Star Wars 9: بررسی همه شایعاتی که پیرامون قسمت نهم جنگ ستارگان وجود دارند

Star Wars 9 / جنگ ستارگان 9
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

شایعات زیادی پیرامون قسمت نهم جنگ ستارگان (Star Wars: Episode IX) وجود دارند که به گمانه‌زنی‌ها درباره داستان این فیلم دامن می‌زنند. با ما همراه باشید تا تعدادی از مهمترین شایعات موجود درباره Star Wars 9 را با هم مرور کنیم.

لوکاس فیلم از زمانی که همکاری‌اش را با دیزنی برای ساخت سری جدید فیلم‌های «جنگ ستارگان» آغاز کرد، در نگاه طرفداران قدیمی، به یک استودیوی محافظه‌کار و مرموز تبدیل شد که کمترین جزییات ممکن را درباره پروژه‌‌های آینده‌اش ارائه می‌کند. اما از آنجا که فن‌های دوآتشه Star Wars علاقه عجیبی به گمانه‌زنه و شایعه‌پردازی دارند، در مقابل سکوت لوکاس فیلم پا پس نمی‌کشند و هر روز یک تئوری تازه برای اپیزود نهم مجموعه می‌سازند و در فروم‌ها و شبکه‌های اجتماعی درباره‌اش بحث می‌کنند. البته طرفداران یک بدشانسی دیگر هم در این مورد آورده‌اند؛ اینکه جی جی آبرامز کارگردان قسمت نهم است. مردی که عادت دارد اسرار فیلم‌هایش را در سینه نگه دارد و حتی در تریلرهای قبل از اکران، اطلاعات زیادی به مخاطب ارائه نکند.

با این حساب بعید است تا قبل از اکران Star Wars 9 اطلاعات دندان‌گیری از فیلم و داستانش منتشر شود. پس اگر از هواداران جنگ ستارگان هستید و بی‌صبرانه منتظرید چیز جدیدی از اپیزود نهم بشنوید، باید به شایعات بسنده کنید. اگر در جریان شایعاتی که تا به امروز از Star Wars 9 منتشر شده نیستید اصلا نگران نباشید، چون در ادامه مهمترین‌شان را ذکر می‌کنیم و درباره آنها توضیح می‌دهیم.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

شایعاتی که پیرامون قسمت نهم جنگ ستارگان وجود دارد


داستان فیلم از قبل لو رفته است


جنگ ستارگان 9 / Star Wars 9

مدتی پیش یکی از کاربران ردیت ادعا کرده بود که یک نمونه اولیه از فیلمنامه Star Wars 9 را خوانده و اطلاعات زیادی درباره قصه فیلم دارد. طبق گفته‌های این فرد، «گروه مقاومت» درصدد اجرای نقشه‌ای است تا زندانی‌ها را از «نواحی ناشناخته» نجات دهد و «کایلو رن» نیز اعضای «نیرو» را که به جهت محافظت دنبال «ری» هستند، پیدا می‌کند. طی یک پیچش داستانی مضحک، مشخص می‌شود که کایلو و ری به هم علاقه دارند و کایلو زمانی که می‌فهمد ری یک فرزند دارد، حسابی توی ذوقش می‌خورد. این شایعه همچنین در مورد خط داستانی گروه مقاومت، به نقش «ژنرال هاکس» در فیلم اشاره می‌کند. ظاهرا هاکس یک جاسوس در دستگاه دشمن بوده که اطلاعات باارزشی را در اختیار قهرمانان فیلم می‌گذارد.

در این شایعه همچنین به حضور پررنگ شخصیت «لیا» در فیلم اشاره شده است. ولی با توجه به اینکه کری فیشر (بازیگر نقش لیا) حدود دو سال پیش فوت کرده، یا این خبر در حد شایعه باقی می‌ماند و یا سازندگان راهی برای وارد کردن ژنرال لیا به قصه و خاتمه دادن به سرنوشتش پیدا می‌کنند.

