوی این‌ها قوانین نسبتا سخت‌گیرانه‌ای را دنبال می‌کرده‌اند. چراکه اخبار چیزی است که شرایط حاکم بر آن کمی احمقانه است و مهارش کاری دشوار است. او افزود:

اپل همیشه گزیده‌گو بوده است. ما همیشه اعتقاد داشته‌ایم که کیفیت، نه کمیت، مهترین چیز است.

 

  •  سخنان کوک در خصوص خبرهای اخیر این شرکت در ارتباط با ویژگی‌های جدید iOS 12 مبنی بر سلامت دیجیتال و کنترل داشتن بیشتر والدین بر استفاده بی‌رویه کودکان از فضای دیجیتال که قرار است به کاربران کمک کنند تا بیشتر مراقب زمانی که صرف دستگاه شان می‌کنند، باشند.

علی رغم افزایش پوشش رسانه‌ها در خصوص استفاده بیش از حد دستگاه‌های هوشمند و ارتباط احتمالی این موضوع با افزایش افسردگی و هم‌چنین نامه فعالان دو تا از بزرگ‌ترین سهامدارن اپل در بخش آموزش، یعنی Jana Partnersm و CalSTRS که از اپل خواسته‌اند تا بر تأثیر گوشی‌های هوشمند روی کودکان مطالعه کند، کوک گفت که اقدامات این کمپانی به طور خاص برای پاسخ به این موضوع نبوده است:

اما من فکر می‌کنم که بر هیچ کس پوشیده نیست که برخی از ما زمان بیش از حدی را روی دستگاه‌های خود صرف می‌کنیم. به همین خاطر ما در تلاش هستیم که ببینم در این راستا چگونه می‌توانیم کمک‌رسان باشیم. صادقانه بگویم ما هرگز نمی‌خواستیم که افراد، بیش از حد از محصولات ما استفاده کنند. ما قصد داشتیم به کاربران ابزاری بدهیم که آن‌ها را توانمندتر کند و کارهایی را که قارد نیستند به تنهایی انجام دهند را برایشان انجام دهد. اما اگر شما تمام وقت‌تان را صرف گوشی‌تان می‌کنید، این یعنی استفاده بی‌رویه.

 

  •  سخنان کوک در خصوص مدت زمان باقی مانده از مدیریت خود در اپل. کوک مدت 7 سال است که مدیریت اپل را بر عهده دارد، او این مسئولیت را کمی پیش از فوت استیو جابز به عهده گرفته است.

کوک در این باره می‌گوید:

مدیرعامل بودن یک امتیاز بزرگ است و من امیدوارم زمان خوبی برایم باقی مانده باشد.

کلام آخر

برای اخبار بیشتر از دنیای فناوری با پلازا همراه بمانید، شما همچنین می‌توانید در بخش نظرات، دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402