 


لاندو کالریسیان بازمی‌گردد


جنگ ستارگان 9 / Star Wars 9

در The Force Awakens شاهد بازگشت هیجان‌انگیز «لوک اسکایواکر»، «هان سولو» و پرنسس لیا بودیم، اما جای خالی یکی از دوستان قدیمی‌شان به‌شدت حس می‌شد؛ «لاندو» که در سه‌گانه اصلی، بیلی دی ویلیامز نقشش را بازی می‌کرد، جایی در دنباله‌های ساخته شده برای مجموعه نداشت؛ به همین خاطر طرفداران همواره جویای احوالش بوده‌اند. رایان جانسون خیلی تلاش کرد که در The Last Jedi لاندو را بازگرداند، اما ویلیامز نتوانست در پروژه حاضر باشد. به نظر نمی‌رسد که دیزنی و تهیه‌کنندگان فیلم هم برای برای حضور او به آب و آتش زده باشند، اما بر اساس شایعه‌ای که وجود دارد، شرایط تغییر کرده؛ مخصوصا که حضور لاندوی جوان با بازی دونالد گلاور در فیلم Solo با استقبال مواجه شده است.

شایعات می‌گویند ویلیامز با نقش لاندو در Star Wars 9 حضور خواهد داشت. شاید تنها مسئله‌ای که می‌تواند مانع این امر باشد، عدم آمادگی جسمانی ویلیامز است، اما فراموش نکنید که مارک همیل و کری فیشر هم قبل از بازگشت به فرنچایز شرایط مشابهی داشتند و برای حضور دوباره در جنگ ستارگان، با رژیم‌های سخت غذایی دست و پنجه نرم کردند. به هر حال حضور لاندوی افسانه‌ای به عنوان یک رهبر و راهنما، می‌تواند قوت قلبی برای قهرمانان جوان فیلم در مسیر دستیابی به پیروزی باشد.

 


اوبی وان کنوبی را خواهیم دید


جنگ ستارگان 9 / Star Wars 9

از همان موقعی که دیزنی استودیوی لوکاس فیلم را تصاحب کرد، طرفداران مدام از یوان مک گرگور درباره بازگشتش به مجموعه با نقش خاطره‌انگیز «اوبی وان کنوبی» سوال می‌پرسند. مک گرگور قبلا در سه‌گانه پیش‌درآمد جنگ ستارگان به ایفای نقش پرداخته و شایعاتی در مورد حضور او در یک اسپین آف جداگانه با محوریت اوبی‌ وان کنوبی وجود داشت، اما ظاهرا شرایط تغییر کرده و قرار است شاهد بازگشت استاد جدای در Star Wars 9 باشیم.

حضور دوباره مک گرگور به لحاظ منطق قصه‌پردازی جای بحث دارد، اما ابدا یک موضوع غیر قابل درک نیست. کنوبی قبلا با ری در سیاره «تاکودانا» دیدار کرده، بنابراین از وجود او و اهمیتش در نزاع موجود باخبر است. ری، اوبی وان را نمی‌شناسد، بنابراین اگر هویت این استاد پیر برای او آشکار شود، احتمالا حسابی شگفت‌زده خواهد شد.

 


یودا در یک صحنه کنار ری حضور دارد


جنگ ستارگان 9 / Star Wars 9

اوبی وان تنها استاد لوک اسکایواکر نیست که شایعه حضورش در Star Wars 9 شنیده می‌شود. احتمالا هنوز کار لوکاس فیلم با «یودا» به پایان نرسیده، چون گفته می‌شود که این بیگانه سبزرنگ، یک صحنه مشترک با ری در اپیزود نهم جنگ ستارگان خواهد داشت. یودا در The Last Jedi بازگشت باشکوهی داشت و آخرین درس درباره شکست را به لوک آموخت. درست مثل اوبی وان، یودا هم از وجود ری باخبر است، اما ری او را نمی‌شناسد. اگر یودا را در فیلم ببینیم، احتمالا او به همراه روح لوک ظاهر می‌شود که این موضوع ری را تا حدودی از گیجی درمی‌آورد.

 


بازگشت مارک همیل؟


جنگ ستارگان 9 / Star Wars 9

مارک همیل از بین سه بازیگر محوری تریلوژی اصلی، تنها کسی است که امکان حضورش در Star Wars 9 وجود دارد. از آنجایی هم که این سه‌گانه جدید قرار است حماسه اسکایواکر را به کلی خاتمه دهد، بسیاری از طرفداران انتظار بازگشت لوک را می‌کشند. ضمن اینکه خود همیل هم قبل گفته که اگر آبرامز بخواهد، او حاضر است دوباره نقش لوک را بازی کند. بازگشت لوک به مجموعه قاعدتا باید به صورت روح باشد، اما گفته می‌شود که روح او به شکل کاملا متفاوتی با سایر اعضای نیرو ظاهر خواهد شد.

«می‌بینمت پسر!» این آخرین جمله‌ای بود که لوک به کایلو رن گفت. بنابراین انتظار داریم در حالی که رن مشغول رهبری «محفل یکم» (First Order) است، از راهنمایی‌های لوک بهره‌مند شود. همه می‌خواهند حضور همیل در Star Wars 9 هرچه زودتر به‌وسیله لوکاس فیلم تایید شود، اما ممکن است این موضوع تا زمان نمایش عمومی فیلم به صورت یک راز باقی بماند.

 


ممکن است شاهد یک جهش زمانی باشیم


جنگ ستارگان 9 / Star Wars 9

The Last Jedi یکی از سنت‌های همیشگی مجموعه جنگ ستارگان را شکست و داستان را بلافاصله پس از The Force Awakens ادامه داد. قبلا عادت کرده بودیم که فاصله زمانی حداقل یک ساله (به لحاظ داستانی) را بین اپیزودها ببینیم، اما با توجه به جریاناتی که در دنیای فیلم و همچنین در دنیای واقعی رخ داده، بعید است که این اتفاق در مورد قسمت نهم نیز بیفتد. حتی اگر فیشر هم زنده بود، باز هم یک جهش زمانی می‌توانست مناسب‌ترین گزینه برای The Last Jedi باشد؛ این فاصله باعث می‌شود تا جناح مقاومت، فرصت کافی برای بازسازی نیروهایش داشته باشد و از طرف دیگر، محفل یکم هم تحت فرمان کایلو رن می‌تواند به انسجام و ثبات برسد.

جان بویگا، چندی پیش مصاحبه‌ای داشت و طی آن گفت که می‌خواهد موهایش را برای ایفای نقش «فین» بلندتر کند؛ همه می‌دانیم که تغییر ظاهر شخصیت‌ها یکی از روش‌های رایجی است که سازندگان برای نشان دادن گذشت زمانی طولانی از آن استفاده می‌کنند. تنها سوالی که باقی می‌ماند این است که داستان Star Wars 9 چند سال پس از The Last Jedi رخ خواهد داد؟ فیلم‌های این مجموعه معروفند به اینکه بیننده‌ها را درست از وسط ماجرا وارد داستان می‌کنند؛ آیا باید منتظر شروع شدن اپیزود نهم با یک نبرد عظیم و باشکوه باشیم؟

 


ری و فین دوباره در کنار هم خواهند بود


جنگ ستارگان 9 / Star Wars 9

یکی از اصلی‌ترین نقاط قوت The Force Awakens، تعامل بی‌نقص بین جان بویگا و دیزی ریدلی بود که با هم یک زوج عالی را تشکیل داده بودند. رابطه دوستانه بین ری و فین در طول فیلم به بهترین شکل ممکن پرورش پیدا می‌کرد و بیننده‌ها را درگیر می‌ساخت. این دو نفر در The Last Jedi صحنه‌های مشترک زیادی نداشتند، اما دیدار آنها در سیاره «کریت» در اواخر فیلم، سکانسی فوق‌العاده تاثیرگذار و احساسی را رقم زد. برای کسانی که دوست دارند یک بار دیگر ری و فین را دوشادوش یکدیگر در نبردها ببینند، Star Wars 9 یک فیلم رویایی خواهد بود.

بویگا در نمایشگاه اوسم کان 2018 (Awesome Con 2018) گفته بود که یک پیام از ریدلی دریافت کرده که خیلی کوتاه و ساده می‌گفت: «خدای من! ما دوباره با هم خواهیم بود.» احتمالا ری و فین در بخش‌های زیادی از Star Wars 9 در کنار هم خواهند بود. همکاری این دو قهرمان جوان می‌تواند پایان‌بندی جذابی را برای سه‌گانه رقم بزند.

 


Star Wars 9 یک شخصیت جدید دارد که فعلا با نام مارا شناخته می‌شود


جنگ ستارگان 9 / Star Wars 9

فیلم‌های جنگ ستارگان معمولا در هر قسمت چند چهره جدید رو می‌کنند که بعضی از آنها نقش‌های اصلی و کلیدی را به عهده دارند؛ Star Wars 9 هم از این قاعده مستثنا نیست. هنوز هیچ خبر رسمی در مورد بازیگران و نقش‌های جدید فیلم در دست نیست، اما شایعات می‌گویند که یکی از شخصیت‌های تازه‌وارد، زنی به اسم «مارا» است. نام مارا، طرفداران را بلافاصله به یاد «مارا جید» می‌اندازد؛ کسی که در داستان‌های فرعی جنگ ستارگان، به عنوان همسر لوک معرفی شده است.

حضور مارا در Star Wars 9 کاملا موجه به‌نظر می‌رسد؛ حالا که شخصیت لیا از فیلم حذف شده (البته احتمالا)، مارا که گفته می‌شود سنی حدود ۴۰ تا ۵۰ سال دارد، می‌تواند جایگزین مناسبی برای او باشد و نقش گسترده‌ای در رهبری و راهنمایی قهرمانان جوان ایفا کند. «پو دامرون» جایگاه تثبیت‌شده‌ای به عنوان یکی از رهبران اصلی جناح مقاومت دارد، اما با همه شایستگی‌هایش، به تنهایی نمی‌تواند از پس هدایت گروه برآید. قهرمانان ما، پس از شکست‌های سنگینی که در The Last Jedi متحمل شدند، به ژنرال‌های جدید نیاز دارند.

 


یک شخصیت زن جدید در Star Wars 9 نقش اصلی را بر عهده دارد


جنگ ستارگان 9 / Star Wars 9

مارا تنها شخصیت جدیدی نیست که حضورش در اپیزود نهم شایعه شده است. طبق اطلاعات جسته و گریخته‌ای که موجود است، یک شخصیت مونث به اسم «کارو» با سنی بین 18 تا 26 سال، نقش اصلی Star Wars 9 را بر عهده خواهد داشت. گفته می‌شود که سازندگان به دنبال یک بازیگر افریقایی-امریکایی هستند، اما تاکنون نام هیچ‌کس به عنوان گزینه احتمالی مطرح نشده است. ظاهرا کارو یک رهبر شوخ‌طبع است که مهارت بالایی در حل مشکلات دارد. هنوز مشخص نیست که او به جناح مقاومت می‌پیوندد یا به محفل یکم ملحق می‌شود، اما با توجه به جای خالی «اسنوک» و «فازما»، هر دو جناح به کمک احتیاج دارند.

تکلیف‌مان با مارا مشخص است؛ به احتمال قوی او یک شخصیت فرعی است که یکی از خرده‌پیرنگ‌های فیلم را به خودش اختصاص خواهد داد، اما در مورد کارو قضیه کمی فرق می‌کند. در سه‌گانه اخیر جنگ ستارگان شاهد حضور انبوهی از قهرمانان جوان بوده‌ایم که هر کدام‌شان می‌توانند یک رهبر مقتدر باشند؛ بازیگرانی چون ریدلی، بویگا، اسکار آیزاک، آدام درایور و کلی ماری ترن گزینه‌های مناسبی برای به‌ عهده گرفتن نقش اصلی در اپیزود نهم به‌نظر می‌رسند. حداقل روی کاغذ هیچ جای خالی برای ورود یک شخصیت اصلی جدید وجود ندارد، اما شاید بهتر است به آبرامز و خلاقیتش اعتماد کنیم و برای آگاه شدن از نقشه‌های مرموزی که این کارگردان 52 ساله در سر دارد، تا اواخر سال 2019 منتظر بمانیم.

 

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
آرتین
.
13 تیر 1398، 21:28
پاسخ
1
0
کلاه ایکس وینگ که ری تو نیرو برميخيزد رو سرش گذاشت رو یادتونه احتمالا بچه بیگز یا ودج هست
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402